تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6

تاچ ال سی دی سامسونگ A6 2018 مدل A600 دارای صفحه نمایش 5.6 اینچ از نوع Super AMOLED است. قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A6 به همراه هزینه تعویض بوده و تعویض این قطعه در ماکروتل زیر 30 دقیقه انجام می‌شود.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ
  • مشکی
قیمت محصول با هزینه تعویض: 1,100,000 تومان
ناموجود
100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند
موجود شد پیامک بده
توضیحات

تاچ ال سی دی سامسونگ Samsung Galaxy A6 2018

گوشی سامسونگ گلکسی (Samsung Galaxy A6 (2018 نسبت به مدل سال قبل بزرگتر است.تاچ ال سی دی سامسونگ A6 با اندازه 5.6 اینچ با نسبت 18.5:9 است که نزدیک به نمایشگر سری نوت سامسونگ می باشد. هم چنین صفحه نمایش Super AMOLED آن دارای رزولوشن 720x1480 پیکسل می باشد و تراکم پیکسلی آن 294ppi است. الگوی قرار گیری پیکسل ها روی نمایشگر بصورت Diamond Pentile است که باعث وضوح بیشتر تصویر می شود. در این الگو زیر پیکسل های سبز رنگ دو برابر پیکسل های دیگر در روی صفحه نمایش قرار گرفته اند ولی ابعاد آنها به مراتب کوچکتر از زیر پیکسل های قرمز و آبی رنگ هستند. همه ی اینها باعث می شود تا وضوح تصویر نمایشگر این گوشی خوب باشد.

توجه: تاچ ال سی دی A6 با تاچ ال سی دی A6 پلاس متفاوت است.

تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6

پنل AMOLED این گوشی دارای تنظیمات مختلف است که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. برای مثال اگر دوست دارید رنگ های بیشتری را مشاهده کنید کافیست حالت Adaptive color را انتخاب کنید. با انتخاب حالت Basic می توانید وضوح رنگ ها را بیشتر کنید. اگر دوست دارید توازن خوبی بین وضوح و شدت رنگ ها برقرار کنید بهتر است گزینه ی AMOLED Photo را انتخاب کنید. حالت پیش فرض گوشی Adaptive display می باشد.

آموزش: علت سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی چیست؟

مشخصات تاچ ال سی دی سامسونگ A600

تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6 همانند دیگر گوشی های Super AMOLED سامسونگ دارای کنتراست بی نهایت است. در ضمن ماکزیمم نور صفحه نمایش آن حدود 336nits است و این عدد در حالت خودکار به 482nits نیز می رسد. هر دو عدد دقیقا مشابه ماکزیمم نور گوشی (J5 (2017 هشتند ولی نسبت به گوشی های سری A سامسونگ مانند (A8(2018 و (A7 (2017 کمتر می باشد. گوشی P20 lite هوآوی که نمایشگر LCD دارد نیز ماکزیمم نور مشابهی با گوشی فوق در حالت خودکار ارائه می دهد در حالی که گوشی جدید نوکیا یعنی Nokia 6 روشنایی کمتری دارد. با این حال برای کار با گوشی در محیط های روشن مشکلی نخواهید داشت. هم چنین مینیمم نور آن 4.7nits است که نور خوبی بوده و چشم کاربران را در محیط های کم نور یا در شب اذیت نمی کند.

نسبت کنتراست صفحه نمایش Galaxy A6 2018

نسبت کنتراست صفحه نمایش Samsung Galaxy A6 2018 زیر نور خورشید نیز خوب و حدود 3.4 است که رقم قابل قبولی است. برای مثال این عدد برای تاچ و ال سی دی سامسونگ (A8 (2018)، A5 (2017)، A5 (2016 و (A3 (2017 به ترتیب 3.8، 3.8، 3.7 و 3.6 هستند. بنابراین برای کار با این گوشی در محیط بیرون یا زیر نور خورشید مشکلی نخواهید داشت.

نسبت کنتراست صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A6 2018

یکی دیگر از پارامترهایی که در مورد تاچ و ال سی دی گوشی‌ ها اندازه گیری می شود دمای رنگ است که توازن بین رنگ های قرمز و آبی را در صفحه نمایش نشان می دهد. دمای رنگ ایده آل برای نمایشگر ها 6500 کلوین در نظر گرفته می شود و اگر نمایشگری دارای دمای بالاتر از 6500 کلوین باشد اصطلاحا به آن نمایشگر مایل به آبی (سردتر بودن ظاهر رنگ ها) گفته می شود و اگر این عدد کمتر از 6500 کلوین باشد آن را نمایشگر متمایل به قرمز (گرم تر بودن ظاهر رنگ ها) در نظر می گیرند. نتایج تست ما نشان داد این عدد برای نمایشگر فوق حدود 6904 کلوین است که دمای عالی بوده و نسبت به گوشی هایی چون گلکسی (A8 (2018 یا (A8+ (2018 بهتر است. مقدار گامای ثبت شده برای این صفحه نمایش نیز 2.1 است که خوب بوده و نشان از روشنایی کافی آن حین نمایش رنگ ها و سایه ها می باشد. مقدار گامای دلخواه 2.2 است.

پارامتر دیگر deltaE یا متوسط عدم تطابق رنگ ها (قرمز، سبز، آبی و فیروزه ای، ارغوانی، زرد) در تاچ و ال سی دی است که برای گوشی فوق عدد 3.35 ثبت شده است که نتیجه ی خوبی است. این پارامتر بیشتر جنبه ی مقایسه ای دارد و اعداد کمتر از 2.0 به عنوان ایده آل در نظر گرفته می شوند. برای مقایسه این عدد برای تاچ ال سی دی سامسونگ A8 2018 و تاچ ال سی دی سامسونگ S8 به ترتیب 7.49 و 5.79 می باشد. اگر این پارامتر را برای رنگ خاکستری بررسی کنیم و عدم تطابق پرده های متفاوت خاکستری رنگ را اندازه گیری کنیم آنگاه deltaE بدست آمده در این حالت حدود 6.25 خواهد بود که نتیجه ی متوسطی است. در واقع نتیجه ی بدست آمده برای این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های سری S سامسونگ خیلی خوب نیست ولی نسبت به گوشی های سری A سامسونگ قابل قبول می باشد.

وضوح رنگ

چارت وضوح رنگ ها بر روی نمایشگر این گوشی را در شکل زیر مشاهده می کنید. این چارت نشان می دهد که نمایشگر گوشی تا چه اندازه رنگ ها را طبیعی نشان می دهد. ردیف پایین رنگ های مرجع یا هدف را نشان می دهند در حالی که ردیف بالا رنگ های اندازه گیری شده یا واقعی را نشان می دهند. همان طور که می بینید رنگ های اندازه گیری شده توسط این نمایشگر بسیار به حالت واقعی نزدیک هستند ولی در چند مورد مانند رنگ قرمز اندکی اختلاف مشاهده می شود که موید نتایج تست متوسط deltaE نیز می باشد.

تاچ و ال سی دی گوشی گلکسی Samsung Galaxy A6 2018

کیفیت تاچ ال سی دی گلکسی A6 2018 سامسونگ

همانطور که اشاره کردیم تاچ ال سی دی سامسونگ A6 2018 دارای یک صفحه نمایش 5.6 اینچ است. حال میخواهیم به شما بگوییم چطور متوجه شوید تاچ و ال سی دی A6 2018 سامسونگ اصل است. درکل تاچ و ال سی دی گوشی‌های موبایل به 4 دسته تاچ و ال سی دی اورجینال شرکتی، تاچ و ال سی دی گلس تعویض، تاچ و ال سی دی فلت تعویض و تاچ و ال سی دی کپی تقسیم میشود. در حال حاضر در مجموعه ماکروتل تمرکز ما بر تاچ و ال سی دی های شرکتی سرویس پک سامسونگ است چراکه مابقی مدل های که در 3 دسته دیگر هستند نه تنها برای گوشی بلکه برای چشم انسان نیز ضرر دارد. درکل فهمیدن این قضیه کار چندان ساده ای نیست اما بهترین راه حل برای تشخیص این صفحه نمایش ها:

1- رنگ صفحه نمایش باید به حالت اول باز گردد
2- تاچ و ال سی دی باید در پک مخصوص شرکت سامسونگ ارائه شود. ( البته این قضیه چندان قابل اتکا نیست چراکه بسته بندی در کیفیت دخیل نیست.)
3- به میزان نور صفحه نمایش دقت کنید. نور صفحه نمایش بعد از تعویض باید دقیقا به اندازه روزی باشد که گوشی را خریداری کردید.
4- به حاشیه‌ها دقت کنید و هرگونه رنگ پریدگی در حاشیه صفحه نمایش یک دلیل اصل نبودن آن صفحه نمایش است.

و درکل اگر جنسی که خریداری میکنید به اسم سرویس پک شرکت سامسونگ است بعد از تعویض باید کارایی، کیفیت رنگ و صفحه، میزان نور و تمامی مشخصه های اصلی آن تاچ و ال سی دی مثل روز اول باشد. در غیر اینصورت تاچ و ال سی دی اصلی نیست.

تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ A6 2018 در ماکروتل

طبق تحقیقاتی که در زمینه تعویض تاچ و ال سی دی شد نتیجه این بود که تعویض تاچ و ال سی دی های سامسونگ بسیار بیشتر از مابقی برندهای سازنده گوشی موبایل اتفاق می افتد. البته این قضیه دلیل بر ضعیف بودن این صفحه نمایش ها نیست. بلکه صفحه نمایش های سامسونگ جزو بهترین تاچ و ال سی دی هاست و دلیل سرچ زیاد تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ فقط و فقط بدلیل استفاده اکثر مردم ازین برند و بزرگ بودن و شکننده بودن آن است. درکل شکستن تاچ و ال سی دی A6 2018 ضعف این گوشی به حساب نمی‌آید و شکستن صفحه نمایش یک امر طبیعی‌ست.
تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ بدلیل حساس بودن این گوشی‌ها به زمان 20 دقیقه ای تا 1 ساعت و نیم نیاز است اما برای تسریع این فرایند پیشنهادهایی داریم.

1- ارسال گوشی از طریق پیک موتوری در تهران و یا ارسال دستگاه با پست پیشتاز از شهرستان‌ها
2- مراجعه حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران

- فرایند تعویض تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6 2018

1- تست دستگاه و عیب یابی
2- باز کردن دستگاه و اطمینان از درست بودن تشخیص
3- نصب قطعه جدید و تست کامل گوشی
4- بستن کامل دستگاه و تست مجدد
5- ارسال دستگاه از طریق پیک یا پست پیشتاز به محل شما و یا تحویل حضوری آن
6- گارانتی تست 7 روزه ماکروتل

مدت زمانیکه برای تعویض تاچ و ال سی دی A6 2018 در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل نیاز است چیزی حدود 20 دقیقه تا 1 ساعت است که این تفاوت زمانی بدلیل تعدد موارد و انتظار در صف و دلایلی ازین قبیل است.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

5.6 اینچ

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED

رزولوشن صفحه (پیکسل)

1480 × 720

تراکم پیکسلی صفحه

294 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

پرسش و پاسخ (1)

متوسط امتیاز مشتریان

5

از مجموع 1 نظر

پرسیدن سوال

5.0
1398-01-20

.اگر تاچ گوشیمو تعمیر کنم مثل روز اولش میشود..

پاسخ از ماکروتل : اگر تاچ و ال سی دی تعویض کنید و شرکتی باشه جنسش مشکلی پیش نمیاد اما اگر تعمیر کنید ممکنه بعد از مدتی پیکسل سوختگی پیش بیاد.موفق باشید

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم