مشخصات،قابلیت ها و معایب گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 8

نوشته شده در تاریخ1396-11-26 توسط 5775

samsung galaxy note 8 بزرگترین گوشی است که سامسونگ ساخته است که همان گونه که انتظار می رفت ابعاد آن در مقایسه با گوشی قبلی بزرگتر بود. البته برای کسانی که علاقه مند به خرید این گوشی هستند باید بگوییم که قیمت این گوشی کمی بالا است پس بهتر است قبل از خریدن آن، تحقیقات لازم را انجام دهید و مشخصات و قابلیت های این گوشی را بخوبی بدانید. در اینجا قصد داریم اطلاعات کلی گوشی فوق را در اختیار شما قرار دهیم تا تصمیم گیری را برایتان راحت تر کنیم.

گلکسی نوت همیشه مترادف با گوشی بزرگ بوده است و این قضیه کماکان صحت دارد. اگر بخواهیم گوشی گلکسی S8 سامسونگ را در دو کلمه معرفی کنیم دراز و ظریف بودن آن بیشتر نمود پیدا می کند ولی در مقایسه با صفحه نمایش

تاچ ال سی دی note 8 ) که  6.3 اینچ می باشد  کوچک  به نظر می رسد. این گوشی با طول 162.5 میلی متر از گوشی هایی مانند LG V30 (151.7 mm) ، Note 5 (153.2 mm) و iPhone 8 plus 158.4 mm خیلی بلندتر است در حالیکه نسبت به این گوشی ها عریض تر و سنگین تر نیز هست.

گوشی نوت 8

این گوشی مانند گلکسی S8 و S8+ طراحی منحصر بفردی دارد و اگر به گوشی نگاه بیندازید متوجه می شوید که لبه های دور صفحه نمایش بسیار اندک شده و دسترسی به کل صفحه نمایش وجود دارد. هم چنین بدلیل ابعاد بلند گوشی معمولا باید با هر دو دست تان با گوشی کار کنید ولی در برخی اوقات می توانید از حالت One-handed Mode گوشی استفاده کنید که صفحه نمایش را به سمت گوشه و لبه ی آن جمع می کند و شما می توانید بدون ترس انداختن گوشی از آن استفاده کنید.

دوربین گلکسی Note 8

به جز افزایش سایز گوشی، وجود دو دوربین پشت از دیگر شاخصه های این گوشی است. سامسونگ از معروف ترین سنسورها در دو دوربین samsung galaxy note 8 استفاده کرده که لنز هر دو رزولوشن یکسانی دارند ولی فاصله ی کانونی متفاوتی دارند. در واقع یکی از آنها میدان دید "استاندارد" دارد و دوربین دیگر که طول بزرگتری دارد دارای میدان دید "محدودتر" است. این دو دوربین سنسورهای متفاوتی دارند و دهانه ی لنز بزرگتر f/2.4 و دهانه ی دوربین اصلی f/1.7 است که یعنی در نور کم کیفیت بهتری دارد.

دوربین سامسونگ نوت 8

 دوربین دوم به شما قابلیت های جدیدی ارائه می دهد. در واقع وقتی شما زوم می کنید، نرم افزار بطور اتوماتیک به لنز بزرگتر سوئیچ می شود و شما رزولوشن از دست نمی دهید. نتیجه ی این کار بهتر شدن عکس و ویدئو با نویز کمتر است. هم چنین شما می توانید گزینه ی 2X را انتخاب کنید تا به لنز بزرگ سوئیچ کنید که در این حالت میدان دید بازتری خواهید داشت.

هم چنین سامسونگ یک حالت جدید بنام Live Focus را در این گوشی ارائه داده که به شما اجازه می دهد همزمان با هر دو دوربین عکس بگیرید. خوش بختانه دوربین گوشی عکس استاندارد گرفته شده از دوربین اصلی را در حالت Live Focus ذخیره می کند. در کل ویژگی Live Focus قدمی رو به جلو بوده و نتایج عالی به همراه داشته است اما این ویژگی به تنهایی نمی تواند دوربین گوشی فوق را از تک سنسور گوشی گلکسی S8+ متمایز کند.

شباهت های این گوشی با گلکسی S8+

اگر از گوشی گلکسی S8+ خوشتان آمده باید بگوییم که گوشی گلکسی Note 8 نیز شباهت های زیادی با آن دارد. گلکسی Note 8 فقط چند میلی متر بزرگتر است و صفحه نمایش 6.3 اینچی آن کمی از صفحه نمایش 6.2 اینچی

تاچ ال سی دی galaxy s8 plus ) بزرگتر است اگر چه صفحه نمایش Note 8 کمی روشن تر نیز می باشد. از لحاظ سخت افزاری، تنها تفاوت Note 8 وجود RAM اضافی است که ظرفیت آن را تا 6GB ارتقا می بخشد، هم چنین باتری آن 3300 mAh است که ظرفیت آن از باتری 3500 mAh گلکسی S8+ کمتر است. البته همان طور که گفتیم در گوشی Note 8 دو دوربین عقب وجود دارد که بطور مفصل راجب آن صحبت گردیم.

تفاوت samsung galaxy note8 و samsung galaxy s8 plus

به جز اینها تقریبا همه چیز یکی است. مواد و کیفیت ساخت گوشی عالی است که با مواد سازنده ی S8+ یکی است. گوشی گلکسی Note 8 گوشه های کمی تیز تر دارد که به آن ظاهری چهار گوش تر می دهد که البته ظاهر آن خیلی با S8+ فرقی ندارد. تکنولوژی شارژ، پورت ها، اسپیکر و کیفیت مکالمه ی این گوشی مشابه S8+ است. بنابراین اگر گوشی گلکسی S8+ دارید نیازی نیست گوشی تان را با Note 8 عوض کنید چرا که تفاوت های آنها ناچیز است. اما اگر گوشی دیگری دارید و می خواهید آخرین پرچم دار گلکسی را داشته باشید، گوشی های S8+ و Note 8 را به شما پیشنهاد می کنیم و این نکته را در نظر داشته باشید که این دو گوشی تقریبا در 90 درصد موارد مشابه هم هستند.

قلم S Pen Note 8

تصویر گوشی note 8

چندین نسل از وجود این قلم ها در گوشی های نوت سامسونگ می گذرد. قلم لمسی note 8 بهترین و کارآمدترین S Pen گوشی های نوت تا به امروز است ولی تفاوت زیادی با قلم Note 7 ندارد اما با قلم نوت 5 تفاوت فاحشی دارد. قلم  S Pen جدید حساسیت بالا و تا 4096 سطح دارد و زمانی که این ویژگی را در کنار نوک قلم ریز و 0.7 میلی متری آن می گذاریم متوجه می شویم که این قلم تا چه اندازه جذاب است و برای نوشتن، نقاشی، طراحی و ... تا چه اندازه کارآمد می باشد. ویژگی های S Pen جدید اساسا مانند دیگر قلم هاست و قابلیت های Screen write، Smart Select و Translate مشابهی دارد. البته قابلیت جدیدی بنام Live message در این قلم وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا تصاویر متحرک (فایل های gif) را بنویسید و ارسال کنید، هم چنین قابلیت Screen off memo در این قلم کمی بهبود یافته است.

قلم S Pen هم چنان بهترین ابزار برای کنترل و انجام کارهای ظریف روی گلکسی Note 8 است و همین قلم قابلیت های جدیدی به گوشی شما اضافه می کند که مانند آن را در گوشی های دیگر حتی گلکسی S8+ پیدا نخواهید کرد اما اگر با تست کردن آن برای بار اول ذوق زده نشدید، پیشنهاد می کنیم به خریدن گلکسی S8+ با جدیت یشتر نگاه کنید.

باتری گوشی موبایل گلکسی Note 8

همان گونه که گفتیم باتری گلکسی اس 8 با ظرفیت 3300 mAh است که ظرفیتی کمتر از باتری samsung galaxy s8 plus و samsung galaxy note 7 و ظرفیتی مشابه باتری  LG G6 و باتری One Plus 5 دارد. با داشتن یک پردازشگر فوق کارآمد و صفحه نمایش عالی، عمر باتری Note 8 خوب است ولی لزوما عالی نیست و جای پیشرفت دارد.

باتری نوت 8

تست باتری ما روی این گوشی نشان داد حتی اگر کارهای سنگین با گوشی انجام دهید هنوز هم این گوشی یک روز کامل دوام می آورد ولی پس از یک روز شارژ باتری شما خیلی کم خواهد شد. استفاده تا 16 ساعت برای باتری با این ظرفیت خوب است و برای اکثر افراد که کارهای معمولی با گوشی انجام می دهند راضی کننده است. اما برای کسانی که مدت ها منتظر پرچم دار جدید گلکسی نوت ها بودند و خواهان ارتقای گوشی خود به مدل جدیدتر بودند شاید کمی نا امید کننده به نظر رسد.

قیمت گلکسی Note 8

گلکسی Note 8 آخرین و جدیدترین پرچم دار سامسونگ به حساب می آید که برای ساخت آن از بهترین تکنولوژی ها استفاده شده است. قاعدتا این گوشی بیشترین قیمت را بین گوشی های سامسونگ دارد که با قیمت پایه ی 950 دلار عرضه شد که بسته به مدل آن قیمتش کمتر یا بیشتر نیز می باشد. پس اگر همین امروز وارد فروشگاهی شدید و خواستید یک گوشی آخرین مدل و پیشرفته بخرید حتما این گوشی را بخرید.

note8-6

سوالی که پیش می آید اینست که آیا این گوشی ارزش این قدر پول را دارد؟ پاسخ این سوال به تصمیم شخصی شما بر می گردد و هر کسی عقیده ی خاصی دارد و انتظارات هر کس از گوشی فرق می کند. اگر به دنبال بزرگترین و بهترین گوشی سامسونگ هستید پس باید برای این گوشی هزینه کنید. ولی اگر هزینه کردن بیشتر از 900 دلار برای یک گوشی هوشمند را نامعقول می پندارید، آنگاه می توانید با خرید گوشی گلکسی S8+ بین 100 تا 200 دلار ذخیره کنید و یا حتی گوشی گلکسی S8 را با قیمتی پایین تر بخرید.  

مقایسه با گوشی های دیگر

مقایسه وبررسی samsung galaxy note8

گوشی های هوشمند زیادی در اواخر سال 2017 عرضه شدند که گلکسی Note 8 یکی از آنها بود. همه ی این گوشی ها نقاط قدرت و ضعف خاص خود را دارند و نباید عجولانه در مورد آنها تصمیم گرفت. گوشی جدید گوگل یعنی Pixel 2 XL جک هدفون نداشت و صفحه نمایش ضعیفی داشت ولی نشانه هایی از پیشرفت در آن دیده می شد و شرکت سازنده ی آن وعده داده تا سال 2020 به روز ترین و پیشرفته ترین گوشی خود را عرضه کند. برای کسانی که تغییر اقلیم برایشان اهمیتی ندارد، گوشی iPhone 8 Plus می تواند گزینه ی خوبی باشد.

رنگ بندی گلکسی Note 8

این گوشی در چهار رنگ مختلف مشکی، خاکستری، طلایی و آبی روشن عرضه شده است. اما متاسفانه انتخاب رنگ گوشی با توجه به محدوده ی زندگی شما محدود است و ممکن است به همه ی رنگ ها دسترسی نداشته باشید. مثلا در آمریکا فقط مدل خاکستری و مشکی آن در فروشگاه های آن موجود است. یا در کانادا تنها رنگ های مشکی و آبی آن وجود دارد. البته رنگ گوشی کاملا سلیقه ای است ولی ممکن است همه ی رنگ های آن در محل اقامت شما وجود نداشته باشد.

رنگ بندی galaxy note8

تکنولوژی بیکسبی کم کم بهتر می شود

همان طور که می دانیم تکنولوژی بیکسبی که دستیار صوتی سامسونگ است با گوشی های گلکسی S8 و S8+ معرفی شد که کمی باگ داشت. این تکنولوژی قادر بود از طریق فرمان های صوتی و تصویری اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد که مشابه آن را در Siri اپل دیده بودیم. البته این تکنولوژی از Google Assistant بهتر و کارآمدتر است. کسانی که از بیکسبی خوششان نیامده می توانند کلید غیر فعال کردن آن را در گوشی گلکسی Note 8 انتخاب کنند.

دستیارصوتی samsung note8

بهتر شدن قابلیت DeX

تکنولوژی دیگری که با گوشی S8 معرفی شد DeX بود که تجربه ی یک سیستم دسکتاپ را برای شما فراهم می کرد. در واقع با استفاده از داک DeX سامسونگ می توانید گوشی خود را به متنیتور وصل کنید و کار در محیط دسکتاپ را تجربه کنید. این قابلیت جایگزین دسکتاپ و لپ تاپ شما نمی شود ولی محیطی شبیه به آن ایجاد می کند. جدیدا سامسونگ اعلام کرده که قابلیت DeX از طریق Full-blown Linux ارتقا می یابد. نرم افزار Linux on Galaxy به کاربران اجازه خواهد داد همان کاری که در محیط لینوکس می کردند را با DeX انجام دهند. البته هنوز راه زیادی تا جایگزین کردن کامپیوترها وجود دارد ولی این قابلیت قدم بزرگی در این مسیر به شمار می رود.

ویژگی dex نوت 8

قابلیت رنگ آمیزی گلکسی Note 8

نداشتن جلوه و جذابیت برای کاربران کسل کننده است حتی اگر با قلم S Pen خارق العاده ای نیز کار کنید. در حالی که نرم افزار های رنگ آمیزی زیادی در Play Store وجود دارند، سامسونگ نرم افزار رنگ آمیزی خودش را با این گوشی ارائه کرده است. وقتی شاهکاری خلق می کنید، می توانید آن را دانلود کنید تا والپیپر گوشی تان شود یا هم به مانند یک اثر هنری آن را به یخچال بچسبانید.

قابلیت رنگ آمیزی گلکسی Note 8

گلکسی S9 در راه است

در حالی که هنوز از عرضه ی گلکسی Note 8 نگذشته است، شرکت سامسونگ خبر داده که گوشی گلکسی S9 در 25 فوریه عرضه خواهد شد. البته مطابق معمول مدل پلاس آن نیز ارائه خواهد شد و اگر چه این گوشی ها قلم S Pen ندارند ولی با اندروید Oreo عرضه خواهند شد که دسترسی به سنسور انگشت را راحت تر می کند و یک سیستم دوربین جدیدتر خواهد داشت.

گلکسی اس 9 سامسونگ در راه است

در حال حاضر و با توجه به وعده هایی که سامسونگ داده به نظر می رسد باید منتظر معرفی گوشی های جدید S9 و S9+ باشیم و ببینیم تا چه حد نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد. هم چنین ممکن است این گوشی ها از Note 8 بهتر باشند یا حداقل با معرفی آنها قیمت Note 8 کمی پایین بیاید تا خرید آنها راحت تر و بهتر شود. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم