برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ویژگی ها و تاریخ عرضه iPhone XR

نوشته شده در تاریخ1397-06-28 توسط 3809

شرکت اپل یک آیفون تمام صفحه و ارزان تر نسبت به دو آیفون جدیدش رونمایی کرده است که نام آن iPhone XR می باشد. این گوشی آیفون به گوشی آیفون اقتصادی نیز معروف است و مخصوص کسانی است که می خواهند بودجه کمتری را صرف یک گوشی آیفون کنند. امروز در این مطلب تمام چیزی که نیاز است در مورد این گوشی موبایل بدانید از جمله زمان عرضه آن به بازار، قیمت آن و همچنین تفاوت آن با گوشی iPhone XS، برای شما شرح خواهیم داد.

شرکت اپل در ماه سپتامبر سال 2018 سه گوشی آیفون جدید را رونمایی کرد، علاوه بر دو گوشی iPhone XS و iPhone XS Max که ممکن است قبلا با آن ها آشنا شده باشید، گوشی ارزان تر دیگری نیز مخصوص افرادی با بودجه کمتر با نام iPhone XR به بازار عرضه خواهد شد.
البته ممکن است نسبت به دو گوشی دیگر ارزان تر باشد، اما همچنان یک گوشی آیفون است و اقتدار خود را دارد. برای اینکه خصوصیات آن را بصورت کلی معرفی کنیم باید بگوییم شما یک طراحی شبیه به iPhone X سال گذشته با یک پردازنده A12 Bionic به همراه بک دوربین پشت و همچنین شش رنگ متفاوت دریافت خواهید کرد.

تاریخ عرضه گوشی iPhone XR
پیشفروش این گوشی از 19 اکتبر شروع خواهد شد و یک هفته بعد یعنی در 26 اکتبر در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که عرضه این مدل از دو مدل پیشرفته دیگر که پیشفروش آن ها در 14 سپتامبر و عرضه عمومی آن ها در 21 سپتامبر بوده است، کمی بیشتر طول می کشد.
همچنین شما باید در نظر داشته باشید که این مدل، به روز رسانی طولانی مدت مدل دیگر آیفون یعنی iPhone SE که بسیار ارزان تر بود، نیست. در گذشته شایعاتی شده بود که قرار است ورژن جدیدی از iPhone SE با نام iPhone SE2 وارد بازار شود ولی به نظر می رسد که چنین گوشی آیفونی هرگز رونمای نخواهد شد.

1

قیمت گوشی iPhone XR
به احتمال زیاد مهم ترین و جذاب ترین ویژگی در مورد گوشی iPhone XR قسمت آن است. شما به راحتی می توانید با صرف بودجه بسیار کمتری، ارزان ترین آیفون تمام صفحه ای که تا به حال ساخته شده است را بخرید. طبق گفته شرکت اپل قیمت این گوشی در نسخه 64 گیگابایتی آن 749 دلار ، در نسخه 128 گیگابایتی 799 دلار و در نهایت در نسخه 256 گیگابایتی 899 دلار است.
اگر قرار باشد قیمت این گوشی را با دیگر مدل های گوشی های آیفون مقایسه کنیم، قیمت ها به این صورت است که گوشی iPhone XS در نسخه 64 گیگابایتی قیمت آن 999 دلار است، در حالی که ارزان ترین گزینه بعد از این گوشی، iPhone 8 Plus است که نسخه 64 گیگابایتی آن 799 دلار است و در مورد گوشی iPhone X باید بگوییم که شرکت اپل مدل اورجینال این گوشی را دیگر به فروش نمی رساند.

طراحی و ساخت گوشی iPhone XR
شایان ذکر است که گوشی iPhone XR با وجود قیمت پایین خود، شباهت زیادی به گوشی های iPhone X،iPhone XS و iPhone XS Max دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است یعنی چیزی بینی دو گوشی iPhone XS و iPhone XS Max ولی به لطف قاب هایی کمی بزرگ تر آن، اندازه این گوشی به iPhone XS Max نزدیک تر است.
ساختار بدنه آن مانند این سه گوشی دیگر آلومینیوم به همراه یک درب پشت شیشه ای است، که یعنی این گوشی نیز از شارژ وایرلس پشتیبانی می کند. البته تفاوت آن ها با این گوشی در این است که گوشی iPhone XR در پشت خود فقط یک دوربین دارد و تفاوت بزرگ دیگری که در ساختار آن وجود دارد این است که این گوشی رتبه IP67 را در تست ضد آب بودن دریافت کرده است، برخلاف دو گوشی جدید دیگر که ربته IP68 را به دست آورده اند. بدین معنا که گوشی موبایل iPhone XR در مدت 30 دقیقه در آبی با عمق یک متری دوام خواهد آورد. با این حال هنوز برای جلوگیری از وارد شدن آب یا گردو غبار به درون آن گزینه خوبی است.
و بالاخره نوب به صحبت در مورد رنگ های آن رسیده است، چیزی که بسیار از کاربران را تحت تاثیر خود قرار داده است. گوشی iPhone XR در این زمینه بیشتر شبیه گوشی iPhone 5C است. اگر به یاد داشته باشد، گوشی iPhone 5C نیز رنگ بندی های متنوع و زیبایی داشت و این بار گوشی iPhone XR در شش رنگ مختلف رونمایی خواهد شد: مشکی، سفید، آبی، مرجانی ( از خانواده ی رنگ صورتی)، زرد و قرمز (به عنوان همکاری با محصولات RED شرکت اپل که مربوط به قسمت خدمات درمانی و پزشکی است. به گفته خود اپل تا کنون بیش از 160 میلیون دلار را برای تحقیقات در زمینه بیماری HIV صرف کرده است و هر زمان که کاربران مصولات قرمز شرکت اپل را بخرند بخشی از درامد آن در این زمینه صرف خواهد شد).

Color

ویژگی ها و مشخصات گوشی iPhone XR
به این بخش از مطلب که می رسیم باید این موضوع را ذکر کنیم که از آن جایی که این گوشی قیمت بسیار پایین تر نسبت به دو برادر خود دارد، قطعا مشخصات و ویژگی های آن نمی تواند با آن ها همخوانی داشته باشد. اما یه این معنا نیست که مشخصات آن بسیار ضعیف است.
در مقایسه گوشی iPhone XS و iPhone XR دو تفاوت بزرگ برای کاهش قیمت این گوشی وجود دارد. تفاوت عمده این دو گوشی در دوربین عقب و صفحه نمایش آن هاست.

صفحه نمایش iPhone XR
اول از همه، صفحه نمایش این گوشی 6.1 اینچ و LCD می باشد. بر خلاف دو گوشی دیگر از LED استفاده می کنند. در واقع همین موضوع باعث شده است که شرکت اپل بتواند تا این حد قیمت را پایین نگه دارد. البته در دو گوشی iPhone 7 و iPhone 8 نیز از تکنولوژی LCD برای صفحه نمایش استفاده شده است. بنابراین صفحه نمایش این گوشی آنچنان هم بد نیست. در مقابل گوشی های iPhone X و سری XS از LED در صفحه نمایش خود استفاده کرده اند.

3
البته شرکت اپ ادعا می کند که LCD به کار رفته در این گوشی، پیشرفته ترین LCD ممک است که تا بحال در یک گوشی هوشمند به کار رفته است، هرچند که ممکن است اینطور نباشد. با این حال، رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1792 در 828 و تراکم پیکسلی آن 326 ppi (326 پیکس بر اینچ) می باشد. شرکت اپل در مورد صفحه نمایش Liquid Retina برای این گوشی می گوید و ادعا دارد که این LCD با دقت ترین LCD در زمینه رنگ است که تا به حال در صنعت وجود داشته است. البته اشتباه نکنید، هرچقدر هم صفحه نمایش این گوشی رنگی و روشن باشد، به اندازه گوشی iPhone XS نیست و درواقع این موضوع چیزی است که شما با خرید این گوشی از دست خواهید داد.

دوربین گوشی iPhone XR
دوربین پشت این گوشی یکی دیگر از تفاوت های عمده آن با دو گوشی جدید دیگر است. برخلاف گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max، این گوشی در پشت خود فقط یک دوربین دارد. البته همین یک دوربین نیز کیفیتی به اندازه دوربین 12 مگاپیکسلی با محدوده دید عریض دو گوشی دیگر دارد. دوربین پشت این گوشی دارای تثبیت کننده اپتیکال است که موجب می شود در هنگام عکس برداری یا فیلم برداری لرزش دست را خنثی کنند و دریچه دیافراگم آن نیز f/1.8 است.
با وجود استفاده فقط یک دوربین در پشت این گوشی، شرکت اپل توانسته است همچنان حالت پرتره (a.k.a افکت بوکه) را برای دوربین این گوشی نگه دارد، به این صورت که پس از گرفتن عکس از طریق نرم افزار روی عسک پردازش شده و پشت زمینه عکس ها را تار می کند. شما همچنین می توانید سطح عمق و مقدار محو کردن را که می خواهید برای عکس های خود بعد از عکس گرفتن انتخاب کنید. این درواقع یک ویژگی برای این نسل از گوشی های iPhone است.

4
و تفاوت دیگر این گوشی ها حذف یک ویژگی کوچک است و آن هم 3D Touch می باشد. شرکت اپل سعی کرده است برای آن جایگزینی ارائه دهد و آن را Haptic Touch نامیده است. البته می توان گفت که خیالتی وجود دارد در این مورد که در برخی نقاط وقتی انگشتتان را روی صفحه نمایش نگه داشته باشید لرزشی احساس می کنید. بنابراین شما برخی از ویژگی های 3D Touch را در این گوشی از دست خواهید داد.

پردازنده و دیگر مشخصات
با وجود تفاوت هایی که گفته شد،گوشی iPhone XR و iPhone XS شباهت های زیادی دارند. هردو گوشی دارای پردازنده A12 Bionic هستند و هردو دارای تکنولوژی TrueDepth در دوربین جلو و در نتیجه FaceID برای باز کردن قفل صفحه هستند. هر دو گوشی از تکنولوژی شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند، دارای بلوتوث نسخه 5.0 و بلندگو های استریو هستند.
پردازنده A12 Bionic یک پیکربندی از A11 Bionic سال قبل است، با یک پردازنده CPU شش هسته ای و یک GPU چهار هسته ای. به هرحال، این اولین تولید پردازنده با استفاده از فراینذ 7 نانومتر است، که در نتیجه ضخامت کم، از سرعت بیشتری برخوردار است.
به زبان ساده تر، در عمل شاهد افزایش سرعت اجرای 30 درصدی در اپلیکیشن ها هستیم. همچنین برنامه می توانند با استفاده از یادگیری ماشین برای ویژگی هایی مانند تشخیص عمق بیشتر در حالت پرتره و ساخت انیموجی های بهتر در FaceTime استفاده کنند. ویژگی FaceID نیز به لطف الگوریتم های جدید و سریع، بر روی نسخه سریع تر و ایمن تری اجرا می شود.
گوشی iPhone XR همچنین جز اولین آیفون های دو سیم کارته است که به گروه iPhone XS ملحق شده است. البته مانند دو گوشی دیگر، فقط در کشور چین می توانید این گوشی را با دو سیم کارت فیزیکی واقعی پیدا کنید و برای دیگر کشور ها در آن یک سیم کارت فیزیکی و سیم کارت دیگر به صورت eSIM و تعبیه شده روی مادربورد گوشی استفاده شده است. البته بهتر است آگاه باشید که فقط برخی از شبکه های تلفن همراه توانسته اند تکنولوژی eSIM را پشتیانب کنند بنابراین ممکن است فعلا شما نیازی به فعال کردن eSIM خود نداشته باشید.
و اما در مورد باتری گوشی، شرکت اپل ادعا کرده است که این گوشی تا مدت زمان 1 ساعت و نیم، می تواند نسبت به گوشی iPhone 8 Plus بیشتر دوام بیاورد.
و درنهایت در مورد نرم افزارسیستمی، گوشی iPhone XR از همان ابتدای عرضه شدن به بازار iOS 12 را اجرا می کند، بنابراین شما با خرید این گوشی از همان ابتدا می توانید تمام تنظیمات و پیشرفت هایی که در سیستم عامل جای داده شده است را با نسخه جدید iOS دریافت می کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم