برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

نوشته شده در تاریخ1396-05-22 توسط 163830

متاسفانه، بازار سیاه مملو از شارژرهای تقلبی آیفون است که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با شارژر اصلی آیفون ندارند. ما در این مطلب چند روش برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی را به شما آموزش می‌دهیم. پس با ماکروتل همراه باشید.

تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی: در این آزمایش شارژرهای اپل توسط سازمان حافظ سلامت مصرف کننده انگلستان انجام شد، اعلام شد که از بین 400 شارژری که به صورت آنلاین خریداری شده بود فقط 3 تا از آن‌ها بود که عایق بندی خوبی داشت و در مقابل شوک‌های الکتریکی در بیشتر تست‌های ایمنی اولیه مقاوم بود

10 تفاوت شارژر تقلبی از اصلی آیفون

قبل از هرچیز باید بدانید که همیشه گران بودن قیمت یک کالا دلیل بر اصل یا فرعی بودن آن کالا نیست. سعی کنید از فروشگاهی شارژر بخرید که گارانتی تعویض برای کالا در نظر بگیرد. در ادامه به 10 تفاوت بین آداپتور شارژر اصلی و تقلبی آیفون پرداخته‌ایم اما از همین ترفندها می‌توانید در تشخیص شارژرهای تقلبی سایر برند‌ها نیز استفاده کنید

1- تفاوت نوشته‌ها و جزییات شارژر تقلبی و اصلی آیفون

غلط املایی، کم رنگ بودن اطلاعات، نداشتن لوگو و علامت‌های ایمنی جزو تفاوت‌های ظاهری و نوشتاری شارژر تقلبی و اصلی آیفون هست که اگر موقع خرید یک شارژر اورجینال داشته باشید و با شارژری که می‌خرید مقایسه کنید؛ تشخیص خیلی آسان می‌شود.

اما اگر شارژر اصل ندارید متن و عکس‌های زیر را ببینید.

توجه به غلط املایی

روی محصولات اصل اپل اطلاعاتی درج شده که املای آن‌ها کاملا صحیح است. مثلا عبارت «Designed by Apple in California» که به معنی طراحی توسط اپل در کالیفرنیا است را ممکن هست با غلط  املایی روی شارژر تقلبی بنویسند.

تقاوت  نوشته‌های شارژر اصلی با تقلبی آیفون

در شارژرهای تقلبی تغییراتی در شکل حروف وجود دارد یا اشتباه نوشته شده‌اند.

برای مثال کلمه‌ی Apple ممکن است به شکل Abble روی شارژر درج شده باشد.

نام برند یا لوگوی اپل

مدل و شماره سریال محصول را بررسی کنید. اطمینان یابید که روی شارژر علامت ایمنی «CE» را می بینید که وجود آن ممکن است روی شارژرهای تقلبی فراموش شده باشد.

باید به هشدارها و دستورالعمل‌ها توجه کنید

دستورالعمل‌ها باید شامل شرایط و محدودیت‌های استفاده نحوه عملکرد ایمن شارژر راهنمایی ایمنی الکتریکی اولیه و همچنین جزئیات دفع صحیح آن باشد. اپل در ماه اکتبر اعلام کرد که از فروشندگان شخص ثالث به خاطر فروش شارژرهای خطرناک و به خطر انداختن جان مشتریانش شکایت خواهد کرد. این اعلام شکایت به نوعی رواج شایع و روز افزون کالاهای تقلبی را گوشزد می کند.

علامت ایمنی

این علامت باید بین پین‌های پایینی در زیر شارژر قرار گرفته باشد.

رنگ نوشته زیر سری شارژر

در شارژرهای تقلبی خاکستری تیره است اما در شارژرهای اصل اپل به رنگ خاکستری روشن است. در زیر O شارژر اصلی و C شارژر کپی را نشان می‌دهد. 

تفاوت آداپتور شارژر اصلی ایفون از تقلبی

4- به دنبال علائم واضح دیگر نظیر املای اشتباه کلمه «safety» نیز باشید.

5- به دنبال علامت ایمنی CE روی شارژر بگردید با این حال باید بدانید که این علامت را به راحتی می توان جعل کرد و نیز به دنبال لوگو یا نام برد تولید کننده، مدل و شماره سری محصول باشید.

10 راه تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

در تصویر بالا هر دو شارژر از نظر ظاهری کاملا یکسان به نظر می رسند اما زمانی که پلاستیک روی آن را برمی داریم داستان کاملا فرق می کند. ولی اگر به دقت به نوشته ها نگاه کنید می بینید که شارژر اصل سمت چپ نوشته های متفاوتی نسبت به مدل تقلبی سمت راست دارد. روی شارژر تقلبی عبارت «Designed by Apple in California. Assembled in China» و تولید کننده «Foxlink » احتمالا به دلایل قانونی حذف شده است. اما عجیب است که روی شارژر تقلبی همچنان عبارت TM and © 2010 Apple Inc نوشته شده است. روی شارژرهای تقلبی مجموعه ای از گواهی نامه ها مانند UL درج شده که واقعیت ندارند.

گزارش ها نشان می دهد که همانند شارژهای آی پد، شارژهای تقلبی آیفون نیز فاقد عبارت«Designed by Apple in California» می باشد. در این دو شارژر تقلبی واژه های "Applg" و "Designd" غلط های املایی هستند.

2-دستگاه اپل شما یا گوشی موبایل‌تان شارژ نمی شود

نشانه هایی وجود دارد که بیانگر تقلبی بودن یا مشکل ساز بودن شارژر می باشد. برای مثال برخی از شارژرهای تقلبی نمی توانند دستگاهی را شارژ کنند و یا کار نمی کنند. برخی نیز گزارش داده اند که شارژرهای تقلبی هنگام شارژ زیادی داغ می شود. برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی مقاله مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن آیفون و آیپد را بخوانید.

شارژرهای معتبر از متریال های با کیفیت ساخته شده اند که موقع اتصال به دستگاه جریان شارژ قوی فراهم می کنند. شارژرهای تقلبی از مواد بی کیفیت ساخته شده اند چرا که تولیدکنندگان آن برای استفاده از متریال مناسب برای تولید انرژی پایدار، وقت و هزینه صرف نمی کنند. شارژرهای تقلبی مکانیسم هایی درون خودشان ندارند که از زیادی داغ شدن یا شوک الکتریکی شان جلوگیری کند. به عبارت دیگر شما با خریدن شارژرهای تقلبی نه تنها گوشی تان را بلکه سلامتی و جان خود را در معرض خطر قرار می دهید.

3- پین‌های دوشاخه یا کلگی شارژر‌های تقلبی اپل از اصلی

به سادگی شارژر را به یک سوکت متصل کنید. اگر دستگاه را روشن نکرد یا به آن متصل نشد در این مورد شارژر به آسانی جا نخوره است و پین های آن ممکن است اندازه مناسبی نداشته باشند. بین لبه های پین ها و لبه های شارژر باید فاصله حداقل 9.5 میلی متر وجود داشته باشد.

4-قیمت شارژرهای تقلبی اپل بسیار ارزان تر از شارژر اصلی اپل است

هنگامی که به دنبال خرید شارژر اپل برای گوشی آیفون خود می روید باید قیمت حداقل 60 هزار تومن(20 دلار) را انتظار داشته باشید. در بازار سیاه شارژرهای تقلبی اپل را با قیمت 20 هزار تومن هم می توانید پیدا کنید. کسانی که به فروش لوازم جانبی تقلبی می پردازند در واقع روی پول افرادی که به دنبال صرفه جویی هستند حساب باز می کنند. این که شارژر متشکل از شاخه ها و اتصالات می باشد ممکن است باعث شود که یک نسخه معتبرتر اندکی گران تر باشد. با این حال، ارزشش را ندارد که صرفه جویی کنید و چیزی را خریداری کنید که مشخصا برای دستگاه شما ساخته نشده باشد. بسیاری از افراد حاضرند این مقدار هزینه اضافی را بپردازند ولی خیال شان از اصل بودن لوازم جانبی گوشی شان راحت باشد.

5-از جایی خریداری کنید که اصالت کالایش را تضمین کند

از فروشگاهی شارژر خود را خریداری کنید که اصالت کالاهای خود را تضمین کند و علاوه بر آن امکان عودت، تست یا تعویض داشته باشد. ماکروتل با ارائه کردن شارژر، آداپتور شارژ و کابل شارژهای اصل و اورجینال آیفون، آیپد و سایر برندها که گارانتی تست و تعویض نیز دارد سعی بر این داشته تا همیشه رضایت و اعتماد مشتریان خود را جلب نماید و این خود دال بر باکیفیت و اصل بودن محصولات ارائه شده توسط این فروشگاه است.

6- وزن شارژر اپل

شارژرهای اصل معمولا نسبت به شارژرهای تقلبی وزن بیشتری دارند و این به خاطر تعداد اجزای داخلی بیشتر است. اگر به ترازویی دسترسی دارید، قسمت آداپتور شارژ باید حدود 40 گرم وزن داشته باشد.

7- سوکت شارژر

 USBدر شارژرهای تقلبی سوکت USB ممکن است بالا یا پایین تر از شارژرهای آیفون اصلی باشد. بررسی کنید زمانی که سری شارژر به پشت قرار گرفته سوکت USB آن به چه طریقی قرار می گیرد.سوکت usb شارژر ایفون اصل دارای گوشه های گرد است درحالی که در شارژر تقلبی آیفون این گوشه ها تیز هستند.

10 راه برای تشخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون

8-ظاهر پین‌های شارژر

پین های شارژرهای واقعی ظاهر ماتی دارند و رنگ و ظاهری ثابت و یکنواخت دارند و دارای شکل مربعی یک دست و هماهنگ هستند. اما شارژرهای تقلبی پین هایی با ظاهر براق دارند و شکل و اندازه نامنظمی دارند.

10 راه برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی گوشی آیفون

9- قدرت خروجی شارژر اپل

شارژر اصل آیفون  0.15A است درحالی که مقدار 1A هم برای بعضی شارژهای تقلبی بعید است.

10- شکاف بین کابل و کلگی شارژر آیفون

جزئیات چاپ بر روی نسخه اصلی شارژر واضح تر است. در هنگام وصل کردن شکاف بزرگتری بین سری شارژ و سوکت کابل وجود دارد.

10 علامت شارژرهای تقلبی آیفون

10 علامت شارژرهای تقلبی آیفون

نکاتی در مورد شارژر و برای سالم ماندن باتری آیفون ، آی پد و غیره

همیشه شارژر اصل گوشی خود را به همراه خود داشته باشید

درحالی که اکثر ما دارای چندین شارژر میکرو USB هستیم اما قطعا ارزش دارد که از شارژری استفاده کنید که اختصاصا برای گوشی یا لپ تاپ شما ساخته شده است. آن را درون کیف خود بگذارید تا بتوانید از همان آداپتور در خارج از منزل نیز استفاده کنید. البته کابل تان را طوری قرار دهید که در معرض فشار نباشد تا احتمال ساییدگی و خوردگی آن زیاد شود.

سطوح خروجی و ورودی را بررسی کنید

شارژری که به همراه دستگاه شما عرضه می شود قدرت ایده آل را دارد. اگر نیاز به آداپتور شارژ دیگری دارید مقادیر خروجی و ورودی جریان آن با شارژر اصلی گوشی تان یکی باشد. برای مثال جریان ورودی 100 تا 240 ولت مقدار مناسبی از ولتاژ را نشان می دهد. اگر آن را به پریز یا منبع تغذیه ای بالاتر از این محدوده وصل کنید احتمال خراب شدن شارژر وجود دارد.

به گواهینامه های روی شارژر نگاه کنید

گواهینامه هایی مثل CE تعهد سازنده ای برای برآورده کردن استانداردهای یک عمل خاص ارائه می کند. برای مثال گواهینامه RoHS نشان می دهد که یک محصول حاوی متریال های خطرناک نیست. این تعهدات نشان می دهد که یک محصول کمتر ممکن است گوشی خانه و محیط زیست شما را خراب کند.

اگر گوشی آی پاد دارید به دنبال لوگوی  Made for iPod روی شارژر آن باشید. همین امر در گوشی های آیفون و تبلت های آی پد نیز صدق می کند.

آیا می توانید از دستفروش ها شارژر خریداری کنید؟

در بسیاری از موارد، شاید بتوانید با در دست گرفتن یک شارژر به تقلبی یا اصل بودن آن پی ببرید ولی بهترین راه برای اطمینان از این که یک معامله واقعی انجام داده اید این است که از فروشندگان معتبر خریداری کنید، شاید قیمت آن بیشتر باشد اما خیال تان از ایمنی آن راحت خواهد بود.

اما آگاه باشید که فقط به این دلیل که شارژری در یک فروشگاه فروخته می شود بدان معنا نیست که حتما آن اصل است مخصوصا اگر در حال خرید یک شارژر دست دوم باشید.

مطمئن نیستم که شارژرم تقلبی است یا نه، چطور می توانم احتمال وجود خطرات را کاهش دهم؟

توصیه ما این است که آن را با یک شارژر اورجینال و مطمئن تعویض کنید. اما اگر همچنان می خواهید از شارژر قبلی خود استفاده کنید توصیه می کنیم هنگام شارژ کردن دستگاه تان زمانی که کاملا شارژ شد شارژرتان را از آن جدا کنید. دستگاه تان نباید هنگامی که به شارژ است پوشیده یا درون کیف باشد. از کابل های پوسیده و صدمه دیده نیز استفاده نکنید. برای تعمیر کابل های پوسیده یا جلوگیری از آن می توانید مقاله تعمیر کابل شارژ آیفون را بخوانید.

چگونه یک شارژر تقلبی باتری تلفن شما را خراب می کند و شما چه کار می توانید بکنید؟

همه شارژرها یکسان نیستند. شارژ کردن گوشی شما فقط به پیدا کردن یک کابل و آداپتوری که به آن بخورد خلاصه نمی شود. برخی شارژرها برای پر کردن باتری زمان بیشتری می گیرند. برخی ممکن است به گوشی شما صدمه بزنند. شارژر تقلبی که خریداری کرده اید ممکن است باتری گوشی تان را کلا خراب کند.

خوشبختانه، هنگام خرید شارژر چند توصیه ایمنی وجود دارد. شارژرهای موبایل وظیفه تامین شارژ گوشی ها را دارند. آن ها این کار را با فعال کردن مدار شارژی که باتری شما را از نو شارژ می کند انجام می دهند. به خاطر همین، شارژرها بهتر بود آداپتور نامیده می شدند چرا که کار آن ها صرفا شارژ دستگاه شما نیست بلکه جریان dc را به سطحی که گوشی یا تبلت شما می تواند استفاده کند تبدیل می کند.

در حالی که آداپتورها ممکن است مانند کابل های شفاف به نظر برسند اما روند پشت سر آن ها اصلا روشن نیست. بخش های زیادی از آن درون کلگی شارژ وجود دارد. برای مثال، یک تنظیم کننده زمانی که گوشی تان پر شارژ می شود با شارژر ارتباط برقرار می کند تا دیگر جریان شارژ منتقل نشود. با این حال اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید موجب کاهش چرخه عمر باتری تان می شود. چطور گوشی های اپل را به درستی شارژ کنیم؟

شارژرها گوشی شما را از زیادی شارژ شدن و زیادی تخلیه شدن حفظ می کند. با شارژرهای خراب شما فکر می کنید که گوشی تان در حال شارژ است اما بعد از یک ساعت متوجه می شوید که این آداپتور فقط موجب روشن شدن چراغ شارژ می شود. بر ما پوشیده نیست که شارژرهای اپل قیمت های گرانی دارند اما موسسه استاندارد تجارت مجاز آزمایشی انجام داد و مشخص شد که 397 شارژر از بین 400 شارژر خریداری شده از مراکز آنلاین حتی در تست های ایمنی اولیه شکست خوردند.

بیشتر شارژرهای ارزان قیمت استانداردهای قانونی را رعایت نمی کنند و ممکن است متریال های خاص مضری داشته باشند که برای محیط زیست شما مخرب باشد.

شارژر جعلی حتی ممکن است از لحاظ فیزیکی ناقص باشد برای مثال ممکن است موقع جدا کردن شارژر از پریز روی دیوار زبانه های آن جدا شود.

خوشبختانه کمتر احتمال دارد که شارژرهای تقلبی را در سایت های معتبری چون ماکروتل پیدا کنید. توجه کردن به نکات زیر باعث می شود باتری گوشی تان سالم تر بماند.

اگر شماهم روشی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن شارژر آیفون دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

18 نظر
  • simsim sharloot

    simsim sharloot 1398-12-03

    شارژل اصل واسه ایفن ۷پللاس میخام

  • 1
  • سعیده

    سعیده 1398-11-19

    سلام، کابل واسه گوشی آیفون ۶ پلاس میخواستم

  • 2
  • ناصر

    ناصر 1398-10-02

    سلام من ایفون xگرفتم دست دو ،فروشنده گفت شارژرش اصلی ولی از همون شب شارژرش داغ می کرد الانم دیگه شارژ نمی کنه میخواستم بدووونم اصلیه

    • 1398-10-02

      سلام


      باید  با دستگاه مخصوص و آمپر سنج شارژرتون تست بشه


      موفق باشید

  • 3
  • مانیدا

    مانیدا 1398-08-10

    سلام ....کابل شارج فرعی هم دارید قیمت مناسب

    • 1398-08-10

      خیر

  • 4
  • مسلم

    مسلم 1398-05-16

    سلام ، من اداپتور و کابل اصل ایفون سیکس اس رو میخام لطفا قیمت و طریقه خریدش رو بگید

  • 5
  • فردین

    فردین 1397-12-16

    سلام یه کابل دارم به اسم MOXOM همه ی نشانه های اورجینال بودن رو داره
    میخواستم ببینم این شرکت مورد تایید شرکت اپل هست ؟؟

    • 1397-12-16

      سلام


      برای جواب قطعی باید با دستگاه تست کابل بررسی بشه که می تونید جهت تست به دفتر مراجعه کنید


      موفق باشید

  • 6
  • میم ر

    میم ر 1397-11-06

    سلام
    کابل شارژر آیفون s6 ام در نقطه اتصال به گوشی پاره شده و سیمهای داخل کابل دیده میشن، آیا قابل تعمیر هست یا باید یک شارژر جدید بخرم؟
    برای خرید شارژر و نیز خرید باتری اصل آیفون اس ۶ میتونید من را راهنمایی کنید، ممنون میشم.

  • 7
  • ناصری

    ناصری 1397-10-19

    سلام. دوستان تشخیص کابل اصل از کپی یک زمانی از روی ظاهر امکانپذیر بود الان کابلهای کپی فوق العاده ای هست که اصلا نمیشه تشخیص داد. تنها راه مطمئن استفاده از تستر_کابل_ایفون هستش. تستری که تمام سابقه کابل رو میریزه بیرون. کابل mfi رو هم دیگه امروز نمیشه از روی ظاهر تشخیص داد. از کسی کابل بخرید که حداقل یکسال کابل رو گارانتی کنه

    • اميرناصري

      اميرناصري 1398-06-21

      باسلتم من ديروز رفتم كابل شارژ و خود شارژر خريدم ١٢٠هزار تومان گفتش كه واقعا اصل هستش،با اين حال بازم شك دارم چون طبق گفته ي دوستان و مطالعه مقاله ي شما ٩٩درصد شبيه به اصل هستش

      • 1398-06-21

        درود وقتتون بخیر
        ما دستگاه تست کابل داریم توی دفتر میتونید حضوری تشریف بیارید و با دستگاه تستش کنید برای اطمینان بیشتر
        موفق باشید

    • 1397-10-19

      سلام وقت بخیر
      دتستگاه تستر کابل و باتری ایفون داریم کابل ها و باتری ها رو با اونا تست میکنیم در فروشگاه
      موفق باشید

  • 8
  • ali_k1383

    ali_k1383 1397-03-05

    سلام خواستم بدونم ایفونو به پاور بانک وصل کنیم چی میشه باتریش خراب میشه یا نه؟؟؟؟؟؟؟

  • 9
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم