چطور مشکل تخلیه باتری و داغ شدن نوکیا لومیا nokia lumia 1020 را حل کنید؟

نوشته شده در تاریخ1396-10-23 توسط 3230

در میان تمام گوشی هایی که در سال 2013 معرفی شد گوشی لومیا 1020 در زمان خودش توجهات زیادی را به خود جلب کرد. گوشی نوکیا  Lumia 1020 به خاطر دوربین 41 مگاپیکسلی و ظاهر کاربرپسندی که داشت از بسیاری از گوشی های دیگر سبقت گرفت. لومیا 1020 که در سال 2013 به بازار معرفی شد بعد از گذشت 4 سال هنوز هم گوشی خوبی به نظر می رسد.

اگرچه دروغ هایی در مورد سیستم عامل مبتنی بر ویندوز وجود دارد اما به نظر می رسد این سیستم عامل دیگر محبوبیت خود را از دست داده است. اگرچه گوشی های برند نوکیا دیگر محبوبیت سابق خود را ندارد اما لومیا 1020 را می توان یکی از بازماندگان خوش شانس نوکیا لومیا دانست.  لومیا 1020 هنوز هم یکی از بهترین دوربین ها را دارد. با سنسور دوربین 41 مگا پیکسلی، این گوشی از برخی ترفندهای واقعا هوشمندانه برای تولید بهترین تصاویر گوشی که تا کنون دیده اید استفاده می کند.

در تصویر زیر کیفیت عکاسی در شب گوشی lumia 1020 و lumia 950xl مقایسه شده است که به وضوح کیفیت برتر دوربین لومیا 1020 را می توان مشاهده کرد. 

مقایسه کیفیت دوربین lumia 1020 با lumia 950

ما اولین نسخه سنسور بزرگ دوربین نوکیا را روی گوشی PureView 808 مشاهده کردیم اما شور و هیجان ما با زود حذف شدن سیستم عامل سیمبین فروکش کرد. اما lumia 1020 چنین مشکلی نداشت چرا که با ویندوز فون 8 فوق العاده محبوب مایکروسافت کار می کرد.

نوکیا لومیا 1020 قطعا به عنوان یکی از منحصربه فرد ترین گوشی های شرکت نوکیا شناخته شده است و گوشی است که به نوبه خود کمک کرده است تا نوکیا دوباره سر پا شود و در نیمه دوم سال 2013 فروش عالی داشته باشد. لومیا 1020 اگرچه سال 2013 تولید شده، اما هم اکنون هم در بازار موجود است و در سرتاسر جهان مخصوصا در اروپا خوب فروش می رود.

معمولا لومیا 1020 هیچ مشکلی ندارد با این حال تعداد زیادی از کاربران از مواجه شدن با مشکلاتی نظیر تخلیه شارژ سریع و داغ شدن گوشی لومیا 1020 جدیدشان شکایت کرده اند.

همه می دانیم که باتری گوشی های هوشمند آنقدرها هم خوب نیستند، اما تخلیه سریع باتری و داغ شدن مطمئنا یک مشکل به حساب می آید.

در چند خط زیر به این مشکلات با جزئیات بیشتر می پردازیم و دلایل آن ها و نیز راه حل های احتمالی آن ها را ارائه می کنیم.

مشکلات باتری لومیا 1020

  • باتری گوشی با سرعت زیاد خالی می شود.
  • گوشی و باتری lumia 1020 در حین استفاده داغ می شود.
  • گوشی لومیا 1020 در حین شارژ شدن داغ می شود.
  • دلایل مشکل تخلیه شارژ و داغ شدن باتری لومیا 1020

این مشکلات زمانی اتفاق می افتد که شما به جای شارژر اصل نوکیا لومیا از شارژر تولید کننده دیگری استفاده کنید.

استفاده از گوشی در حین شارژ نیز ممکن است دلیل دیگر این مشکل باشد. برخی از اپلیکیشن های سنگین شارژ زیادی مصرف می کنند و علاوه بر آن باعث داغ شدن گوشی می شوند.

استفاده از سفت افزار یا سیستم عامل OS قدیمی نیز منجر به مشکلاتی چون تخلیه شارژ سریع باتری lumia 1020 و داغ شدن آن می شود.

تعداد زیادی از اپلیکیشن ها در پس زمینه اجرا می شوند و این باعث می شود گوشی بیشتر شارژ از دست بدهد و نیز به داغ شدن گوشی لومیا 1020 بینجامد.

اپلیکیشن های قدیمی نیز می توانند دلیل این مشکل باشد.

اگر باتری lumia 1020 شما ضعیف یا معیوب شده باشد نیز ممکن است منجر به مشکلات مذکور شود.

مشکل تخلیه باتری و داغ شدن نوکیا لومیا 1020

ترفند هایی برای حل کردن مشکل داغ شدن و تخلیه شارژ سریع باتری lumia 1020

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات بروید، در آن جا گزینه «Battery Saver» را چک کنید. زمانی که این گزینه را فعال کنید صرفا تعداد محدودی از آپدیت ها را دریافت خواهید کرد و همچنین از اجرای دیگر اپلیکیشن ها در پس زمینه جلوگیری می شود.

از تمام برنامه هایی که در حال استفاده نیستند خارج شوید(اپلیکیشن هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند).

وای فای و Data Bundle را موقعی که استفاده نمی کنید یا نیاز ندارید خاموش کنید، این کار به صرفه جویی باتری کمک می کند.

گوشی خود را هارد ریست کنید، در بسیاری از مواقع همین مورد حلال تمام مشکلات است.

گوشی و نیز تمام اپلیکیشن ها را چک کنید که آیا آپدیت هستند یا نه. اگر سیستم عامل یا اپلیکیشن های شما آپدیت نباشد آنگاه با مشکلاتی نظیر مصرف باتری سریع و داغ شدن گوشی مواجه می شوید.

به علاوه اطمینان حاصل کنید که شما هیچ اپلیکیشن نامعتبر نصب شده روی گوشی خود ندارید، چرا که چنین اپلیکیشن هایی مشکلات متعددی نظیر خالی کردن سریع شارژ، داغ شدن گوشی، کند شارژ شدن و غیره را باعث می شوند.

بنابراین بهتر است که چنین اپلیکیشن هایی را غیرفعال یا حذف کنید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید فکتوری ریست یا تنظیمات کارخانه است البته قبل از آن باید اطلاعات مورد نیاز خود را بک آپ بگیرید.

اگر هیچ کدام از روش های بالا نتیجه ای نداشت، پس احتمالا مشکل از باتری nokia lumia 1020 است و باید به تعویض باتری آن اقدام کنید.

آموزش تعویض باتری lumia 1020

اگر ابزار تعمیرات موبایل در دسترس تان هستند و تجربه تعمیر موبایل داشته باشید در عرض 5 دقیقه یا کمتر می توانید باتری نوکیا لومیا 1020 را تعویض کنید.

مشکل تخلیه سریع و داغ شدن باتری لومیا 1020 و راه حل آن

  • باز کردن پیچ های تاچ ال سی دی lumia 1020
  • جدا کردن سه گیره کوچک
  • جدا کردن کانکتور باتری
  • باز کردن سه پیچ و باز کردن یک نگهدارنده فلزی
  • جدا کردن باتری

تنها چیزی که کار را اندکی سخت می کند این است که بیشتر گوشی های لومیا 1020 نوار خنک کننده محکمی در امتداد پردازنده اصلی دارند و این احتمالا به خاطر این است که اخیرا متوجه شده اند تحت فشار شدید نظیر بازی های شدید، پردازنده بسیار داغ می شود. این نوار را نمی توانید به سادگی جدا کنید بنابراین باید قطع کنید و احتمالا بعد از این که باتری را جایگزین کردید ممکن است برخی اوقات ریسک زیادی داغ شدن پردازنده وجود داشته باشد. بنابراین هیچ وقت هنگام شارژ از گوشی لومیا 1020 کار سنگین نکشید.

حل مشکل تخلیه سریع باتری lumia 1020

با فرض این که گارانتی  لومیا 1020 باطل شده است و یکی دوسالی هم از عمر آن رفته باشد، آن وقت می توان از ریسک ناچیز داغ شدن پردازنده در برابر داشتن باتری با کیفیت و عملکرد بسیار بهتر چشم پوشی کرد. البته این باز به تصمیم شما برمی گردد و احتمالا به این بستگی دارد که چقدر پردازنده lumia 1020  خود را با بازی های 3D کوفته اید. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم