نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل ال جی Lg g6

نوشته شده در تاریخ1396-11-26 توسط 1718

نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی lg g6؛ عمر باتری گوشی ال جی جی 6 باور نکردنی است اما صفحه نمایش HDR آن با تعدادی از برنامه ها سازگاری ندارد تا کاملا مناسب باشد. اگر بخواهیم به طور خلاصه مزایا و معایب گوشی ال جی جی 6 را بگوییم در دو سطر زیر می توان آن را خلاصه کرد. 

مزایا: عمر باتری عالی، کیفیت ساخت بالا، تاچ ال سی دی مقاوم در برابر شکستن، دوربین های بسیار قدرتمند

معایب:اپلیکیشن های شخص ثالث نیاز به بهینه سازی نسبت صفحه دارند، عکس های دوربین با نسبت 18:9 رزولوشن پایین تری دارند

ال جی چندین سال گذشته را صرف ارائه گوشی هایی کرد که در آن ها تکنولوژی هایی به کار رفته بود که عمدا برای تفکیک از سایر رقبا طراحی شده بود تا اثبات کند چقدر می تواند نوآورانه عمل کند.

گوشی ال جی جی 4 دوربین دستی فوق العاده و کیفیت ساخت عالی داشت درحالی که دوربین گوشی ال جی جی 5 مدولار بود. با این حال، علیرغم به نمایش گذاشتن این رویکردهای پیشرو، این گوشی ها نتوانستند تهدیدی برای گوشی های اپل و سامسونگ باشند.

نقد و بررسی ویژگی های گوشی LG G6

ال جی به عنوان تغییر رویکرد اعلام کرد که ال جی جی 6 را کاملا مطابق آنچه افراد به دنبال آن هستند طراحی کرده است.

نتیجه این رویکرد به نظر می رسد که چندمنظوره است تا همچنان بتواند امضای اصالت پیشگام بودن ال جی را در یک محصول جذاب دیگر به رخ بکشد.

گوشی ال جی جی 6 اولین صفحه نمایش Dolby Vision HDR را در جهان دارد که طراحی آن محکم، ضد آب با دوربین های دوگانه و سیستم عامل پرسرعت و عمر باتری فوق العاده می باشد.

آیا همه این ها بدان معناست که زمان آن فرارسیده تا اپل و سامسونگ به طور جدی شروع به رقابت با ال جی کنند؟ یا صفحه نمایش با نسبت صفحه 18:9 یکی دیگر از ترفندهای جذب مشتری ال جی است که وجود آن در زندگی واقعی چندان سودمند نیست؟

نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی جی 6

طراحی گوشی ال جی جی 6

ال جی جی 6 یکی دیگر از گوشی های جذاب ال جی است. اگرچه ال جی جی 6 لبه های انحنادار(اج) سامسونگ گلگسی اس 8 را ندارد اما نسبت به بسیاری از گوشی های موجود در بازار صفحه نمایش بزرگتری از نظر نسبت صفحه به بدنه گوشی ارائه می کند.

به خاطر نسبت صفحه به بدنه 18:9، صفحه نمایش فول ویژن ال جی جی 6 به اندازه 11.3 درصد بیشتر از صفحه نمایش های سنتی 16:9 فضای مشاهده دارد که بدین معناست شما در بدنه یک گوشی 5.2 اینچی صفحه نمایشی با قطر 5.7 اینچ خواهید اشت.

این جثه کوچکتر باعث می شود که استفاده از ال جی جی 6 با یک دست به ویژه به خاطر قرار داشتن دکمه هوم و سنسور اثر انگشت در عقب آسان تر باشد.  وزن گوشی متعادل و کمینه است طوری که کار کردن با یک دست در رختخواب آسان است اما عادت های قدیمی به سختی ترک می شوند و ما به زودی خودمان را در حال کارکردن با دو دست می یابیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی lg g6

رویکرد طراحی ال جی با عرض گوشی ادامه می یابد. در عرض 71.9 میلی متر، گوشی ال جی جی 6 به اندازه 0.1 میلی متر از سایز 72 میلی متر که طبق تحقیقات قبلی دانشگاه پنسیلوانیا برای استفاده گوشی با یک دست توصیه شده است کمتر است.

ما با نتایج این تحقیق موافق هستیم چون در طول کار کردن با یک دست، هیچ لیز خوردن یا لمس تصادفی با ال جی جی 6 با وجود این که حاشیه بسیار باریکی دارد تجربه نکردیم.

از طرف دیگر، نبود دکمه های برآمده و روکش فلزی به این گوشی ظاهر ساده و مینیمالیستی داده است که به آسانی و بدون گیر کردن درون جیب شلوار سر می خورد.

اگر سخت گیر و حساس باشید، لبه های گرد این صفحه نمایش را در جایی که به حاشیه می رسد ممکن است یک نقص زیبایی شناختی تلقی کنید اما از آن جایی که این ها برای جلوگیری از ضربه خوردن صفحه نمایش طراحی شده است جبران کننده این نقص است.

صفحه نمایش گوشی ال جی جی 6

نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی جی 6

نمایشگر(تاچ ال سی دی lg g6) چیزی است که این گوشی را متمایز می کند. همانطور که قبلا نیز گفتیم، این گوشی صفحه نمایش با نسبت صفحه 18:9 را در ال سی دی 5.7 اینچ ارائه می کند که همراه با آن صفحه نمایش کیفیت Quad HD با رزولوشن  2880x1440 دارد که منجر به تراکم پیکسل 564ppi می شود و علاوه بر این ها از فناوری Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می کند.

این محدوده دینامیکی بالا به معنی تعداد رنگ ها و کنتراست بیشتر بین تیره و روشن است که منجر به تصاویر واضح تر می گردد.

اگر تا به حال تلویزیون 4k HDR را مشاهده کرده باشید تفاوت آن را با بقیه درک کرده اید.

می توان گفت که HDR روی گوشی های موبایل نسبت به تلویزیون ویژگی مهم تری است چرا که ارتقاهای پیوسته پیکسل های گوشی های موبایل را چشم های انسان به سختی مشاهده می کند. برخی محققان معتقدند که ممکن است ما به این محدوده رسیده باشیم درحالی که رنگ پوست چیزی است که مغز آن را با جزئیات محدود دریافت می کند. در نهایت می توان گفت که ال جی جی 6 دقت رنگ بالاتر دارد و تصویر قانع کننده تری از واقعیت ارائه می دهد.

با وجود این که صفحه نمایش ال جی جی 5 از نوع ال سی دی است، می توانید ببینید که چطور گستره HDR صفحه نمایش lg g6 را فراتر از رقابت سنگین OLED سامسونگ می برد.مانند هر فرمت جدید دیگر، برای دستیابی به پتانسیل کامل این تکنولوژی نیز زمان نیاز است.  در زمان انتشار، بسیاری از اپلیکیشن های این گوشی با صفحه نمایش 18:9 این گوشی سازگار نبودند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی جی 6

Netflix متعهد شده است تا محتوای 4k و HDR را تولید کند تا روی HDR گوشی های موبایل بتواند به نمایش دربیاید(همانطور که قبلا نیز این کار را برای تلویزیون های HDR انجام داده بود) و HDR در حال حاضر پشتیبانی بیشتری از Amazon Prime و یوتیوب دریافت می کند اما پیشرفت آن آهسته است.

در نتیجه، اپراتورهای اولیه با ال جی جی 6 در معرض خطر هستند اگر که می خواهند بیشتر Netflix در HDR ارائه شود.

دوربین

نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل lg g6

روی عقب گوشی ال جی جی 6 یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 با درجه 125 و یک دوربین 13 مگاپیکسلی استاندارد تثبیت کننده تصویر نوری با دیافراگم f/1.2 با درجه 71 می باشد.

این دوربین دوگانه قادر به ارائه طیف گسترده ای از گزینه های عکسبرداری است که باعث می شود کار کردن با lg g6 بسیار سرگرم کننده باشد.

اساسا، این گوشی به اندازه کافی هوشمند است تا تصاویر را به همدیگر بچسباند بنابراین می توانید در نسبت 18:9 عکس برداری کنید تا از مزایای کامل صفحه نمایش این گوشی بهره مند شوید. ال جی می گوید هرچه بین زوایای این دو لنز زوم کنید، انتقال آن کاملا بدون پرش است.

بررسی دوربین گوشی موبایل ال جی جی 6

در حقیقت، پرش زوم اندکی وجود دارد که موقع تعویض آن ممکن است متوجه شوید اما این گوشی آنقدر سریع است که می توانید بین این دو بدون هیچ گونه نگرانی از کندی زوم این یا زوم اوت کنید.

جلوی گوشی یک دوربین 5MP با دیافراگم f/2.2 و درجه 100 می باشد که برای گرفتن عکس های سلفی است. این هم در نسبت 18:9 عکسبرداری می کند اما این کار باعث می شود رزولوشن آن کمتر شود.

در این جا سه حالت مقایسه شده را در سه نسبت صفحه مختلف مشاهه می کنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل lg g6

یکی دیگر از گزینه های ال جی جی 6 این است که می توانید فیلمبرداری را با نسبت 16:9 در UHD یا 18:9 در FHD انجام دهید. شما همچنین می توانید در FHD با 60fps فیلمبرداری کنید و در همین حین با نسبت 16:9 عکسبرداری کنید.

تمام این ویژگی ها عالی هستند اما کمی حوصله سربر هستند چون اساسا نیاز است تا شما تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید با نسبت 18:9 ضبط کنید یا برای سازگاری از نسبت 16:9 استفاده کنید.

گزینه های هوشمندانه عکسبرداری ال جی جی 6 با گزینه های سرگرم کننده فراوان که ال جی آن را Square Camera نامیده است عالی هستند. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا زمانی که از صفحه تقسیم برای پیش نمایش دقیق تر چیزی استفاده می کنید بتوانید از اسنپ شات برای گرفتن عکس آن استفاده کنید.  

قابلیت Match Shot به شما اجازه می دهد عکس های پهلو به پهلو بگیرید، قابلیت Guide Shot عکس قبلی را به صورت نیمه شفاف روی دیگری قرار می دهد تا یک مجموعه عکس ایجاد شود و می تواند 4 عکس یا 4 ویدئوی کوتاه را روی هم بیندازد. مهم تر این که این گزینه ها همگی قابلیت به اشتراک گذاشتن دارند. ما از کار کردن با این ویژگی های سرگرم کننده لذت بردیم اما قابلیت Grid مخصوصا برای اینستاگرام از همه پرکاربردتر بود.

علاوه بر این ها ال جی حالت تنظیم دستی عکس ها و ویدئوها، تولید GIF و توانایی برای گرفتن عکس های 360 درجه کامل را ارائه کرده است.

سخت افزار

نقد و بررسی تخصصی گوشی lg g6

سخت افزار گوشی ال جی جی 6 آخرین نسل کوالکوم یعنی اسنپ دراگون 830 را ندارد و به جای آن با نسخه 821 آن کار می کند. این به این دلیل است که این تراشه با 4 گیگ رم  LPDDR4 RAM، صفحه نمایش جدید ال جی جی 6 و دوربین های آن به خوبی سازگار است که نتیجه آن تجربه کاربری بسیار روان و سریع با ال جی جی 6 است. تنها عیبی که به خاطر نداشتن آخرین نسل تراشه اسنپ دراگون ممکن است داشته باشد در عملکرد باتری است اما به خاطر وجود باتری 3300 میلی متری ال جی جی 6 از این نظر هم کاملا بهینه است.

برای فضای ذخیره سازی روی ال جی جی 6، شما 32 گیگ روی گوشی به اضافه microSD با قابلیت افزایش تا 2 ترابایت حافظه دارید. همچنین می توانید از 100 گیگا بایت فضای ذخیره سازی گوگل درایو نیز روی آن استفاده کنید.

 باتری

نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی جی 6

عمر باتری گوشی lg g6 راضی کننده است. برای روشن تر شدن این موضوع استفاده سه روز از این گوشی را شرح می دهیم. در روز اول استفاده با تنظیم روشنایی روی حالت خودکار و روشن بودن لوکیشن، همگام سازی و وای فای و استفاده سنگین در طول روز، در هنگام خواب شارژ گوشی lg g6 به 41 درصد رسیده بود. در طول شب، اندروید Nougat 7.0 از حالت Doze برای صرفه جویی در انرژی استفاده کرد و این باعث شد که بعد از گذشت 7 ساعت هنگام بیدار شدن فقط 9 درصد شارژ گوشی کاهش پیدا کند.

روز دوم استفاده ما کمتر بود اما در پایان روز هنوز 28 شارژ گوشی باقی مانده بود. روز سوم ساعت 4 بعد از ظهر شارژ گوشی به 5 درصد رسید و با فعال شدن خودکار گزینه صرفه جویی در باتری تا ساعت 8 شب گوشی ال جی جی 6 روشن ماند.

نیازی نیست که گوشی ال جی جی 6 خود را شب ها به شارژ بزنید چون هنگام صبح با استفاده از قابلیت شارژ سریع آن می توانید در عرض نیم ساعت آن را تا 50% درصد و یا در عرض 1 و نیم ساعت کاملا شارژ کنید.

ممکن است زمانی که برای اتصال به اینترنت از شبکه به جای وای فای استفاده می کنید تخلیه باتری اندکی سریع تر صورت بگیرد اما نمی توانیم این را به طور دقیق ثابت کنیم. اما اثر آن انقدر هست که ارزش توجه داشته باشد.

نرم افزار گوشی lg g6

نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل ال جی جی 6

اندروید 7.0 Nougat با پوسته UX 6.0 به عنوان استاندارد می آید. نکته قابل توجه دستیار صوتی گوگل است که از قبل نصب شده است و در حال حاضر از صفحه قبل با گفتن«OK Google» به راحتی در دسترس است. ما معمولا این ویژگی را برای دیکته پیام های واتس آپ استفاده می کنیم که هر در لحظه به خوبی کار می کند مخصوصا اگر از نقطه گذاری پیام ها خوشتان نمی آید.

رابط UX 6.0 ال جی راهی برای بهره بردن از صفحه نمایش 18:9 ال جی جی 6 ارائه می کند. یک ترفند جالب این است که می توانید دو پنجره با اندازه یکسان را کنار هم باز کنید.

اما تنها گله ما از نرم افزار گوشی ال جی جی 6 این است که صفحه اپلیکیشن ها دیگر نیست بدین معنا که شما نیاز دارید هر چیزی را روی صفحه خانه ساماندهی کنید بسیار شبیه چیزی که اپل در گوشی های آیفون خود انجام داده است. به علاوه صفحه نمایش 18:9 اغلب نوارهای سیاه در بالا و پایینش دارد چرا که بسیاری از اپلیکیشن ها هنوز با مزیت فضای این صفحه نمایش سازگار نشده اند.

نتیجه

گوشی LG G6 بهترین گوشی ال جی است که سال به سال بر نوآوری هایش می افزاید. درحالی که نمایشگر 18:9 شاید بزرگترین جهش این شرکت نباشد اما ارائه ال جی جی 6 هنوز بهترین است. دوربین های عالی، سیستم عامل سریع، عمر باتری خوب، طراحی محکم و جذاب و صفحه نمایش HDR همه و همه پکیج جامعی است که آن را در رقابت با بهترین گوشی های بازار آماه می کند.

بزرگترین نقص و در عین حال مهم ترین نوآوری ال جی جی 6 صفحه نمایش با نسبت صفحه 18:9 است. گوشی کوچک با صفحه نمایش بزرگ HDR که به راحتی می توان با یک دست با آن کار کرد عالی است اما عدم وجود اپلیشکن های سازگار این ویژگی صفحه نمایش ال جی جی 6 را غیرضروری کرده است.

 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم