25 ویژگی iOS 12 که اپل حرفی درمورد آن نزده است

نوشته شده در تاریخ1397-05-20 توسط 1986

وقتي که کنفرانس جهاني توسعه دهندگان 2018 را مي بينم نمي توانيم بگوييم که iOS 12 آپديت ها و ويژگي هاي کوچکي را به ارمغان آورده است.
با توجه به سرعت زيادي که در آپديت جديد ديده مي شود به نظر مي رسد که زمان زيادي به کار کردن روي نرم افزار جديدي که قرار است بر روي ميليون ها دستگاه اجرا شود، اختصاص داده نشده است.
با اينکه به نظر مي رسد در نسخه جديد برخي ويژگي ها بهبود يافتهاست (که مي توانيد در اين بلاگ آن را بخوانيد) ما پيش نمايش اين آپديت جديد را کمي با دقت بيشتر آزمايش کرديم و ويژگي هاي جالب زيادي را يافتيم که ممکن است تاثير زيادي رو تجربيات شما بگذارد.
زماني که اولين نسخه اين آپديت جديد رونمايي شد ما در اولين فرصت به تست وژگي هاي جديد آن پرداختيم اما در آن ها چند ويژگي از ديد ما پنهان مانده بود که در ادامه به معرفي آن ها مي پردازيم.


1. پاسخ دادن به تماس ها و چت کردن از طريق HomePod يا Apple watch

در کنفرانس جهاني توسعه دهندگان گفته شد که اپديت جديد ويژگي FaceTime به شما اين امکان را مي دهد که به يک چت ويديويي گروهي بپيونديد، اما در واقع اين کار به Apple watch و HomePod نيز ممکن است. البته مشخص است که از اين طريق شما فقط مي توانيد از صدا استفاده کنيد از آنجايي که اين دستگاه ها دوربين ندارند. ولي با اين حال شما از اين طريق مي توانيد حتي در زماني که در آشپز درحال پختن کيک هستيد از اين ويژگي استفاده کامل را ببريد بدون اينکه به حمل گوشي موبايل خود احتياجي داشته باشيد.


2. تشخيض چشمک از طريق Animoji

2


بر روي صحنه تعدادي از Animoji ها که قادر به تشخيص زبان بودند براي اينکه بهبود يافتن Animoji ها را نشان دهند ارائه داده شد، که در واقع اين توانايي چيزي بود که همه ما منتظر آن بوديم. و چيژي ديگري نيز وجود دارد که در آنجا درمورد آن گفته نشد و آن هم چشمک زدن بود که در واقع از اين به بعد شما مي توانيد به هرکسي که داريد براي او شکلک هاي عجيب و غريب درست ميکنيد چشمک بزنيد.


3. تبلت هاي iPad شکل و شمايلي مانند iPhone X به خود گرفته اند

اين ويژگي چيزي است که هرکسي که دارنده iPhone X و iPad است آن را دوست خواهد داشت. اين آپديت جديد به شما اين امکان را مي دهد که در تبلت خود همانند گوشي iPhone X با کشدن دست از پايين صفحه به بالا، به صفحه Home برويد ( البته ما مطمئن نيستيم که ويژگي پرش از برنامه اي به برنامه اي ديگر را هم بتوان از همين طريق انجام داد.) شما همچنين قادر خواهيد بود که با کشيدن دست از گوشه ي بالا سمت راست به طرف پايين، به مرکز کنترل (Control Center) دسترسي داشته باشيد.


4. عکاسي با نور بهتر در هنگام گرفتن نور پردازي پرتره

4


اگر شما هم از نور پزدازي پرتره ي گوشي جديد آيفون با دوربين دوگانه استفاده کرده باشيد اين را مي دانيد که لبه هاي عکس ممکن است کمي حالت کهنگي داشته باشد به خصوص در حالت ساه و سفيد آن.
اين حالت جديد که به نسخه جديد iOS اضافه شده است يک حالت ماسک از فرد ايجاد ميکند و آن را به صورت موثرتري از صحنه جدا مي کند و اين به اين معناست که عکس طبيعي تري از صورت دوست داشتني خود خواهيد داشت.


5. يک بارکد خوان QR جديد

ما در اين موضوع "چگونه از بارکد خوان در iPad يا iPhone استفاده کنيم" سوالات زيادي دريافت کرديم. که در واقع از اين به بعد قرار است اين کار بسيار آسان شود از آنجايي که دوربين به صورت خودکار يارکد ها را بررسي مي کند که با اين وجود اسکن کردن يارکد را بسيار آسان مي کند.


6. قوي سازي خودکار گذرواژه

6


شرکت Apple به نظر مي رسد که در اين مورد چندان وقت نگذاشته است اما به نظر مي رسد که اين برند همانند وبسايت هايي مانند 1Password و LastPass به صورت خودکار گذرواژه را در داخل Safari و iOS مي سازد و قوي مي کند.


7. راه حلي براي زماني که گذرواژه هاي خود را فراموش کرده ايد.

در واقع ما نمي دانيم که اين ويژگي چگونه کار مي کند آن هم بدون اين که iPhone به صراحت گذرواژه هاي شما را بداند، اما اگر شما از اين گذرواژه ها در چندين پلتفرم مختلف استفاده مي کنيد، ليستي از آن ها در اختيار شما قرار مي گيرد و شما مي توانيد آن ها را به يک گذرواؤه قوي تر تغيير دهيد و iPhone خودش آن را ذخيره مي کند.


8. هشدار هاي بحراني

8


کينوت iOS 12 بيشتر بر اين اساس بود که شما چگونه از گوشي موبايل خود کمتر از استفاده کنيد، اما اين موضوع به اين معني نيست که شما در حالت سکوت يا در هنگام روشن بودن حالت undisturbing شما از هشدار هاي مهم را از دست خواهيد داد.
اپليکيشن هاي مهم مي توانند حتي از حالت Do Not Disturb هم رد شوند، به اين معناست که اپليکيشن هايي که مربوط به سلامت است يا آن هايي را که خودتان انتخاب کرديد حتي در زمان فعال بودن اين حالت، براي شما هشدار ارسال خواهند کرد.


9. نوار کوچک تر هنگام تايپ در اپليکيشن iMessage

ممکن است که اين موضوع مشکل چندان بزرگي را از حل نکند زندگي شما را تغيير ندهد، اما استفاده از نوار کوچک تر هنگام تايپ در نرم افزار iMessage ( که يک ويژگي جديد و کار آمد است و ما به شما پيشهاد مي کنيم در هنگام تماشاي فوتبال از آن استفاده کنيد) قرار است که از قبل کوچک تر شود.


10. هشدار های بی صدا

10

تنظيم سازي فوري قابليتي است براي منظم سازي هشدارهاي گوشي موبايلتان، که شرکت Apple در اين مورد عملکرد خوبي داشته است. بنابراين شما مي توانيد از اين قابليت استفاده کنيد و برخي از هشدار هاي اپليکيشن هاي آپديت شده اند مرکز هشدار ها (Notification Center) نمايش داده خواهد شد اما به صورت بي صدا.


11. ديدن با ويژگي واقعيت افزوده يا AR در مکان هاي بيشتر

شرکت اپل نوعي فرمت جديد به نام USDZ به ما معرفي کرده است که براي ساخت تجربه واقعيت افزوده يا AR استفاده مي شود. و بدين وسيله مصرف کنندگان متوجه مي شوند که شما مي توانيد از اين نرم افزار جديد به شما اين امکان را مي دهد که اين تجربه AR را در فايل ها، ايميل ها، پيام ها و Safari به اشتراک بگذاريد و در واقع اين همان چيزي است که مردم آن را به دست خواهند آورد.


12. عکس هايي از رويداد ها

12


به نظر مي رسد جستوجو در ميان عکس ها قرار است که آسان تر شود، با انتخاب هاي بيشتري براي پيدا کردن عکس مورد نظرتان. زماني که شما نمي دانيد که چگونه عکس مورد نظر خود را پيدا کنيد، شرکت اپل از اين موضوع خبر داده است که در iOS 12 شما مي توانيد در ميان عکس هاي خود با استفاده که يک رويداد که به اصطلاح آن را چتر (Umbrella) مي نامند، جستوجو کنيد.


13. پشتيباني عکس ها از فرمت RAW

شما مي توانيد عکس ها خورد را در فرمت RAW در iPad يا iPhone خود وارد و اداره کنيدو همچنين اگر شما داراي يک تبلت iPad Pro قدرمتند هستيد با تشکر از نرم افزار جديد مي توانيد آن را ويرايش نيز بکنيد.


14. انيموجي هاي (Animoji) طولاني تر

14


آيا درمورد اينکه چه مدت مي توانيد پيام هايي Animoji ارسال کنيد هيجان زده شده ايد؟ بسياري از مصرف کنندگان از اين گله داشتند که مدت زمان اين انيموجي ها بسيار کوتاه است، اما خوشبختانه شما مي توانيد از اين به بعد تا 30 ثانيه Animoji ارسال کنيد.


15. استفاده از کلمات کيليدي چندگانه براي جستوجو در عکس ها

از اين به بعد شما مي توانيد از اين وِزگي جديد استفاده کنيد و به آساني عکس هاي مورد نظر خود را پيدا کنيد، به اين وسيله که شما مي توانيد دو کلمه در قسمت جستوجو به عنوان مثال "گربه" و "درخت نخل" وارد کرده و به آساني مکان عکس مورد نظر خود را بيابيد.

16. تقسيم بندي پرتره

16


به عناون بخشي از حالت پرتره بهتر در دوربين، اپليکيشن هاي شخص ثالث قادر به جداسازي پشت زمينه از جلو زمينه براي استفاده از افکت هاي جديد و جالب خواهند بود.


17. سيري Siri اخبار و اطلاعات ورزش هاي موتوري را دريافت مي کند

به عنوان مثال شما با گفتن جمله "Hey Siri, who’s winning the Formula One world championship right now?" و Siri ممکن در پاسخ به عنوان مثال بگويد "‘I’m sorry, I don’t have that info, here’s a web search…" و اين چيزي است که ممکن شما در جايي ديگري نبينيد و درمورد آن نشنويد و از اين به بعد Siri مي تواند با شما به صورت مستقيم درمورد موتور هاي پر سرو صدا گفتوگو کند و قادر به دريافت اطلاعات در مورد مسابقات ورزشي موتوري مي باشد.


18. اضافه شدن زبان جديد براي قسمت ترجمه

نمي دانستيد که مي توانيد از Siri به عنوان يک مترجم استفاده کنيد؟ نه تنها مي توانيد اين کار را بکنيد بلکه Siri حالا مي توانيد 40 زبان بيشتر را براي ترجمه پشتيباني کند و به شما کمک مي کند که سوالات عجيب و غريب خود را به زبان هاي ديگر ترجمه کنيد.


19. اخبار و شايعات افراد مشهور

آيا به شايعات و اخباري که درمورد افراد مشهور يا به اصطلاح سيليبريتي ها وجود دارد علاقه اي نداريد؟ از اين موضوع بگذريد. آيا ميخواهيد اسم آخرين کتاب دن براون Dan Brown چيست؟ به آساني از Siri بپرسيد.... اما ممکن است Siri به درستي پاسخ ندهد مگر اينکه شرکت Apple ماژول AL خود را بهبود ببخشد.


20. دانش مواد غذايي

20


از اين به بعد Siri بيشتر درمورد غذاها مي داند از جمله عبارت جذاب "How Healthy is fish?" که به معني "ماهي چقدر سالم و مفيد است ؟" مي باشد. اين اطلاعات از وبسايت USDA "US Department of Agriculture" که وبسايت دپارتمان کشاورزي آمريکا مي باشد، گرفته مي شود و مي تواند به شما اطلاعاتي درمورد عناصر و محتوا و کالري موجود در غذا ها مي دهد، زماني که شما از Siri يک برنامه غذايي دريافت کرده ايد.


21. پيدا کردن گذرواژه از طريق Siri

ممکن است به زودي دانايي Siri نسبت به شما افزايش يابد، و زماني که اين اتفاق بيوفتد Siri مي تواند گذرواژه هاي شما را به ياد داشته باشد و کافيست که شما از او بخواهيد که گذرواژه را به شما بگويد و او اين کار را انجام خواد داد.


22. تکميل خودکار کد امنيتي

22


اين چيزي است که کاربران اندرويد براي مدتي از استفاده آن لذت مي بردند، اما اگر شما از ويژگي احراز هويت دو مرحله اي استفاده مي کنيد (که البته بهتر است بکنيد) و براي وارد شدن لازم است که متني وارد کنيد، iOS 12 مي توانيد پيامي که شما دريافت مي کنيد را بگيرد و به صورت خودکار آن را براي شما تکميل کند.


23. توانايي به اشتراک گذاري گذرواژه ها

اين اتفاق تازه اي نيست و قبلا هم تا حدودي انجام مي شد، اما حالا شما مي توانيد گذروازه هاي خود را به راحتي دربين iPhone يا iPad به يک دستگاه Mac يا Apple TV ردو بدل کنيد بدون اين که نياز باشد همانند گذشته به دنبال تکه کاغذي براي يادداشت گذزواژه ي خود کنيد.


24. اطلاعات بيشتري درمورد باتري

24


برايتان اين سوال پيش آموده که چرا گوشي آيفونتان به کلي کند کار ميکند؟ خب از اين به بعد شما با iOS 12 از ويژگي برخورداريد که به شما اطلاعاتي درمورد ميزان مصرف باتري را در 24 ساعت گذشته، يا 10 روز گذشته در قسمت اطلاعات هر اپليکيشن وجود دارد که به شما در تصميم گيري براي اجراي بهتر اين اپليکيشن ها کمک مي کند.


25. فرهنگ لغات جديد

نه تنها لغت هاي انگليسي بيشتري را در قسمت اصطلاحنامه دريافت ميکنيد، بلکه ما يک ديکشنري دو زبانه عربي-انگليسي، يک ديکشنري دو زبانه هندي-انگليسي و يک ديکشنري دو زبانه عبري-انگليسي خواهيد داشت که به شما در ياد گرفتن لغات جديد در زبان هاي ديگر کمک مي کند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم