برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی های سامسونگ، آیفون، آی پد

نوشته شده در تاریخ1396-05-09 توسط 15399

استفاده از شارژرهای تقلبی می تواند پیامدهای تهدید کننده ای برای زندگی شما داشته باشد. پس در ابتدا به نکات ایمنی استفاده از شارژر که زیر آمده توجه کنید تا موبایل خود را با خیال راحت و بدون هیچ خطری شارژ کنید.

شارژرهای ناامن موبایل در سال های اخیر باعث رخ دادن تعداد روزافزون آتش سوزی خانه ها شده اند و با وجود 1.8 میلیون شارژ موبایلی که هر ساله به صورت آنلاین به فروش می رسد به سادگی احتمال می رود که قربانی یکی از این شارژرهای تقلبی و خطرناک شوید. شارژرهای بی کیفیت یا تقلبی می توانند کشنده باشند، بنابراین نکته های ما در مورد شارژ کردن ایمن تلفن های همراه را دنبال کنید.

نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی ها

نکات ایمنی هنگام شارژ کردن انواع گوشی های سامسونگ، آیفون، ال جی و ...

1-از خریدن شارژرهای ارزان قیمت خودداری کنید

شما می توانید شارژرهای گوشی را حتی با قیمت 10 هزار تومن نیز پیدا کنید که نسبت به رقبای برند و معروف خود بسیار ارزان تر هستند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آن ها از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار باشند. شارژرهای ارزان قیمت موبایل ممکن است زمانی که به پریز برق روی دیوار جا زده شود منفجر شود و ممکن است به آتش سوزی ختم شود و این به خاطر اجزای ارزان قیمت و زیر استاندارد به کار رفته در این شارژرهاست. به علاوه در حالت خوب، این شارژرها نمی توانند به درستی گوشی شما را شارژ کنند و حتی ممکن است به باتری آن صدمه بزنند.

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن اپل آیفون و آیپد و روش های حل آن

10 دلیل کند شارژ شدن باتری اندرویدی و نحوه تعمیر آن

2-معضل شارژرهای یونیورسال یا همه کاره

معضل شارژرهای همه کاره از نظر ایمنی

اگرچه بسیاری از گوشی ها امروزه از شارژرهای استاندارد USB استفاده می کنند، از خریدن شارژرهای همه کاره یا یونیورسال ارزان قیمتی که ادعا شده می توانند طیف گسترده ای از گوشی ها و تبلت ها را شارژ کنند خودداری کنید. موبایل های مختلف به طور معمول نیاز به سطح متفاوتی از شارژ دارند بنابراین یک شارژر واحد ممکن است باتری گوشی شما را بیش از حد داغ کند یا کندتر شارژ کند. 

3-خرید شارژرهای اصل و اورجینال

نکات ایمنی هنگام شارژ گوشی های موبایل

علی رغم گران بودن این ها، سعی کنید همیشه شارژ اصلی برای گوشی های خود خریداری کنید چرا که آن ها کاملا تست شده هستند و از استانداردهای ایمنی لازم پیروی می کنند. به یاد داشته باشید که شما این هزینه اضافه تر را صرفا به خاطر اسم آن برند نمی پردازید بلکه با آن برای خود خیال راحت خریداری می کنید. اگر قرار است از شارژر مربوط به شرکت شخص ثالث استفاده کنید سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده آن را تهیه کنید. تشخیص شارژر تقلبی از اصل در گوشی های ایفون

4-شارژر خود را هنگام استفاده نپوشانید

نکات ایمنی هنگام شارژ گوشی موبایل

ما داستان هایی در مورد گوشی هایی که زمانی که در حال شارژ بوده اند و آتش گرفته و یا منفجر شده اند شنیده ایم. همراه با استفاده از شارژر اصل، سعی کنید هیچ چیزی گوشی شما را هنگام شارژ نپوشانده باشد بنابراین گرمای تولید شده هنگام شارژ در فضا پخش می شود و موجب آتش سوزی نمی شود. چطور گوشی های اپل را به درستی شارژ کنیم؟

5-شارژر خود را در طول شب روی پریز برق رها نکنید

رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ گوشی موبایل

از این که گوشی خود را در حالت شارژ بدون مراقبت آن هم در شب رها کنید اجتناب کنید. درحالی که گوشی شما شاید به اندازه کافی هوشمند باشد که زمانی که کاملا شارژ شد از ورود جریان اضافه تر جلوگیری کند اما ممکن است خود شارژرتان زیادی داغ شود و آتش بگیرد مخصوصا اگر روی سطح قابل اشتعالی قرار داشته باشد. شما هنگامی که خواب هستید در مورد رخ دادن آتش سوزی کمتر هوشیار هستید. بنابراین سعی کنید یک ردیاب دود نصب کنید و آن را مرتب چک کنید که آیا کار می کند یا نه.

6-شارژرها را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید

بررسی شارژر و کابل شارژر از نظر آسیب دیدگی

آیا کابل شارژ تان پوسیده؟ اتصالات آن شل شده؟ پین های آن لق می زند؟ اگر شارژ گوشی تان به نظر می رسد که آسیب دیده یا کهنه شده پس یک کابل شارژ جدید بخرید چرا که شارژرهای آسیب دیده در معرض خطر آتش سوزی هستند و اگر هنگام زدن به پریز برق یا جدا کردن از آن دست تان قسمتی از شارژر را که لخت شده لمس کند ممکن است دچار برق گرفتگی شدید شوید. شارژر گوشی اپل تان خراب شده؟ قبل از خرید شارژر جدید بخوانید.

7-پریزهای برق را با کابل های متعدد زیادی شلوغ نکنید

رعایت نکات ایمنی موقع شارژ کردن تلفن های همراه

آیا وسوسه می شوید که چندین گوشی موبایل و دیگر دستگاه ها را با استفاده از یک آداپتور چند شاخه ای به یک پریز برق روی دیوار متصل کنید. آداپتورهای سیم بلند ایمن تر هستند اما فقط جریان کلی 13 آمپر را هدایت کنند. 9 تصور اشتباه در مورد شارژ کردن گوشی ها و حقایق پشت آن ها.

نکات ایمنی هنگام شارژ کردن آیپد

اول ایمنی! از شارژر اصل اورجینال استفاده کنید

مهم است که زمان شارژ کردن آی پد از کابل شارژ و شارژ سالم و با کیفیت استفاده کنید. کابل شارژ و شارژرهای تایید شده رسمی اپل کیفیت بالایی دارند و به گونه ای تولید شده اند که به طور جدی و سختگیرانه از استانداردهای ایمنی تبعیت می کنند.

در شارژرها و کابل شارژ های تقلبی اغلب استانداردهای ایمنی رعایت نمی شود و به عنوان یک خطر جدی برای افراد و اموال شان به حساب می آید.

مسائل ایمنی جدی

بسیاری از حوادث از جمله آسیب های جدی و مرگ و میر در چندسال اخیر در سراسر جهان گزارش شده اند که دلیل آن استفاده از شارژرهای ارزان قیمت و تقلبی بوده است. ریسک نکنید! فقط از شارژرها و کابل های اصلی برای آیپد و دیگر دستگاه ها استفاده کنید. این که چند هزار تومن کمتر خرج کنید ارزش خطرهای احتمالی را ندارد.

دیگر معضلات شارژرهای تقلبی آی پد و آیفون

علاوه بر خطر آشکار و جدی برق گرفتگی یا آتش سوزی با استفاده از شارژرهای تقلبی و ارزان قیمت، استفاده از آن ها همچنین ضمانت گارانتی آی پد را باطل می کند اگر که خراب شدن آن به خاطر زدن آن به شارژر غیراصل باشد. اپل هم اکنون سازندگان تمام کابل شارژرها و لوازم جانبی تایید شده و اصل مربوط به شرکت های شخص ثالث را که از پورت لایتنینگ آیفون یا آیپد استفاده می کنند ملزم کرده که از تراشه ای درون این لوازم استفاده کنند که آن ها را به عنوان لوازم تایید شده توسط اپل شناسایی کند.

تقریبا تمام کابل های ارزان قیمت سایت معروف eBay این تراشه ها را ندارد و اصلا با آیفون یا آیپد کار نمی کنند که هم هدر دادن پول است و هم استفاده آن ها ایمن نیست.

اما چطور تقلبی بودن یک شارژر را تشخیص دهید؟ تفاوت این دو شارژر اصل و تقلبی را می دانید؟

شارژر اصل تفاوت شارژر اصل و تقلبی آی پد

شارژر تقلبی

نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی اپل

آسان ترین روش برای تشخیص تقلبی بودن یک شارژر اپل آیفون این است که به نوشته بدنه شارژ نگاه بیندازید. به جای عبارت «Designed by Apple in California» ممکن است چیزی شبیه«Designed Abble in California» یا «Designed by China in California» را ببینید. در بیشتر موارد، شارژرهای تقلبی اصلا کلمه «Apple» را روی خود شارژر ندارند یا این که املای آن اشتباه است برای مثال به صورت«Abble» نوشته شده است.

تصویر بالا را مشاهده کنید، مواردی هم هستند که واژه «Apple» به درستی روی شارژر تقلبی نوشته شده است، پس این روش محفوظ از خطا نیست.

برای اطمینان از خرید و استفاده از یک شارژر اصل اورجینال اپل، تنها از شارژرهایی که با خود آیپد عرضه می شوند استفاده کنید یا که از خود فروشگاه اپل یا فروشنده های مجاز اپل مثل شرکت های Computers Now، JB HiFi، The Good Guys، Harvey Norman و غیر استفاده کنید. تا از اعتبار سایتی مطمئن نشده اید از آن خریداری نکنید. فروشگاه ماکروتل دارای نماد اعتماد الکترونیکی هست و برای محصولات خود گارانتی تست و تعویض 7 روزه را در نظر گرفته که این نشانه ای بر اصل بودن محصولات آن است.

از کابل شارژرهای اصل استفاده کنید

درحالی که احتمال آسیب آن کمتر است اما استفاده از کابل های USB تقلبی با آیپد می تواند منجر به مشکلات ایمنی و نتایج بدی شود. کابل های لایتنینگ پیچی مورد استفاده در آیفون 5 و آیپد 4 و مدل های جدیدتر به طور خاص به کابل های با کیفیت خوب نیازمند هستند. تست داخلی کابل شارژهای تقلبی در Bayside  نشان داد که آن ها نه تنها زمان شارژ را افزایش می دهند بلکه گاهی به درستی به آیپد شما متصل نمی شود و در نتیجه اصلا هیچ شارژی انجام نمی شود!

روی قسمتی از کابل های USB رسمی و تایید شده اپل عبارت «Designed by Apple California Assembled in China»  را مشاهده می کنید.

تفاوت کابل شارژ اصل اپل با کابل شارژ تقلبی

مراقبت مناسب از کابل های شارژ

کابل های تولید شده توسط اپل کیفیت خوبی دارند اما استفاده بیش از حد یا بد استفاده کردن می توند آن ها را در گذر زمان خراب کند و این روند سریع تر هم می شود اگر در معرض گرمای بالا نظیر قرار گرفتن درون ماشین در تابستان یا خم کردن و محکم کشیدن قرار بگیرد. این کارها باعث می شود که عایق محافظ روی کابل آسیب ببیند و سیم آن لخت شود.

کابل هایی با روکش آسیب دیده یا سیم های لخت در به طور بالقوه خطر شوک های الکتریکی و برق گرفتگی را افزایش می دهند و باید سریعا تعویض شوند. اما استفاده درست از کابل شارژها باعث می شود که چرخه عمر آن ها زیاد شود و فراتر از خود دستگاه برود.

نکات ایمنی هنگام شارژ کردن آی پد، آیفون

در این جا چند یادآوری موقع استفاده از شارژرها را ذکر می کنیم:

  • همیشه کابل را از بدنه کانکتور در انتهای کابل و نه خود کابل به شارژر یا گوشی متصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کابل به درستی تراز شده قبل از این که برای اتصال آن اقدام کنید.
  • هنگام وصل کردن کابل، هرگز از نیروی بیش از حد استفاده نکنید. کابل باید با حداقل نیرو وصل شود. اگر این کار را نکنید، احتمال دارد که در موقعیت نامناسبی جازده شود و نیروی بیش از حد سوکت یا کابل را خراب کند.
  • هرگز بخشی از کابل را تاب ندهید، این کار به سیم های درون آن آسیب می رساند.
  • از خم کردن کابل ها اجتناب کنید. خم کردن بیش از حد کابل ها می تواند به سیم های درون آن آسیب برساند و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند.
  • هرگز کابل های شارژر را با زور جدا نکنید چرا که این پوشش عایق را از روی کابل لخت می کند و سیم های درون آن بیرون می آیند.

نکات پایانی

شارژ دستگاه های اپل آی پاد Apple iPod ، آیفون و آی پد بسته به مدلی که دارند(آیپد، آی پد 2، آیپد ایر و...) تفاوت می کند. و شارژر مناسب هر کدام باید استفاده شود.

شارژرهای اپل در سه نوع 5w،10w،12w عرضه می شوند. تمام گوشی های آیفون آی پاد و آیپد های مینی در حال حاضر از شارژر 5 واتی استفاده می کنند. آیپد اصلی، آیپد 2 و آیپد ایر 2 از شارژر 10 واتی استفاده می کنند. آیپد 3 و 4 و مدل های آیپد ایر از شارژر 12 واتی استفاده می کنند.

اگرچه می توانید از یک شارژر 5w برای شارژ کردن آیپد استفاده کنید و خطر الکتریکی هم ندارد اما این کار توصیه نمی شود چرا که این کار نسبت به زمانی که از خود شارژر آیپد استفاده می کنید کندتر صورت می گیرد و به طور بالقوه نیز عمر کلی باتری آیپد شما را کاهش می دهد. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم