برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بررسی باتری گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S9 Plus و راهکار های بهبود عمر آن

نوشته شده در تاریخ1397-01-29 توسط 4872

گوشی گلکسی S9 Plus سامسونگ که اخیرا عرضه شد از خیلی جهات مشابه گوشی گلکسی S8 Plus است. ظرفیت باتری این گوشی در مقایسه با باتری گوشی موبایل گلکسی S8 Plus تغییری نکرده و همان 3500mAh می باشد بنابراین انتظار نداریم پایداری باتری آن تغییر چندانی داشته باشد. اگر نگاهی دقیق تر به این دو گوشی بیندازیم متوجه خواهیم شد که اندازه ی صفحه نمایش، دوربین و خیلی دیگر از مشخصات این دو گوشی مشابه است. یکی از تفاوت های این دو گوشی تراشه ی پردازنده ی آنهاست که در گوشی +S8 از تراشه ی Snapdragon 835 استفاده شده در حالی که در گوشی +S9 تراشه ی Snapdragon 845 بکار رفته است که بازدهی انرژی بالاتری دارد. البته باید اضافه کنیم تست پایداری باتری که روی این دو گوشی انجام شد نتایج تقریبا مشابهی را ثبت کرد

1

ما باتری این گوشی را با تست باتری استاندارد بررسی کردیم که در این تست نور صفحه نمایش روی 150nits تنظیم شد و حالت Auto-Sync برای نوتیفیکیشن ها خاموش بود. هم چنین اینترنت 4G LTE و GPS گوشی فعال بود. برای تنظیم کردن نور صفحه نمایش کافیست نور آن را در 50 درصد قرار دهید. نتایج عمر باتری این گوشی را در مقایسه با گوشی های رقیب مانند iPhone X، iPhone 8 Plus، Google Pixel 2 XL و Huawei Mate 10 Pro و گوشی های جدید سامسونگ در شکل زیر مشاهده می کنید.

2

گوشی گلکسی S9 Plus به مدت 10 ساعت و 59 دقیقه دوام آورد که تقریبا مشابه زمان پایداری گوشی گلکسی +S8 است که سال قبل عرضه شد. همان گونه که می بینید پایداری باتری گوشی گلکسی +S9 حدود 10 دقیقه بیشتر از پایداری باتری iPhone X است ولی نسبت به گوشی iPhone 8 Plus پایداری کمتری دارد. گوشی جدید هوآوی یعنی Mate 10 Pro با داشتن پایداری حدود 14 ساعت و 33 دقیقه بهترین عملکرد را بین این گوشی ها دارد.

برای استفاده ی روزانه و کارهای معمولی این گوشی عملکرد خوبی دارد. مثلا اگر در صبح حدود یک ساعت موزیک گوش دهید، چندین عکس و فیلم کوتاه بگیرید آنگاه تا ظهر حدود 60 درصد از شارژ باتری شما باقی می ماند. اما اگر با گوشی تان کارهای سنگین انجام دهید بیشتر از یک روز دوام نمی آورد و در شب مجددا باید آن را شارژ کنید.
یکی از پارامترهای مهم برای هر باتری زمان پایداری آن در حالت Stand-by است. در واقع گوشی ها اغلب در این حالت قرار دارند مگر اینکه بخواهیم با آن کاری انجام دهیم. زمان ثبت شده برای این گوشی حدود 4 روز است که برای گوشی با این مشخصات کمی ضعیف است.

یکی از وب سایت های تحلیل گوشی های هوشمند به مقایسه ی باتری گوشی های گلکسی +S9 و +S8 پرداخته و پارامترهای موثر بر عملکرد باتری آنها را بررسی کرده است که نتایج آن را در شکل زیر می بینید

.

همان گونه که مشاهده می کنید مدت زمان پخش موسیقی با گوشی گلکسی S9+ بیشتر است. زمان مکالمه و پخش ویدئوی هر دو گوشی تقریبا مشابه هستند که نتایج خوبی به شمار می روند. اگر از این گوشی ها در حالت های مختلف اینترنت یعنی وای فای، شبکه ی 3G و LTE استفاده کنید نیز نتایج مشابهی بدست می آیند. این نتایج نشان می دهند که عملکرد این دو باتری چقدر شبیه به هم است و اختلاف آنها بسیار ناچیز می باشد.

گوشی گلکسی S9+ از شارژ سریع پشتیبانی می کند و بر خلاف گوشی iPhone X، شارژر سریع آن درون جعبه ی گوشی قرار دارد. پس از تنها 15 دقیقه شارژ کردن این گوشی شارژ باتری آن به 19 درصد می رسد. هم چنین پس از گذشت 30 و 60 دقیقه شارژ آن به ترتیب 38 و 75 درصد خواهد شد. زمان فول شارژ شدن باتری +S9 حدود 1 ساعت و 45 دقیقه تخمین زده می شود که تقریبا مشابه زمان فول شارژ شدن باتری گوشی های گلکسی S9 و S8 است. دقت داشته باشید که حتما شارژ سریع گوشی فعال باشد. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس از قسمت Device maintenance وارد قسمت باتری شوید و در Advanced settings باتری وارد قسمت Fast Cable Charging شوید. اگر این گزینه روشن نباشد گوشی شما از شارژ سریع استفاده نخواهد کرد.

هم چنین هر دو سری گوشی های S9 و S8 از شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند ولی پد شارژ وایرلس با جعبه ی گوشی همراه نیست و شما باید آن را جدا بخرید.

برای بهبود عمر باتری این گوشی پیشنهاد می کنیم کارهای زیر را انجام دهید تا شارژ باتری شما خیلی زود خالی نشود.

قابلیت Always-on صفحه نمایش را خاموش کنید

اولین کار برای ذخیره کردن شارژ باتری خاموش کردن این قابلیت است. این حالت به شما اجازه می دهد خیلی سریع به ساعت، تقویم و هشدارهای نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته باشید بدون اینکه صفحه نمایش را روشن کنید. مشاهدات ما نشان داد اگر این قابلیت روشن باشد، در هر ساعت حدود 1 درصد از شارژ باتری کم می شود. برای غیر فعال کردن این حالت به تنظیمات گوشی و قسمت Lock Screen and Security بروید یا در قسمت جستجوی تنظیمات گوشی عبارت AOD را تایپ کنید و آن را خاموش کنید.

حالت Medium Power Saving را روشن کنید

این حالت بسیار خوب است که Always-On صفحه نمایش را خاموش خواهد کرد، نور صفحه نمایش را تنظیم می کند، مصرف شارژ نرم افزارها را مدیریت می کند. برای روشن کردن این حالت وارد Device maintenance تنظیمات گوشی شوید و گزینه های باتری را بزنید یا در قسمت جستجوی تنظیمات عبارت Battery را تایپ کنید، سپس حالت Power Saving را در سطح Medium قرار دهید.

نرم افزار ها را مدیریت کنید

پس از صفحه نمایش، نرم افزار ها بیشترین مصرف کننده ی شارژ باتری هستند. شاید فکر کنید با تغییر دادن رزولوشن صفحه نمایش یا تیره تر کردن آن، شارژ باتری تغییر زیادی می کند ولی در عمل این چنین نیست. غیر فعال کردن نوتیفیکیشن نرم افزار های چت و پیام رسان تاثیر بیشتری در مصرف شارژ باتری دارند و بهتر است موارد غیر ضروری را ببندید. وارد قسمت Device maintenance تنظیمات گوشی شوید و گزینه ی باتری را بزنید. سپس گزینه ی Unmonitored apps را بزنید و نوتیفیکیشن هر کدام از نرم افزار ها را خواستید غیر فعال کنید.

وای فای، بلوتوث و GPS گوشی را خاموش کنید

همان طور که می دانید استفاده از وای فای و اینترنت گوشی بیشترین مصرف شارژ باتری را دارد و اگر از کاربرانی هستید که زیاد وبگردی می کنید حتما با این قضیه برخورد کرده اید. هر وقت با اینترنت گوشی کار ندارید آن را غیر فعال کنید چون اگر وای فای گوشی تان روشن باشد، گوشی مدام شبکه های اطراف را جستجو می کند که شارژ باتری شما کم می شود. بلوتوث و GPS گوشی نیز همین خاصیت را دارند و خود به خود اسکن می شوند. عبارت Improved Accuracy را در تنظیمات گوشی سرچ کنید سپس دو گزینه ی Wi-Fi scanning و Bluetooth scanning را خاموش کنید. هم چنین عبارت Location Method را در تنظیمات گوشی جستجو کنید و آن را تنظیم کنید.

اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه را متوقف کنید

سامسونگ دارای قابلیت Device manager است که می تواند اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه ی را نشان دهد و با متوقف کردن این اپلیکیشن ها می توان عمر باتری را افزایش داد. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شوید و در آنجا Device Monitor را پیدا کنید. در این قسمت اولین گزینه برای بهینه کردن گوشی انتخاب دکمه ی Optimize Now است. این فرایند بصورت خودکار نرم افزار هایی که قابل توقف هستند را شناسایی می کند تا عمر باتری بهبود یابد. هم چنین با پاک کردن اپلیکیشن های استفاده نشده حجم گوشی آزاد می شود و عملکرد آن بهتر می شود.
دومین گزینه انتخاب دکمه ی Battery از گوشه ی پایین و چپ Device Manager است. در اینجا قسمت App power monitor را پیدا کنید. شما می توانید اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه را در اینجا ببینید و آنها را متوقف کنید. با انجام این کار، اپلیکیشن ها دیگر Sync نمی شوند و نوتیفیکیشن دریافت نمی کنند تا زمانی که دوباره آنها را باز کنید.

باتری گوشی تان را کالیبره کنید

پس از گذشت چند وقت، باتری شما کارآیی اول را نخواهد داشت و مشاهده می کنید که عمر آن کوتاه شده است. مثلا ممکن است گوشی تان را 100 درصد شارژ کنید ولی خیلی سریع خالی شود یا زمانی که شارژ آن زیر 10 درصد رسید گوشی تان فورا خاموش شود. اگر با این مشکل مواجه هستید بهتر است باتری تان را کالیبره کنید. اما اگر گوشی تان این مشکلات را ندارد بهتر است آن را کالیبره نکنید چون این کار عمر باتری را درست نمی کند فقط به باتری سنج گوشی کمک می کند شارژ واقعی باتری را نشان دهد. کالیبراسیون باتری بسیار آسان است و کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

1- باتری گوشی گلکسی S9+ خود را تا آخر خالی کنید تا خود بخود خاموش شود.
2- مجددا گوشی را روشن کنید و اجازه دهید تا خاموش شود.
3- گوشی تان را به یک شارژر وصل کنید و بدون روشن کردن آن، اجازه دهید گوشی تان شارژ شود تا زمانی که نمایشگر LED عدد 100 درصد را نشان دهد.
4- شارژر را جدا کنید.
5- گوشی را روشن کنید. نمایشگر باتری احتمالا عدد 100 درصد را نشان نخواهد داد، بنابراین گوشی را مجددا به شارژ بزنید و آن را تا زمانی که عدد 100 درصد روی صفحه نمایش داده شد شارژ کنید.
6- گوشی را از شارژ بکنید و آن را ریستارت کنید. مطمئن شوید گوشی عدد 100 درصد را نمایش دهد. اگر این چنین نبود، مجددا گوشی را به شارژ بزنید تا وقتی که عدد 100 درصد روی صفحه نشان داده شود.
7- این چرخه را تکرار کنید تا زمانی که گوشی تان را بدون اتصال به شارژر راه اندازی کردید، عدد 100 درصد نمایش داده شود.
8- حال اجازه دهید باتری تان خالی شود تا به صفر درصد برسد و مجددا خاموش شود.
9- باتری را یک بار دیگر بدون وقفه فول شارژ کنید که با این کار بایستی درصد شارژ باتری سیستم اندرویدی شما ریست شده باشد.

علاوه بر موارد گفته شده می توانید زمان خاموش شدن صفحه نمایش را در تنظیمات آن کم کنید تا شارژ کمتری مصرف شود. هم چنین غیر فعال کردن Auto brightness در کاهش مصرف شارژ باتری گوشی تاثیر گذار است. کاهش رزولوشن صفحه نمایش در مواقع غیر ضروری نیز یکی دیگر از گزینه های کاهش مصرف شارژ باتری است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم