باتری Sony Xperia ZL C6503

باتری گوشی سونی اکسپریا ZL C6503 دارای ظرفیت 2370mAh می‌باشد و همچنین از نوع لیتیوم یون می‌باشد و کاربر می‌تنواند به راحتی باتری گوشی را تعویض کند.

گارانتی ماکروتل
  • 30 روز
کيفيت
مدت زمان تعویض 45 دقیقه
هزینه تعویض در دفتر ماکروتل 140,000 تومان
290,000 تومان
موجود در انبار ماکروتل
>3 امتیاز ماکروپوینت 3 امتیاز ماکروپوینت
با خرید این محصول میتونی تا 1,500 تومان تو خرید بعدیت تخفیف بگیری !

چیزی در مورد ماکروپوینت نمیدونی ؟

کلیک کن !
توضیحات

بررسی باتری Sony Xperia Zl

باطری Sony Xperia Zl-C6503/ سونی اکسپریا زد ال ظرفیت 2370 میلی آمپر ساعت دارد و از نوع لیتیوم یونی می باشد. باتری سونی Zl توسط خود کاربر غیرقابل تعویض می باشد. با خرید باطری اصلی سونی اکسپریا zl بهترین بهره وری را برای گوشی خود فراهم بیاورید چرا که باتری یکی از قطعات موبایل است که اصل بودن یا نبودن آن تاثیر چشمگیری روی عملکرد کلی گوشی دارد.

طبق اطلاعات رسمی این باتری در حالت استندبای گوشی در شبکه ی 3g تا 500 ساعت و در مکالمه ی پیوسته در این شبکه نیز تا 13 ساعت می تواند شارژ نگه دارد.

این گوشی باتری شبیه همتای خود یعنی Xperia Z دارد و باتری 2370 میلی آمپری باتری Xperia ZL تنها 40 میلی آمپر بیشتر از چیزی است که فلگ شیپ ضد آب آن ارائه می دهد. با این حال سونی ارزیابی کرده است که باتری Xperia Zl اندکی از باتری Xperia Z کمتر دوام می آورد چه در حالت استندبای گوشی و چه در زمان مکالمه ی آن و در واقع برخی تفاوت ها در عملکرد واقعی آن ها وجود دارد. برای بررسی دقیق تر عملکرد این باتری به تست آن می پردازیم. البته توجه داشته باشید که در این تست حالت Stamina فعال نیست تا نتایج مان مستقیما با دیگر گوشی ها قابل قیاس باشد.

تست زمان مکالمه

تست مکالمه ی باتری Sony ZL

باتری اکسپریا ZL در این تست امتیاز عالی 15 ساعت و 22 دقیقه را برای خود ثبت کرد که واقعا قابل تحسین است اما به اندازه ی 51 دقیقه از باتری گوشی xperia z کمتر است.

تست زمان وبگردی

مشخصات باتری سونی ZL و قیمت خرید آن

دوام این باتری در وبگردی پیوسته نیز عالی بود و Sony Xperia ZL توانست امتیاز خوب 6 ساعت و 4 دقیقه را برای خود ثبت کند در حالی که باتری xperia z به اندازه ی 33 دقیقه بیشتر از آن دوام آورده بود. امتیاز باطری ZL متوسط بود ولی از باتری گوشی هایی مانند HTC One و iPhone 5 که در این تست نزدیک 10 ساعت دوام آوردند فاصله ی زیادی دارد.

برای دریافت علت عملکرد دو باتری فلگ شیپ های سونی، موقعی که گوشی موبایل xperia zl را بررسی می کردیم دریافتیم که صفحه نمایش آن اندکی متفاوت تر از Xperia Z می باشد(احتمالا به دلیل تفاوت نوع آن) بنابراین ممکن است دلیل پشت این تفاوت همین باشد.

تست زمان پخش فیلم

مشخصات باتری sony zl و خرید آن

ولی وقتی نوبت به تست پخش فیلم رسید این دو فلگ شیپ نتایج تقریبا یکسانی را کسب کردند. باتری Xperia ZL توانست 5 ساعت و 28 دقیقه در این تست دوام بیاورد که 11 دقیقه کمتر از باتری Xperia Z بود. با این حال هر دو نتیجه خیلی درخشان نبود. باید بدانید که گوشی سونی اکسپریا ZL صفحه نمایش اندکی روشن تر با کنتراست نسبتا بالاتری از گوشی Xperia Z دارد بنابراین این نتیجه برای ZL بسیار درخشان است که توانسته است نتیجه ای بسیار شبیه به اکسپریا Z کسب کند.

مشخصات کلی باتری xperia zl

هنگامی که صحبت از میزان بهره وری گوشی sony xperia zl در حالت استندبای می شود معلوم می گردد که امتیاز استقامت کلی آن هم عرض با نتایج سه تست بالایی است. نتیجه ی استقامت کلی این باتری به 44 ساعت رسید که این بدان معناست که اگر روزانه از گوشی خود تنها برای یک ساعت تماشای فیلم، یک ساعت تماس تلفنی و یک ساعت وبگردی استفاده کنید و در باقی ساعات آن را در حالت استندبای قرار بگذارید با یک بار شارژ کردن تا 44 ساعت به شارژ دوباره ی آن نیاز ندارید. این نتیجه 4 ساعت کمتر از نتیجه ی استقامت کلی باتری Xperia Z می باشد، اما این میزان تفاوت در هنگام استفاده در زندگی روزمره اصلا به چشم نمی آید. 

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

ظرفیت باتری

2370mAh

نوع باتری

Li-ion

ولتاژ باتری

3.7 ولت

حالت Standby

500 ساعت

زمان مکالمه‌ی 3G

13 ساعت

مدت زمان تعویض

45 دقیقه

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم