برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشخصات و تاریخ عرضه گوشی های آیفون سال 2018

نوشته شده در تاریخ1397-06-22 توسط 1568

شرکت اپل گوشی های جدیدش را رونمایی کرده است و در اینجا قرار است که ما در مورد تاریخ عرضه به بازار، ویژگی ها، طراحی و قیمت آن بحث کنیم.
شرکت اپل بالاخره بعد از کلی شایعه درمورد گوشی های جدید خود، آن ها را در ماه سپتامبر 2018 رونمایی کرد. اگر شما علاقه مند به گوشی های جدید شرکت اپل هستید، برای امسال سه انتخاب دارید: iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR.


امروز قرار است که ما درمورد دو گوشی iPhone XS و iPhone XS Max صحبت کنیم و شما می توانید هرچیزی که نیاز دارید در مورد آیفون ارزان تر، یعنی iPhone XR بدانید، در این بلاگ بخوانید.


شرکت اپل بجای ارتقا دادن iPhone 8 گوشی iPhone X را ساخته است. بنابراین گوشی های جدید و قدیمی آیفون به نحوی به یک شکل هستند.
شما می توانید گوشی iPhone XS را به نحوی یک ارتقا مستقیم و شبیه به iPhone X در نظر بگیرید، اما گوشی iPhone XS Max یک گوشی با بزرگترین صفحه نمایشی که آیفون تابه حال به خود دیده است آن هم با اندازه 6.5 اینچ، خود را نمایش خواهد داد.


قابل ذکر است که در ارتقا جدید، شرکت اپل به جای واژه Plus از واژه Max برای بزرگ ترین گوشی آیفون خود استفاده کرده است. ما حالا در دهه جدیدی از گوشی های آیفون هستیم، بنابراین شرکت اپل تصمیم گرفته که نام جدیدی برای گوشی های خو انتخاب مند و استراتژی نام گذاری های خود را تغییر دهد. می توان گفت که این موضوع به دلیل بزرگ تر بودن صفحه نمایش این گوشی از گوشی های iPhone Plus با صفحه نمایش 5.5 اینچ است، همچنین می توان گفت که به دلیل گسترش چشم انداز خود با شروع کردن iPhone X می باشد. البته این اسم ها ممکن است برای تلفظ هم جالب تر باشد، بجای گفتن آیفون تن اس (Ten S) میگوییم آیفون ایکس اس (X S).
در ادامه به معرفی مختصر برخی از ویژگی های جدید این دو گوشی خواهیم پرداخت:
• پردازنده CPU این دو گوشی A12 Bionic است.
• ارتقا ضد آب بودن با رتبه IP68، این بدین معناست که این گوشی ها می توانند به مدت نیم ساعت تا عمق 2 متری را درون آب دوام بیاورند.
• دوربین های 12 مگاپیکسلی ارتقا داده شده.
• توانایی درتنیظم میزان عمق میدان در عکس ها


و حالا قرار است که به سراغ قیمت های این دو گوشی بپردازیم. در جدول زیر ما قیمت های این گوشی ها را در آمریکا برای شما آورده ایم. ممکن است این قیمت با قیمت هایی که وارد ایران می شوند کمی متفاوت باشد.

iPhone XS (5.8 inch) iPhone XS Max (6.5 inch)
قیمت 64 گیگابایت 999 دلار 1099 دلار
قیمت 256 گیگابایت 1149 دلار 1249 دلار
قیمت 512 گیگابایت 1349 دلار 1449 دلار
رنگ ها طلایی/نقره ای/خاکستری طلایی/نقره ای/خاکستری

تاریخ دقیق عرضه این گوشی ها، دقیقا چه زمانی گوشی های جدید آیفون وارد بازار می شوند؟
گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max برای پیش خرید در تاریخ 14 سپتامبر یعنی فردا (23 شهریور) در دسترس خواهد بود و اولین تحویل آن در تاریخ 21 سپتامبر می باشد.

مشخصات فنی و طراحی گوشی iPhone XS
از آنجایی که در این گوشی نیز از کلمه S استفاده شده است بنابراین هیچ فرقی با طراحی iPhone X ندارد، درست همانند مدل های قبلی برای مثال iPhone 6 و iPhone 6s که هیچ تفاوتی در طراحی آنها نیست. این بدین معناست که دکمه ها و پورت ها دقیقا در همان جایی قرار دارند که در iPhone X است.
این گوشی از همان استیل ضد زنگ iPhone X ساخته شده است، اما تفاوت آن در این است که صفحه نمایش و درب پشت شیشه ای آن از فرمول جدیدی برخوردار است و به گفته خود شرک اپل سخت ترین نوع گلسی است که تا به حال برای یک گوشی موبایل به کار برده است.

1


ویژگی ضد آب بودن آن از رتبه IP67 به IP68 ارتقا یافته است، بدین معنا که از این به بعد می توانید تا 30 دقیقه در عمق 2 متر ول کنید بدون اینکه آسیبی به آن برسد. و نه تنها می تواند این زمان را در آب معمولی بگذراند، بلکه شرکت اپل آن را در آب پرتقال، چای، مشروب و حتی مخلوط آب نمک آزمایش کرده است.
• ابعاد گوشی iPhone XS: 143.6 در 70.9 در 7.7 میلیمتر و وزن آن 177 گرم است.
• ابعاد گوشی iPhone XS Max: 157.5 در 77.4 در 7.7 میلیمتر و وزن آن 208 گرم است.

صفحه نمایش و ویژگی های آن
صفحه نمیاش iPhone XS اندکی نسبت به گوشی iPhone X ارتقا یافته است، رزولوشن صفجه نمایش همان است، و همانند گوشی iPhone X 5.8 اینچ و مورب است، با این تفاوت که کنتراست تصویر به 1/000/000:1 ارتقا داده شده است که باعث می شود کیفیت تصویر بهتر شود، که شرکت اپل گفته است دامنه دینامیکی آن 60 درصد افزایش یافته است.
گوشی iPhone XS Max تنها تفاوتی که که با iPhone XS دارد این است که بزرگ تر است. دقیقا همان طراحی را با اندازه صفحه نمایش 6.8 اینچ به ارمغان می آورد و بدنه آن تقریبا اندازه گوشی iPhone 8 Plus است. اما نسبت به گوشی iPhone 8 Plus صفحه نمایش بسیار بزرگ تری دارد و برای کسانی که به صفحه نمایش های بزرگ علاقه مند هستند این گوشی یکی از بزرگ ترین صفحه نمایش ها را در گوشی های هوشمند دارد و انتخاب بسیار خوبی است.

2


برای حفظ تراکم پیکسیلی در گوشی iPhone XS Max، رزولوشن تصویر در این گوشی بیشتر است. رزولوشن تصویر در این گوشی 2688 در 1242 می باشد.


این دو گوشی در ویژگی هایی که در پایین ذکر می کنیم مشترک هستند:
• ویژگی 3D Touch
• زدن ضربه یواش رو صفحه نمایش جهت روشن کردن آن،
• ویژگی True Tone صفحه نمایش ( این ویژگی باعث می شود که فقط میزان و تراکم مورد نیازی از رنگ سفید در صفحه نمایش روشن شود که در نتیجه باعث می شود صفحه نمایش کیفیت رنگ بهتری داشته باشد)
• ویژگی Wide Color ( که از طیف رنگی گسترده تری استفاده می کند و در نتیجه این ویژگی هم منجر به افزایش کیفیت رنگ در صفحه نمایش گوشی می شود)
• لایه 120 هرتزی تاچ که باعث می شود ورودی لمس صفحه نمایش سریع تر، راحت تر و واکنش پذیر شود.
• نهایت روشنایی به 625 نیت می رسد.


کارایی و سخت افزار
پردازنده A12 تا حدودی شبیه به مدل A11 ساخته شده است با یک CPU شش هسته ای و یک پردازنده GPU چهار هسته ای. به هرحال این اولین باری است که از یک پردازنده 7 نانومتری تولید شده است و همین اندازه باعث شده است که این پردازنده بطور قابل توجهی سریع تر از مدل A11 باشد.
شرکت اپل بیان کرده است که این موتور عصبی جدید یک پردازنده هشت هسته ای است که توانایی پردازش 5 تریلیون عملیات در یک ثانیه را دارد، بطور قابل توجهی از میزان 600 میلیاردی که پردازنده A11 می تواند انجام دهد بیشتر است.
در عمل اپلیکیشن ها تا 30 درصد سریع تر اجرا می شوند، و همچنین اپلیکیشن هایی که از یادگیری ماشین استفاده می کنند می توانند از این عملکرد فوق العاده بهره ببرند. ( یادگیری ماشین یا Machine Learning یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی است که با استفاده از تکنینک های یادگیری از ماشین و کامپیوتر الگوهای موجود در داده های پردازش شده را می توانند یاد بگیرند و از آن ها استفاده کنند.)
این توانایی باعث می شود که پردازنده از یادگیری ماشین Real-Time استفاده کند و در حالت پرتره عکاسی عمق بهتری را شناسایی کرده و همچنین در FaceTime انیموجی های بهتری را تولید کند.
ویژگی FaceID نیز سریع تر عمل می کند با تشکر از الگوریتم سریع تر و اینکه بر روی یک ورژن امن و سریع اجرا می شود.

خصوصیات دوربین ها در این دو گوشی
اگر بخواهیم از روی ظاهر قضاوت کنیم، دوربین ها دقیقا همانند دوربین های iPhone X هستند، اما سنسور اصلی در لنزی که دارای زاویه دید بزرگ تری است، بزرگ تر و همچنین پیکسل های بزرگ تری نیز در خود جای داده است.

3


ویژگی HDR هوشمند یکی از ویژگی هایی جدید و قابل ذکر است. تفاوتی که در عکس های گرفته شده نسبت به iPhone X قابل ذکر است، این است که ویژگی بوکه نیز ارتقا یافته است تا بیشتر به عکس هایی که توسط یک دوربین حرفه ای گرفته می شود، شبیه شود. و مهم تر آنکه شما می توانید عمق زمینه را بعد از اینکه عکس گرفته شد با زدن دکمه Edit، تغیر دهید.


باطری و سیم کارت
خبر خوشی برای کسانی که آرزوی داشتن آیفون با دو سیم کارت را داشتند. البته بالاخره یک سیم کارت eSIM در کنار سیم کارت فیزیکی به کاربران خود ارائه می دهد. این در واقع یک فناوری جدید برای گوشی های iPhone است، اما سیم کارت های eSIMدر گذشته هم در Apple Watch و iPad استفاده شده است.
البته فقط در کشور چین می توانید یک گوشی آیفون دو سیم کارت، با دو سیم کارت فیزیکی خریداری کنید و برای دیگر کشور ها یکی از سیم کارت ها eSIM است که روی مادربورد تعبیه شده است.
استفاده از دو سیم کارت در حالت آماده باش مانند دیگر گوشی های هوشمند دارای دو سیم کارت، بسیار کارآمد است، وقتی که می توانید به راحتی و بصورت یکپارچه شماره های خود را سوئیچ کنید.
درمورد عمر باطری نیز می توانیم بگوییم که باطری در این دو گوشی ارتقا یافته است و در واقع باطری هایی که در این دو گوشی قرار دارد، بزرگ ترین باطری هایی است که تا به حال در یک گوشی آیفون بوده است. انتظار می رود که گوشی iPhone XS 30 دقیقه بیشتر از گوشی iPhone X روشن بماند و گوشی iPhone XS Max تا 90 دقیقه بیشتر از گوشی iPhone X عمر دارد.


پیش نمایش ها و خبرهای جدیدتر را درمورد این دو گوشی هرچه زودتر برای شما آماده خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا به روز ترین خبر ها را درمورد گوشی های هوشمند به خصوص گوشی های iPhone دریافت کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم