برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تعمیر کابل شارژ آیفون؛ 6 راه برای تعمیر و جلوگیری از شکستن و خرابی کابل شارژ آیفون

نوشته شده در تاریخ1396-05-01 توسط 61908

کابل شارژ آیفون یا هر برند دیگری یکی از لوازم جانبی موبایل است که در معرض فرسودگی و خرابی زیاد قرار دارد و این به بسته به نوع و میزان استفاده شما از آن ها برمی گردد. برای مثال جمع کردن و پیچیدن کابل ها در کشو، خمیدگی قسمت های انتهایی کابل درون کیف یا جیب شما، کشیدن آن ها هنگام جدا کردن از گوشی همگی می توانند عمر استفاده از کابل شارژها را کوتاه کنند.

ترفندهایی برای جلوگیری از شکستن و خرابی کابل های شارژ

 اما به طور کل تولیدکنندگان کابل شارژها را نسبتا ضعیف می سازند تا هنگام وارد شدن ضربه به گوشی فشار وارده به آن ها منتقل شوند و نه پورت شارژ یا خود گوشی شما. از این رو حتی کابل های اصل اورجینال اپل، سامسونگ و غیره پس از مدتی کارایی اولیه خود را از دست می دهند و باید یک کابل شارژ جدید خریداری کنید. کابل شارژ معیوب یا خراب نمی تواند به درستی جریان برق را به باتری گوشی شما انتقال دهد در نتیجه موبایل تان دیرتر یا ناقص شارژ می شود. مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن اپل آیفون و آیپد و روش های حل آن

کابل خراب یا شکسته آیفون و روش تعمیر آن

کابل شارژهای پوسیده آیفون، سیم های شکسته و معیوب کابل شارژ آیفون و کابل های شارژ غیرهمگام سازی شده از زمان آغاز تولید گوشی های اپل آیفون برای هر کاربر اپل در هر جا زجرآور بوده است. در این جا 5 ترفند و راهکار برای تعمیر و محافظت از سیم های کابل شارژ آیفون و جلوگیری از آن ها از شکستن در وهله اول ارائه شده است.

1-ترفند پیچیدن فنر خودکار به دور سیم کابل شارژ آیفون

تعمیر کابل شارژ آیفون؛ 6 راه برای تعمیر و جلوگیری از شکستن و خرابی کابل شارژ آیفون

این کار اگرچه ظاهر کابل شارژ شما را زشت می کند اما راهکاری است که در طول زمان امتحان خود را پس داده است. اگر چند خودکار قدیمی و بلااستفاده دم دست خود دارید آن ها را باز کنید و فنرشان را برای محافظت از کابل شارژ آیفون به دور آن ها بپیچانید. به سادگی فنر خودکار را دربیاورید و دور سیم کابل شارژ آیفون در انتها و ابتدای آن بپیچید و مطمئن شوید که قسمت اندکی ضخیم تر سیم که درست زیر کانکتور اتصال آن قرار گرفته است را پوشانده باشید.

2-ترفند نوار سه بافت روی سیم کابل شارژ

استفاده از بند سه باف به عنوان محافظ کابل شارژ

اگر دستی در کارهای هنری دارید و با انواع گره ها آشنایی دارید پس این کار برای شما ساده است، در غیر این صورت کلمه Paracord را در گوگل سرچ کنید تا با نحوه درست کردن آن آشنا شوید. یک اندازه از بند سه باف را بردارید و دو انتهای آن را ذوب کنید تا در حین بافتن باز نشوند و سپس با استفاده از گره های مدل کبری شروع به بافتن آن به دور سیم کابل شارژ آیفون کنید.

جلو گیری از خراب شدن کابل شارژ اپل با بند بافی

نتیجه ای نهایی نسبت به پیچاندن فنر به دور کابل شارژ ظاهر زیباتری دارد و به علاوه با انتخاب رنگ مناسب می توانید آن را با رنگ بند کفش یا لباس تان هماهنگ کنید.

اگر انجام این کار برای تان سخت و حوصله بر است می توانید صرفا یک نخ را چهارلا کنید و به دور تا دور کابل شارژ خود بپیچانید و قسمت های نزدیک به دو انتها را چند دور بیشتر بپیچانید.

3-ترفند استفاده از چسب سیاه یا چسب برق

استفاده از چسب برق برای جلوگیری از خرابی کابل شارژ ایفون

مقداری از نوار چسب برق را بردارید و آن را به دو انتهای سیم کابل شارژ یعنی قسمت هایی که به کانکتور وصل می شود به محکمی چند دور بپیچانید. این کار ساده ای هست و هزینه ای هم ندارد اما با گذشت زمان نوار چسب شل می شود و آثاری از چسبندگی زشت و کثیف برجای می گذارد. با این حال تا زمانی که یک کابل جدید نخریده اید یا از روش بعدی استفاده نکرده اید شیوه مناسب و راحتی برای نگهداری از کابل شارژ است.

4- ترفند استفاده از تیوپ های پلاستیکی برای تعمیر کابل شارژ

آموزش تعمیر خرابی و شکستگی کابل شارژ گوشی

حرارت دادن تیوپ های پلاستیکی و جمع شدن آن به دور سیم شارژ یکی از آسان ترین گزینه ها برای تعمیر یک کابل شارژ یا محافظت از سیم شارژی است که هنوز نشکسته است. این تویپ های محافظ ارزان قیمت هستند و در رنگ های زیادی عرضه می شوند و شما می توانید به راحتی آن ها را از لوازم الکتریکی فروشی محل خود تهیه کنید. این کار را می توانید برای تعمیر کابل شارژ مک بوک و یا هر گوشی دیگری استفاده کنید. برای این کار به سادگی تیوپ را در امتداد کابل شارژ بلغزانید و نزدیک قسمت اتصال ببرید و سپس آن را با یک سشوار حرارت دهید تا در جای خود تثبیت شود و به سیم کابل شارژ متصل شود. این تیوپ ها با حرارت کوچک می شوند تا هم اندازه سایز کابل شارژ شما شوند و به آن بچسبند. اگر علاوه بر این کار از روش های بالا یعنی استفاده از فنر خودکار یا بند سه باف استفاده کنید اثر آن به مراتب بیشتر می شود.

5-استفاده از کابل شارژهای محکم

کابل شارژهای تقویت شده و محکم مقاوم در برابر شکنندگی

این در واقع یک ترفند نیست، اما برای این که به طور کامل از تمام معضلات بالا رها شوید می توانید از کابل شارژ های محکم و تقویت شده آیفون که هم قیمت کابل اورجینال اپل هستند استفاده کنید. انواع مختلفی از کابل شارژهای تقویت شده با کیفیت عالی در بازار موجود هست که ویژگی هایی نظیر سیم های فلزی بافت، الیاف کوالار، محافظ چند لایه و قابلیت های عالی دیگر دارند.

6-استفاده از محافظ کابل شارژ آماده در بازار

اگر هیچ یک از گزینه های بالا مورد پسند شما نبود و از طرفی دیگر به دنبال گزینه ای شیک و زیبا هستید ما استفاده از  محافظ کابل شارژ های آماده را پیشنهاد می کنیم. 

برای مثال محافظ کابل شارژی که در بالا مشاهده می کنید عمر کابل شارژ آیفون شما را افزایش می دهند زیرا ماده پلاستیکی نرم موجود در آن در قسمت اتصال، فشار وارده را پخش می کند و پوشش پلاستیکی سخت آن موجب تقویت و محکمی کابل شارژ می شود. این محافظ کابل شارژ روی کابل شما به محکمی چفت نمی شود و این یک نقص طراحی نیست بلکه به خاطر این است که از فشار آوردن بر روی کابل شارژ شما جلوگیری شود.

این محافظ های کابل در رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شوند که در زیر نمونه کارتونی یا فانتزی آن را مشاهده می کنید. 

محافظ کابل شارژ آیفون

این محافظ کابل نیز مشابه بالایی است و راه حلی برای حفظ کابل شارژ USB شما از آسیب دیدگی و شکستن است و در عین حال ظاهر زیبا و شیکی را برای دستگاه تان به ارمغان می آورد.

محافظ کابل شارژ گوشی اپل

ترفند پیچیدن فنر خودکار، بند سه باف و تیوپ پلاستیکی محافظ را که در بالا توضیح دادیم به یاد بیاورید. فکر می کنید محصول آماده ای که همزمان بتواند این اثرات را با هم داشته باشد جالب نیست؟ 

کاور کابل شارژ آیفون

اگر کابل شارژ گوشی شما پوسیده شده و دیگر با تعمیر هم نمی توانید مشکل آن را حل کنید پس نیاز به خرید کابل شارژی جدید دارید. آن چه در این میان اهمیت دارد این است که بازار و فروشگاه ها مملو از شارژرها و کابل شارژهای تقلبی هستند برای این که پول خود را با خریدن آنها دور نریزید مقاله روبرو را بخوانید: تفاوت شارژر اورجینال و تقلبی آیفون

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم