تاریخ عرضه و مشخصات ساعت Apple Watch Series 4

نوشته شده در تاریخ1397-06-25 توسط 1631

این ساعت در واقع یک ارتقا بسیار شگفت انگیز از طرف شرکت اپل است، اگر شما در فکر این هستید که یک ساعت هوشمند بخرید، ما به شما این مدل را پیشنهاد می کنیم. ارتقا اساسی ین ساعت در صفحه نمایش آن است، ممکن است که شما فکر کنید تغییر چندانی نسبت به مدل های قبلی خود نکرده است. اما در واقع بسیار متفاوت شده است و ویژگی سلامتی هوشمند (Smart Health) آن قرار این ساعت را برای کسانی که علاقه خاصی به سلامتی و رفاه خود دارند، بسیار جذاب کند.
بعد از اولین ساعت هوشمند اپل که در سال 2015 عرضه شد، Apple Watch 4 چیزی است که علاقه مندان به ساعت هوشمند و تناسب اندام را ، بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.
در نهایت، قرار است که ارتقایی در طراحی دریافت کنیم که ما را به آخرین مدل ارزشمند می رساند. در گذشته ما مجبور بودیم که بعد از هر ارتقای جدید، به همان شکل و شمایل و صفحه نمایش قبلی و با تغییرات جزئی نگاه کنیم.
ساعت Apple Watch 3 رتبه خود را در مورد بهترین ساعت هوشمند به ساعت Galaxy Watch واگذار کرد. پس بنابراین ساعت Apple 4 یا بهتر است بگوییم ساعت Apple Watch Series 4 چه چیزی می تواند ارائه دهد که بتواند به صدر جدول بازگردد؟

تاریخ دقیق عرضه Apple Watch Series 4

Date
ساعت Apple Watch Series 4 قرار است امسال در 4 نوع عرضه شود: مدل 40 میلیمتری و 44 میلیمتری که هرکدام دو نوع با LTE و بدون LTE دارند.
در رابطه با تاریخ عرضه این ساعت باعت بگوییم که پیشفروش این ساعت در تاریخ 14 سپتامبر است (23 شهریور) و در تاریخ 21 سپتامبر (30 شهریور) در دست خریداران قرار می گیرد.
مدل GPS-Only این گوشی از قیمت 399 دلار برای کوچک ترین آن، در 26 کشور دنیا عرضع خواهد شد. و مدلی که دارای قابلیت LTE و تماس نیز می باشد از قیمت 499 دلار شروع شده و قرار است در 16 مارکت در دسترس قرار گیرد. این قیمت ها ممکن است تغییر کند بنابراین همواره به این مطلب سر بزنید تا در صورت تغییر قیمت ها و اطلاعات آن، مطلع شوید.
هرکدام از این مدل ها را نیاز دارید بخرید، می توانید پس عرضه عمومی در فروشگاه های ایرانی دریافت کنید.

صفحه نمایش و طراحی آن

design
اگر شما از مردم سوال کرده باشید که دوست دارید طراحی ساعت Apple چگونه باشد، اکثر آن ها به شما می گویند دوست دارند که ساعت آنها گرد یا با صفحه نمایش بزرگ تر باشد. خب در واقع قرار نیست که به صفحه نمایش گرد و دایره ای برسید اما در این ارتقای جدید شما با یک صفحه نمایش بزرگ تر روبرو هستید.
طراحی ساعت Apple Watch 4 چیزی است ک خیلی ها از آن انتظار دارند: بر اساس 4 ورژن قبلی خود ساخته شده است ( البته به یاد داشته باشید که ورژن اول بازگردانی و دوباره منتشر شد) اما این بار کمی بزرگ تر از دفعات قبلی است که تفاوت اندازه آن را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

size


بدین معنا که شما یک ساعت با طراحی مستطیلی و صفحه نمایش OLED با منحنی های دور آن دریافت می کنید. بند آن همان بند قدیمی است و مانیتور ضربان قلب در پشت دستگاه قرار دارد که بعدا درمورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.
عقربه دیجیتال آن، این بار با یک رنگ قرمز رونمایی می شود و نشان دهنده این است که سری از ساعت اپل ارتباط LTE دارد و در پایین یا بالای آن با توجه به اینکه کدام مچ بند را انتخاب کرده اید، دکمه های پاور و Multi-tasking قرار دارد.
همچنین دکمه Multi-Tasking این ساعت در ورژن جدید خود نیز لمسی می باشد، یعنی اینکه شما می توانید از این به بعد آن را حرکت دهید و هر رویدادی که گذرانده اید را روی صفحه نمایش ببینید. این یک ارتقای بسیار مفید است که در ورژن جدید قرار گرفته است و قابلیت چرخاندن دکمه Multi-tasking را آسان تر می کند. همچنین در هنگام چرخیدن صدای کلیک کوچکی از طرف آن به گوش می رسد.

Button


همه چیز آن به نظر بی نظیر، به خوبی ساخته شده و به اندازه کافی سبک است که بتوان از آن به عنوان یک مچ بند یا ساعت استفاده کرد. پشت این ساعت نیز از سرامیک و یاقوت کبود است که می توان اطمینان حاصل کرد سیگنال دیتای موبایل به خوبی به آن می رسد. این ساعت بسیار شگفت انگیز است مخصوصا وقتی که شما برای بار اول آن را می بینید.

اسپیکر و میکروفون آن نیز در این ورژن کمی ارتقا داده شده است، اسپیکر آن تا 50 درصد صدای بیشتری نسبت به ورژن های قبلی می دهد بدون اینکه در عملکرد میکروفون تداخلی ایجاد کند، برای استفاده طولانی مدت یا همیشگی نیست اما زمانی که شما در حال رانندگی هستید یا کار دیگری از این قبیل می کنید بسیار مفید است.

speaker


و اما بالاخره زمان آن رسیده که بطور اختصاصی به سراغ صفحه نمایش آن برویم. یک چیز جدید و یک تغییر در Apple Watch.

desplay


تغییر در آن است که صفحه نمایش بیشتر از قبل به سمت بدنه متمایل شده است و دیگر قابهای سیاه و زشت در اطراف ساعت خود نخواهید دید. البته قابل ذکر است که بیشتر اپلیکیشن های مورد استفاده از پشت زمینه سیاه استفاده می کنند و سخت است که به خوبی مرز آن را تشخیص داد اما با صفحه نمایش بزرگ تر آن شما می توانید اطلاعات بیشتری را از اپلیکیشن ها ببینید. مرز بین صفحه نمایش و بدنه این گوشی دقیقا مانند iPhone XR لبه به لبه است.

Edge


شرکت اپل این اثرات را به خوبی برای این ساعت انجام داده است که شما می توانید به راحتی در یک نگاه اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل ببینید. جالب است که ببینیم چقدر طول می کشد تا برنامه های شخص ثالث نیز اندازه های خود را هم اندازه با اندازه صفحه نمایشی که اضافه شده است، دوباره برنامه نویسی کنند.
در این ساعت چندین چهره جدید نیز در صفحه نمایش دیده می شود، شرکت اپل با تشکر از صفحه نمایش بزرگ تری که در این ورژن وجود دارد، صحنه های جدید و زیبایی را برای صفحه نمایش ساخته است. برای مثال شما می توانید دوستان و مخاطبین مورد علاقه خود را تگ کنید و با یک تک ضربه دسترسی آسان وسریعی به تماس ها و پیام ها داشته باشید.

Desplay

ساعت Apple Watch 4 از همان تکنولوژی صفحه نمایش OLED که سری های قبل داشتند استفاده می کند و از صفحه نمایشی که همیشه روشن بماند، که مورد پسند خیلی از کاربران است، خبری نیست و نیاز است که همانند قبل برای روشن شدن صفحه نمایش ساعت دست خود را بالا آورده و آن را چک کنید. و با اینکه ما نتوانستیم در حالت های مختلف مانند در حالی شسته ایم یا ایستاده ایم و یا روی تخت دراز کشیده ایم آن را آرمایش کنیم، اما به هرحال همیشه واکنش ساعت اپل به بالا بردن دست بسیار خوب بوده است.
صفحه نمایش آن قوی، پویا و رنگارنگ است و چهره ها و طرح های جدید که این ساعت نیز به این ویژگی ها اضافه شده است. ویژگی های قابل ذکر دیگری نیز برای این ساعت وجود دارد و اندازه صفحه نمایش چیزی است که بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

Fitness

در سال های اخیر Apple Watch به یک دستگاه توانمند در زمینه ورزش و تناسب اندام تبدیل شده است، با استفاده از ویژگی های شمارش قدم ها در هنگام راه رفتن و دویدن یا در هنگام دوپرخه سواری، اتصال به دیگر تجهیزات جداگانه ورزشی و همچنین نشان دادن وضعیت قعالیت های شما روی صفحه نمایش.
ویژگی تناسب اندام هوشمند در این ساعت از چند راه ارتقا یافته است، یکی از آن ها بهبود بخشیدن مانیتور ضربان قلب است که البته این موضوع برای برخی از کاربران اهمیتی ندارد، اما کاربران زیادی وجود دارند که علاقه ی زیادی به بخش پزشکی دارند و این قیقا همان جاییست که شرکت اپل در فکر سرمایه گذاری روی آن است.
ما افرادی را میشناسیم که مبتلا به بیماری دیابت هستند و اگر ساعت اپل بتواند قند خون را بررسی کند، این افراد بدون تردید این ساعت را می خرند. ساعت Apple Watch 4 دارای یک شمارنده بهبود یافته برای ثبت ضربان نوار قلب شما می باشد، با استفاده از یک مانیتور ECG (الکتروکاردیوگرام) برای خواندن بهتر عبارات و اصطلاخات پزشکی که البته هنوز به عنوان یک دستگاه پزشکی تایید نشده است، اما می تواند درباره چیزهایی که مشتاقید درمورد آن بدانید اطلاعاتی به شما بدهد. البته این ویژگی ها را هنوز نمی توان آزمایش کرد زیرا تا دو یا سه ماه آینده در دسترس قرار می گیرد اما بطور کلی می توان مانیتور ضربان قلب در این ساعت به خوبی بهبود یافته است.
عملکرد کلی ضربان قلب در هنگامی که فقط به ورزش می پردازیم نیز باید بهبود یافته باشد، این چیزی است که علاقه مندان به ورزش و تناسب اندام به آن توجه زیادی دارند و از آن استقبال می کنند، از آنجایی که ساعت اپل تا به امروز در زمینه خواندن ضربان قلب در هنگام ورزش بهترین نبوده است.
سیستم عامل WatchOS 5 نیز به آن اضافه شده است، بدین معنا که از این به بعد کنترل خودکار بهتری در زمینه شمارش و اندازه گیری عملیات ورزشی دارد، اما این چیزی است که در آینده برای تمام ساعت های اپل اضافه خواهد شد.

ویژگی های باتری

Battery

باتری این ساعت نیز یک بار دیگر بهبود یافته است، مخصوصا بخاطر تراشه S4 که در داخل آن قرار دارد، و احتمالا راهی برای شرکت اپل وجود دارد که با کاهش فضای از دست رفته توسط قطعات داخلی، فضا را برای یک باتری بزرگ تر و قوی تر باز کند.
بنا بر ادعای شرکت اپل، این ساعت با استفده روزمره قادر به نگه داشتن شارژ برای 18 ساعت است. هرچند که در برابر مقداری که دیگر برندها مانند سامسونگ ادعا کرده اند، کمی نا امید کننده است.
با این حال به نظر می رسد که ساعت اپل در عمر باتری خود عملکرد خوبی ندارد. زمانی که برای اولین بار 18 ساعت شارژ را با یک بار شارژ کامل ارائه داد، برای ما انتظار می رفت که کمی بیشتر از 18 ساعت بتواند روشن بماند. البته شما می توانید در حالت GPS شش ساعت مفید از این ساعت دریافت کنید. که این امر باعث جذب بیشتر دوندگان ماراتن می شود.
به هر حال با یک مانیتور چشمگیر ضربان قلب و داشتن GPS برای پیگیری در زمان حرکت، همراه با اتصال به گوشی موبایل شما برای نشان دادن پیام ها و اعلان ها، کار زیادی است که این ساعت برای شما انجام می دهد.
روند شارژ کردن این ساعت همانند قبل است، با استفاده از شارژر بی سیم اما متصل به میدان مغناطیسی که در پشت ساعت Apple Watch 4 قرار دارد. این یک اتصال مغناطیسی بسیار قوی است، بنابراین مدت زمان کمی لازم است که شما از ساعت خود دست بکشید.

ساعت Apple Watch 4 ارتقاهای جدیدی به ارمغان آورده است و مهم ترین آن ها صفحه نمایش بزرگتر است که باعث می شود اطلاعات بیشتری را در خود جای دهد و این یک پیشرفت بزرگ است که کاربرانی زیادی را مجذوب خود کرده است. به این دلیل که آن ها می توانند اطلاعات بیشتری را بصورت یکجا در مچ بند خود ببینند.
این مسئله بسیار جذاب است که شرکت اپل توانسته است با حفظ همان شکل و شمایل اولیه، صفحه نمایش بزرگ تری را ارائه دهد. همچنین ترکیب ویژگی های تناسب اندام و ویژگی هایی که مربوط به سلامتی است، جذابیت این ساعت را بیشتر کرده است.
کمبود برنامه های اختصاصی یک مشکل محسوب می شود،برند ها عجله ای برای قرار دادن محصولات خود در این ساعت ندارند و برخی از اپلیکیشن های قدیمی متوقف می شوند. اما به عنوان یک دستگاه مستقل، شرکت اپل ساعت خود را در سال 2018 به خوبی ارتقا داده است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم