برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

10 روش برای جلوگیری از داغ شدن ایفون

نوشته شده در تاریخ1396-12-12 توسط 98527

ما مشکل داغ کردن آیفون را خودمان یک بار بیشتر تجربه نکرده ایم اما اگر در گوگل عبارت « علت داغ شدن آیفون » یا مشابه آن را سرچ کنید با هزاران مورد روبرو می‌شوید.

در این مقاله به بررسی سوال چرا گوشی آیفون داغ می‌شود و راهکار رفع این مشکل می‌پردازیم.

اصلا چرا گوشی آیفون داغ می‌شود؟

جواب این سوال ساده و دو قسمتی است و منشاء داخلی یا خارجی دارد. اجازه بدهید نگاهی بیندازیم به این که منظور ما چیست و سپس در مورد کارهایی که باید برای خنک کردن آیفون انجام دهید صحبت کنیم.

10 روش برای جلوگیری از داغ شدن آیفون

گوشی آیفون به گونه ای طراحی شده که در دمای بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد کار می کند. این بیشتر با مناطق سردسیر و شمالی مطابقت دارد. با این حال، در شهرها و کشورهای اطراف استوا، میانگین درجه حرارت ممکن است بازه نهایی آن یعنی 35 درجه باشد.

اگر دمای متوسط شهر یا کشوری 35 درجه سانتی گراد باشد بدین معناست که دمای هوای آن جا اغلب بیشتر از بازه نهایی کارکرد پیش فرض آیفون است. این نوع دمای هوا منجر به داغ شدن می‌شود و ممکن است علت اصلی مشکل داغ شدن آیفون شما باشد.

در نتیجه: دمای هوا ممکن است دلیل اصلی باشد اما گاهی اوقات مشکل ریشه داخلی دارد.

چطور مشکل داغ شدن آیفون را حل کنیم:

در ادامه 10 روش برای جلوگیری از داغ کردن گوشی آیفون می‌پردازیم.

1. سیستم عامل آیفون را آپدیت کردید؟

به منظور جلوگیری از داغ شدن، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید روی آیفون شما تمام آخرین بروزرسانی ها نصب است.

شما می دانید که اپل برزورسانی های مکرر منتشر می کند و بسیاری از این آپدیت ها مشکلات مربوط به داغ شدن آیفون را حل کرده اند.

اطمینان یابید که اپلیکیشن هایی نظیر safari، Bluetooth، Wi-Fi، maps، اپلیکشن های ناوبری(navigation)  و سرویس های مکان خاموش هستند.

برای این که بدانید آیا آخرین نسخه از سیستم عامل روی آیفون شما نصب است یا خیر می توانید از طریق زیر عمل کنید:

Settings > General > Software Updates

سپس مراحل لازم شرح داده شده از طریق گوشی را دنبال کنید.

راه های جلوگیری از داغ شدن آیفون

یا اگر گوشی شما از طریق iTunes همگام سازی می شود راهکار آن نیز به همان اندازه ساده است.نوع دستگاه خود را انتخاب کنید سپس Summary را انتخاب کنید و در این جا بایستی دکمه ای ببینید که چک می کند آیا آخرین نسخه iOS روی گوشی شما نصب است یا خیر. دوباره، مراحل را دنبال کنید.

10 روش جلوگیری از داغ شدن آیفون

حتی بعد از آن، اگر آخرین نسخه iOS را روی گوشی تان نصب داشته باشید، ممکن است خطایی در سیستم عامل وجود داشته باشد.

2. تعمیر سیستم عامل iOS گوشی تان

گاهی اوقات، خطاهای سیستمی ممکن است باعث داغ شدن آیفون شود. به نظر می رسد که کاربران بعد از آپدیت به آخرین نسخه iOS با مشکل داغ شدن آیفون شان مواجه می شوند. این گزارش شوکه کننده ای بود که بعد از انتشار  iOS 11 با آن مواجه شدیم و سریع نیز منتشر شد. در این موارد ما می توانیم سیستم عامل را تعمیر کنیم تا از داغ شدن آیفون جلوگیری کنیم.

با نگاه کردن به اصول بالا مطمئن شوید که همه آن ها را رعایت کرده اید. در این جا اجازه بدهید به چند منشاء خارجی و داخلی دیگر داغ شدن آیفون و راه حل های هر یک بپردازیم.

 3. خنک کردن آیفون

اولین کاری که باید بعد از دیدن هر گونه پیام مبنی بر داغ شدن آیفون انجام دهید این است که آیفون تان را خاموش کنید و در جایی خنک قرار دهید. بله ما گفتیم جای خنک اما گذاشتن آن در یخچال را به هیچ وجه پیشنهاد نمی دهیم چون ممکن است به خاطر فرآیند میعان مشکلی برای گوشی پیش بیاید. اما اتاقی که تهویه هوای مطبوع داشته باشد یا حداقل سرپوشیده باشد برای خنک کردن گوشی تان کافی است.  

اگر می توانید حتی نیم ساعت و ترجیحا 1 ساعت بدون گوشی خود سر کنید خاموش کردن آن در مواقع داغ شدن بهترین روش است.

4. درآوردن قاب و کیف محافظ

بسیاری از ما گوشی های آیفون خود را با نوعی روکش محافظ می پوشانیم. اکثر آن ها باعث می شوند که گوشی شما به ویژه در مواقع شارژ شدن داغ شوند. پس آن ها را دربیاورید.

5. بیرون از ماشین

شاید شنیده باشید که می گویند کودک یا حیوان خانگی خود را حتی با وجود باز بودن پنجره ها در ماشین رها نکنید. خب پس می توانید حدس بزنید که رها کردن آیفون نیز در ماشین خوب نیست.از رها کردن گوشی در صندلی جلو، زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

برخی از ماشین ها امروزه سیستم های خنک کننده پیچیده تری دارند و شاید قادر باشید از آن ها برای خنک کردن گوشی موبایل تان نیز استفاده کنید اما اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم باید حواس تان باشد هر چیزی ممکن است درون ماشین بیش از حد داغ شود، مگر این که ماشین تان را در جایی سرپوشیده پارک کرده باشید.

6. نور خورشید مستقیم

در طول تعطیلات، شاید بخواهید از لحظات خاص بودن با خانواده خود فیلم یا عکس بگیرید. گوشی شما برای انجام این کار عالی است اما توصیه می کنیم که آیفون تان را درون کیف قرار دهید یا حداقل روی آن را با چیزی بپوشانید تا از در معرض قرار گرفتن آن با نور خوشید مستقیم جلوگیری کنید.

7. شارژ کردن

ما پیشنهاد کردیم که اگر امکان دارد موقع داغ شدن آیفون تان آن را خاموش کنید و این در مورد شارژ کردن آیفون، آی پد و iPod Touch نیز صدق می کند. زیرا شارژ کردن فرآیندی است که در طول آن گرما تولید می شود. اگر شدیدا به شارژ کردن گوشی خود نیاز داشتید حداقل آن را در جای مناسب و خنک به شارژ بزنید. جایی را پیدا کنید که خنک باشد و سایه و گردش هوای خوب داشته باشد.

یعنی گوشی تان را به دور از کامپیوترها، نزدیک لوازم آشپزخانه(یخچال ها گرمای زیادی متصاعد می کنند)، تلویزیون ها و اکثر اقلام الکتریکی به شارژ بزنید چون این ها خودشان گرما تولید می کنند. بهتر است تا زمانی که گوشی تان خنک نشده آن را به شارژ نزنید.

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، اگر درحالی که آیفون تان داغ است به شدت به شارژ کردن آن نیاز داشتید حداقل زمانی که آن را به شارژ زدید از گوشی تان استفاده نکنید تا باعث گرم تر شدن آن نشوید.

تمام موارد بالا مشکلاتی با منشاء خارجی بودند، عامل های دخیل خارج از آیفون که تا حدودی شما بر روی آن ها کنترل دارید.

گاهی اوقات داغ شدن گوشی آیفون منشاء داخلی دارد و به خاطر چیزی است که درون خود گوشی اتفاق می افتد. ممکن است گوشی شما و سخت افزار آن در شرایط مناسب باشد و احتمالا خطایی در نرم افزار آن اتفاق افتاده باشد که منجر به داغ شدن آیفون شما شده است.

8. پاک کردن اپلیکیشن های روی کش

اگر از نسخه های قدیمی تر iOS استفاده می کنید این کار شاید کمی متفاوت باشد اما به طور کلی دابل کلیک کردن روی دکمه خانه به شما این امکان را می دهد تا کش گوشی خود را پاک کنید و تمام اپلیکیشن هایی را که ممکن است باعث داغ شدن آیفون تان شده باشند را ببندید.

پردازنده آیفون همانند CPU یک کامپیوتر عمل می کند. شاید دقت کرده باشید زمانی که زیادی از کامپیوترتان کار می کشید داغ می شود یا هنگ می کند. آیفون هم همین طور است ممکن است مواقعی که دارید زیادی از آن کار می کشید داغ شود. یکی از ساده ترین و سریع ترین کارها در این مواقع این است که گوشی ایفون خود را در حالت هواپیما قرار دهید که در منوی تنظیمات بالای گوشی تان اولین گزینه است. با این کار باعث توقف فعالیت هایی می شوید که موجب داغ شدن آیفون تان شده اند. برای دنبال کردن این روش به طور کامل تر بهتر است چک کنید که بلوتوث، وای فای، داده موبایل که به صورت 3g یا 4g است نیز روی گوشی تان خاموش هستند. زیرا تمام گزینه های مذکور از گوشی شما کار می کشند و همگی در منوی تنظیمات بالای گوشی تان قرار گرفته اند.

بدیهی است که این زمان خوبی برای انجام بازی های سنگین گرافیکی نیست. بازی ها چیزهایی هستند که زمان زیادی برای لود شدن نیاز دارند. حتی بازی مثل انگری بیرد Angry Birds 2 اندکی زمان می برد تا برای بازی کردن در حالت آماده باش قرار بگیرد این طور نیست؟ این نشانه آن است که هنگام لود شدن فشار زیادی به گوشی وارد می شود.

 9. اپلیکیشن هایی که شما را تعقیب می کنند

برخی چیزهای نامحسوس هستند که ممکن است باعث داغ شدن آیفون شما شوند. یکی از چیزهایی که مرتبا باعث کار کشیدن از گوشی تان می شود خدمات مکان و موقعیت یابی است. البته این نامحسوس است چون در پس زمینه اجرا می شود. این گزینه در تنظیمات گوشی تان نیز در جایی نامحسوس قرار گرفته طوری که برای پیدا کردن آن باید تنظیمات را تا آخر اسکرول کنید تا به گزینه«Privacy» برسید و سپس به قسمت«Location Services» هدایت شوید.

یکی دیگر خدماتی که ممکن است باعث داغ شدن آیفون تان شود iCloud می باشد. این گزینه به طور مرتب از گوشی شما کار می کشد و همانطور که می دانید کار در معنای فیزیکی معادل گرماست. چیز دیگری که ممکن است به همین شیوه باعث داغ شدن آیفون شما شود Background App Refresh می باشد.

این گزینه در Settings > General گوشی شما قرار دارد و ممکن است در آن چیزهای زیادی را بیابید که به طور اتوماتیک کار و گرما تولید می کنند درحالی شما به آن ها نیاز ندارید.

در آخر، این گزینه ای که می خواهیم پیشنهاد بدهیم آخرین راه چاره است و در صورتی است که باقی روش ها کار نکرده باشند. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings

با این کار تمام داده های شما، تمام مخاطبین، عکس ها و موزیک ها و غیره پاک می شوند.

10 روش جلوگیری از داغ شدن آیفون

تا این جا شما با 9 روش برای جلوگیری از داغ شدن آیفون آشنا شدید. اما اکنون می خواهیم توجه شما را به مورد زیر جلب کنیم.

10. پیدا کردن عامل اصلی

دقیقا از کی آیفون تان شروع به داغ شدن کرد؟ برای این که سرنخ بیشتری به شما بدهیم؛ آیا داغ شدن شما همزمان با کاهش عمر باتری تان اتفاق نیفتاد؟

این ممکن است واضح باشد، اما همه آن کارهای اضافی که منجر به تولید گرمای اضافی می شود حتما باید انرژی شان را از یک جایی دریافت کرده باشند.

تامین انرژی گوشی شما به عهده باتری است و کاهش توانایی آن در نگهداشتن شارژ سرنخی برای تغییر چیزی است. صرف نظر از این که آیا متوجه تغییری در گرما و استفاده باتری شده باشید یا خیر یک توصیه خوب این است که بررسی زیر را انجام دهید. مراحل زیر را به ترتیب بروید:

Settings > Privacy > and scroll down to Diagnostics and Usage > Diagnostics and Data

شاید در این قسمت با چیزهای نامفهوم زیادی برخورد کنید اما نگران نباشید بسیاری از آن ها عملیات سیستمی متداول هستند.

چیزی که شما باید به دنبال آن باشید اپلیکیشنی است که زیاد ظاهر می شود برای مثال 10 یا 15 یا 20 بار در هر روز یا بیشتر.  این ممکن است مقصر اصلی داغ شدن آیفون شما باشد. آیا آن اپلیکیشنی است که به آن نیاز دارید یا چیزی است که به سادگی می توانید حذف کنید؟ در صورتی که به آن اپلیکیشن نیاز داشتید ببنید اپلیکیشن جایگزین دیگری وجود ندارد که همان خدمات را ارائه دهد؟

پیشنهاد ما این است که اگر می توانید به سادگی خود را از شر آن خلاص کنید. حداقل سعی کنید آن را مجددا نصب کنید تا ببینید آیا مشکل آن رفع شده است یا خیر.

در آخر این که در نظر داشته باشید که اگر آیفون تان داغ شود و شما اقدامی برای خنک کردن آن انجام ندهید و این رویه را تکرار کنید ممکن است در نهایت این داغ شدن ها آیفون ارزشمند شما را به طور کامل خراب کند.

 

1 نظر
  • MOHAMAHD RAD

    MOHAMAHD RAD 1396-12-15

    خیلی خوب بود داداش

  • 1
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم