برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آیا تکنولوژی فورس تاچ  “Force Touch” به کار رفته در آیفون 6s مفید است؟

نوشته شده در تاریخ1396-03-18 توسط 3366

صبحت در مورد تکنولوژی فورس تاچ(Force Touch) از زمانی به میان آمد که گمانه زنی ها در مورد آیفون 6 اس شروع شد. برای پایان دادن به تمام گمانه زنی ها، سرانجام اپل از گوشی های iPhone 6s و iPhone 6s plus خود در سپتامبر 2015 رونمایی کرد. اپل پذیرفت که گوشی های آیفون جدیدش در واقع باید مجهز به فن آوری نیروی لمسی force touch که به عنوان 3D Touch شناخته می شوند باشند.

تکنولوژی مذکور اولین بار در اپل واچ دیده شد و ارائه آن در گوشی های آیفون حرکت واقعا جالبی است. اما آیا تکنولوژی لمس سه بعدی واقعا کاربردی و مفید است؟ اجازه بدهید نگاهی به ویژگی های آن بیندازیم و ببینیم که تکنولوژی 3D Touch واقعا چییست و چگونه کار می کند؟

تکنولوژی فورس تاچ force touch در آیفون

معرفی تکنولوژی 3D Touch 

بهبود یافته تر از مالتی تاچ(Multi-Touch)

گوشی های جدید آیفون، صفحه نمایش حساس به فشار دارند که می تواند میزان فشاری که روی صفحه نمایش اعمال می شود را اندازه گیری کند. بر این اساس، بعد از آن اقدامات و عملیات ها بر حسب میزان فشار وارده تعیین می شوند. درست همانند حرکات های نیشگون گرفتن(pinch)، حرکت جاروبی(swipe) و لمس کردن آیکون و نگهداشتن انگشت روی آن(tap-and-hold) که صفحه نمایش های مالتی تاچ کاربرد داشتند، تکنولوژی 3D Touch نیز می تواند حرکت ها را در سطح دیگری کنترل کند که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم.

تکنولوژی 3d touch در گوشی های آیفون

دیدن پیش نمایش اطلاعات و بالا آوردن(Peek and Pop)

این ویژگی جدید به آیفون 6 اس و آیفون 6s plus اضافه شده که در رابطه با تکنولوژی لمس سه بعدی عمل می کند. با پیک و پاپ کردن شما می توانید پیش نمایشی از هر نوع محتوایی را مشاهده کنید و سپس بدون نیاز به باز کردن محتوای آن اقدامات خاصی را انجام دهید.

برای مثال، هنگام مشاهده صندوق ایمیل تان، می توانید هر کدام از ایمیل ها را با فشار دادن ملایم انگشت peek کنید یعنی پیش نمایش آن را ببینید. سپس می توانید آن را با فشار محکم تر باز کنید و داخل محتوای آن بروید. به طور مشابه اگر می خواهید نگاهی به یک لینک وب سایت بیندازید می توانید آن را بدون ترک صفحه کنونی پیک کنید(پیش نمایش آن را ببینید). سپس بعد از مروری بر پیش نمایش اطلاعات می توانید در صورت نیاز برای باز کردن وب سایت با فشار محکم تر آن را Pop کنید یعنی بالا بیاورید.

کاربرد حرکات pic و pop در گوشی های جدید

ویژگی pick و pop در هنگام گرفتن عکس نیز کاربرد دارد. زمانی که در حال گرفتن عکس هستید و می خواهید عکس هایی را که در حال حاضر کلیک کرده اید ببینید می توانید با فشار کوچکی روی تصویر کوچک عکس، آن را به صورت پیش نمایش نگاه کنید و سپس محکم تر فشار دهید تا عکس برای انجام اقدامات بیشتر بالا بیاید.

حرکات نگاه سرسری کردن یا مشاهده پیش نمایش اطلاعات(peek) و پاپ کردن(pop) در موقعیت یابی نیز به خوبی عمل می کند بدین صورت که شما می توانید لینک آدرس خاصی را بدون نیاز به باز کردن کامل نقشه peek و pop کنید. ویژگی خوب دیگری که گوشی های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس دارند این است که این گوشی ها مجهز به موتور Taptic نیز هستند، بنابراین صفحه نمایش آن ها بازخورد ظریفی می دهد که به شما نشان می دهد که فشار وارد شده روی صفحه نمایش اعمال شده و از این طریق شما مطمئن می شوید که 3D Touch صفحه نمایش گوشی تان به خوبی کار می کند.

عملیات سریع(Quick Actions)

این ویژگی با انجام سریع تر عملیات و کاهش دادن تعداد مراحل آن ها در صرفه جویی زمان شما کمک بسیاری می کند. با ویژگی کوییک اکشن شما می توانید دوربین را سریعا برای گرفتن عکس بالا بیاورید یا سریعا مسیرهای به سمت خانه را دریافت کنید. بیشتر این عملیات ها می توانند صرفا از دکمه صفحه نمایش و با یک تک ضربه انجام شوند.

قابلیت کوییک اکشن در گوشی آیفون 6s

اگر می خواهید فوری عکس یا فیلمی بگیرید یا می خواهید مستقیما به حالت خاصی از دوربین نظیر حرکت آهسته یا وقفه زمانی بروید فقط به این نیاز دارید که آیکون دوربین روی صفحه اصلی را فشار دهید. کوییک اکشن به طور مشابه در کار با پیامک ها، نقشه، ایمیل و غیره عمل می کند.

امکانات بیشتر 3D Touch

تکنولوژی لمس سه سطحی در سرتاسر محیط سیستم عامل iOS 9 تاثیر می گذارد و همه چیز را ساده تر و بصری تر می کند. به عنوان مثال، هنگام تایپ کردن یک متن شما می توانید صرفا روی کیبورد فشار دهید آنگاه همانند یک حسگر لمسی(trackpad) عمل می کند و به شما اجازه می دهد متن را انتخاب کرده  و به طور دقیق دستکاری کنید.

اپلیکیشن Notes نیز قابل پشتیبانی است و شما می توانید مهارت های خلاقانه خود را با استفاده از Touch 3d نشان دهید بدین صورت که برای کشیدن خطوط نازک تر ملایم تر فشار دهید و برای کشیدن خطوط تیره تر نیز اندکی فشار را بیشتر کنید.

امکانات صفحه نمایش های 3D Touch لمسی سه بعدی

با تکنولوژی لمسی سه بعدی در سیستم عامل iOS 9 احساس می کنید که به گوشی آیفون خود بیشتر ارتباط دارید و یا به اصطلاح تجربه رابط کاربری شما بهبود یافته تر است.  

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم