اپل سرانجام مشکل باتری آیفون 6 را حل کرد

نوشته شده در تاریخ1396-11-22 توسط 6325

مشکل باتری آیفون 6 چیست؟

مشکل باتری آیفون 6 و خاموش شدن ناگهانی آن ؛ برای کاربران آیفون 6 که با خطای مبهمی که به طور ناگهانی گوشی شان را خاموش می کرد دست و پنجه نرم می کردند خبرهای خوبی داریم. بعد از چندماه کوچک نمایی این مشکل، اپل این هفته جزئیاتی در مورد این مشکل ارائه کرد و خبر خوب‌تر این که اپل می گوید راهی برای حل 70% یا 80% گوشی‌های تحت تاثیر قرار گرفته پیدا کرده است.

برای آن هایی که در مورد این معضل چیزی نمی دانند باید بگوییم که این مشکل ابتدا در پاییز سال قبل پدید آمد و بسیاری از مدل‌های آیفون 6 و آیفون 6 اس را تحت تاثیر قرار داد.

این باعث می شد که سطح شارژ باتری ناگهان از مقادیر حدود 50% به 1% برسد یا به طور غیرقابل منتظره ای گوشی ها خاموش می شدند و مجبور می بودید زمانی که سطح شارژ 20% یا بیشتر بود هر چه سریع تر گوشی آیفون تان را به شارژ بزنید وگرنه با خاموش شدن یک دفعه ای مواجه می شدید.

این یک مسئله آزاردهنده و ناخوشایند است چون غیر قابل پیش بینی است، گاهی اوقات کاربران آیفون از جمله خود من به خاطر همین مشکل بدون هیچ ابزار ارتباطی یا کمکی در مکان های ناآشنا قرار گرفته ایم.

در همین حال، پاسخ اپل سربسته بود تا آن را محترمانه حل کند. در سال گذشته این شرکت یک برنامه تعویض باتری برای تعداد محدودی از مدل های آیفون 6 اس اعلام کرد درحالی که تاکید می کرد فقط «تعداد کمی» از بقیه مشتریان با خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون شان مواجه شده اند.

راه حل مشکل خاموش شدن باتری آیفون 6 و 6 اس

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این «تعداد کمی» که اپل از آن حرف می زند در واقعیت میلیون‌ها کاربر آیفون است که در مورد این برنامه و خطای اپل اعتراض کرده اند تا برای آن راه چاره ای بیندیشد.

اما خبرهای خوب چیست؟ همانطور که در بالا نیز گفتیم، اپل سر انجام اطلاعات جدیدی درباره مشکل باتری آیفون 6 ارائه کرد.

خلاصه کلام این که اپل می گوید آخرین بروزرسانی نرم افزاری آن یعنی iOS 10.2.1 در بسیاری از موارد به خاموش شدن های ناگهانی گوشی های آیفون 6 و 6 اس خاتمه داده است. سایت فورچون به یکی از مسئولان اپل این ایمیل را نوشته است:

با iOS 10.2.1، اپل برای کاهش وقوع خاموش شدن های غیرمنتظره ای که تعداد کمی از کاربران با گوشی های آیفون شان تجربه کرده اند آن را بهبود بخشیده است.

سیستم عامل iOS 10.2.1 اکنون روی بیش از 50% دستگاه های iOS فعال ارتقا پیدا کرده است و طبق اطلاعاتی که ما از ارتقاءکنندگان دریافت کرده ایم نشان می دهد که برای این درصد کمی از کاربران که این مشکل را تجربه کرده اند بیش از 80% کاهش در آیفون 6 اس و بیش از 70% کاهش در آیفون 6 از نظر خاموش شدن های غیره منتظره را مشاهده می کنیم.

همچنین اضافه می کنیم که اگر هنوز کاربری با مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون خود مواجه باشد گوشی را می توان بدون نیاز به اتصال به برق ریستارت کرد.

شایان ذکر است که این خاموش شدن های غیرمنتظره نه تنها از نظر ایمنی مشکل ایجاد می کنند بلکه متوجه شده ایم که می تواند بسیار آزاردهنده باشد و از شما می خواهیم که هر چه سریع تر این مشکل را حل کنید.

سایت خبرهای تکنولوژی TechCrunch این کامنت ها را توضیح داده است تا نشان دهد که این بروزرسانی نرم افزار روی نحوه تخلیه باتری می گذارد و از ایجاد موجی که باعث شود کاربران از گوشی های آیفون 6/ 6s خود دست بکشند جلوگیری کند.

حل مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 و 6 اس

این قابل توجیه است و با چیزی که قبلا گزارش کردیم مطابقت دارد؛ این که پدیده خاموش شدن اخیر به نظر می رسد که به عنوان یک نوع قطع کننده مدار برای محافظت از باتری های آسیب پذیر توسط اپل اعمال شده است.

لازم به ذکر است که در مورد گوشی آیفون 6 خودم این راه حل اپل جواب دارد. از زمانی که آپدیت 10.2.1 را که در اواخر ژانویه آمد نصب کردم دیگر بیاد نمی آورم که آیفون 6 من به طور ناگهانی خاموش شده باشد(هر چند در این زمان نیز سعی می کردم که هر زمان که ممکن بود گوشی ام را به شارژ بزنم تا شارژ آن را در سطح بالایی حفظ کنم).

ما از یکی از مسئولان اپل برای جزئیات بیشتر از جمله این که آیا بروزرسانی های آینده ممکن است باعث شوند گوشی های باقی مانده همچنان با مشکل خاموش شدن مواجه باشند، اما تا کنون پاسخی از سمت اپل دریافت نکرده ایم.

بنابراین، برای آن‌هایی که همچنان با مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 دست و پنجه نرم می کنند، بهترین چیز این است که مطمئن شوید آپدیت را نصب کرده اید، اگر قبلا انجام نداده اید و اگر جزو افرادی هستید که آپدیت جدید مشکل شما را حل نکرده است شاید بهتر باشد به خرید باتری آیفون 6 اقدام کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم