برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

عمر باتری گوشی موبایل و چیزهایی که باید درباره آن بدانید!

نوشته شده در تاریخ1396-11-17 توسط 106423

طول عمر باتری گوشی به معنای اندازه‌گیری عملکرد باتری گوشی و طول عمر آن است. پس اگر می‌خواهید بدانید باتری موبایل چند ساعت شارژ نگه میدارد یا طول عمر مفید باتری گوشی چقدر هست؛ با ماکروتل همراه باشید

بررسی عمر مفید باتری گوشی با دو روش قابل اندازه‌گیری است:

  • زمان شارژ نگه‌داشتن گوشی با یک بار شارژ کامل کردن
  • تعداد میلی‌آمپر ساعت باتری
  • نحوه نگهداری از باتری توسط کاربر
  • چرخه‌های شارژ

هر آن چه باید در مورد عمر باتری موبایل بدانید:

هم در باتری‌های لیتیوم یونی و هم لیتیوم پلیمری می‌توانید از مزیت تخلیه شارژ جزئی بهره‌مند شوید. یعنی شارژ گوشی را بین 20 تا 80 درصد نگهدارید تا چرخه‌های بیشتری قبل از رسیدن به پایان عمر مفید باتری گوشی‌تان داشته باشید.

باتری‌های قدیمی نظیر باتری‌های نیکل کادمیوم یا لیتیوم نیکلی فلز هیدرید از این مزیت برخوردار نبودند چون چیزی به نام حافظه شارژ داشتند که باید می‌گذاشتید تا شارژ آن به 0 درصد برسد و بعد به شارژ می‌زدید. چون فرضا اگر با 20% باتری خود را به شارژ می‌زدید دفعات بعد 20% شارژ را به عنوان 0% شارژ می‌شناخت.

از جمله راه‌های که می‌توانید عمر باتری گوشی یا تبلت خود را افزایش دهید استفاده از شارژر و کابل شارژ اصل و اورجینال می باشد. شارژر و کابل شارژهای تقلبی نه تنها ممکن است به باتری و گوشی شما صدمه بزنند بلکه حتی ممکن است موجبات آتش سوزی و انفجار را فراهم کنند که در مقاله‌ی روش صحیح شارژ باتری موبایل کاملا به آن پرداختیم.

برای تشخیص شارژر اصلی موبایل از تقلبی پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مقاله سر بزنید.

همه چیز در مورد عمر باتری گوشی های موبایل

در مورد افزایش طول عمر باتری موبایل ترفندهایی وجود دارد که به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:

1-ترفندهایی که موجب افزایش طول عمر کلی باتری دستگاه می‌‌شوند

2-ترفندهایی موجب افزایش طول عمر باتری گوشی در هر بار شارژ کردن می‌شوند یعنی مدت زمان شارژ نگهداشتن گوشی را افزایش می‌دهند.

به عنوان کاربران گوشی‌های موبایل، همگی می‌خواهیم که باتری گوشی ما تا پایان روز دوام بیاورد. هر چه گوشی یا دستگاه شما قدیمی‌تر می‌شود قدرت شارژ نگهداشتن آن نیز کم می شود.

در واقع، میزان عمر باتری گوشی های موبایل در هر روز به دو عامل بستگی دارد: نحوه استفاده ما در آن روز خاص و نحوه استفاده ما در گذشته.

در گوشی های موبایل امروزی از باتری های لیتیوم یونی برای ذخیره انرژی استفاده می شود. در این نوع باتری، فلز و یون های لیتیوم در حین شارژ و دشارژ به الکترودها می چسبند یا از آن ها جدا می شوند و این امر باعث بسط یافتن یا کاهش یافتن فیزیکی الکترودها می گردد.

تفاوت عمر باتری های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمری

متاسفانه این فرآیندها به طور کامل(100%) برگشت پذیر نیستند و باتری ها با افزایش تعداد چرخه های شارژ و دشارژ ظرفیت و ولتاژ شارژ اولیه خود را از دست می دهند. مسئله دیگر این است که الکترولیت(مایع هدایت کننده الکتریک) که الکترودها را به هم متصل می کند نیز در طول این چرخه ها تحلیل می رود.

توانایی باتری های لیتیوم یونی برای ذخیره شارژ بستگی به میزان تخریب شدن آن ها دارد. این بدان معناست که ارتباط تنگاتنگی بین نحوه استفاده ما از دستگاه مان و ظرفیت شارژ موجود آن در آینده وجود دارد.

البته با چند ترفند، کاربران می توانند میزان خرابی آن ها را به حداقل برسانند و عمر باطری گوشی های موبایل خود را به حداکثر برسانند.

توجه داشته باشید که ترفندهای زیادی برای افزایش عمر باتری گوشی و تبلت در سراسر اینترنت وجود دارد. اما ممکن است بسیاری از آن ها دیگر مسنوخ شده باشند و یا در برخی از گوشی ها صدق نکنند. در این جا ما جدیدترین ترفندها(سال 2018) که برای تمام باتری‌های صدق می‌کنند را ارائه می کنیم.

افزایش عمر باتری موبایل چطور اتفاق می‌افتد؟

چطور عمر باتری گوشی های خود را افزایش دهیم؟

همناطور که در مقاله‌ی دلایل خرابی باتری موبایل گفتیم؛ عمر باتری موبایل محدود است و بعد از مدت زمانی باید تعویض شود. اما در ادامه چند راهکار برای افزایش عمر باتری موبایل به شما ارائه می‌دهیم که شاید بتوانیم از هزینه‌های زیاد برای تعویض باتری جلوگیری کنیم

1)کنترل تخلیه شارژ باتری

فرض بر این است که باتری های لتیوم یونی معمولی بعد از 300-500 چرخه شارژ/دشارژ تا 80% ظرفیت شارژ خود را نگه می دارند. با این حال، باتری ها به ندرت تا این سطح از عملکرد را ارائه می دهند و گاهی اوقات تنها با 100 چرخه شارژ و دشارژ ظرفیت ذخیره سازی شارژ گوشی به سطح 80% تنزل می کند.

خوشبختانه، می‌توانیم با محدود کردن میزان تخلیه شارژ باتری‌های موبایل، ظرفیت آینده آن‌ها را افزایش دهیم. از آن جایی که بیشترین تخریب باتری در طول چرخه های شارژ یا دشارژ کامل اتفاق می‌افتد بهتر است که تخلیه شارژ باتری را در هر سیکل قبل از شارژ مجدد محدود کنید (برای مثال نگذارید شارژ گوشی تان به 0% برسد بلکه درصد شارژ آن را بین 52% تا 80% نگهدارید).

البته اگر شارژ و دشارژ کامل اتفاق بیفتد دستگاه‌های ما سیستم های مدیریت باتری دارند که صدمات ناشی از زیادی شارژ شدن را کاهش می‌دهد و زمانی هم که شارژ باتری در حال کامل خالی شدن است خاموش می‌شود، با این وجود برای به حداکثر رساندن ظرفیت و عمر باتری موبایل در آینده باید از رساندن باتری به شارژ 0% جلوگیری کنیم. اگر شارژر خود را به همراه ندارید برای این که مقدار شارژ جزئی آن را حفظ کرده و از دشارژ عمیق خودداری کنید کمتر از گوشی موبایل خود استفاده کنید یا آن را در حالت صرفه جویی باتری قرار دهید.

2)افزایش زمان شارژ

بسیاری از گوشی‌های موبایل امروزی مجهز به قابلیت شارژ سریع هستند که کاربران را قادر می‌سازد تا به جای صرف چند ساعت، در عرض چند دقیقه گوشی خود را پرشارژ کنند. این برای زمانی که عجله داریم کارآمد است اما نباید به استفاده همیشگی از آن عادت کنیم.

افزایش زمان شارژ کردن برای بهبود عمر باتری موبایل

چرا؟ زیرا شارژ خیلی سریع باتری، ظرفیت ذخیره سازی آن را کاهش می‌دهد.

به طور فیزیکی، تردد یون‌ها و فلز لیتیوم بین الکترودها در باتری‌های لیتیوم یونی یک روند آهسته است. بنابراین، شارژ کردن در سرعت نرمال باعث می‌شود رفت و برگشت یون ها و فلزات به طور کامل انجام شود که همین عامل ظرفیت شارژ و عمر باتری را افزایش می‌دهد.

برای مثال شارژ کردن یک گوشی در 5 دقیقه در مقایسه با 1 ساعت که زمان نرمال آن است ظرفیت باتری برای آن چرخه شارژ را تا بیشتر از 20% کاهش می‌دهد.

3)باتری گوشی خود را در دمای مناسب نگهدارید

خوشبختانه، در اکثر نقاط ایران دما در کل سال بین 0 درجه تا 45 درجه می باشد. این دقیقا همان محدوده ای است که در آن باتری‌های لیتیوم یونی قابلیت انباشت برای حفظ ظرفیت شارژ بهینه در طولانی مدت را خواهند داشت.

برای افزایش عمر باتری موبایل آن را در دمای خنک نگه دارید

در دمای زیر 0 درجه، به دلیل محدودیت در حرکات فلز و یون‌های لیتیوم از طریق حلال الکترولیت بین الکترودها، مقدار انرژی موجود در سیستم باتری کاهش می‌یابد.

در دمای بالای 45 درجه سانتی گراد، مقدار شارژ در دسترس در مقایسه با دمای پایین‌تر افزایش می یابد بنابراین در شرایط هوایی گرم‌تر قدرت باتری شما اندکی بیشتر می‌شود. با این حال در این دماها تخریب باتری نیز شتاب می‌یابد، بنابراین با گذشت زمان توانایی باتری گوشی شما برای ذخیره شارژ کاهش می‌یابد.

در نتیجه، برای به حداکثر رساندن عمر باتری باید گوشی‌های خود را به خصوص در تابستان زمانی که دمای سطح زمین ممکن است به بالاتر از 70 درجه برسد دور از نور مستقیم خورشید نگه‌دارید.

4) استفاده از حالت صرفه جویی برای افزایش طول عمر باتری موبایل

آرون کارول و گارنوت هزیر از شرکت Data61 توان مصرفی قطعات مختلف گوشی را در طیف وسیعی از سناریوهای متداول مورد تحلیل قرار داده اند.

آن‌ها نتیجه گرفتند که چند راهکارهای ساده نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد که می توان برای حفظ عمر باتری گوشی استفاده کرد.

 -روشنایی صفحه نمایش را کم کنید. 

آسان‌ترین روش برای صرفه جویی در باتری موبایل در حین حفظ عملکرد کامل، کاهش روشنایی صفحه نمایش گوشی است.

برای دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های موبایل که دارای صفحه نمایش اُ ال ای دی(OLED) هستند می‌توانید از گزینه (نور در تاریکی-light on dark) نیز برای مشاهده استفاده کنید.

خاموش کردن شبکه داده تلفن همراه یا محدود کردن زمان مکالمه

اتصال به شبکه داده تلفن همراه، از سیستم جهانی برای ارتباط موبایل (GSM) استفاده می‌کند. GSM یکی از مهمترین مولفه‌های مصرف شارژ گوشی موبایل است بنابراین بهتر است آن را کاملا خاموش کنید یا حداقل زمان تماس را محدود کنید.

 -از وای فای استفاده کنید نه 4G 

از آن جایی که وای فای نسبت به 4G در وبگردی به اندازه 40% کمتر شارژ مصرف می‌کند بهتر است داده های تلفن همراه را خاموش کرده و به جای آن از وای فای استفاده کنید تا به افزایش عمر باتری گوشی شما کمک شود.

 -محتوای ویدئویی را محدود کنید 

پردازش محتوای ویدئو یکی از بیشترین مصرف کننده های شارژ در یک گوشی موبایل است.

 -حالت صرفه جویی در باتری را فعال کنید 

از low power safe mode برای افزایش عمر باتری موبایل استفاده کنید

تمام گوشی‌های مدرن امروزی گزینه‌ای به نام صرفه جویی باتری (battery saving mode) دارند برای مثال اندروید گزینه Power Saving Mode و گوشی‌های iOS دارای گزینه Low Power Mode می‌باشند. این قابلیت‌های نرم افزاری به منظور کاهش شارژ، مصرف انرژی واحد پدازنده اصلی (CPU) را برای اپلیکیشن‌های مختلف، روشنایی صفحه، نوتیفیکیشن ها و گزینه‌های نرم افزاری مختلف تعدیل می‌کند.

 -از حالت هواپیما استفاده کنید. 

این حالت معمولا قابلیت های GSM, وای فای، بلوتوث و GPS را روی دستگاه شما غیرفعال می کند. هنگام خاموش کردن تمام این کارکردهای کمکی، گوشی تا 5% از مصرف شارژ معمول خودش در حالت صفحه خاموش مصرف می کند.  به عنوان مقایسه، اگر گوشی خود را در حالت idle قرار دهید بازهم بیشتر از 15% مصرف می کند.

افزایش قابلیت و عمر باتری نیازمند ترکیبی از چیزهایی است که استفاده از نرم افزار و سخت افزارهای پرمصرف را محدود می‌کند و نیز مراقبت کردن از گوشی به نحوی که ظرفیت شارژ آن به حداکثر و تخریب باتری به حداقل برسد.

از حالت پرواز برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند خود استفاده کنید

با به کاربری این راهکارهای ساده، کاربران می توانند در هر روز بیش از 40% عمر باتری(مدت زمان شارژ نگهداشتن) گوشی خود را افزایش بدهند و در همین حین با گذشت زمان ظرفیت باتری را ثابت تر نگهدارند تا عمر کلی باتری با سرعت کمتری کاهش پیدا کند. 

عواملی که بیشترین تاثیر را روی کاهش عمر باتری موبایل (سریع شارژ خالی کردن) دارند

5 اپلیکیشنی که بیشترین تاثیر را روی کاهش عمر باتری گوشی شما در هر چرخه از شارژ دارند و به عبارتی 5 تا از اپلیکیشن‌هایی که بیشتر از همه شارژ گوشی شما را مصرف می‌کنند.

امروزه گوشی‌ها به ضمایم اصلی زندگی شما تبدیل شده‌اند. اکنون شاید همین متن را از روی گوشی دارید می‌خوانید. صرف نظر از این که چقدر از آن استفاده می‌کنید، حتی بهترین باتری‌ها عمر زیادی ندارند و با گذر زمان و کاهش عمر باتری‌تان ممکن است حتی به چند بار شارژ زدن گوشی خود در یک روز نیاز پیدا کنید. شاید تا الان فکر می‌کردید که دلیل زود تمام شدن شارژ گوشی تان یواشکی بازی کردن با آن در سرکار یا کلاس است اما موضوع از آن چه که شما فکر می‌کنید پیچیده‌تر است.

فراموش کردید شب گذشته گوشی خود را به شارژ بزنید؟ تمام طول روز را بدون شارژر بیرون بوده‌اید؟ بیش از حد با گوشی خود بازی کرده‌اید. دلایل زیادی برای تخلیه شارژ سریع باتری وجود دارد و همانطور که ذکر شد روش‌هایی نیز برای صرفه جویی باتری وجود دارد که می‌توانید با اجرای آن‌ها تمام طول روز را با خیال راحت از گوشی خود استفاده کنید.

چه عواملی بیشترین تاثیر را روی کاهش عمر باتری موبایل دارند؟

چه شما در شرایط اضطراری باشید یا نباشید همه افراد از دیدن نشانگر قرمز باتری احساس خوبی ندارند، در این جا پنچ تا از اپلیکیشن‌هایی که به شدت خورنده باتری هستند معرفی می کنیم.

1) رسانه‌های اجتماعی بر کاهش عمر باتری موبایل تاثیر دارند

ما همگی می‌دانیم که تلگرام چقدر سرگرم کننده است و به سرعت بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل داده است. با این حال، این اپلیکیشن سرگرم کننده قاتل شماره 1 شارژ باتری گوشی های موبایل است. حافظه اصلی نیز با تلگرام کاهش پیدا می کند.

حواس‌تان باشد فقط به این دلیل که عکس از تلگرام شما پاک شده است بدین معنا نیست که تلگرام از حداکثر حافظه داخلی شما مصرف نمی‌کند. پیغام‌های دیده شده یا ندیده، استریمینگ، پیام دادن، ایجاد عکس و ویدئو و شبکه باتری گوشی‌های موبایل را سریع خالی می‌کند.

فیس‌بوک و برنامه‌های فرعی آن نظیر فیس بوک مسنجر نیز می‌تواند سریعا باتری گوشی شما را تخلیه کند. ما همه دوست داریم صفحه فیس‌بوک‌مان را چک کنیم و با مسنجر شما می‌توانید به دوستان‌تان پیام های خود را به سرعت بفرستید و روز خود را چک کنید.

شبکه‌های اجتماعی دشمن عمر باتری موبایل‌تان هستند

اما حواس‌تان باشد که حتی 10 دقیقه ماندن در شبکه‌های اجتماعی، می تواند از عمر باتری موبایل شما 20% بکاهد.  

دو دیدگاه متفاوت در مورد اینستاگرام وجود دارد. یک راه عالی برای به اشتراک گذشتن همه چیز در مورد زندگی شما یا ابزاری برای به اشتراک گذاشتن چیزهایی که منجر به سقوط و انحطاط یک جامعه می‌شود. با این وجود چیزی که غیرقابل انکار است این است که داشتن اینستاگرام بر روی گوشی، باتری آن را به اندازه پدربزرگی بعد از انجام بازی فوتبال خسته می‌کند.

بخشی از مشکل به خاطر همسان سازی اینستاگرام بر طبق تقاضای شماست تا ببینید دیگر افراد چه فعالیتی انجام می‌دهند.

اپلیکیشن‌های پرعکس و سنگین نظیر اینستاگرام مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کنند و با تلاش‌های آن برای پیش بارگذاری عکس قبل از این که آن‌ها را اسکرول کنید به این موضوع کمکی نمی‌شود.

 هنگامی که فیلم‌ها از پیش بارگذاری شده است، فرض کنید واقعا می‌خواهید آخرین پست خود در مورد تعطیلات شمال را ببینید، که این عمر شارژ باتری موبایل شما را بدتر می‌کند.

2) گوگل مپ و GPS روی عمر باتری موبایل‌تان تاثیر دارند

اگر جزو آن افرادی هستید که دیگر با یک GPS واقعی و مستقل اذیت نمی شوید چون یکی از آن ها را روی گوشی خود دارید تبریک می گوییم چون شما تنها نیستید.

متاسفانه هر چیزی که شما را راحت تر می‌کند جنبه‌های ضعف نیز دارد. به طور مثال همین طور که در حال رانندگی هستید و دارید موقعیت مکانی جایی را که می‌خواهید بروید بررسی می کنید ممکن است ناگهان شارژ گوشی‌تان تمام شود و به مقصدتان نرسید.

گوگل مپ بر کاهش عمر باتری موبایل تاثیر دارد

علم و دانش جالبی پشت این که چرا GPS انقدر شارژ مصرف می‌کند وجود دارد و این به خاطر تعداد کارهایی است که باید انجام دهد. از آن جایی که GPS به یک سری از بروزرسانی‌های بسیار سریع مختصات مکانی شما نیازمند است گوشی شما باید تمام کانال‌های ارتباطی خود را در کل زمان باز نگهدارد. به علاوه، این فقط ارتباط با یک برج شبکه تلفن همراه نیست. بلکه با سه یا چهار ماهواره ارتباط برقرار می‌کند و از اطلاعات آن ها برای سه بعدی کردن موقعیت دقیقی که در آن هستید استفاده می کند.

به گفته مهندس گوگل رابرت لاو، بدترین عملکرد تخلیه باتری GPS در بخش بزرگی به وقوع می‌پیوندد زیرا عملکرد مداوم این برنامه از رفتن گوشی به حالت اسلیپ (sleep) ممانعت می‌کند.

اکثر گوشی‌های هوشمند به حالت sleep برای حفظ قدرت باتری خود متکی هستند و این زمانی که GPS گوشی شما روشن است اتفاق نمی‌افتد. به علاوه اگر زیادی از GPS استفاده کنید به حدی باتری گوشی‌تان سریع تخلیه می شود که دیگر عملا می‌توان گفت به جای گوشی دارید از یک دستگاه GPS استفاده می‌کنید.

گوگل مپ یکی از مفیدترین اپلیکیشن‌هاست که واقعا می‌تواند وقت و زمان شما را نجات دهد اما گاهی ممکن است با تخلیه کردن باتری شما روز شما را بدتر کند. گوگل مپ موقعیت شما را هر جا که باشید دنبال می کند که همین باتری زیادی از گوشی شما مصرف می‌کند. حتی زمانی که در سفر هستید و گوشی خود را در حالت هواپیما گذاشته‌اید نشانگر آبی کوچک گوگل شما را همچنان دنبال می کند.

اغلب اوقات گوگل مپ برای پیدا کردن راه تان بسیار مفید است اما زمانی که باتری‌تان شارژ تمام کند رسما گم شده‌اید.

3) تبلیغات اینترنتی بدترین ضربه را به عمر مفید باتری موبایل‌تان وارد می‌کند

همه می‌دانند که گیم‌ها شارژ زیادی از گوشی مصرف می‌کنند بنابراین ما به این مقوله نمی‌پردازیم. آیا می‌دانید آن گیم‌های رایگان چه چیزهایی دیگری دارند که روی عمر باتری و شارژ نگهداشتن گوشی شما تاثیر بسیاری می‌گذارند؟ تبلیغات پاپ آپ!

فقط تبلیغاتی که روی صفحه‌های رایگان شما ظاهر می‌شوند باتری گوشی شما را خالی نمی‌کنند بلکه تبلیغاتی که در فعالیت‌های معمول وبگردی نیز نشان داده می‌شوند همین اثر را دارند.

چه عواملی بر کاهش عمر باتری موبایل تاثیر دارد؟

برآوردها بر اساس نوع و مدل گوشی شما فرق می‌کنند اما حداقل می‌توان گفت که اجرای مرورگر وب با افزونه بلوک کننده تبلیغات (ad blocker) می‌تواند مقدار شارژ نگهداشتن باتری که انتظار دارید را دوبرابر کند.

این فقط یک جنبه از آن است. برخی از آزمایش‌ها نشان می‌دهد که با دانلود شدن تمام این تبلیغات فانتزی و چشمک زن، از آن چه که در واقع برای نگاه کردن برای بار اول مصرف شده؛ شارژر بسیار بیشتری مصرف می‌شود. این اصلا تعجب آور نیست. چون تبلیغاتی اینترنتی طوری طراحی می‌شوند که نگاه ما را به سوی خود معطوف کنند و از این نظر تصاویر گرافیک روشن با انیمشن‌های جلب توجه کننده هستند تا نگاه ما به آن ها بی‌افتد.

تبلیغات پاپ‌آپ واقعا آزاردهنده هستند. این انیمیشن‌های اذیت کننده همه شارژ باتری را می‌خورند و در نهایت به طول عمر گوشی شما صدمه می‌زنند. 

4) بستن اپلیکیشن‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید باعث کاهش عمر باتری موبایل‌تان می‌شود

این کمی گیج کننده به نظر می‌رسد چون بر خلاف تمام چیزهای خوب و توصیه شده در جهان است. پدرهای ما به شکایت از یک چیز شهرت دارند؛ خاموش کردن چراغ‌های خانه یا کولر برای کم مصرف شدن برق.

بله اگر می‌خواهید قبض برق‌تان کمتر بیاید باید چراغ‌های اضافه را خاموش کنید. شما با این ملاحظات از بچگی بزرگ شده‌اید و بالتبع اکنون در مورد گوشی خود نیز به همان شیوه فکر می‌کنید. یعنی اگر می‌خواهید در برق و شارژ باتری خود صرفه جویی کنید اپلیکیشن‌های خود را می‌ببندید. با این که درست به نظر می‌رسد اما این کاملا اشتباه است.

بستن اپلیکیشن‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید موجب کاهش عمر باتری موبایل‌تان می‌شود

زیرا زمانی که یک اپلیکیشن در حال اجرا است تنها از مقدار نستبا کمی از شارژ باتری مصرف می‌کند. در واقع این اپلیکیشن‌ها تنها زمانی شارژ مصرف می‌کنند که برای اولین بار آن‌ها را از حالت کاملا بسته روشن می‌کنید. در این هنگام اپلیکیشن نیاز است که اول روی RAM گوشی بارگذاری شود و سپس به طور کامل لود گردد. این نه تنها فشار زیادی به باتری می آورد بلکه روی پردازنده گوشی‌تان نیز فشار می‌آورد. اگر اپلیکیشن‌هایی که همیشه استفاده می‌کنید را در حالت اسلیپ در پس زمینه رها کنید نیازی به آن همه کار غیرضروری در هر بار استفاده از آن نیست.

لازم به گفتن نیست که گوشی شما از خود شما در این موارد دقیق‌تر است. اگر فکر می‌کنید که با بستن تمام اپلیکیشن ها حافظه کش را تخلیه می‌کنید، کاری فراتر از آن چه اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی به شیوه خودشان انجام می‌دهند انجام نداده‌اید، آن‌ها در حال سبقت گرفتن از شما هستند.

شاید قبلا گفته‌هایی مغایر با توصیه بالا شنیده باشید. توجه کنید که همانطور که پیش‌تر گفتیم توصیه‌های مربوط به گوشی‌ها و گجت‌ها و...که روز به روز جدیدتر می‌شوند بعد از چند مدتی منسوخ می‌شوند و دیگر شاید کاملا اشتباه باشند. توجه داشته باشید که ما جدیدترین نکات در مورد عمر باتری گوشی‌های موبایل را در این جا گردآوری کرده‌ایم. ثانیا ما می‌گوییم بستن تمام اپلیکیشن ها بد است. این بدان معنا نیست که هر اپلیکیشنی را که روی گوشی‌تان باز کردید دیگر نبندید بلکه بدین معناست که اپلیکیشن‌هایی را که به طور مرتب استفاده می‌کنید را نبندید. 

5) ویبره یکی از دلایل کاهش عمر باتری موبایل است

ویبره چیز لوکس و شگفت انگیزی است که اجازه می دهد تا یک آهنگ زنگ مبتنی بر لاما داشته باشید و در عین حال در اجتماع به نوعی به حقوق افراد احترام گذاشته باشید. این که اکثر اوقات گوشی خود را روی ویبره بگذارید شارژ زیادی از باتری گوشی شما مصرف می‌کند. دلیلش این است که برای تمام تکنولوژی شگفت انگیز گوشی شما این یک عملکرد فوق العاده قدیمی است.

ویبره یکی از دلایل کاهش عمر باتری موبایل است

در صورتی که هرگز گوشی خود را باز نکرده باشید شاید ندانید که عمکرد ویبره گوشی در واقع حاصل از موتور کوچکی درون گوشی شماست که به جای صدای زنگ ایجاد کردن، به چرخش در می آید و ویبره ایجاد می‌کند. 

این موتور در مرکز گوشی شما واقع نشده است. آیا تا به حال سر و صدای ماشین لباسشویی ناشی از عدم تعادل شنیده‌اید؟ این هم همانطور است، با این تفاوت که برای شروع راه اندازی موتور برای ویبره نیاز به افزایش قدرت قابل توجه دارد. تولید لرزش خیلی بیشتر از تولید سر و صدا انرژی می گیرد و اکثر مردم برای بار اول ویبره گوشی خود را نمی‌شونند. این بدان معناست که گوشی شما سری کاملی از تخلیه شارژ را با هر ویبره طی می‌کند و در پایان روز مقدار قابل توجهی از کاهش شارژ گوشی را مشاهده خواهید کرد.

6)شارژ کردن اشتباه باعث کاهش عمر باتری موبایل می‌شود

زمانی که اولین گوشی همراه خود را خریدید را یادتان بیاورید.احتمالا چیزی در مورد این که اجازه بدهید باتری تان در ابتدا تا 100 کامل شارژ شود(شارژ اولیه) شنیده باشید و چیزهایی از این قبیل.

ما آن ها را شنیدیم و از آن جایی که موجودات عادت کننده هستیم دوست نداریم فکر کنیم که داریم اشتباه می کنیم. خوب این اشتباه است. ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم به این که زمانی که گوشی را به شارژر می زنیم دقیقا چه اتفاقی می افتد.

زمانی که ما شارژر را به پریز می‌زنیم در واقع اولین مرحله شارژ را شروع کرده ایم. شارژ جریان ثابت همانطور که از نام آن می‎توان فهمید، جریان ثابت از چیزی است که ما آن را انرژی باتری می‌نامیم که به گوشی شما بازگردانده می شود تا آن که حدود 70 درصد شود.

پس از آن، شارژر گوشی شما به چیزی به نام شارژ ولتاژ ثابت تغییر می‌کند. برای این 30 درصد باقی مانده، شارژرT ولتاژی که اکنون به گوشی ارسال می‌شود را با آنچه قبلا بود به تعادل می‌رساند، در نتیجه همچنان که باتری پر می‌شود جریان شارژ کندتر می‌شود.

زمانی که درصد شارژ به 100 می رسد، تنها شارژ فرستاده شده به گوشی تکه کوچکی است که درصد آن با چیزی که باتری از دست می‌دهد یکسان است. این دو معنا را می‌رساند؛ یکی از چیزهای مهم این است که گوشی شما بیش از حد شارژ (اورشارژ) نخواهد شد و بدین معناست که لازم نیست دیگر خیلی در مورد در شارژ ماندن باتری گوشی خود نگران باشید. این خوب است زیرا متوجه شده اند که شارژ اندک در واقع بهتر از شارژ 0 تا 100 درصد است.

شارژ کردن اشتباع باعث کاهش عمر باتری موبایل می‌شود

مقدار شارژ باتری که شما بین هر شارژ استفاده می کنید به نام عمق تخلیه شناخته می شود. باتری گوشی‌های هوشمند، شارژ شدن‌های بی وقفه را دوست ندارند و بهتر است به جای این که یک بار در روز شارژ باتری گوشی خود را از 0 به 100 برسانید دو یا سه بار آن را به شارژ بزنید تا اندکی شارژ شود.

در حقیقت، اگر به طور منظم عادت کنید که گوشی خود را بی وقفه به شارژ 100 برسانید عمر باتری گوشی شما در عرضه 300 چرخه شارژ تا 70 درصد کاهش می‌یابد در صورتی که در حالت معمول این میزان کاهش بین 500 الی 1500 چرخه شارژ اتفاق می‌افتد.

اگر به طور میانگین گوشی خود را بین بازه 20% تا 80% شارژ کنید(برای مثال زمانی که شارژ آن به 30% رسید به شارژ بزنید) باعث می شود که باتری شما تا 1500 چرخه شارژ دوام بیاورد بدون این که تغییر قابل توجهی در عمر باتری آن دیده شود.

مقایسه عمر باتری موبایل سیستم عامل‌های اندروید و iOS اپل

هنگام مقایسه دستگاه های Android و iOS عمر باتری نقش مهمی ایفا می کند. با این حال سخت و شاید غیر ممکن است که بتوانیم بدون قید و شرط بگوییم کدام سیستم عامل عمر باتری بهتری ارائه می دهد. یکی از دلایل آن تنوع وسیع گوشی ها با باتری ها و قابلیت های مختلف است.

مقایسه عمر باتری سیستم عامل اندروید با ios

اپل نسخه‌های مختلفی از آیفون و آی پد ارائه می کند و از طرف دیگر گوشی و تبلت های اندرویدی زیادی از تولیدکنندگان مختلف وجود دارد. با مقایسه رتبه بندی و تست های باتری، بیشترین چیزی که می‌توانید بگویید این است که عمر باتری دستگاه‌های اندرویدی و iOS بسیار قابل مقایسه هستند اما قابلیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از باتری موبایل هر دستگاه بیشترین استفاده را داشته باشید و عمر باتری آن‌ها را به حداکثر برسانید. عوامل زیر در این مقایسه نقش زیادی دارند. 

درک مشخصات باتری

هنگامی که مشخصات یک گوشی یا تبلت را مشاهده کنید حتما مشخصه میلی آمپرساعت را می‌بینید که به صورت اختصار mAh نوشته می‌شود و به عبارت دیگر تعداد ساعاتی است که باتری در یک جریان شارژ مشخص عمر می‌کند.

فرضا اگر باتری یک گوشی آیفون 1000 میلی آمپرساعت باشد، اگر با آن فعالیتی انجام می دهید که 100 میلی آمپر جریان شارژ مصرف می‌کند می توانید انتظار داشته باشید که 10 ساعت دیگر شارژ باتری گوشی تان تخلیه می‌شود. در شرایط یکسان، باتری آیفون 5 که 1440 میلی آمپر است مطمئنا عمر بیشتری نسبت به ال جی LG Vu با باتری 1000 میلی آمپر دارد اما این هم در برابر عمر باتری 2530 میلی آمپری Droid Razr Maxx خیلی کمتر است.

در واقع، اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای باتری با رتبه mAh بیشتری نسبت به آیفون هستند، بنابراین شاید این طور نتیجه گیری کنید که عمر باتری اندروید و باتری سامسونگ همیشه بهتر از عمر باتری آیفون است. اما همیشه اینطور نیست و عوامل زیر دخیل هستند.

استفاده از باتری

امتیاز مهم در معادله mAh مقدار مصرف باتری است که به همین دلیل در بسیاری از نقد و بررسی‌ها در مورد عمر باتری گوشی‌های موبایل در مورد زمان مکالمه و زمان حالت آماده به کار (StandBY) صحبت می‌شود. این دو فعالیت متداولی هستند که مقادیر بسیار متفاوتی از جریان باتری را مصرف می‌کنند.

واضح است که بودن گوشی در حالت آماده به کار باتری بسیار کمتری نسبت به هر نوع استفاده دیگر مصرف می‌کند درحالی که مکالمه تلفنی مقادیر بسیار بیشتری از شارژ باتری مصرف می‌کند.

بسیاری از کارشناسان موبایل عمر باتری را با عواملی نظیر زمان وبگردی یا زمان پخش ویدئو یا موزیک دقیق تر هم بررسی می‌کنند. با این تفاسیر می‌توان دید روشن‌تری نسبت به عمر باتری در دنیای واقعی داشته باشید چرا که اپلیکیشن ها، سخت افزارها و عملیات سیستم عامل‌ها شارژ باتری را در با سرعت‌های مختلف تخلیه می‌کنند.

مقایسه‌های پیش فرض

کارشناسان گوشی‌های موبایل که به دنبال بازرسی دقیق هستند به طور منظم گوشی‌ها و تبلت‌ها را تست می‌کنند تا ببینند آیا عمر باتری آن‌ها در دنیای واقعی با چیزی که تولیدکنندگان آن‌ها متعهد شده اند مطابقت می‌کنند یا نه و نتایج به دست آمده را با گوشی‌های رقیب مقایسه می‌کنند.   

مقایسه عمر باتری موبایل ها

اگرچه این بررسی ها ذهنی هستند و برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد اما تطابق زیادی در برخی چیزهای خاص پیدا می‌کنید. به عنوان مثال، آیفون‌های قدیمی‌تر به دلیل تخلیه شارژ سریع نسبت به گوشی‌های معمولی اندرویدی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت تا این که اپل آیفون 5 را با عمر باتری بهتر ارائه کرد.

با این حال، هنوز هم طولانی ترین عمر باتری گوشی‌های موبایل را می‌توان در گوشی‌های اندرویدی نظیر Droid Razr Maxx پیدا کرد با این حال تبلت‌های اندرویدی عموما در رقابت با عمر باتری آیپدها کم می‌آورند.

گذشته از همه‌ی این‌ها، این که چگونه از دستگاه خود استفاده می کنید تاثیر بسیار بیشتری روی عمر باتری دارد تا مدل و ساخت آن.

مدیریت شارژ باتری

چه کاربر اندرویدی یا iOS باشید، عمر باتری شما بسته به تنظیمات ساده‌ای مانند روشنایی، صدا و ویبره ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

استفاده از عملکردهای رادیویی بی سیم نظیر وای فای، شبکه، بلوتوث و GPS حتی تاثیر بیشتری روی عمر باتری می‌گذارند.

همه نکات و ترفندهای عمر باتری گوشی های موبایل

به علاوه استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای همگام سازی و به روزرسانی‌ها از جمله خود سیستم عامل، ایمیل، اپلیکیشن‌های پیام رسان و نوتیفیکیشن‌های رسانه اجتماعی به طور مرتب به ارتباطات بی سیم مراجعه می‌کند باتری شما را سریع تر تخلیه می‌کند.

بعضی از اپلیکیشن‌ها و خدمات ممکن است به طور پیش فرض شروع به اجرا کنند یا بعد از این که صفحه آن‌ها بیرون آمدید بازهم در حالت اجرا باقی بمانند؛ این‌ها ممکن است روی تخلیه سریع باتری تاثیر چندان زیادی نداشته باشند اما اگر آن‌ها را نیاز ندارید بهتر است برای کمک به عملکرد بهتر باتری آن‌ها را ببندید.

سوال های متداول کاربران در مورد عمر باتری گوشی های موبایل و افزایش آن

1- عمر باتری چیست؟

عمر باتری اندازه گیری عملکرد و دوام باتری است که می توان از چندین روش محاسبه کرد؛

1-زمان شارژ نگه داشتن باتری بعد از هر بار شارژ کامل که این زمان را اکثرا تولیدکنندگان در لیست مشخصات گوشی قید می کنند.

2- تعداد چرخه‌های شارژ تا پایان عمر مفید باتری.

2- عمر باتری گوشی‌های موبایل معمولا چقدر است؟

برای من سوال پیش آمده که طول عمر نرمال باتری یک گوشی چقدر است. من گلگسی اس 5 دارم و به مدت 2 سال و نیم است که از آن استفاده می کنم. الان فکر می‌کنم مثل روزهای اول شارژ نگه نمی دارد. آیا نیاز به خرید باتری S5 جدید دارم؟

جواب: عمر باتری توسط چرخه‌های شارژ اندازه گیری می‌شود. یک چرخه شارژ معادل شارژ شدن باتری از حالت خالی به پر است. باتری‌های مدرن معمولا حدود 500 چرخه شارژ عمر می کنند، اما قبل از آن حتما نشانه‌ها و شواهدی از بدتر شدن وضعیت باتری مشاهده خواهید کرد زیرا باتری‌ها دستگاه‌های شیمیایی هستند و با گذر زمان تحلیل می‌روند. اگر دو و نیم سال از عمر گوشی شما می‌گذرد طبیعی است که مثل روزهای اول شارژ نکند و بهتر است باتری جدیدی برای آن بخرید. یا اگر گوشی تان علاوه بر باتری مشکلات دیگری نیز دارد گوشی خود را عوض کنید.

3- چطور عمر باتری خود را در طی یک روز محاسبه کنم؟ یک باتری 3000 میلی آمپری تا چند روز شارژ نگه می‌دارد؟

ظرفیت یا شارژ باتری برابر است با جریان x زمان. فرضا اگر با گوشی خود فعالیت‌هایی انجام می دهید که به طور میانگین 300 میلی آمپر شارژ در هر ساعت مصرف می‌کند، پس باتری‌تان تا 10 ساعت می‌تواند شارژ نگه‌دارد. اگر فقط تعداد کمی اپلیکیشن روی گوشی خود اجرا می‌کنید که جریان شارژ مصرفی آن‌ها کمتر از 300mAh است باتری شما حتی بیشتر از 10 ساعت هم می‌تواند شارژ نگه دارد. پس همه چیز به استفاده شما برمی‌گردد.

4-چه چیزهایی بیشتر از عمر باتری می‌کاهند؟

1-اپلیکیشن‌های مبتنی بر عکس و فیلم نظیر رسانه های اجتماعی(مخصوصا تلگرام، اینستاگرام و فیس بوک)

2-اپلیکیشن های مبتنی بر GPS یا موقعیت یابی جغرافیایی نظیر گوگل مپ، waze

3-نور زیاد صفحه نمایش

4-گرمای محیط

5-تم‌ها و والپپرهای سنگین

6-گذاشتن گوشی روی حالت ویبره

5- باتری‌های لیتیوم یونی عمر بیشتری دارند یا لیتیوم پلیمری؟

باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری امروزه جزو متداول ترین نوع باتری های مورد استفاده در اسمارت فون‌ها هستند. هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند که ما در این مقاله‌ی مقایسه باتری لیتیوم یون با لیتیوم پلیمر به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.  اما در زیر به طور خلاصه مزایا و معایب آن را می‌نویسیم.

مزایا و معایب عمر باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمری

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم ما از دو لحاظ عمر باتری را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ عمر کلی باتری و عمر باتری در هر شارژ کامل.

به طور تئوری می‌توان گفت که عمر کلی باتری لیتیوم پلیمری کمتر است یعنی تعداد چرخه‌های شارژ کمتری تا پایان عمر مفید باتری فراهم می‌کند. با این حال بازهم نمی‌توان 100% قضاوت کرد چون باتری‌های لیتیوم یونی هم اگرچه به صورت تئوری عمر بیشتری دارند اما احتمال آتش گرفتن آن‌ها بیشتر است و با گذشت زمان ممکن است دچار خوردگی و نشت الکترولیت شوند. اما به دلیل چگالی شارژ بالای باتری‌های لیتیوم یونی شاید بتوان گفت که مدت زمان شارژ نگهداشتن آن‌ها در هر بار شارژ کردن (عمر باتری) آن‌ها بیشتر است.

6- از کجا بدانم که چه عاملی باعث افت شدید شارژ گوشی من شده است؟

به مدیریت مصرف باتری اپلیکیشن ها بروید و ببینید کدام یک از برنامه ها باتری زیادی مصرف می‌کند و آن را ببندید یا حذف کنید. اگر هیچ اپلیکیشن نبود گوشی خود را ریستارت کنید. همین کار بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

7- برای بهبود عمر باتری گوشی های موبایل شارژ اولیه چند ساعت است؟

در گوشی‌های قدیمی که باتری‌های نیکل کادمیوم و...داشتند به دلیل اثر حافظه نیاز بود تا زمانی که گوشی را خریداری می‌کردید. برای اولین بار آن را به مدت 8 ساعت به شارژ بزنید تا از 0 درصد به 100 درصد برسد. اما اکنون باتری گوشی‌های جدید نیاز به شارژ اولیه ندارند. اساسا هیچ اثر نامطلوبی از انجام ندادن شارژ کامل اولیه بر روی باتری گوشی‌های جدید وجود ندارد.

8-کدام برندهای گوشی عمر باتری بهتری ارائه می‌کنند؟

عمر باتری به عوامل زیادی بستگی دارد که نمی‌شود دقیقا تعیین کرد که کدام گوشی عمر باتری بیشتری دارد. ممکن است از نظر فردی عمر باتری یک گوشی خوب باشد اما از نظر شما ضعیف باشد و این به نحوه استفاده شما برمی گردد. اما کارشناسانی هستند که باتری ها را در شرایط یکسان تست می کنند تا عمر باتری آن ها را با هم دیگر مقایسه کنند. جدول زیر نتایج یکی از این تست هاست.

محصولات مرتبط
99 نظر
  • سامان

    سامان 1398-12-01

    باسلام خسته نباشید گوشی منa70هس دوسه باره بعد4 5 دقیقه از100میشه 98بدون اینکه99 شه بعد2 3 دقیقه بعد97 باقیش نرمال کم میکنه اسکرن دهیشم خوبه میخواستم بدونم مشکل باطریه یازیاد حساس شدم به این2 3 درصد؟ البته وقتی بازصدشدباکد0228زدم عدد98نشون داد الان خالیش میکنم خاموش شد بعدفول شه روشنش میکنم مشکلش درصدنشون دادنش حل میشه؟

    • 1398-12-01

      سلام
      مشکل نرم افزاری هست احتمالا درصورتی که میزان شارژدهی باتری خوبه نیازی به انجام کار خاصی نیست
      موفق باشید

  • 1
  • مجتبی

    مجتبی 1398-11-05

    با سلام من گوشیم هواوی جی 730 زود شارژ کم میکنه از چیه

    • 1398-11-05

      سلام
      گوشی رو فلش کنید اگه درست نشد باتری رو تعویض کنید
      موفق باشید

  • 2
  • سپیده موسوی

    سپیده موسوی 1398-11-03

    سلام روزتون بخیر
    گوشی من 7پلاس ودرصد ظرفیت باتری 87 و نوشته Your battery's health is significantly degraded... من باید حتما باتری تعویض کنم؟ یا میشه ازش استفاده کرد؟ اگر تعویض نشه چه اتفاقی میفته؟

    • 1398-11-03

      سلام
      درصورتی که با میزان شارژ دهی مشکلی ندارید نیازی به تعویض نیست مشکلی پیش نمیاد
      موفق باشید

  • 3
  • سعید

    سعید 1398-10-27

    سلام گوشی 5000 میلی آمپر از صد تا 20 درصد شدنش چند ساعت طول میکشه تو اینستا یا تلگرام تشکر

    • 1398-10-27

      سلام


      بستگی به مدل گوشی داره ولی معمولا 5-6 ساعت استفاده مداوم باتری نگه میداره

  • 4
  • مصطفی

    مصطفی 1398-10-27

    سلام
    من گوشی سامسونگ a10sگرفتم
    امروز برای اولین بار زدم شارژ از 5 درصد تا ۱۰۰ درصد حدود شش ساعت طول کشید
    گوشی نو هست
    مشکلش چیه
    ممنون

    • 1398-10-27

      سلام


      کابل یا شارژرتون ممکنه مشکل داشته باشه


      از سوکت شارژ، نرم افزار و آی سی شارژ گوشی هم میتونه باشه

  • 5
  • امیرناصر رحیمی بخشمند

    امیرناصر رحیمی بخشمند 1398-10-22

    سلام
    ببخشید من گوشیم اس۹ هست
    ظرفیت اسمی باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت هست ولی تو برنامه اکوباتری ۲۲۳۳ نشون میده
    راهی هست که بشه بهبودش داد و بیشترش کرد بدون تعویض باتری؟

    • 1398-10-22

      سلام


      اپلیکشن هایی که ظرفیت باتری رو نشون میدن واقعی نیست


      ولی بطور کلی باتری که خرابه قابل تعمیر نیست فقط باید تعویضش کرد


      موفق باشید

  • 6
  • مسعود

    مسعود 1398-10-16

    سلام...من باتریم خراب شده بود سر سی دصرد هم جی پی اس روشن میکردم خاموش میشد همون لحضه عوضش کردم الان تا ۰ میره و و بعد خاموش میشه ولی بازم مثل روزای اولش نیست گوشیو پنج ساله دارم و الان 3000 میلی امپر رو تقریبا هر یک ساعت 24درصد با استفاده از وای فای و اینستاگرام و نور صفحه متوسط کم کرد میشه گفت کار کنم باهاش هر ۴ تا ۴.۳۰ ساعت از ۱۰۰ ب ۰ میرسه باتری جدیدم سالمه یا مشکل از گوشیمه؟

    • 1398-10-16

      سلام


      اگه گوشیتون اندرویدی هست فلش کنید مشکلات نرم افزاری از بین میره و طول عمر باتری بیشتر میشه


      ولی بطور کلی استفاده مداوم از یه برنامه مثل اینستاگرام بیشتر از 5 ساعت شارژ نگه نمیداره


      موفق باشید

  • 7
  • Hosein

    Hosein 1398-09-22

    من گوشی شیائومی redmi 6 دارم زمانی که گوشی رو ب شارژ میزنم 4ساعت طول میکشه شارژ کنه آیا باطری خراب شده

    • 1398-09-22

      سلام


      این ایراد به قسمت ها مختلفی از گوشی بستگی داره


      باتری، سوکت شارژ یا آی سی شارژ


      دلیلش حتی شارژر هم میتونه باشه


      موفق باشید

  • 8
  • KINGS

    KINGS 1398-07-26

    سلام مقالتون عالی بود ولی یه سوال من خیلی در موردش فکرم درگیره من گوشیA50 خریدم حضوری بعد یه هفته هم هستش من تو گیم یا حالا سایت چیزی میرم این گوشیی من هر ۷ دقیقه یا ۶ ..۱درصدش میره احساس میکنم مشکلی داره نظر شما چیه؟؟

    • 1398-07-26

      سلام. کلا سری A مشکل داره
      ببرید پیش نرم افزار کار موبایل بگید گوشی رو فلش کنه پارتیشن بندی دوباره انجام بده و رام جدید بریزه براتون
      موفق باشید

  • 9
  • Abdoli

    Abdoli 1398-07-22

    سلام من گوشیمA7 2017هست

    اگه از ۱۰۰ درصد بکوب ازش استفاده کنم چقدر طول میکشه شارژش ۵۰ شه

    • 1398-07-22

      بستگی داره چه استفاده ای باشه وبا چه اپلیکیشنی کار کنید
      موفق باشید

  • 10
  • آمین

    آمین 1398-07-14

    سلام من یه گوشی Hotwav V8 دارم با باتری 2200 آمپر این تا چند ساعت میتونه شارژ نگه داره خودمم فعالیتم بیشتر تو تلگرامه و فیلم زیاد نگا میکنم تا چقدر نگه میداره با این وضعیت

    • 1398-07-14

      بیشتر از نصف روز نگه نمیداره چون مصرف اپلیکیشن ها بالاس
      موفق باشید

  • 11
  • بنیامین

    بنیامین 1398-07-14

    سلام من ی گوشی Hotwav Trend s4 دارم تازه هم خریدم باتری هم 3300 بود فکر کنم زود شارژ تمام میکنه هنوز دوروز نشده گرفتم مشکل چیه برنامه ای هم نداره توش خالی بعدشم گفتن 8 ساعت تو حالت خاموش بزار شارژ بهانه شه اونم کردم مشکل چیه حالا ممنون میشم بگین ی سوال دیگه هم داشتم باتری 2200 آمپر تا چ مدت شارژ نگه میداره تو گوشی استفاده هم بیشتر تو تلگرام و ایستا هستش چند ساعت نگه داشته باشه خوبه.

  • 12
  • فاطمه

    فاطمه 1398-07-11

    سلام من یه ماه هست گوشی سامسونگ مدلA10دارم و شارژش کردم شد۷۰ بعد تماس داشتم درش آوردم دوباره زدمش شارژ تاصبح توی شارژ موند.میخوام ببینم باطریش الان خراب شده یه شب توی شارژ مونده؟؟؟؟

    • 1398-07-11

      سلام. خیر با یکبار شب تا صبح به شارژ زدن باتری خراب نمیشه

  • 13
  • Niki

    Niki 1398-06-29

    سلام من نزدیک هفت ماه که گوشی j8 خریدم. روز اول فروشنده گفت بزارم هشت ساعت تو شارژ بمونه و بخاطر اینکه شارژر به پریز برق نمی خورد براش سَری گرفتم نزدیک سه ساعت زدم تو شارژ روشن کردم ببینم چند درصد شده دیدم اصلا شارژ نکرده بلکه یک درصد کم کرده گوشی رو از شارژ در آوردم و متوجه شدم سَری که برای شارژر گرفتم شکسته و خرابه وقتی سَری جدید خریدم خوب شارژ کرد ولی از اون موقع وقتی صبح بلند میشم میبینم از شارژش سه ،چهار درصد کم شده میخواستم ببینم عادیه یا نه

    • 1398-06-29

      سلام
      بله تا 8 درصد عادیه شارژ خالی کردن
      و برای شارژ کردن سعی کنید بین 20 تا 80 شارژتون باشه و شب تا صبح توی شارژ نزنید

  • 14
  • ELIII

    ELIII 1398-06-21

    سلام
    گوشی من سامسونگs7 اولین باری که گوشیم رو به شارژ زدم بعد ۸ ساعت از شارژ بیرون کشیدم
    میخوام ببینم مشکلی برای باطریش به وجود آورده

    • 1398-06-21

      سلام
      یکبار مشکلی پیش نمیاد اما سعی کنید بین 20 تا 80 نگه دارید شارژ باتری تون رو
      موفق باشید

  • 15
  • Mohammad

    Mohammad 1398-06-20

    سلام
    یه گوشی شیائومی دارم خیلی سریع شارژ تموم میکنه تقریبا اگه یک ساعت و ربع باش کار کنی 80درصد شارژ خالی میکنه
    مشکلش چیه؟
    ممنون

    • 1398-06-20

      سلام
      باتری ممکنه مشکل داشته باشه اما اول ریست فکتوری انجام بدید بعد اقدام به تعویض باتری کنید
      موفق باشید

  • 16
  • امین

    امین 1398-06-11

    سلام من باتری گوشی عوض کردم گفتن ۶ ساعت تو شارژ باشه آگه فول شارژ شد بکشم یا نه ۶ ساعت بزارش شارژ شه گوییم سامسونگ j2 هست

    • 1398-06-11

      سلام
      خیر باید خالی بشه 2 ساعت بزنید به شارژ
      موفق باشید

  • 17
  • یکتا

    یکتا 1398-06-06

    سلام . تبلت من ایسوس است اول شارژ خالی می کنه. چند بار بردم تعمیرکار برای سوکت درست کرد چند روز پیش بردم شارژر بگیرم گفت سوکت رو باید عوض کنه بعد گفت علامت شارژ میاد ولی اضافه نمی کنه. تازه اینترنت رو روشن می کنم علامت اینترنت میاد بالای صفحه ولی وقتی میرم تو اینترنت میگه اینترنت شما خاموش است. و قبلا هم شارژ خالی می کرد تبلتمو 4 سال است که خریدم مشکل چیه؟

    • 1398-06-06

      سلام
      ممکنه از آی سی شارژ دستگاه باشه باید بررسی بشه دستگاه

  • 18
  • .

    . 1398-06-06

    تبلت من شارژ خالی می کنه و چند بار سوکت رابردم درست کردم چندروز پیش بردم تعمیرکار که شارژر بگیرم گفت شارژ می کنه ولی اضافه نمی کنه تازه اینترنت را روشن می کنم علامت اینترنت میاد بالای صفحه ولی وقتی میرم تو اینترنت میگه اینترنت شما خاموش است تبلت من ایسوس است مشکل چیه؟

    • 1398-06-06

      سلام
      مشکل میتونه از آی سی شارژ باشه ببرید برد دستگاهتون رو بررسی کنن
      موفق باشید

  • 19
  • نیما

    نیما 1398-05-12

    سلام گوشی من گلکسی a30هستش من دیشب ساعت دوازده شب گوشیرو گزاشتم کنار تا ۸ صبح باتریم ۴۰۰۰میلی امپر ساعته حدودا ۵ یا ۶ درصد از باتریش کم شد ولی تو تنظیمات ننوشته ک باتری مشکلی دارع بنظر شما باتریش مشکلی دارع چون تازه خریدم گوشیرو ی هفتم کمتر اگه ی مشگل ریزیم دارع لطف کنید بگید تعویضش کنم ممنون از سایت خوبتون...

    • 1398-05-12

      خیر مشکلی نداره تا 10 درصد طبیعی هست چون یسری چیزا مثل GPS یا آنتن روشنه و مصرف کمی داره

  • 20
  • وحید

    وحید 1398-05-09

    سلام.خسته نباشید.
    گوشی گلکسی s3 دارم تازه باتری نو با گارانتی سه ماهه روش انداختم.دو ساعت طول می کشه تا کامل شارژ شه.
    یک ساعت با اینترنت 4G و تلگرام کار می کنم نزدیک سی درصد شارژش تخلیه شده.
    هنگامی که بلا استفاده می ذارمش شب روی شارژ پنجاه شصت درصد و می رم می خوابم صبح که بلند شدم می بینم یا گوشی خاموش شده یا همش چند درصد بیشتر شارژ نداره.
    یعنی بعد از شش هفت ساعت در حالت استند بای این اتفاق می افته واسش.
    می برم اونجایی که باتری خریدم می گه موبایلت برق دزدی داره و نمی شه کاریش کرد.تعمیرات روی برد باید انجام بشه و کار ریسکی ای هستش و ممکنه گوشی خراب بشه و باید باهاش بسازی و باتری ما سالمه!!!
    آیا واقعا راست می گن؟
    باید چی کار کنم!
    ظاهرا می شه با منبع تغذیه از برق دزدی یا جریان کشی گوشی مطلع شد در حالی که به من گفتن راهی برای اینکه برق دزدی تست بشه نیست!

    • 1398-05-09

      سلام
      بله با منبع تغذیه اگر تست کردن و گفتن جریان کشی داره باید آی سی شارژ دستگاه تعویض بشه که ارزش تعمیر نداره

  • 21
  • رها

    رها 1398-04-26

    سلام تبلت من ایسوس هس چن روزه زود زود شارژ تموم میكنه از تو تنظیمات رفتم تو قسمت باتری ..
    چیزی ك خعلی داره شارژ مصرف میكنه نوشته حالت آماده به كار تماس
    ممنون میشم راهنمایی كنین چجوریع و از كجا خاموشش كنم

  • 22
  • Zhr

    Zhr 1398-04-25

    سلام خسته نباشید،من یه ۷ماهی میشه ک گوشیمو خریدم،یه برند تازس هنوز شناخته شده نیسOALE,به تازگی باتریش خیلی زود خالی میشه،مثلا توو یک ساعت ۳۰%کم میشه،و اینکه وقتی به ۲۰درصد میرسه یهو خاموش میشه،اینم بگم اززمانی ک یه فیلترشکن نصب کردم بنظرم اینجوری شده،باتریش خراب شده یا ن؟

    • 1398-04-25

      بله
      پیلوت های باتری آسیب دیده و روی درصدی خاموش شدن نشانه خرابی باتری هست

  • 23
  • فاطمه

    فاطمه 1398-03-23

    سلام خسته نباشید گوشی من سامسونگj410f تازه دوهفته اس خریدم روزی یه بار میزنم شارژ احساس میکنم باتری زود تموم میکنه از تلگرامم استفاده میکنم نورگوشیمم کم میکنم نمیدونم مشکل کجاست شبم تا صبح گوشیم یک یا دودرصد باتری کم میکنه خودب خود طبیعیه؟؟ممنون

    • 1398-03-23

      درود وقت بخیر
      بله طبیعی هست مصرف باتری این مدل گوشی زیاده

  • 24
  • محمد

    محمد 1398-01-31

    سلام خسته نباشید...
    من گوشیمa5 2015 هستش با باتری 2300 آمپری...
    حدود دوسه ماهه ک ال سی دیش شکسته و اصلا باهاش کار نمیکنم. همه جاش سالمه زنگم میخوره حتی
    میخواستم بدونم اگ فعلا تا حدوده یکی دوماه دیگه ولش کنم باتریش خراب میشه یا نه؟ چیکار کنم بزنمش شارژ یا ولش کنم تا خاموش بشه بهتره؟

    • 1398-01-31

      سلام
      شارژ باتری رو تخلیه کنید تو دمای گرم هم نگه ندارید مشکلی براش پیش نمیاد
      موفق باشید

  • 25
  • علی

    علی 1398-01-24

    سلام خسته نباشید من سامسونگ اس ۷ ادج دارم و شارژشم زمانی که تو موبوگرام یا اینستاگرام و برنامه هایی از این قبیل و با اینترنت ۴جی هستم هر ۴ دقیقه یک درصد کم میکنه خواستم ببینم مشکلی داره باتری و اینکه چگونه میتونم از صحت باتری مطمئن بشم کد دستوری هست؟مرسی ممنون

    • 1398-01-24

      سلام علی عزیز
      بله این میزان مصرف شارژ برای اینترنت 4g و استفاده کردن از تلگرام طبیعی هست و باتری مشکلی نداره اما اگر از گوشیتون زیاد استفاده میکنید و اطلاعات زیاد داخلش هست هر 6 ماه یا سالی یکبار دستگاه رو فلش کنید برای جوان سازی سیستم عامل دستگاه خوبه و باگ های نرم افزاری که معمولا باعث تخلیه شارژ میشن گرفته میشه
      موفق باشید

  • 26
  • مهران

    مهران 1398-01-10

    سلام.خسته نباشید.من گوشیم LG. K10هست.خیلی سریع شارژ تموم میکنه و خیلی دیر شارژ میشه.به %20که میرسه تو 1دیقه خاموش میشه.ممنون میشم اگه بدونم مشکلش چیه؟؟؟؟؟

    • 1398-01-10

      باتریش مشکل داره باید تعویض بشه

  • 27
  • Mahdi

    Mahdi 1397-12-27

    سلام.خسته نباشید.ببخشید من باتری گوشیم یه مشکلی داره و اونم اینه وقتی که ۱۰ یا ۱۵ درصده خیلی زود شارژ باتری تموم میشه و وقتی که خاموش میشه و به شارژ وصلش میکنم شارژ ۱۰ درصد یا ۳ درصد میشه و یه مشکل دیگشم اینه که وقتی بعضی مواقع یعنی یکی دو بار هم وقتی بهش otg وصل کردم ۲درصد بیشتر شد.ببخشید یعنی باتریش خراب شده.گوشیم سامسونگ گلکسی جی ۷ پرایم هستش.ممنون.خداحافظ.

    • 1397-12-27

      سلام


      بله احتمال زیاد مشکل از باتری گوشی شماست


      موفق باشید

  • 28
  • قندهاری

    قندهاری 1397-11-03

    سلام.ممنون از سئوال و جوابها و سایتتون یک باطری نوت ۲ گرفتم تولید ۲۰۱۴ هست و روی گوشیم کار نکرد میخواستم بدونم تا چند سال بعد از تولید باطری سالم ن
    میمونه و الان دنبال تعمیر گوشی برم یا عودت باطری.ممنون

    • 1397-11-03

      سلام وقت بخیر
      باتری های لیتیوم یونی رو بذارید کلا شارژش خالی بشه میتونید چندین سال نگهداریش کنید مشکلی نداره
      موفق باشید

  • 29
  • Ali Sadr

    Ali Sadr 1397-10-30

    سلام من گوشیم j7 prime 2 و تقریبا ۴ ماه که گوشی خریدم باتری گوشیم ۳۳۰۰ باتری گوشیم نسبت به روز های اول ضعیف شده میخواستم ببینم مشکل از باتری یا نه چون کامپیوترم ویروسی و من گوشی بهش وصل میکنم و وقتی گوشی از کامپیوتر جدا میکنم گوشیم برای چند لحظه عملکردش کند میشه .ممکن هست مشکل به خاطر ویروس شدن گوشی باشه و با فلش کردن گوشی حل بشه یا مشکل باتری .ممنون میشم اگه راهنمایم کنید

    • 1397-10-30

      سلام وقت بخیرب
      بله ممکنه بخاطر باگ نرم افزاری باشه دستگاه رو بسپارید به نرم افزار کار موبایل بگید گوشی رو فلش 4 فایل بزنه و آپدیت کنه مشکلش حل میشه
      موفق باشید

  • 30
  • وحيد

    وحيد 1397-10-20

    سلام خسته نباشيد من امروز باطري گوشي جديدموخريدم اپل ٥هستش شارج كاذب توشه اياطبيعي هست زودخالي بشه؟
    واينكه باطري قبليم زودخالي ميكرد از١٠٠يهوميشد٩٠وشب هاهم ٢٠درصدكم ميكرد ممنون ميشم جواب بديدباتشكر

    • 1397-10-20

      سلام وقت بخیر
      شارژ اولیه رو خالی کنید  ساعت بزنید به شارژ بعد تست کنید اگر مشکل داشت بیارید آمپر دستگاه رو بگیریم
      موفق باشید

  • 31
  • حسین

    حسین 1397-10-13

    سلام، میخاستم ببینم که میگید شارژ گوشی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باشه یعنی نگذاریم از هشتاد درصد بالا بره

    • 1397-10-13

      سلام وقت بخیر
      بله بالا نره بهتره
      موفق باشید

  • 32
  • mahsa

    mahsa 1397-10-10

    سلام وقت بخیر
    من گوشیم ایفون 6 چند وقت پیش از دستم افتاد الان بعد دو‌هفته یک ساعت بیشتر شارژ نگه نمیداره به خاطر ضربه اس یا باتری عمرشو کرده ؟health باتری ام نگاه کردم زده ۵۱

    • 1397-10-10

      سلام وقت بخیر
      باتری باید تعویض بشه مشکل داره
      موفق باشید

  • 33
  • فاطمه

    فاطمه 1397-10-09

    سلام من ایفون7 دارم الان healthباتری ۸۶درصده تقریبا چقد طول میکشه زیر ۸۰بشه؟

    • 1397-10-09

      سلام وقت بخیر
      بستگی به خیلی عوامل مثل میزان مصرفتون از گوشی و اینکه گوشی روی چند بار شارژ میشه و به چه صورت شارژ میشه داره
      ممکنه گوشی رو شب تا صبح بزنید توی شارژ اینجوری خیلی زودتر خراب میشه باتری
      یا از فندکی ماشین و یا پاور بانک و شارژر غیر اصل استفاده کنید زودتر خراب میشه


      موفق باشید

  • 34
  • فرشاد

    فرشاد 1397-09-25

    سلام من اخر جوابمو نگرفتم میخواستم بدونم چقد طول میکشه که یه شارژر خوب باطری رو پر کنه 1ساعت 2ساعت؟؟؟

    • 1397-09-25

      بستگی داره باتری چه مدلی باشه چند آمپر باشه شارژر چند آمپر باشه و گوشی چه مدلی باشه


      موفق باشید

  • 35
  • م

    م 1397-09-21

    سلام . شارژ گوشیم وقتی به 15 درصد میرسه در 15 ثانیه به 0 میرسه و خاموش میشه
    آیا این بعد از دوسال استفاده طبیعه؟

    • Smn

      Smn 1398-04-13

      سلام وقتتون بخیر
      گوشی من a50هست وقتی متصل ب نت هست هر ۵ دقه ی درصد کم میکنه با اینکه باتریش۳۹۰۰
      این طبیعی هستش؟

      • 1398-04-13

        بله عادی هستش

    • 1397-09-21

      سلام وقت بخیر
      بله باتری عمر خودش رو کرده و پیلوت های 15 تا 0 باتری خرابه باید باتری تعیوض کنید


      موفق باشید

  • 36
  • دانیال

    دانیال 1397-09-13

    سلام وقتتون بخیر من گوشیمو تازه خریداری کردم بهم گفتم ۴.۵ ساعت بزن داخل شارژ من هم از ساعت یازده زدم تا ساعت ۵پنج تقریبا گوشیم ۳۰%شاژ داشت میخاستم بفهمم این کار مشکلی نداشه . اخه فکرم در گیره

    • 1397-09-13

      خیر یکبار مشکلی پیش نمیاره اما سیع کنید شارژ دستگاه رو بین 20 تا 80 نگه دارید


      موفق باشید

  • 37
  • راد

    راد 1397-09-07

    عالی و مفید بود. ممنون از زحمت شما.

  • 38
  • iman aghayipour

    iman aghayipour 1397-09-06

    سلام
    من باتری گلکسی s5 سفارش دادم امروز به دستم رسید بعد از فول شارژ کردنش ازش استفاده کردم ( وب و اینساگرام و تلگرام و نور صفحه در کمترین حالت خود) تو ۳ ساعت استفاده، شارژ گوشی از ۱۰۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده!!!
    مشکل کجاست؟

    • 1397-09-06

      سلام وقت بخیر


      بر اساس بررسی هایی که شده اندروید قابلیت پیر شده داره و شما باید هر از چند مدت یکبار گوشی رو فلش کنید و اندروید جدید بریزید.پیشنهاد من اینه گوشی رو بدید به نرم افزار کار موبایل با دستگاه فلش بزنه اگر بازهم به همین حالت بود باتری مشکل داره و باید تعویض بشه


      موفق باشید

  • 39
  • محمد

    محمد 1397-09-05

    سلام گوشی ایفون هفت دارم اما توی پادگان ازم گرفتن یک سال میشه قرار یک ماه دیگه برش گردونن به نظرتون باطریش خراب شده؟

    • 1397-09-05

      سلام وقت بخیر
      برید توی تنظیمات گوشی، قسمت باتری، قسمت Battery Health اگر زیر 80 بود ویا کلمه Service زده بود باتری خرابه باید تعویض بشه


      موفق باشید.

  • 40
  • ابوالفضل

    ابوالفضل 1397-09-04

    سلام خسته نباشید. من گوشی گلکسیj5 دارم و چند روز پیش یک باتری نو خریدم و انداختم رو گوشیم و وقتی از 100درصد تا صفر بکوب باهاش کار میکنم بهم 3ساعت کار میده!!یعنی باتری خرابه؟بعدم وقتی باتری رو از گوشی در میارم و دوباره میزارم چند درصد شارژ باتری کم میشه

    • 1397-09-04

      احتمالا باتری مشکل داره. دستگاه رو بیارید بررسی کنیم
      موفق باشید

  • 41
  • Mahdi Moghaddas

    Mahdi Moghaddas 1397-09-03

    سلام
    آیا تاریخ تولید باطری موبایل در زمان خرید آن مهمه و باطری دارای تاریخ انقضا هست ؟
    به عبارت دیگه آیا با فرض استفاده نکردن از باطری در حالت نو ، کیفیت و عمر اون کم میشه ؟

    • 1397-09-03

      سلام وقت بخیر
      اگر باتری اورجینال باشه ازش اتسفاده نشه مشکلی براش پیش نمیاد اما اگر اورجینال نباشه بعد از مدتی کمی باد میکنه و سلول های باتری فرسوده میشه
      پیشنهاد ما اینه یا باتری اورجینال تهیه کنید یا اگر اصل چین هست باتری تاریخ بالاتر بگیرید
      موفق باشید

  • 42
  • سهیل

    سهیل 1397-08-26

    سلام،من دوساله سامسونگ جی پنج دارم،بعد چند وقته میزنم ب شارژ گوشیو تا هفتاد عادی شارژ میشه ولی هفتاد به بعد دقیقا نیم ساعت طول میکشه تا یدونه بره جلو،شاید بگم ده ساعت طول میکشه تا صد در صد شه و وقتیم ک تو شارژه صفشو روشن میکنی هعی یدونه یدونه شارژش کم میشع!باتریمو عوض کنم ینی؟

    • 1397-08-26

      سلام وقت بخیر
      بله باتری خرابه تعویض کنید نتیجه حاصل نشد به دفتر ما مراجعه کنید سخت افزاریش رو چک کنیم
      موفق باشید

  • 43
  • حمیدرضا

    حمیدرضا 1397-08-08

    با سلام و عرض ادب
    بنده یه مشکلی دارم
    گوشیم از 100 تا 15 درصد رو کاملا طبیعی باتری مصرف میکنه و معمولا 6 تا 7 ساعت اسکرین رو میده
    اما وقتی میره زیر 15% ناگهان میشه 5 درصد و بعدش 1 یا 2 دقیقه دیگه خاموش میشه

    فکتوری ریست کردم تا 5 درصد استفاده کردم درست بود اما امروز باز افت کرد دقیقا مثل حرفای بالایی

    میزنم شارژ میشه 5 درصد درش میارم مصرف میکنم کاملا طبیعی کم میکنه
    کسی میدونه ایراد از کجاست؟

    • 1397-08-08

      مشکل از باتری هست باتری رو تعویض کنید مشکلتون حل میشه
      موفق باشید

  • 44
  • Zohregheybi

    Zohregheybi 1397-07-05

    خيلی عالی و به زبون ساده وروون نوشتید واقعا قابل فهم هست ممنون

  • 45
  • جواد

    جواد 1397-07-03

    سلام باتری گوشی من باد کرده بود دو بار تعویض کردم ولی هر دو بار با صد در صد شارژ در چهل درصد خاموش شد . ایا اشکال در شارژ باتری هست یا خود باتری?

    • 1397-07-03

      سلام وقت بخیر
      ممکنه مشکل از شارژر گوشی یا سوکن شارژ یا ای سی شارژ باشه باید گوشی رو بیارید بررسی کنیم
      موفق باشید

  • 46
  • پررري

    پررري 1397-06-21

    سلام .
    من iphone 6s دارم و باتري رو تازه عوض كردم،توي قسمت battery health قبلا 80%بود (قبل عوض كردن)
    اما الان هيچ عددي نيست !
    واين جوريه __
    مشكل چيه ؟؟

    • 1397-06-21

      سلام وقت بخیر
      باتری مشکل داره باید تعویض بشه یا بد جا زده شده یا کلا مشکل داره باتری 
      موفق باشید

  • 47
  • Yesa.

    Yesa. 1397-05-29

    سلام من بازی کوییز اف کینگزرو نصب کردم و به مرور شارژ باتری بیشتری میخوره.میخواستم بدنم به جزحذف اون یاغیر فعال کردنش راه دیگه ای هم هست یانه؟

    • 1397-05-29

      سلام وقت بخیر
      چون اپلیکیشن معتبر نیست و اگر از گوگل پلی دانلود نکردید گوشی رو ببرید پیش نرم افزار کار یه فلش بزنه گوشی رو مشکل تخلیه باتری حل میشه و ازین به بعد هم فقط از گوگل پلی اپلیکیشن دانلود کنید که گوشیتون کمتر با مشکل مواجه بشه
      موفق و پیروز باشید

  • 48
  •  Armita

    Armita 1397-05-27

    ببخشید من گوشیم داغ میکرد بعد بردم باتریشو عوض کردم باتریش بعد جور باد کرده بود حالا دوباره داغ میکنه میخواستم بدونم طرف باتریو عوض کرده یا نه
    یا مشکل از یه جای دیگه اس؟
    لطفا جواب بدید ممنون

    • 1397-05-27

      سلام وقت بخیر
      باید گوشی رو بیارید از نزیدک چک کنیم ممکنه مشکل از جای دیگه باشه
      موفق باشید

  • 49
  • محمد

    محمد 1397-03-29

    سلام خسته نباشید یه داشتم برنامه هایی که از باتری بیش از حد استفاده می کنن عمر باتری را کم می کنند

  • 50
  • علی

    علی 1397-02-26

    سلام
    فرمودید شارژ رو بین ۴۰ تا ۸۰ نگه داریم یعنی نذاریم شارژ به ۱۰۰ برسه؟
    و در جایی دیگه فرمودید ۲۵ درصد به ۲۵ درصد شارژ کنید،یعنی شارژ اگه رو ۵۰ بود تا ۷۵ شارژ کنیم بکشیم؟یا که تو متن فرمودید رو ۷۵ بود بزنید به شارژ یعنی به ۱۰۰ برسونیم؟اینطوری که اون جمله بالا نقض میشه که بین ۴۰ تا ۸۰ نگه داریم.
    میشه لطفا توضیح بیشتری بفرمایید؟

    • 1397-02-26

      سلام این مقاله رو ار سایت معتبر ترجمه شده.

  • 51
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم