باتری گوشی موبایل Samsung Galaxy S9 و رفع مشکلات آن

نوشته شده در تاریخ1397-01-29 توسط 5440

سامسونگ اخیرا دو پرچم دار خود یعنی گلکسی S9 و +S9 را به بازار عرضه کرد که هر دو مدل طراحی خارق العاده ای دارند. عمر باتری این گوشی ها در مقایسه با مدل های سال گذشته یعنی گلکسی S8 و +S8 تغییری نداشت و گوشی S9 که کوچکتر است دارای باتری با ظرفیت 3000mAh است در حالی که باتری گوشی گلکسی+S9 دارای ظرفیت 3500mAh می باشد.

این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می کند که باتری خالی را طی نیم ساعت تا 38 درصد شارژ می کند. هم چنین زمان فول شارژ شدن این باتری با شارژر سریع حدود 1 ساعت و 40 دقیقه می باشد.

زمان وب گردی با این گوشی حدود 10 ساعت است در حالی که زمان ویدئو دیدن با آن حدود 15 ساعت و 25 دقیقه می باشد. زمان مکالمه ی 3G با این گوشی نیز حدود 22 ساعت و 38 دقیقه است که زمان خوبی به حساب می آید.

گوشی گلکسی S9 در هر سه تست باتری اشاره شده عملکرد نسبتا خوبی داشت. هم چنین زمان پایداری این گوشی 78 ساعت بود که برای باتری با این ظرفیت واقعا خوب است ولی چند ساعت کمتر از زمان پایداری باتری گلکسی S8 می باشد. در واقع این عدد بیانگر این است که اگر شما گوشی تان را یک بار شارژ کنید و روزانه یک ساعت با آن مکالمه، وب گردی و ویدئو دیدن انجام دهید و گوشی شما در بقیه ساعات در حالت Standby باشد آنگاه باتری شما بیشتر از سه روز دوام می آورد و در روز سوم بایستی مجددا آن را شارژ کنید. البته این الگوی مصرف حالت استاندارد است و تنها برای تست پایداری باتری و مقایسه با گوشی های دیگر انجام می گیرد. اگر تست پایداری باتری را در حالت Always-On صفحه نمایش انجام دهیم، باتری آن حدود 50 ساعت دوام می آورد که بازهم زمان خوبی به شمار می رود.

مانند سال قبل، هر دو گوشی S9 و +S9 در دو نسخه عرضه شدند که یک مدل آن در آمریکا و چین ارائه شد که دارای تراشه ی Snapdragon 845 بود و مدل دیگر که در نقاط دیگر جهان عرضه شد نسخه ی Exynos 9810 خود سامسونگ بود.

اگر از کاربران این گوشی جدید سامسونگ هستید حتما در مورد عمر باتری و عملکرد آن سوالاتی دارید که در اینجا سعی داریم با اشاره به برخی نکات و ترفندها عمر باتری گوشی تان را ماکزیمم کنیم.

بررسی باتری سامسونگ اس 9

حالت Always On صفحه نمایش را خاموش کنید

حالت Always On صفحه نمایش روی گوشی های گلکسی S9 و +S9 به شما اجازه می دهد خیلی سریع به ساعت، تقویم و هشدارهای نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته باشید بدون اینکه صفحه نمایش را روشن کنید. البته این حالت خیلی روی شارژ باتری تاثیر نمی گذارد ولی در دراز مدت خواهید دید شارژ باتری گلکسی S9 شما بیشتر از یک روز دوام نمی آورد که می توانید با غیر فعال کردن این حالت کمی به عمر باتری کمک کنید.

راه های کاهش مصرف باتری سامسونگ s9

نرم افزار های غیر ضروری و استفاده نشده را حذف کنید

سامسونگ گوشی های پرچم دار خود را با نرم افزارها و قابلیت های زیادی عرضه کرد. در واقع شرکت سامسونگ تقویم، پیام رسان و نرم افزارهای خاص خودش را از قبل روی این گوشی نصب کرده است که شاید بخواهید آنها را تغییر دهید. خوشبختانه امکان غیر فعال کردن بسیاری از این نرم افزار ها در تنظیمات این گوشی وجود دارد. برای این کار کافیست آیکون نرم افزار را بگیرید و آن را غیر فعال کنید.

بهینه سازی نرم افزارهای s9 برای کاهش مصرف باتری

نرم افزارهای خالی کننده ی باتری را ایزوله کنید

اگر احساس کردید باتری گوشی گلکسی S9 و +S9 شما سریع تر از حد معمول خالی می شود، اولین قدم ایزوله کردن این مساله است. اندروید کنترل های از پیش تعیین شده ای در این گوشی دارد که به نرم افزارها اجازه نمی دهد از فضای سیستم گوشی در پس زمینه یا بک گراند استفاده کند ولی آپدیت ناخواسته ی این نرم افزار ها ممکن است این قابلیت را به خطر بیندازد.

نرم افزارهای رسانه ی جمعی تمایل زیادی به مصرف شارژ باتری در پس زمینه گوشی دارند که برای فهمیدن میزان مصرف هر اپلیکیشن می توانید به تنظیمات باتری گوشی (System-> Devise maintenance -> Battery) بروید و آن را ببینید. در اینجا شما می توانید مصرف هر اپلیکیشن را به ازای هر ساعت ببینید و با زدن کلید Save Power تمامی اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه پاک می شوند.

غیر فعال کردن برنامه ها برای کاهش مصرف باتری اس 9

حالت های اجرای گوشی را تنظیم کنید

گوشی های گلکسی S9 و +S9 دارای چندین حالت اجرای مختلف هستند که هر کدام کارآیی خود را دارند. حالت بهینه به صورت پیش فرض انتخاب شده است و تعادل خوبی بین عمر باتری و عملکرد گوشی برقرار می کند. علاوه بر حالت بهینه حالت های بازی، سرگرمی و High Performance یا کارآیی بالا در تنظیمات گوشی وجود دارند که شما می توانید مشخصات و ویژگی هر یک را مطالعه کنید و در صورت نیاز آن را انتخاب کنید.

برای استفاده ی روزانه ی گوشی می توانید حالت بهینه را انتخاب کنید و رزولوشن صفحه نمایش را روی +FHD یا 2220x1080 پیکسل تنظیم کنید. زمانی که یک بازی را انجام می دهید می توانید حالت گوشی را تغییر دهید تا عملکرد آن بهتر شود.

بهینه سازی باتری سامسونگ اس 9

بهینه سازی، بهینه سازی و بهینه سازی

گوشی های گلکسی S9 و +S9 با یک قابلیت بهینه سازی قوی همراه هستند که به شما اجازه می دهد فایل های غیر ضروری را پاک کنید، نرم افزارهای پس زمینه را حذف کنید و حافظه ی گوشی را آزاد کنید. با رفتن به تنظیمات گوشی و قسمت Device maintenance می توانید قابلیت های گوشی مانند باتری و حافظه را به راحتی بهینه سازی کنید.

نگهداری از باتری اس 9 و افزایش بازدهی آن

راه اندازی مجدد گوشی

اگر این کارها مثمر ثمر نبود و عمر باتری شما تغییر چندانی نکرد آنگاه گوشی تان را ریست کنید. اما زمانی که این کار را کردید، در تنظیمات اولیه آن گزینه ی بازگرداندن حساب گوگل را رد کنید و گوشی را از اول راه اندازی کنید.
سپس از سرویس Smart Switch س

ریستارت کردن اس 9 برای بازدهی بهتر باتری

امسونگ استفاده کنید تا نرم افزارها، مخاطین، تنظیمات، عکس ها و داده هایتان روی گوشی جدید باز گردانده شوند.

کالیبره کردن باتری گوشی گلکسی S9

اگر باتری گوشی شما با اعمال تغییرات بالا بهتر نشد و عملکرد آن بهینه نشد بهتر است باتری تان را کالیبره کنید. کالیبراسیون باتری گلکسی S9 در دو حالت دسترسی یا عدم دسترسی به Root گوشی را بررسی می کنیم:

کالیبراسیون باتری گلکسی S9 بدون دسترسی به Root
1- باتری گوشی گلکسی S9 خود را تا آخر خالی کنید تا خود بخود خاموش شود
2- مجددا گوشی را روشن کنید و اجازه دهید تا خاموش شود.
3- گوشی تان را به یک شارژر وصل کنید و بدون روشن کردن آن، اجازه دهید گوشی تان شارژ شود تا زمانی که نمایشگر LED عدد 100 درصد را نشان دهد.
4- شارژر را جدا کنید.
5- گوشی را روشن کنید. نمایشگر باتری احتمالا عدد 100 درصد را نشان نخواهد داد، بنابراین گوشی را مجددا به شارژ بزنید و آن را تا زمانی که عدد 100 درصد روی صفحه نمایش داده شد شارژ کنید.
6- گوشی را از شارژ بکنید و آن را ریستارت کنید. مطمئن شوید گوشی عدد 100 درصد را نمایش دهد. اگر این چنین نبود، مجددا گوشی را به شارژ بزنید تا وقتی که عدد 100 درصد روی صفحه نشان داده شود.
7- این چرخه را تکرار کنید تا زمانی که گوشی تان را بدون اتصال به شارژر راه اندازی کردید، عدد 100 درصد نمایش داده شود.
8- حال اجازه دهید باتری تان خالی شود تا به صفر درصد برسد و مجددا خاموش شود.
9- باتری را یک بار دیگر بدون وقفه فول شارژ کنید که با این کار بایستی درصد شارژ باتری سیستم اندرویدی شما ریست شده باشد.
باید توجه داشته باشید که این فرایند را همیشه انجام ندهید و تقریبا هر سه ماه یکبار آن را انجام دهید. مجددا تاکید می کنیم که تخلیه ی کامل یک باتری برای آن اصلا خوب نیست.

کالیبراسیون باتری گلکسی S9 با دسترسی به Root

فرایند کالیبراسیون در این حالت تقریبا مشابه حالت قبل است فقط چند مرحله اضافی دارد.
1- باتری گوشی گلکسی S9 خود را تا آخر خالی کنید تا خود بخود خاموش شود
2- مجددا گوشی را روشن کنید و اجازه دهید تا خاموش شود.
3- گوشی تان را به یک شارژر وصل کنید و بدون روشن کردن آن، اجازه دهید گوشی تان شارژ شود تا زمانی که نمایشگر LED عدد 100 درصد را نشان دهد.
4- شارژر را جدا کنید.
5- گوشی را روشن کنید. نمایشگر باتری احتمالا عدد 100 درصد را نشان نخواهد داد، بنابراین گوشی را مجددا به شارژ بزنید و آن را تا زمانی که عدد 100 درصد روی صفحه نمایش داده شد شارژ کنید.
6- گوشی را از شارژ بکنید و آن را ریستارت کنید. مطمئن شوید گوشی عدد 100 درصد را نمایش دهد. اگر این چنین نبود، مجددا گوشی را به شارژ بزنید تا وقتی که عدد 100 درصد روی صفحه نشان داده شود.
7- این چرخه را تکرار کنید تا زمانی که گوشی تان را بدون اتصال به شارژر راه اندازی کردید، عدد 100 درصد نمایش داده شود.
8- حال اپلیکیشن Battery Calibration را نصب کنید و قبل از راه اندازی این اپلیکیشن مطمئن شوید باتری تان مجددا در شارژ 100 درصد است سپس گوشی را ریستارت کنید.
9- اپلیکیشن را فورا اجرا کنید و باتری تا را مجددا کالیبره کنید.
10- زمانی که باتری خود را کالیبره کردید، آن را تا صفر درصد خالی کنید و اجازه دهید گوشی تان مجددا خاموش شود.
11- باتری را یک بار دیگر بدون وقفه فول شارژ کنید که با این کار بایستی درصد شارژ باتری سیستم اندرویدی شما ریست شده باشد.
مطمئنا با کالیبراسیون باتری این گوشی عملکرد آن بهتر خواهد شد و مشکلات آن حداقل می شوند. استفاده از نرم افزار های بهینه کننده ی باتری نیز یکی دیگر از گزینه های بهبود عملکرد این باتری به شمار می رود.

4 نظر
  • Mami

    Mami 1398-07-14

    سلام من گوشیم s9 بعد گوشی من خیلی زود شارژ تموم میشه البته جدیدن

    • 1398-07-14

      درود وقت بخیر
      فلش کنید ممکنه مشکل نرم افزاری داشته باشه. اگر حل نشد بیارید باتری و سخت افزار رو بررسی کنیم

  • 1
  • پارسا

    پارسا 1397-03-29

    باتری خیلی خیلی زود شارژ تمام می کند

  • 2
  • Mahan

    Mahan 1397-02-13

    ممنون از اطلاعاتی که دادید

  • 3
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم