8 راه برای شارژ سریع آیفون و آیپد

نوشته شده در تاریخ1396-03-30 توسط 12063

این که تولیدکننده های اندروید به طور فزایندهای گوشی های هوشمند فلگ شیب خود را به قابلیت شارژ سریع مجهز می کنند درحالی که آیفون ها و آیپدها پیوسته باید از صفر تا 100 درصد شارژ شوند کمی نا امیدکننده است.

زمانی که ما از گوشی های آیفون یا آیپد خود استفاده نمی کنیم آن ها را شارژ می کنیم. بیشتر افراد مجبور هستند گوشی iOS خود را بیشتر از یک بار به شارژ بزنند تا مطمئن شوند که باتری شان شارژ کم نمی آورد. از آن جایی که شارژ کردن گوشی های آیفون چیزی است که ما اغلب انجام می دهیم، انجام دادن درست این کار باعث صرفه جویی در زمان ما می شود. چند روش وجود دارد که می توانند به طور قابل توجهی گوشی های اپل را سریع تر شارژ کنند.

بهترین چیز در مورد این روش هایی که قرار است امروز ارائه کنیم این است که این روش ها برای اجرا کردن فوق العاده آسان هستند و هر کسی می تواند آن ها را برای تجربه شارژ سریع تر گوشی اپل خود امتحان کند.

شما می توانید گوشی آیفون خود را با راهکارهای زیر سریع تر شارژ کنید. شارژ کردن آیفون یا آیپد فرآیند ساده ای به نظر می رسد اما ممکن است کند باشد. با این حال، بسیاری از طرفداران اپل نمی دانند که سرعت شارژ به شیوه شارژ کردن شان بستگی دارد. روش های ساده ای وجود دارد که می توانید برای شارژ کردن سریع تر گوشی آیفون خود استفاده کنید.

با اندکی اطلاعات شما می توانید به طور چشمگیری زمان شارژ کردن گوشی آیفون خود را کاهش دهید.

8 راهکار ساده برای شارژ سریع تر آیفون

1-استفاده از پریز برق دیواری برای شارژ کردن نه پورت USB  

آیا تا به حال احساس کرده اید که گوشی تان زمانی که به پورت USB کامپیوترتان متصل است دیرتر شارژ می شود؟ خوب این به خاطر این است که واقعا شارژ شدن در این حالت کند صورت می گیرد. آخرین پورت USB 3.0 به یک دستگاه تا 0.9 آمپر شارژ ارائه می کند که این مقدار حتی از چیزی که نسخه های قدیمی تر USB ارائه می کردند پایین تر است.

بنابراین اهمیتی ندارد که چه نسخه از USB را روی کامپیوتر خود دارید همیشه بهتر است گوشی تان را با پریز برق روی دیوار شارژ کنید مخصوصا اگر شدیدا عجله دارید.

از سوی دیگر اگر می خواهید گوشی آیفون خود را کاملا شارژ کنید از پورت USB استفاده کنید چرا که بنا به گفته اپل سوکت روی دیوار گوشی شما را تنها تا 80 درصد از پتانسیل باتری شارژ می کند درحالی که دستگاه تان زمانی که به پورت USB وصل باشد می تواند به طور کامل شارژ شود.

8 راه برای شارژ سریع آیفون و آیپد

2-همیشه از کابل شارژ اصل استفاده کنید

دستگاه iOS شما با کابل شارژی به فروش می رسد که متاسفانه خیلی دوام طولانی ندارد. در نهایت ممکن است به خرید کابل شارژی ارزان قیمت از یک شرکت معمولی بسنده کنید که همان کار را با قیمت ارزان تر انجام دهد. اما در واقع کابل ارزان تر همان کار را انجام نمی دهد و معمولا در انتقال مقدار کامل شارژ به دستگاه ناتوان است که باعث می شود فرایند شارژ شدن کند شود.

شارژ سریع آیفون

3-از گوشی خود هنگام شارژ کردن استفاده نکنید

این شاید خیلی بدیهی به نظر برسد اما بسیاری از ما آن را درک نمی کنیم. هنگامی که شما از گوشی خود برای بازی کردن یا دریافت مسیرهای منتهی به یک رستوران استفاده می کنید در واقع فرآیند شارژ آن را آهسته می کنید. اگر می خواهید زود خانه را ترک کنید و سرموقع با گوشی پر شارژ به رستوران برسید باید گوشی تان را به حال خود رها کنید.

 8 راهکار ساده برای شارژ آیفون در سریع ترین زمان ممکن

4- استفاده از شارژر و آداپتور مناسب

مشخصات فنی شارژر یا آداپتور شارژ شما می تواند تفاوت فاحشی در سرعت شارژ شدن ایجاد کند. تمام شارژرها به صورت یکسان تولید نشده اند و برخی از بقیه سریع تر هستند. در شارژرهای آیفون، USB به کابل شارژر و سپس به آداپتور متصل است. سه نوع آداپتور مختلف در دسترس هست:

  • آداپتور آیفون
  • آداپتور آیپد
  • سوکت USB روی کامپیوتر

این سه شارژر متفاوت مشخصات فنی متفاوتی دارند:

  • USB کامپیوتر: 5 ولت، 0.5 آمپر، 2.5 وات قدرت
  • شارژر آیفون: 5 ولت، 1 آمپر، 5 وات قدرت
  • شارژر آیپد ایر: 5.1 ولت، 2.1 آمپر، 10 وات قدرت(اسمی)

این ارقام در ابتدا شاید گیج کننده باشد، اما عددی که مربوط به سرعت شارژ می شود «وات» است. این تابعی از زمان است و سرعت انتقال انرژی را تعریف می کند. هر چه وات بالاتر باشد، شارژ باتری گوشی شما را سریع تر می تواند پر کند.

شارژ سریع آیفون آیپد

همانطور که دیدید ما گفتیم«می تواند» چرا که دیگر عوامل ممکن است سرعت شارژ را محدود کنند و در واقع «شارژر» آداپتور نیست چرا که آن را باید درون گوشی جست و جو کرد و آن میزان شارژ ورودی از آداپتور را تنظیم می کند. با این حال از مراکز نامعتبر حتی اگر شارژر 50 واتی هم بخرید نباید انتظار شارژ سریع داشته باشید. بنابراین شارژری که انتخاب می کنید تاثیر شگرفتی روی مدت زمان شارژ شدن گوشی آیفون شما دارد. کاملا واضح است که همیشه باید گوشی آیفون خود را با استفاده از آداپتور آیفون یا آیپد شارژ کنید به جای این که از سوکت USB روی کامپیوتر و لب تاب برای این کار استفاده کنید.

البته ممکن است دلایل دیگری در مورد این که چرا شما شارژ از طریق لپ تاب یا مک را انتخاب می کنید وجود داشته باشد. برای مثال اتصال آیفون به مک به شما اجازه انتقال آسان  اطلاعات را می دهد. اما اگر سرعت شارژ کردن اولویت شماست، باید آیفون یا آیپد خود را به برق اصلی متصل کنید.

توجه داشته باشید که آداپتورهای بالا محصولات رسمی اپل هستند. شارژرهای تولید شده توسط شرکت های معتبر احتمالا مشخصات فنی متفاوتی با این ارقام دارد. اگر آداپتوری غیز از برند اپل استفاده می کنید باید مقدار وات آن را بررسی کنید و ببینید در مقایسه شارژ اپل چه مقدار وات ارائه می کند. ممکن است که این دو شارژر سرعت شارژ کاملا متفاوتی ارائه کنند. اگر هنوز از اتصال 30 پین به جای کابل لایتنینگ استفاده می کنید نگران نباشید چرا که سرعت های شارژ یکسان هستند.

استفاده از شارژر آیپد برای گوشی های آیفون

آیا می توانیم از شارژر آیپد برای شارژ کردن یک آیفون یا شارژر آیفون برای شارژ کردن آیپد استفاده کنیم؟

بله شما می توانید هر گوشی آیفون را با استفاده از شارژر آیپد شارژ کنید. در این باره بحث های زیادی در فروم های مربوط به اپل شده است و حتی در برخی از پست ها عنوان شده که استفاده از آداپتور آیپد برای شارژ کردن گوشی آیفون آن را بیش از حد داغ می کند یا به باتری آن صدمه جدی وارد می کند. تمامی این بحث و جدال که بالغ بر بیشتر از 23 صفحه هستند ناشی از این است که آن ها نمی دانند «شارژر» واقعی درون خود گوشی است نه درون آداپتور شارژ و بنابراین اگر آداپتوری با وات بالاتر برای شارژ ایفون استفاده کنید به آن صدمه ای وارد نمی شود.

میزان بار، جریان کشیده شده از منبع قدرت را تعیین می کند. منبع قدرت جریان را پیش نمی راند و در واقع ولتاژ را با حداکثر جریان خاص موجود توزیع می کند. در تصویر زیر می بینید که آداپتور 12 ولتی آیپد با اکثر گوشی های آیفون سازگار است.

آموزش شارژ سریع آیفون و آیپد

از سویی دیگر استفاده از آداپتور آیفون برای شارژ آیپد مدت زمان طولانی تری نسبت به آداپتور 12 ولتی که با آیپد همراه است می برد.

5-برداشتن درب پشت

ما نمی گوییم که برداشتن درب پشت آیفون تاثیر بسزایی حداقل در سرعت شارژ دارد. اما مشکلی که این جا وجود دارد این است که دستگاه های iOS هنگام شارژ شدن به خصوص هنگامی که همزمان در حال اجرای اپلیکیشن هستید داغ می شوند و درب پشت ممکن است این مشکل را بدتر کند. گرمای بیش از حد ظرفیت باتری را دچار اشکال می کند اما تاثیر اصلی گرما باعث کاهش عمر باتری می شود.

بنابراین درآوردن درب پشت اگرچه منجر به افزایش شارژ نمی شود اما عمر باتری را بیشتر می کند. بنابراین اگر تاکنون متوجه شدید که آیفون یا آیپد شما حین شارژ کردن داغ می شوند در شارژهای بعدی درب پشت آن را دربیاورید. البته داغ شدن بیشتر در آیپدها اتفاق می افتد تا آیفون.

شارژ سریع آیفون و آیپد

6-شارژ کردن هنگام اتصال به MAC

شایعاتی مبنی بر این که کامپیوترهای Mac دارای USB پرقدرت تری هستند وجود دارد. این دقیقا درست نیست اما رایانه های مختلف اپل مشخصات فنی متفاوتی برای پورت های شان دارند. این ممکن است روی سرعت شارژ تاثیر بگذارد. تغییرات در جریان که با آمپر یا میلی آمپر اندازه گیری می شود به نوبه خود مقدار وات را تغییر می دهند. قدرت یا میزان شارژ از ضرب جریان در ولتاژ به دست می آید.

آن ها همچنین می توانند روی این که پورت ها قادر به شارژ دستگاه باشند یا نباشند تاثیر بگذارند. به همین دلیل است که گاهی هنگامی که آیفون خود را به Mac وصل می کنید پیام خطای«Not charging» دریافت می کنید یا این که اصلا گوشی تان را شارژ نمی کند.

دستگاه مک با پورت های USB 2.0 در 5 ولت و 500 میلی آمپر ارزیابی شده است درحالی که مک با پورت های USB 3.0 جریان 900 میلی آمپر در 5 ولت را ارائه می کند. اما فراتر از این، دستگاه Mac با USB 3.0 می تواند تحت شرایط خاصی تا جریان 1100 میلی آمپر در 5 ولت را تولید کند.

  • اپل به روشنی بیان کرده که چطور باید آیفون یا آیپد خود را از طریق Mac شارژ کنید:
  • یک دستگاه جانبی اپل باید مستقیما به یک کامپیوتر یا صفحه نمایش اپل وصل شود
  • کامپیوتر یا صفحه نمایش اپل شما باید روشن و در حالت بیدار باشد.
  • پورتی که شارژ اضافی فراهم می کند توسط اولین دستگاه جانبی یا گوشی که به کامپیوتر اپل متصل است تعیین می شود.

اما اگر می خواهید گوشی آیفون خود را از طریق کامپیوتر مک شارژ کنید باید صرفا گوشی آیفون خود را به آن وصل کنید و یا مطمئن شوید که در ابتدا وصل شده است و سپس کامپیوتر را در طول فرآیند شارژ On نگهدارید. در مورد لپ تاب ها مطمئن شوید که Mac خودش به برق اصلی وصل است.

7-نبودن گرد و خاک بر روی پورت شارژ

شاید خودتان نیز حدس زده باشید که  وجود پشم و کرک قالی، گرد و خاک و دیگر غبارها روی پورت شارژ گوشی، باعث می شود تا شارژ شدن گوشی آیفون با حداکثر کیفیت و توان خود انجام نگیرد. بنابراین با هر ابزاری که می توانید (مانند خلال دندان و …) با دقت پورت برق گوشی خود را تمیز کنید.

آموزش شارژ کردن سریع آیفون و آیپد

8-گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید

اگر موارد بالا برای شما کافی نبودند و هنوز می خواهید کمی سریعتر آیفون خود را شارژ کنید، بهتر است از حالت پرواز گوشی خود استفاده کنید. اگرچه ظاهرا این حالت فقط برای مواقعی طراحی شده  که شما در هواپیما هستید، اما این کار در واقع data، وای فای و بلوتوث گوشی شما را خاموش می کند. شارژ کردن آیفون در این حالت باعث صرفه جویی چند دقیقه ای در زمان شارژ آیفون خواهد شد.

بدیهی است که یکی از معایب این روش این است که گوشی تان برای مدتی از دسترس خارج می شود و از قابلیت ابتدایی گوشی یعنی برقراری تماس محروم خواهید شد.

شرکت اپل در سیستم عامل iOS9 یک ویژگی شبیه این حالت با نام حالت کم مصرف «Low Power Mode» ارائه کرده است البته با گستره‌ی کمتر. این ویژگی در مواقع ضروری کمک حال شما خواهد بود؛ اگرچه با آن آیفون شما در حالت بی صدا قرار می گیرد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم