چگونه مشکلات عمر باتری گوشی G6 ال جی را بر طرف کنیم

نوشته شده در تاریخ1397-03-21 توسط 3460

مهم نیست عمر باتری یک گوشی تا چه اندازه خوب باشد چون ما همیشه توقع بیشتری از آنها داریم. گوشی LG G6 با داشتن باتری با ظرفیت 3300mAh عملکرد خوبی دارد و در صورت استفاده ی متوسط از آن تا یک روز نیز دوام می آورد ولی نکته اینجاست که ما هر روز با گوشی مان بطور یکسان کار نمی کنیم.

برای اینکه عمر باتری گوشی LG G6 را ارتقاء بخشید و با خیال راحت در طول روز با آن کار کنید، چند ترفند ساده به شما معرفی می کنیم.با استفاده از ترفندهای زیر قادر خواهید بود مدت زمان بیشتری با گوشی تان کار کنید و عمر باتری آن بهبود خواهد یافت. بنابراین زمان بیشتری طول می کشد تا به فکر تعویض باتری گوشی بیفتید.

اپلیکیشن های خورنده ی شارژ باتری را پیدا کنید.

2

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که می تواند عمر باتری گوشی تان را خراب کند، وجود اپلیکیشن های پر مصرف و خورنده ی باتری بر روی گوشی است که شارژ زیادی از گوشی می گیرند. این اپلیکیشن ها حتی زمانی که در حال اجرا نیستند و در پس زمینه ی گوشی فعال هستند نیز شارژ باتری را تخلیه می کنند.

تنظیمات گوشی را باز کنید و از آنجا وارد قسمت Battery & Power Saving شوید. سپس گزینه ی Battery Usage را بزنید و آن را بررسی کنید. اپلیکیشن های پر مصرف را در لیست نشان داده شده پیدا کنید و آنها را ببندید. برای این کار کافیست گزینه ی Stop را بزنید. بعضی مواقع ممکن است اپلیکیشن متوقف نشود که در این گونه موارد بهتر است گوشی را ریستارت کنید.

در چند روز آینده چشم از این اپلیکیشن ها بر ندارید و مطمئن شوید مشکل آنها ادامه ندارد. اگر این مشکل هم چنان پا برجا بود توصیه می کنیم این اپلیکیشن ها را پاک کنید.

بلوت ویرهای استفاده نشده را غیر فعال یا پاک کنید.

32

بلوت ویر (Bloatware) به نرم افزاری گفته می شود که در ازای کارآیی اندک، فضا و منابع زیادی را مصرف می کند. بلوت ویرهای از پیش نصب شده و ناخواسته در روی گوشی های ال جی وجود دارند که هر چند نصب آنها با خود ما نبوده ولی کنترل آنها دست ما است. بسته به جایی که گوشی تان را خریداری کرده اید، اپلیکیشن های پیش نصب شده ای روی گوشی شما وجود خواهند داشت و این احتمال وجود دارد که بیشتر از 10 اپلیکیشن روی گوشی تان نصب شده باشد و شما از آنها خبر نداشته باشید. این اپلیکیشن ها ممکن است در طول روز اجرا شوند و از باتری استفاده کنند. البته مصرف شارژ باتری این اپلیکیشن ها خیلی زیاد نیست ولی به هر حال روی عمر باتری تاثیر می گذارند.

برای غیر فعال / پاک کردن این اپلیکیشن ها وارد تنظیمات گوشی شوید و از آنجا به قسمت Apps بروید. در این قسمت لیستی از اپلیکیشن های روی گوشی نمایش داده می شود که اگر هر کدام از آنها را نمی خواهید، کافیست روی آن اپلیکیشن کلیک کنید و گزینه ی Uninstall یا Disable را در بالای آن بزنید. پاک کردن اپلیکیشن گزینه ی بهتری است چون با غیر فعال کردن آن هم چنان روی گوشی وجود خواهد داشت و بعدا فعال خواهد شد.

اگر مطمئن نیستید کدام اپلیکیشن مشکل دارد، ممکن است بخش مهمی از یک اپلیکیشن متفاوت باعث بروز این مساله شده باشد. اگر اپلیکیشنی را غیر فعال کردید و فهمیدید که باعث بروز مشکل در قابلیت یا سرویس دیگری بر روی گوشی تان شد، آماده باشید آن اپلیکیشن را مجددا فعال کنید تا مشکل برطرف شود. برای پیدا کردن فوری اپلیکیشن های غیر فعال شده کافیست گزینه ی All Apps را از منوی Apps بزنید و گزینه ی Disabled را انتخاب کنید.

وای فای و بلوتوث را خاموش کنید.

4

اگر معمولا در طول روز از وای فای یا بلوتوث گوشی استفاده نمی کنید بهتر است آنها را خاموش کنید تا کمی از عمر باتری ذخیره شود. آیکون بلوتوث و وای فای در قسمت نوتیفیکیشن ها وجود دارد که به راحتی قابل دسترس هستند و در صورت نیاز می توانید آنها را فعال کنید.

یکی از مزایای استفاده ی روزانه از وای فای و بلوتوث این است که گوشی از آنها برای سیستم موقعیت یابی تلفن و GPS استفاده می کند. این سیستم از باتری گوشی استفاده می کند و شارژ آن را اندکی مصرف می کند. بنابراین اگر می خواهید فقط از بلوتوث و وای فای استفاده کنید و به این سیستم اجازه ندهید از آنها برای موقعیت یابی استفاده کند، وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت Location آن گزینه ی overflow menu را بزنید و نهایتا گزینه ی Scanning را بزنید. سپس اسکن وای فای و بلوتوث را لغو کنید. این کار باعث ذخیره ی اندکی باتری می شود ولی به یاد داشته باشید که این تنظیمات به خاطر یک دلیل خاص روشن هستند و خاموش کردن آنها ممکن است روی قابلیت مکان یابی خود بخود گوشی تاثیر بگذارد. البته این قابلیت بیشتر در اپلیکیشن های خاص استفاده می شود که حتما باید از اطلاعات موقعیت گوشی استفاده کنند.

حالت ذخیره ی باتری (Battery Saver) را پیکر بندی کنید.

5ال جی یک حالت ذخیره ی باتری نسبتا ساده دارد که می تواند سریعا در قسمت نوتیفیکیشن ها فعال شود یا به گونه ای تنظیم شود که پس از رسیدن شارژ باتری به 15 یا 5 درصد بصورت خودکار روشن شود. بیشتر کاربران دوست دارند این حالت بصورت خودکار و پس از رسیدن شارژ باتری به 15 درصد فعال شود چون به آنها اجازه می دهد کمی زمان داشته باشند تا کارهای نیمه تمام شان را به پایان برسانند.

مهم نیست چه موقع این حالت را فعال کنید چون اثر یکسانی بر روی گوشی دارد، به این صورت که نور صفحه نمایش کم می شود، لرزش گوشی کاهش می یابد، اپلیکیشن ها در پس زمینه محدود می شوند و فقط زمانی که از آنها استفاده کنید شارژ باتری را مصرف می کنند. هنگامی که حالت صرفه جویی باتری روشن است، گوشی یک اطلاعیه دائمی به شما می دهد تا بدانید چه اتفاقی می افتد که شما می توانید روی آن اطلاعیه کلیک کنید تا به تنظیمات Battery Saver برود.

اگر حالت خودکار این قابلیت را روشن کرده باشید آنگاه زمانی که گوشی تان را به شارژ بزنید و شارژ آن بیشتر از 15 درصد شود، این حالت بصورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

تغییرات اندکی در تنظیمات صفحه نمایش گوشی اعمال کنید.
6صفحه نمایش گوشی های هوشمند هم چنان به کارآیی بیشتری نیاز دارند ولی از طرفی روشن کردن پنل بزرگ آنها انرژی زیادی نیاز دارد که صفحه نمایش بزرگ گوشی LG G6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با انجام چند تغییر در تنظیمات صفحه نمایش می توان مقدار قابل توجهی انرژی ذخیره کرد. وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه ی Display را پیدا کنید. در این قسمت گزینه های زیادی پیش روی شما قرار دارد که شامل موارد زیر می باشند:

نور صفحه نمایش: هر چه میزان نور صفحه نمایش پایین تر باشد انرژی کمتری مصرف می شود و عمر باتری بیشتر می شود. اما اگر نور صفحه نمایش را در مقدار کم آن قرار دهید ولی مجبور شوید در طول روز آن را بصورت دستی کم و زیاد کنید، آنگاه بهتر است نور صفحه نمایش را در حالت خودکار (auto-brightness) قرار دهید.

قابلیت Always-On صفحه نمایش: این قابلیت اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران می گذارد ولی شارژ باتری را نیز کم می کند. شما می توانید این قابلیت را کاملا خاموش کنید یا آن را در حالت Daily Timeout قرار دهید تا مثلا در صبح روشن شود و بعدا خاموش شود.

زمان خاموش شدن صفحه نمایش: اگر صفحه نمایش گوشی تان به مدت طولانی روشن باشد شارژ بیشتری از باتری مصرف می شود و عمر آن کاهش می یابد. صفحه نمایش این گوشی بصورت پیش فرض به مدت 1 دقیقه (پس از آخرین لمس آن) روشن می ماند که شما می توانید آن را روی 30 ثانیه تنظیم کنید.

سیستم عامل گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

7

هر چند ممکن است نسخه ی جدید سیستم عامل گوشی با خودش مشکلاتی را به همراه بیاورد ولی بهتر است گوشی تان همیشه به روز باشد. حتی اپلیکیشن های روی گوشی را نیز مرتب آپدیت کنید. در گوشی LG G6، شما می توانید وارد تنظیمات آن شوید و از قسمت About phone > Update center آن نسخه ی جدید سیستم عامل گوشی را چک کنید. در این قسمت گزینه ی App Updates را مشاهده خواهید کرد که مربوط به آپدیت اپلیکیشن های خود گوشی است. هم چنین گزینه ی Software Update نیز وجود دارد که سیستم عامل گوشی تان را آپدیت می کند.

شما باید اپلیکیشن هایی که از Google Play نصب کرده اید را هم آپدیت کنید. برای این کار کافیست Play Store را باز کنید و گزینه ی My Apps & Games را بزنید تا آپدیت های موجود را چک کند. ضمنا با کلیک کردن روی گزینه ی Update All می توانید تمامی آپدیت های موجود را نصب کنید.

آپدیت اتوماتیک برنامه ها در Google Play را خاموش کنید.

8

اگر چه آپدیت کردن برنامه ها اهمیت زیادی دارد ولی باید مصرف باتری را نیز در نظر گرفت. اگر به روز رسانی اتوماتیک برنامه های Google Play روشن باشد، این برنامه ها فورا آپدیت می شوند ولی روی عمر باتری نیز تاثیر می گذارند.

اگر عمر باتری برای تان اهمیت زیادی دارد بهتر است آپدیت شدن خودکار برنامه ها را خاموش کنید و هر برنامه را بصورت دستی آپدیت کنید (در صورت نیاز). زمانی که در تنظیمات Play Store گوشی هستید آیکون بغل App Updates available را در زیر نوتیفیکیشن ها پیدا کنید. این گزینه زمانی که آپدیت جدیدی موجود باشد به شما هشدار می دهد ولی به شما اجازه می دهد تصمیم بگیرید برنامه را آپدیت کنید یا نه.

اگر اصلا نمی خواهید در مورد آپدیت ها فکر کنید ولی دوست دارید عمر باتری گوشی تان کمی بهتر شود آنگاه وارد تنظیمات گوشی شوید و روی گزینه ی Auto-update app در تنظیمات Play Store کلیک کنید و گزینه ی Auto-update apps over Wi-Fi only را انتخاب کنید. این گزینه به گوشی اجازه نمی دهد برنامه ها را با اینترنت داده آپدیت کند که باعث می شود عمر باتری بهبود یابد.

تنظیمات "بهینه سازی باتری" را بررسی کنید.

9

این تنظیمات برای گوشی های تازه خریداری شده نیاز نیست ولی اگر می خواهید بین عملکرد اپلیکیشن ها و عمر باتری بالانس برقرار کنید وارد تنظیمات گوشی شوید و از آنجا به قسمت Battery & power saving بروید. سپس گزینه ی ignore optimization را بزنید تا اپلیکیشن های خاص را در پس زمینه ی گوشی غیر فعال کند و شارژ باتری ذخیره شود.

سیستم عامل گوشی بصورت پیش فرض اپلیکیشن هایی که استفاده نمی شوند و در حال اجرا نیستند را بهینه سازی و کند می کند تا عمر باتری ارتقا یابد. اما اگر بهینه سازی را روی تک تک اپلیکیشن ها انجام دهید می توانید برنامه های پر مصرف را بهینه سازی کنید و شارژ باتری را بیشتر ذخیره کنید. مثال خوب در این مورد برنامه های مسافرتی در هنگام تعطیلات یا برنامه های پیام رسان هستند که اصلا نمی توانید نوتیفیکیشن آنها را از دست بدهید.

مجددا تاکید می کنیم که معمولا نیازی نیست این مرحله را انجام دهید مگر اینکه اتفاق عجیبی برای اپلیکیشن های گوشی تان افتاده و به درستی کار نمی کنند. اگر بهینه سازی برای برخی اپلیکیشن ها را نادیده گرفتید حتما روش های اشاره شده در مراحل قبل را روی آنها اعمال کنید تا در پس زمینه ی گوشی اجرا نشوند و شارژ باتری را مصرف کنند.

از شارژ سریع (Quick Charge) استفاده کنید.

10

اگر چه این کار تاثیر چندانی بر عمر باتری گوشی تان ندارد ولی برخی مواقع ممکن است باتری گوشی تان زودتر از چیزی که فکر کنید خالی شود چون از گوشی بیشتر از حد معمول استفاده می کنید.

تخلیه باتری همیشه ناشی از وقوع چیزی اشتباه یا بد در سیستم گوشی نیست. اگر مجبور شدید گوشی تان را در طول روز شارژ کنید بهترین گزینه استفاده از Quick Charge 3.0 است که گوشی تان را خیلی زود فول شارژ خواهد کرد.

این شارژ نوعی سیستم شارژ هوشمند است که روی شارژ اولیه ی خیلی سریع (بیشتر از 1 درصد بر دقیقه) تمرکز دارد، که این روند در 30 دقیقه اول انجام می شود. در واقع با استفاده از شارژر QuickCharge 3.0  موجود در جعبه ی گوشی LG G6 قادر خواهید بود باتری آن را طی 15 دقیقه به میزان قابل توجهی شارژ کنید. ضمنا شارژرهای Quick Charge 2.0 و Quick Charge 1.0 نیز همین قابلیت را خواهند داشت.

اگر وقت ندارید یا عجله دارید، استفاده از این شارژر بسیار کارآمد خواهد بود چون در زمان کم شارژ کافی به گوشی تان می رساند به نحوی که برای انجام کارهای متوسط جوابگو خواهد بود. برای خرید انواع شارژرهای گوشی های LG به سایت ما مراجعه کنید.

اگر مشکل باتری گوشی تان با هیچ کدام از ترفندهای فوق درست نشد احتمالا باید آن را تعویض کنید. انواع باتری اورجینال گوشی های ال جی در سایت ما وجود دارند که شما می توانید آنها را تهیه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم