بررسی استند شارژر وایرلس فست شارژ سامسونگ مدل convertible

نوشته شده در تاریخ1396-12-02 توسط 8202

سه مدل شارژر سریع بی سیم سامسونگ در حال حاضر برای فروش دارد. =

پد شارژ اصلی که اولین بار در سال 2015 عرضه شد و به دنبال آن نسخه جدیدترش که در سال 2016 معرفی شد. =

در سال 2017 سامسونگ شکل این دو را با هم ترکیب کرد تا در یک محصول واحد به خریداران انعطاف پذیری بیشتری ارائه کند، و در همین حال با افزودن کانکتور usb نوع C مطابق با گرایش روز حرکت کرد.

از این رو به این مدل شارژر سامسونگ convertible یا قابل تبدیل گفته می شود چون برخلاف نسخه های قبلی می توان آن را هم در حالت عمودی و هم در حالت افقی استفاده کرد.

برای دیدن لیست قیمت انواع شارژر اصلی سامسونگ به این لینک مراجعه کنید

این شارژر جدید سامسونگ نسبت به نسخه های پیشین به مراتب شکل و ظاهر لوکس تری دارد و حذف ظاهر شیشه ای براق، باعث خوشحالی افرادی که از اثر انگشت و لکه روی گجت های براق و شیشه ای متنفر هستند شد. ضمنا این که روکش آن از جنس چرم مانند پوشانده شده باعث می شود تا از لیزخوردن دستگاه در دست تان جلوگیری شود.

بررسی استند شارژ وایرلس فست شارژ جدید سامسونگ

درحالی که از نظر ظاهری شارژر سریع بی سیم convertible سامسونگ طراحی کاملا جدیدی دارد، اما نظر ساختار درونی نسبت به مدل 2015 هیچ تغییری نکرده است.

شارژر بی سیم سامسونگ مدل 2016 مشکلات و خطاهایی داشت و با سرچ کرن آنلاین، گزارشات زیادی مبنی بر خطاهای پدهای شارژ سامسونگ مشاهده می کنید. این که ساختار درونی شارژر وایرلس جدید سامسونگ(مدل Covertible) نسبت به مدل های قبل تغییری نکرده است کمی نگران کننده است. چند ماه بعد می توان فهمید که آیا شارژر بی سیم مدل 2017 سامسونگ نیز همان مشکلات مربوط به نسل های پیشین را دارد یا خیر.

بررسی شارژر وایرلس فست شارژ جدید سامسونگ مدل convertible

سامسونگ این مدل شارژر جدید خود را به عنوان شارژر سازگار با گوشی های جدید گلگسی اس 8 و اس 8 پلاس اعلام کرده است. واقعیت این است که هر سه مدل شارژر وایرلس سامسونگ می توانند همه گوشی های سامسونگ که قادر به شارژر شدن بی سیم هستند و نیز هر دستگاهی که از استاندارد WPC/Qi پشتیبانی می کند را شارژ کنند.

در این قسمت مشخصات شارژر بی سیم سامسونگ مدل  Convertible را مشاهده می کنید.

سازگاری

تمام گوشی های سازگار با WPC/Qi

سایر محتویات این پکیج

میکرو usb به آداپتور usb نوع C، راهنما

رابط

Usb Type-C

ابعاد(W.H.D)

117.4-28.6-117.4

وزن

227گرم

ولتاژ ورودی/جریان

5v/2a(normal),9v/1.67A(fast)

خروجی ولتاژ/جریان

5V/1A(normal),9v/1A(fast)

شاخص LED

سبز: کاملا شارژ

آبی کم رنگ:شارژ با سرعت نرمال

آبی تیره: شارژ سریع

 

 

طراحی و ساختار شارژر بی سیم فست شارژ جدید سامسونگ

برخلاف شارژرهای قبلی، شارژر مدل convertible سامسونگ با روکش مات و نرم چرمی شکل عرضه می شود که کل سطح پد را پوشانده است. استند شارژر بی سیم قبلی سامسونگ اگرچه ظاهر قابل قبولی داشت اما نسبت به این مدل جدید ظاهر پلاستیکی تر دارد.

بررسی شارژر بی سیم فست شارژ سامسونگ مدل 2017

استند «convertible » ظاهر لوکسی دارد و روکش چرمی شکل آن یادآور پوشش داشبود ماشین های لوکس است. هر چه که باشد بالاخره باید ظاهر و قیمت آن به هم بیاید. تغییر بین حالت افقی(پد) و استند(عمودی) بسیار آسان است و مکانیسم اسلاید استفاده شده توسط سامسونگ بسیار روان و باکیفیت است.

بررسی شارژر وایرلس فست شارژ سامسونگ مدل 2017
قسمت زیر این شارژر سطح صاف و بدون لغزش دارد. با این حال همانطور که ممکن است حدس زده باشید این قسمت گرد و خاک را جمع می کند و اصطکاکش از بین می برد برای همین به یک پارچه نمدار برای تمیز کردن و بازگرداندن کارکرد اولیه آن نیاز دارید.

پدهای بدون لغزش(با اصطکاک) با طرح های برجسته نظیر طرح چرم از این نظر بهتر عمل می کنند.

بررسی شارژر بی سیم فست شارژ سامسونگ جدیدترین مدل

اتخاذ تصمیم به کار بردن USB نوع C روی دستگاه های 2017 در سرتاسرجهان انتخاب کاملا خوبی بود. این که می بینیم سامسونگ هم از این استاندارد جدید بر روی این مدل شارژر خود پیروی کرده است خوشحال کننده است. پک کامل این شارژر شامل آداپتور میکرو USB به Type C می باشد که باید اضافه کنم که فقط برای شارژ کردن استفاه می شود و نمی توان از آن برای انتقال داده ها استفاده کرد زیرا پین های اطلاعات داده در این آداپتور وجود ندارد.

بررسی پد شارژ وایرلس شارژ سریع سامسونگ

این شارژر بی سیم سامسونگ چراغ LED دارد که برای نشان دادن وضعیت شارژ سه حالت دارد. زمانی که هیچ دستگاهی روی آن در حال شارژ نباشد این چراغ خاموش است.

من متوجه شده ام که این چراغ اعلان زمانی که آن را در حالت افقی گذاشته اید به سختی دیده می شود چرا که پایین گوشی نمایش آن را محدود می کند. قرار دادن گوشی در اندکی زاویه این مشکل را حل می کند.

کارایی شارژر سریع بی سیم سامسونگ

سرعت شارژ نسبت به مدل های قبلی شارژر بی سیم سامسونگ و نیز هر فست شارژ بی سیم یگری که روی گوشی های مشابه استفاده کرده ام بدون تغییر مانده است. مشخصات قدرت این شارژر با تکنولوژی شارژ سریع 2.0 هم خوانی دارد که شامل 9 ولت و 1.67A می باشد.

 متاسفانه، شارژر بی سیم convertible نیز این مشکل را دارد که تنها آداپتور شارژر سریع تطبیقی سامسونگ است که امکان شارژ سریع بی سیم را فراهم می کند، هرچند که مشخصات ولتاژ و جریان دقیقا مانند هر آداپتور دیواری QC2.0 دیگر شخص ثالث باشد.

جالب توجه است، آداپتور شارژر سریع تطبیقی سامسونگ با شارژ سریع بی سیم روی شارژرهای بی سیم شخص ثالث هیچ مشکلی ندارد. بنابراین سامسونگ به دلایلی استفاده از فست شارژرهای غیر سامسونگ را روی این حالت های بی سیم مسدود کرده است.

بررسی استند شارژ وایرلست فست شارژ سامسونگ

در مقایسه با پایه شارژ 15w برند Belkin شارژر سامسونگ بهتر است اما دارای فوت پرینت کوچکتری بر روی میز است. بلکین در کنار این مدل شارژر بی سیم سامسونگ ظاهر بسیار ارزان قیمتی دارد. شاید هرگز حدس نمی زدید که این دو تقریبا هم قیمت باشند.

شارژر کردن کامل با شروع از 15% شارژ در گوشی Galaxy S8 پلاس حدود 2 و نیم ساعت زمان می برد اما به طور معمول، اگر به طور منظم گوشی خود را چک کنید آن گاه مطمئنا زمان شارژ گوشی تان افزایش پیدا می کند زیرا زمانی که صفحه نمایش گوشی روشن باشد خروجی شارژ فقط 5w است.

بررسی شارژر وایرلس فست شارژ سامسونگ مدل convertible

در حال حاضر، تنها گوشی های +Galaxy s6 edge+، s7، s7 edge، s8، note 5، s8 هستند که از شارژ سریع بی سیم پشتیبانی می کنند. تمام دستگاه های دیگر همان سرعت شارژ بی سیم کند را دارند که برای شارژر کردن گوشی به طور معمول 3-4 ساعت زمان لازم دارند و در گوشی های با باتری های بزرگتر این زمان بیشتر هم می شود.

دارندگان گوشی گلگسی اس 8 ممکن است بخواهند فست شارژر سریع تطبیقی سامسونگ را در رنگ سفید خریداری کنند. من متوجه شده ام که اگر از مدل شارژر مشکی که با galaxy s8+ عرضه می شود استفاده کنم، زمانی که هیچ گوشی روی پد شارژ نباشد شارژر صدایی شبیه نویز الکتریکی ریز ایجاد می کند.

بررسی طراحی استند شارژ بی سیم فست شارژ سامسونگ مدل جدید

مدل سفید این شارژر که به صورت جداگانه فروخته می شود که با عنوان آداپتور شارژ مسافرتی نامگذاری شده است(همان چیزی که با سری گوشی های s7) می آید هیچ نویزی ایجاد نمی کند. اگرچه این صدای نویز ضعیف است اما در یک اتاق کاملا ساکت، اگر در مجاورت دیوار پریز برق شارژر نشسته باشید این صدا شاید کاملا مزاحم باشد.

نتیجه گیری

شارژر سریع بی سیم سامسونگ مدل convertible دقیقا همان چیزی است که از مشخصات آن انتظار می رود. البته کاملا هم بدون اشکال نیست اما در کل، نسبت به مدل های قدیمی تر افزایش قیمت و کیفیت قابل توجهی داشته است و بهتر است که یکی از آن ها را داشته باشید. البته انتظار می رود که تا چند ماه دیگر کاهش قیمت چشمگیری را روی این محصول مشاهده کنیم همانطور که مدل های قبلی آن نیز به مرور کاهش قیمت داشتند.

شارژ بی سیم فست شارژ سامسونگ مدل convertible

شارژرهای سریع بی سیم ارزان قیمت زیادی هم از سامسونگ و هم از برندهای شخص ثالث وجود دارند اما چیزی که شارژر بی سیم مدل convertible سامسونگ را از هر شارژر دیگری متمایز می کند طراحی لوکس و سازگار آن است. در حال حاضر هیچ شارژر بی سیمی که بتوان آن را همانند مدل convertible هم به صورت افقی و هم به صورت ایستاده استفاده کرد وجود ندارد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم