برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشکلات رایج iPhone X و راه حل آن ها

نوشته شده در تاریخ1397-06-29 توسط 7631

از نظر ما گوشی iPhone X یک گوشی بسیار خوب است، اما هنوز هم مشکلات زیادی درمورد آن وجود دارد که باید رفع شوند، از جمله این مشکلات عدم پاسخ درست صفحه نمایش، تاخیر در تماس های ورودی، خطاهایی در FaceID، وزوز کردن اسپیکر ها و گزارش هایی که در مورد لنز های ترک خورده دریافت کرده ایم. در ادامه این مطلب مشکلات بیشتر و در صورت وجود راه حل برای آن ها، این راح حل ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

گوشی iPhone X در ماه سپتامبر سال 2017 معرفی شد، 3 نوامبر 2017 عرضه بازار شد و به گوشی‌های iPhone 8 و iPhone 8 Plus ملحق شد.
با اینکه ما این گوشی از شرکت اپلرا یک گوشی موبایل بسیار خوب می دانیم، اما باز هم مشکلاتی درمورد آن وجود دارد. ما در این مقاله تمام چیزهایی که شما نیاز دارید درمورد مشکلات iPhone X بدانید، به شما نشان خواهیم داد.
ما چندین شکایت از طرف کاربران دریافت کرده ایم، از غیر قابل پاسخ بودن صفحه نمایش (که بعد از یک به روزرسانی صورت گرفته است)، مشکل وزوز کردن اسپیکرها، تعداد زیادی گزارش در مورد کار نکردن FaceID و در آخر مشکلاتی از طرف دوربین، که با توجه به گفته کاربران روی لنز دوربین گوشی موبایلشان خش افتاده یا ترک خورده است.
ما همچنین متوجه شدیم که شرکت اپل می خواهد یک نسخه از رنگ طلایی این گوشی را عرضه کند. در حاضر این گوشی موبایل فقط در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه می شود، بر خلاف گوشی های iPhone 8 و iPhone 8 Plus که در رنگ طلایی نیز عرضه می شوند. یک برنامه از طرف اپل در آغاز ماه اکتبر سال 2018، یک ورژن از رنگ طلایی این گوشی را عرضه خواهد کرد که بعدا بیشتر درمورد آن توضیح خواهیم داد.

شکایات درمورد iPhone X

شکایات زیادی از طرف کاربران در مورد اینکه لنز گوشی موبایلشان به راحتی ترک می خورد وجود دارد، اما شاید باورتان نشود ولی شکایات زیادی با عنوان " گوشی iPhone X موی من را می کشد" دریافت کرده ایم که در ادامه بیشر در مورد آن شرح می دهیم. همانطور که گفتیم شکایاتی نیز درمورد صفحه نمایش، امنیت FaceID و اسپیکر ها وجود داشت. در حال حاضر شرکت اپل در حال بررسی ادعاهایی که درمورد تاخیر در تماس های ورودی بود، می باشد.
ما به این مشکلات و مسائل نگاهی می اندازیم و انتقاد هایی که در زیر آمده است، بعضی از آن ها از بقیه آزار دهنده تر است. البته شایان ذکر است که برخی از این شکایات و مشکلات به ندرت رخ می دهند حتی در گوشی های هوشمند محبوبی که در حال حاضر در بازار وجود دارند. بنابراین ممکن است که شما با این دسته از مشکلات تا بحال روبرو نشده باشید.

قیمت گوشی iPhone X

یکی از اولین شکایات درمورد گوشی iPhone X قیمت بالای آن بوده است.
زمانی که گوشی iPhone X عرضه شد، آن دسته از طرفداران این گوشی که نمی توانستند به این قیمت دست یابند، در این امید بودند که شاید در آینده قیمت این گوشی پایین تر بیاید.

اگر شما نیز امیدوارید که قیمت این گوشی پایین تر می آید، ممکن است انتظارتان زیاد به طول نینجامد زیرا شرکت اپل سه گوشی جدید دیگر در این ماه و ماه اینده عرضه خواهد کرد و شایعاتی وجود دارد در این مورد که پس از آن ها یک نسخه ارزان تر از iPhone X با صفحه نمایش LCD عرضه خواهد شد. ما مطالب دیگری درمورد گوشی های جدید سال 2018 شرکت اپل آماده کرده ایم که می توانید آن ها را در اینجا و اینجا بخوانید.
البته در همین زمانی که آن ها معرفی می شوند ممکن است قیمت iPhone X کاهش یابد، شایعاتی در مورد توقف فروش iPhone X از طرف شرکت اپل وجود دارد که از نظر ما هتر است فروش آن را ادامه دهد. البته شاید شرکت اپل فروش آن را با صفحه نمایش LCD و قیمتی ارزان تر ادامه دهد. با این حال می توانید امید داشته باشید که در پاییز امسال یک نسخه از iPhone X با قیمت ارزان تر را بتوانید بخرید.

ترک خوردن لنز دوربین

به نظر می رسد که ترک خوردن یا شکستن لنز دوربین پشت گوشی iPhone X بسیار آسان باشد و با توجه به شکایاتی که از طرف کاربران این گوشی در قسمت پشتیبانی وب سایت اپل شده است، آن ها حتی گوشی خود را ننداخته اند ولی باز هم با این مشکل روبرو هستند.
برخی از کاربران معتقدند که مکن است آب و هوای سرد باعث ترک خوردن لنز دوربینشان شده است، اما کاربرانی که در مناطق گرم سکونت دارند نیز از این مشکل خبر داده بودند.
لنز دوربین گوشی iPhone X از شیشه ی Sapphire ساخته شده است که قرار بود بسیار محکم باشد (دو برابر محکم تر از شیشه ی معمولی).
متاستفانه ممکن است که هیچ گارانتی شامل این مشکل نشود و اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید باید شیشه دوربین گوشی خود را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد iPhone X

برخی از کاربران این گوشی از گرم شدن بیش از گوشی موبایل خود شکایت کرده اند.
با توجه به شکایتی که در سایت اپل توسط یکی از کاربران شده بود، او ادعا کرده بود گوشی موبایلش پس از دیدن چند ویدیو در فیسبوک و سپس باز کردن Safari و دیدن چند ویدیو دیگر، باتری گوشی موبایلش به سرعت خالی شده و همچنین گوشی بسیار داغ شده است.
برای حل کردن این مشکل راه حل خاصی وجود ندارد و بهتر است که گوشی خود را به دست تعمیر کار بسپارید تا به آن رسیدگی کند، ین مشکل ممکن است نرم افزاری یا سخت افزاری باشد که تعمیرکاران ماهر آیفون می توانند به آن رسیدگی کنند.

نبودن رنگ طلایی در iPhone X

اگر شما نیز علاقه مند بودید که یک گوشی iPhone X در یک غیر از خاکستری و نقره ای بخرید، ممکن است این به زودی به این خواسته تان برسید.
به نظر می رسد که شرکت اپل تمام نسخه های طلایی از این گوشی را ساخته است اما به دلایلی آن را نگه داشته و به بازار عرضه نکرده است. شرکت اپل با کمیته فدرال قراردادی درمورد بایگانی نسخه طلایی iPhone X در ابتدای اکتبر سال 2017 داشته است.
این شرکت عکس هایی را نشان داد که بیانگر این بود که iPhone X یک نسخه طلایی نیز دارد. این نسخه از iPhone X دقیقا همان نوع رنگ طلایی که در iPhone 8،iPhone 8 Plus و iPad 2018 بود را دارد.
نسخه طلایی این گوشی ممکن است مشکلاتی درهنگام تولید داشته باشد. زیرا قبل از عرضه شدن گوشی های iPhone سال 2017 شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه شرکت اپل مشکلاتی در تولید نسخه طلایی خود داشته است.
در ماه سپتامبر سال 2017 Ming-Chi Kuo تحلیلگر امنیت KGI گفت که نسخه طلایی این گوشی ممکن است به دلیل مسائلی بعدا به فروش برسد.
به گفته وبسایت MacRumors ممکن است این مشکل به دلیل استفاده قاب فولادی ضد زنگی که در iPhone X به کار رفته است باشد. در iPhone 8 از قاب آلومینیومی استفاده شده است.

نبودن محصولات قرمز برای iPhone X

خب پس درمورد نسخه قرمز iPhone X چه؟ شرکت اپل یک نسخه قرمز از گوشی های iPhone 8 و iPhone 8 Plus ساخته است، آیا این شرکت برای iPhone X خود نیز این نسخه را خواهد ساخت یا خیر؟
به نظر می رسد که این موضوع غیر ممکن باشد، اما به هر حال شرکت اپل یک قاب محافظ قرمز رنگ برای این گوشی ساخته است که می توانید در عکس زیر ببینید.

مشکلات FaceID

اگر گوشی iPhone X شما توانایی تشخیص چهره شما از طریق FaceID ندارد، شرکت اپل ممکن است گوشی موبایل شما را با یک iPhone X نو تعویض کند ( البته از آنجایی که در ایران Apple Store وجود ندارد بهتر است با شخصی که گوشی موبایلتان را از اون خریده اید هماهنگ کنید تا در صورت وجود گارانتی، گوشی موبایلتان را تعویض کنید. در غیر این صورت گوشی موبایلتان را به یک تعمیر کار قابل اعتماد بسپارید.)
با توجه به گزارش Apple Insider، وجود مشکلی از طرف هردو دوربین جلو و پشت باعث می شود که این دوربین ها به درستی کار نکنند و در نتیجه FaceID گوشی موبایل شما از کار بیوفتد.
این مشکلات ممکن است با تعویض دوربین جلو یا پشت رفع شود. برای کاربرانی که به Apple Store مراجعه می کنند نیز ممکن است بجای تعویض گوشی با یک مدل نو iPhone X، دوربین های جلو یا پشت گوشی موبایلشان را تعویض کنند.
واقعیت این است که مشکل با هر دو دوربین جلو و پشت را نشان مرتبط است و نشان می دهد که ارتباطی بین سیستم TrueDepth که توسط دوربین FaceID استفاده می شود و دوربین پشت آیفون وجود دارد.

با توجه به صحبت هایی که بین Apple Insider با تعدادی از کارمندان شرکت اپل، این مشکل به ندرت رخ می دهد و می گوید که این سیاست یک برنامه تعمیر جدید یا نقص گسترده در دوربین های TrueDepth را نشان نمی دهد. بلکه یک اصلاح در روش پشتیبانی است که معمولا رخ می دهد.

کشده شدن موها توسط iPhone X

این مشکل یکی مشکلات تصادفی این گوشی است. برخی از کاربران از این موضوع شکایت کرده اند که مو یا ریش آن ها توسط iPhone X گرفته شده و کشیده می شود. به نظر می رسد که موها در بین درز های قاب این گوشی گیر کرده و باعث کشیده شدن آن ها می شود. التبه این مشکل مختص iPhone X نیست و در گوشی های آیفون قدیمی تر نیز این مشکل دیده شده است. اگر شما نیز چنین مشکلی دارید بهترین کار این است که از یک قاب محافظ برای گوشی موبایلتان استفاده کنید.

تاخیر در تماس های ورودی

گزارش های مشترکی در این مورد وجود دارد که کاربران iPhone X در دریافت تماس های تلفنی مشکل دارند.
چیزی که کاربران در این مورد توصیف کرده این است که وقتی که با آن ها تماس گرفته می شود، صدای زنگ شنیده می شود و انتظار می رود که صفحه نمایش روشن شده و گزینه های رد تماس و قبول کردن تماس بالا بیاید، اما صفحه نمایش برای مدت بین 5 تا 15 ثانیه روشن نمی شود، یعنی کاربر تا مدتی نمی تواند به تماس پاسخ دهد یا گاهی اوقات آن را بطور کلی از دست می دهد.
شرکت اپل این مشکل را بطور جدی در نظر گرفته است و به گفته MacRumors در حال حاضر هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نشده است.

مشکل کار نکردن تاچ iPhone X

برخی از کاربران متوجه شده اند که تاچ صفحه نمایش گوشی iPhone X آن ها از کار افتاده است. در برخی از موارد، این مشکل در آب و هوای سرد رخ داده است، و در پاسخ این مشکل شرکت اپل نسخه جدیدی از iOS را منتشر کرد که این مشکل را حل می کند.
با توجه به گفته یکی از کاربران، به معنای واقعی کلمه، بعد از مدت 2 ثانیه که از منزل خارج شده و به یک منطقه سرد می رود، تاچ صفحه نمایش گوشی موبایلش از کار می افتد.
شرکت اپل از این مشکل آگاه است و بر اساس گزارشی که در The Loop قرار گرفته است، اپل در این مورد اظهار می کند که از این موضوع آگاه است که تاچ صفحه نمایش iPhone X پس از تغییر سریع هوای محیط به هوای سرد، بطور موقت از کار می افتد ولی دوباره بطور کامل کارایی خود را به دست می آورد و این مشکل در بروز رسانی های آینده iOS رفع خواهد شد.

این به روز رسانی نرم افزار در حال حاضر منتشر شده است. با توجه به اعلامیه های منتشر شده، در iOS 11.1.2 این مشکل که تاچ صفحه نمایش پس از افت دمای فوری از کار می افتد را حل کرده است. همچنین مشکلی که باعث می شود تحریف درعکس های زنده و فیلم برداری توسط iPhone X صورت گیرد، با این به روز رسانی حل شده است. شرکت اپل همواره توصیه کرده است که گوشی های آیفون در دمای زیر صفر درجه و بالاتر از 35 درجه سانتی گراد به خوبی عمل نخواهند کرد ( 32 تا 95 درجه فارنهایت).

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم