رتبه بندی و مقایسه بهترین گوشی های لومیا lumia در سال 2018

نوشته شده در تاریخ1396-10-27 توسط 13242

در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی های لومیا بپردازیم و ببینیم کدام یک نسبت به قیمتش ارزش خرید بیشتری دارد. گوشی های مایکروسافت لومیا با سیستم عامل ویندوز کار می کنند. ویندوز فون سومین انتخاب سیستم عامل موبایل بعد از iOS(سیستم عامل آیفون) و اندروید است. این نسخه موبایلی ویندوز شرکت مایکروسافت است که از مشخصه های آن داشتن تایل های پر رنگ و لعاب روی صفحه شروع است.

گوشی های ویندوزی به جای ویندوز فون 10 اکنون روی ویندوز 10 اجرا می شوند هر چند هنوز می توانید مدل های قدیمی تری را ببینید که روی ویندوز فون 8.1 اجرا می شوند. برخی و نه همه ی این مدل ها قابل آپدیت کردن هستند، بنابراین هنگام خرید گوشی های قدیمی تر و دست دو لومیا دقت به خرج دهید تا خود را درگیر نسخه های قدیمی تر ویندوز نکنید.

صحبت از آپدیت کردن شد، ممکن است در مورد آپدیت سازندگان ویندوز 10 چیزهایی شنیده باشید. همین گزینه برای برخی از گوشی های ویندوز 10 نیز وجود دارد اما چیزی نیست که با آن هیجان زده شویم و شامل یک نسخه آپدیت از مرورگر وب Edge و پشتیبانی کتاب الکترونیکی می باشد.

به طور مشخص گوشی های لومیا 930، lumia 1520 و لومیا 830 این بروزرسانی را دریافت نخواهند کرد اما گوشی های لومیا 550، lumia 650، لومیا 950 و لومیا 950 xl از 25 آوریل 2017 همراه با گوشی HP Elite x3 و بقیه این آپدیت ها را دریافت کرد.

گوشی موبایل لومیا،گوشی هایی با سیستم عامل ویندوز 10

ویندوز فون ویژگی های مناسب و معقولی از جمله دستیار شخصی Cortana دارد. اکثریت قریب به اتفاق این گوشی ها در حال حاضر فقط با نام مایکروسافت لومیا شناخته می شوند چرا که نوکیا دیگر متعلق به مایکروسافت نیست. این غول نرم افزاری(مایکروسافت) اکنون تنها سازنده گوشی های ویندوز فون است اما در حال حاضر گوشی Elite x3 اچ پی نسبت به گوشی های لومیا انتخاب بهتری است.

ویندوز 10 خصوصیاتی نظیر Continuum را اضافه می کند که از طریق آن می توانید گوشی خود را روی نمایشگر بزرگتر با تجربه کاربری شبیه کامپیوتر از جمله توانایی کنترل آن با موس و کیبورد استفاده کنید و سرمنشأ آن اپلیکیشن های جهانی است که در بین تمام دستگاه های ویندوزی اعم از pc، لپ تاپ، تبلت و گوشی به نحو یکسان کار می کنند.

عملکرد گوشی های ویندوزی عموما خوب است و معمولا صفحه نمایش خوب و دوربین با کیفیت دارند. با این حال، این سیستم عامل از نظر گزینش اپلیکیشن ها هنوز پشت رقبایش قرار دارد بنابراین قبل از خرید گوشی های لومیا مطمئن شوید که تمام نیازهای شما را برآورده می کند مخصوصا سخت افزار شخص ثالث نظیر اسپیکرهای چند اتاقه و کیت خانه هوشمند.

1-گوشی مایکروسافت لومیا Microsoft Lumia 950 XL

تاریخ انتشار: 8 دسامبر 2015

قیمت: 529 پوند

لومیا lumia 950 xl به خاطر قابلیت هایی نظیر اپلیکیشن های یونیورسال و کانتینیوم Continuum برای آن هایی که به دنبال قابلیت های منحصربه فرد ویندوز هستند گوشی جذابی به شمار می رود.

با وجود دستگاه رایگان Display Dock مایکروسافت، این یک معامله خوب است اما لومیا 950 xl به خودی خود هیچ چیز درخور توجهی از نظر طراحی ندارد و صرفا صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده اندک بهتر نسبت به مدل معمولی دارد.

به طور کلی، ما به خاطر اشکالات و کمبود اپلیکیشن ها تحت تاثیر گوشی های ویندوز 10 قرار نمی گیریم اما این برای برخی ها انتخاب بسیار خوبی است.

باتری گوشی لومیا 950 xl

معمولا فبلت ها نسبت به رقبای کوچکتر خود از عمر باتری بهتری برخوردارند چون تولیدکنندگان می توانند باتری های بزرگتری را درون آن ها جای بدهند.

متاسفانه، این روند در مایکروسافت 950 xl مشهود نیست و من این گوشی را از نظر عمر باتری کاملا غیرقابل پیش بینی می بینم.

در طول یک روز با استفاده متوسط از ساعت 8 صبح با گوش دادن چند موزیک، وبگردی اینترنت حدود 1 ساعت یا بیشتر، تماشای فیلم روی پلیر BBC و استریمینگ با Spotify برای مدتی در پایان روز 30% شارژ باتری مصرف شده بود؟؟ معمولا اگر اشکالی پیش بیاید که نیاز به هارد ریست گوشی داشته باشید یا زمانی که گوشی موبایل تان به طور اتفاقی داغ می شود این مدت زمان تغییر می کند.

اگرچه باتری با ظرفیت 3340 میلی آمپر قابل ملاحظه است اما هنوز به اندازه کافی برای شارژ نگهداشتن گوشی لومیا 950 xl تا روز دیگر کافی نیست.

چیز دیگری که من با آن مواجه شدم زمان حالت آماده به کار(زمانی که گوشی در حالت استندبای است) بود. برای برررسی این موضوع، من گوشی لومیا 930 را با 70% شارژ روی میز رها کردم. 4 روز بعد حدود 20% از شارژ باتری مصرف شده بود.

اما در مقابل، گوشی لومیا 950 ایکس ال در طول یک شب که در حالت استندبای بود 30% از شارژ باتری خود را از دست داد. این مسئله به خاطر تفاوت کارایی بین ویندوز فون و ویندوز 10 موبایل است و چیزی است که بدون شک در ماه های آینده حل می شود اما در حال حاضر باید آن را تحمل کنید.

حالت صرفه جویی در باتری هم در گوشی lumia 950 xl هم وجود دارد که توسط کاربر قابل تنظیم است و با استفاده از آن می توانید در مواقع لزوم شارژ بیشتری ذخیره کنید.  

2-گوشی مایکروسافت Microsoft Lumia 950

تاریخ انتشار: 26 ژانویه 2016

قیمت: 449 پوند

ویندوز 10 روی گوشی های جدید اجرا شده است اما ما زیادی تحت تاثیر ویژگی های آن قرار نگرفته ایم. کاربران وفادار ویندوز و گوشی های ویندوزی از امکاناتی نظیر اپلیکیشن های یونیورسال تقدیر می کنند و درحالی که قابلیت کانتینیوم به نظر می رسد که یک ویژگی قابل توجه باشد اما نیاز به تجهیزات اضافی دارد. به علاوه سیستم عامل آن نیز خالی از اشکال نیست.

گوشی لومیا 950 به تنهایی سخت افزار مناسب و با کیفیتی دارد. اگر به سیستم عامل ویندوز معتاد نشده اید گوشی های بهتر از لومیا 950 با همین قیمت در بازار موجود هستند.

 باتری موبایل لومیا lumia 950

ویندوز 10 موبایل سیستم عامل جدیدی است اما با توجه به تست های عمر باتری که انجام دادیم، به اندازه کافی بی عیب و نقص نیست که بتواند مصرف شارژ کمی داشته باشد. با استفاده متوسط گوشی لومیا 950 به سختی می تواند یک روز کامل شارژ نگه دارد.

برای این که همیشه گوشی لومیا 950 خود را پر شارژ داشته باشید بهتر است هر شب آن را از 12 شب به بعد به شارژ بزنید. باتری 3000 میلی آمپری lumia 950 ظرفیت بدی برای اسمارت فونی با این اندازه ندارد چرا که بسیاری از رقبای اصلی آن باتری های کوچکتری دارند.

با اجرا کردن تست عمر باتری معمول ما شارژ باتری لومیا 950 بعد از مشاهده 90 دقیقه فیلم HD به 72% رسید. گوشی لومیا 950 در دست های ما توانست فقط از گوشی Moto X Style جلو بزند که در همین مدت زمان شارژ آن به 70% کاهش پیدا کرده بود.

خبر خوب این است که USB نوع C این گوشی را بسیار سریع شارژ می کند. با شارژر usb نوع c باتری لومیا 950 در عرض 4 دقیقه از 0% به 10% می رسد و در عرض 1 ساعت و 29 دقیقه هم شارژ باتری کامل می شود. گوشی لومیا 950 به نظر می رسد که سریع شارژ از دست می دهد و سریع هم شارژ می شود. 

3-گوشی نوکیا لومیا Nokia Lumia 930

تاریخ انتشار: 22 جولای 2014

قیمت: 435 پوند

گوشی لومیا 930 به خاطر طراحی نیمه فلزی و سخت افزار با کیفیتی که دارد انتخاب درستی است. ما صفحه نمایش و دوربین گوشی لومیا 930 را می پسندیم اما فاقد گزینه های بیشتر می باشد و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا ندارد. ویندوز فون 8.1 چیزها را به شدت روی سمت نرم افزار بهبود می بخشد اما پلتفرم هنوز هم برای برنامه نویسان یک اولویت نیست مخصوصا زمانی که همراه با سخت افزار شخص ثالت می آید.

باتری گوشی lumia 930

همانطور که می دانیم، عمر باتری برای هر کاربری مهم است و در واقع، یکی از دلایل اصلی برای پشنهاد یک دستگاه به کاربران آینده نگر است. ویندوز فون به طور معمول یکی از سیستم عامل هایی است که از نظر عمر باتری بهتر است و این به خاطر روشی است که در این سیستم عامل به کار رفته است که اجازه نمی دهد بسیاری از چیزها با یکدیگر تداخل داشته باشند و باعث خالی شدن باتری شوند.

به همین ترتیب اکثر گوشی های لومیا CPU یک یا دو هسته ای کار می کنند که واقعا تمام چیزی است که برای اجرای سیستم عامل کارآمد مایکروسافت نیاز است.

با این حال، برای کامل تر بودن از نظر مشخصات، نوکیا لومیا 930 با پردازنده 800 اسنپ دراگون 4 هسته ای 2.2 گیگاهرتز کار می کند. این قابلیت اضافی نیست و باعث می شود چیزهایی نظیر ضبط صدا در محیط های شلوغ و پر و سر صدا با کیفیت تر ضبط شود و نیز تهیه ویدئو و گرفتن عکس با سرعت بیشتری انجام شود.

با توجه به عشق نوکیا به دوربین، این دور از انتظار نیست و علاوه بر آن دوربین نوکیا لومیا ویژگی های بیشتری برای کارکرد بهتر دارد. البته این ویژگی به نظر الزامی می باشد چرا که علیرغم داشتن صفحه نمایش فول اچ دی 5 اینچ گوشی لومیا 930 (تاچ ال سی دی لومیا 930) پرطرفدار به خاطر باتری 2420 میلی آمپر تا حدودی از نظر باتری ضعیف است.

نوکیا استدلال می کند که افزایش بهره وری داشتن یک پکیج سیستم عامل و سخت افزار قرار دادن باتری کوچکتر را توجیه می کند درحالی که همچنان خروجی یکسانی ارائه می دهد.  

از یک نظر این درست است، فقط شرم آور است که نوکیا از سخت افزار آخرین سال برای موتور استفاده می کنند درحالی که اکثر گوشی ها امروزه با پردازنده اسنپ دراکون 801 کار می کنند که از نظر عمر باتری یک قدم جلوتر هستند و حتی باعث شده که گوشی هایی نظیر HTC One M8 بتوانند به راحتی یک روز کامل شارژ نگه دارند.

خبر خوب این است که باتری گوشی نوکیا لومیا 930 هم همین قابلیت را دارد و قبل از این که نیاز به شارژ پیدا کند به راحتی تا 24 ساعت می تواند شارژ نگه دارد. اگر گوشی لومیا 930 خود را صبح پرشارژ بردارید زمانی که به رخت خواب می روید شارژ آن معمولا 40% خواهد بود. 

4-گوشی مایکروسافت لومیا Microsoft Lumia 650

تاریخ انتشار: 19 آوریل 2016

قیمت: 149.99 دلار

گوشی مایکروسافت لومیا 650 گوشی سبک و خوش ساختی است که سیستم عامل آن ویندوز 10 می باشد و با باتری قابل تعویض عرضه شده است. با این حال، این گوشی فاقد قدرت باتری و پشتیبانی نرم افزار کافی برای کاربران پرمصرف با استفاده سنگین می باشد.

بدون قابلیت کانتینیوم ویندوز مایکروسافت و تراشه ضعیف اسنپ دراگون Snapdragon 212 که عملکرد دوربین، رزولوشن خروجی صفحه نمایش و روان بودن کارها را کاهش می دهد ما نمی توانیم بفهمیم که چرا کسی تمایل دارد که خرید لومیا 650 را بر گوشی های ارزان تر و با کیفیت بهتر اندروید ترجیح دهد.

عمر باتری شاید یکی از مهم ترین ویژگی ها برای کاربران گوشی های هوشمند جدید است و حتی بسیاری از کاربران هنگام سرچ و جست و جو کردن قبل از خرید گوشی اول از همه به عمر باتری آن توجه می کنند. برای همین زمانی که می خواستم این گوشیرا خریداری کنم به خاطر باتری لومیا 650 اندکی نگران بودم. اما همانطور که خواهید دید نیاز به نگرانی نداشت.

باتری گوشی لومیا lumia 650

گوشی موبایل لومیا lumia 650 با کمک یک پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش با وضوح نسبتا کم و مدیتریت منابع محدود ویندوز 10 موبایل معمولا قادر است تا یک روز کامل استفاده را پشتیبانی کند.

به عنوان تست عمر باتری لومیا 650، روزی که ساعت 7 صبح بیداری شدم، هنگام رفت و آمد به چند موسیقی از طریق بلوتوث گوش دادم و هنگام ناهار چند مقاله خواندم و همزمان به ایمیل هایم جواب دادم و چند پیام فرستادم و حدود 1 ساعت مکالمه تلفنی داشتم بعد از همه این ها ساعت 6 بعد از ظهر شارژ باتری لومیا 650 به 45% رسید که کاملا قابل قبول بود.

لازم به ذکر است که این عملکرد قابل توجه گوشی lumia 650 تا حدی ناشی از این واقعیت است که اکثر صاحبان لومیا 650 از گوشی خود به عنوان یک گوشی هوشمند در معنای معمول این اصطلاح استفاده نمی کنند چرا که آن ها امکان فوق العاده جذابی ندارند و به طور خلاصه خیلی سرگرم کننده نیستند.

صرف نظر از این، برای کاربران با استفاده معمول عمر باتری لومیا 650 برای استفاده در طول یک روز جوابگو خواهد بود. علاوه بر این، برای کاربران پرمصرف و پرمشغله، توانایی این که بتوانند در هنگام خالی شدن باتری آن را با یک باتری یدکی پرشارژر تعویض کنند لومیا 650 مزیت بزرگی دارد. 

5-گوشی نوکیا لومیا Nokia Lumia 735

تاریخ انتشار: 16 آکتر 2014

قیمت: 189 پوند

جالب ترین گوشی نوکیا در بازار، یعنی لومیا 735 از نظر گرفتن عکس های سلفی گوشی واقعا ایده آلی است. با قیمت اندک 189 پوند بسیاری از دخترها و پسرها دوست دارند این ویندوز فون ارزشمند را به لیست خرید نوروزی خود اضافه کنند.

علیرغم قیمت کم تا متوسط عملکرد گوشی لومیا 735 راضی کننده است و ما قابلیت های نظیر پشتیبانی از میکرو sd، شارژ وایرلس qi و فور جی LTE آن را تحسین می کنیم.

باتری گوشی لومیا lumia 735

زمانی که بحث استفاده از گوشی های هوشمند به میان می آید، یکی از چیزهای مهم عمر باتری آن هاست. با داشتن صفحه نمایش عالی به نظر می رسد که لومیا 735 از نظر GPU عملکرد خیلی قوی نداشته باشد اما خوشبختانه این موضوع برای باتری لومیا 735 ، 2220 میلی آمپر  صدق نمی کند.

با استفاده سبک یعنی فرستادن چند پیام اسکایپ و فیس بوک و حدود 10 دقیقه بازی در طول ناهار می توانید انتظار داشته باشید که تقریبا 2 روز به شارژر گوشی لومیا خود نیاز نخواهید داشت.

اما زمانی که استفاده سنگین داشته باشید باتری لومیا 735 نمی تواند بیشتر از یک روز شارژ نگه دارد. تست باتری که انجام دادیم نتایج قابل توجهی در مورد باتری لومیا 735 نشان داد. زمانی که روشنایی صفحه نمایش lumia 735 حداکثر بود و اسکایپت و فیس بوک لاگین بودند، تست ویدئوی باتری که شامل پخش 90 دقیقه فیلم فول اچ تی می شد فقط 15% از شارژ باتری lumia 735  را کاهش داد. 

6-گوشی مایکروسافت لومیا Microsoft Lumia 435

تاریخ انتشار: 19 مارس 2015

قیمت: 50 پوند

مایکروسافت لومیا 435 بهترین گوشی است که می توانید زیر 50 پوند خریداری کنید، حتی با پذیرفتن خسته کننده بودن اپلیکیشن های ویندوز فون.

پایین ترین رده خط تولید مایکروسافت و قیمت فقط 49.9 پوند به هیچ وجه به معنای یک گوشی عالی نیست، اما برای کاربران تازه کار یا سبک کار گوی رقابت را از گوشی های اندروید هم قیمت ربوده است. گوشی آیفون در این رنج قیمت یا آرزو است یا کابوس و از هر جهت که به آن نگاه کنید هیچ گاه آیفون گوشی با این قیمت تولید نخواهد شد.

برخلاف گوشی گران قیمت تر لومیا 435، مایکروسافت تایید کرده است که لومیا 435 در صورت انتشار در آخر امسال ویندوز 10 را دریافت خواهد کرد که این گوشی ارزان قیمت نقطه ورودی برای ویندوز 10 کامپیوتر تبدیل می کند و به تنهایی به گوشی لومیا 435 وجهه ارزشمندی می دهد.  

7-مایکروسافت لومیا 640

تاریخ انتشار: 14 می 2015

قیمت: 130 پوند

گوشی مایکروسافت لومیا 640 ارتقاء خوبی نسبت به لومیا 630 دارد و این گوشی ویندوزی در حال حاضر ارزش خرید بالایی دارد. لومیا 640 در دنیای گوشی های ویندوزی با موتو G رقابت می کند درحالی که مشخصات تقریبا یکسان و قیمت 20 پوند پایین تر از آن دارد.

این که کدام گوشی را انتخاب کنید به اولویت های نرم افزاری شما برمی گردد؛ بسیاری از کاربران گوشی ویندوزی راضی کننده می دانند، اما اگر به شدت به اپلیکیشن های شخص ثالث علاقه مند هستید شاید 20 پوند ارزش داشته باشد که بخواهید روی گوشی Moto G هزینه اضافه تر بپردازید.

8 -گوشی لومیا Microsoft Lumia 535

تاریخ انتشار: 3 مارس 2015

قیمت: 100 پوند

ما از طرفداران ویندوز فون 8.1 هستیم اما در گوشی لومیا 535 در بسیاری از زمینه ها مسامحه شده است تا قیمت آن در حد 100 پوند بماند. در این رنج قیمت گوشی موتورولا Moto E یا اگر 4G می خواهید EE Kestrel بهتر است.

9-گوشی مایکروسافت لومیا Microsoft Lumia 830

تاریخ انتشار: 22 دسامبر 2014

قیمت: 319 پوند

گوشی لومیا 830 هیچ ویژگی زیاد ناخوشایند ندارد اما اندکی فرصت را از دست داده است و به خاطر کیفیت دوربین معمولی یک گوشی سطح متوسط به حساب می آید. اما به خاطر خوش ساخت و شیک بودنش ارزش خرید بالایی دارد. اگر گوشی با ارزش خرید بالاتر می خواهید سراغ لومیا 630 بروید اما اگر گوشی ویندوز فون 5 اینچ می خواهید همین گزینه مناسبی است.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم