مشکلات رایج iPhone 6 و iPhone 6 Plus و راه حل آن ها (صفحه اول)

نوشته شده در تاریخ1397-07-02 توسط 5127

بالاخره اندازه ی گوشی های موبایل شرکت Apple با گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus بزرگ تر شد، و استایل گوشی های جمع و جور قبلی خود را با یک صفحه نمایش بزرگ تر تغییر داد. این دو گوشی باریک و ظریف از زمانی که عرضه بازار شد یعنی سال 2014، فروش بسیار خوبی داشت و حتی زمانی که گوشی های iPhone 8 و iPhone 8 Plus وارد بازار شد، فروش آن متوقف نشد. بسیاری از مردم از استفاده ی iPhone 6 خود بسیار لذت بردند اما متاسفانه بعد از گذشت مدتی مشکلاتی زیادی برای این گوشی پیش آمد. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که با گوشی iPhone 6 خود به مشکل مواجه شدید، این مطلب به خوبی به شما کمک می کند که آن مشکل را رفع کرده و همچنان از گوشی خود لذت ببرید.

چگونه مشکل خاموش شدن خود به خود، یا باتری ضعیف iPhone 6 را حل کنیم؟
در سال 2016 شرکت Apple یک برنامه ریزی تعویض رایگان باتری برای گوشی های iPhone 6s که بطور غیر منتظره و خود به خود خاموش می شدند انجام داد. کاربران گزارش داده بودند که گوشی موبایلشان زمانی که شارژ آن به زیر 30 درصد می رسد خاموش می شود.

تعداد زیادی از کاربران گوشی iPhone 6 گزارش داده بودند که گوشی موبایلشان زمانی که شارژ آن به زیر 40 درصد می رسد، خود به خود خاموش می شودو برخی دیگر نیز از عمر ضعیف باتری گوشی موبایل خود شکایت کرده بوند، اما با این حال شرکت اپل برای گوشی iPhone 6 همچین فراخوانی را انجام نداد بنابراین مردم مجبورن که خودشان برای حل این مشکل راهی پیدا کنند. پس ما راه و روش هایی که ممکن است این مشکل را حل کنید برای شما ارائه خواهیم داد.

• اگر شما تجربه عمر باتری ضعیف گوش یخود را دارید، ما مطلبی آماده کردیم و بصورت کامل در مورد افزایش عمر باتری گوشی های iPhone توضیح داده ایم کهذ شما می توانید با کیلیک بر اینجا، به آن آموزش مراجعه کنید.
• اگر شما از آن دسته افراد بدشانسی هستید که تجربه خاموش شدن غیر منتظره گوشی خود را دارید، متاسفانه راهی جز تعویض باتری گوشی موبایلتان ندارید، جهت این کار به تعمیر کاران متخصصی که در زمینه تعمیرات گوشی های آیفون تخصص دارند مراجعه کنید تا درصورت وجود مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری آن را تعمیر کنند.


چگونه مشکل کند کار کردن یا هنگ کردن iPhone 6 را حل کنیم؟
ما چندین پست مشاهده کردیم که کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus از کند شدن گوشی موبایلشان زمانی که یک به روز رسانی جدید انجام می دادند، خبر داده بودند. اگر شما نیز متوجه شدید که چندد روزی است گوشی موبایلتان در هنگام اجرا برنامه ها دیر عمل می کند، هنگ می کند یا بطور کلی مشکل غیر قابل تحملی در اینگونه موارد دارید، ما راه حل هایی داریم که شما بهتر است آن ها را امتحان کنید.
• ابتدا گوشی خود را ریستارت یا راه اندازی دوباره کنید، با فشردن و نگه داشتن دکمه پاور گوشی و تا زمانی که لوگوی Apple نمایان می شود آن را نگه دارید.
• اگر راه قبلی چاره ساز نبود، یک بازگردانی به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) انجام دهید و از یک پشتیبان برای بازگردانی گوشی خود استفاده کنید.

حل مشکل کار نکردن GPS
تعدادی از کاربران گوشی iPhone 6 با مشکل کار نکردن GPS در این گوشی مواجه شده اند. آن ها چه زمانی که از Apple Map، چه از Google Map و یا هر اپلیکیشنی که نیازمند GPS است استفاده می کنند و متوجه شده اند که بطور کامل قطع است یا خیلی دیر به روز رسانی می شود. آن ها می گویند که این مشکل ممکن است زمانی که به وای فای متصل اند درست کار کند. به هر حال راه حل های ممکن برای رفع این مشکل را توضیح خواهیم داد.
• ممکن است که هنگام استفاده از اپلیکیشن هایی که نیازمند GPS هستند، ویژگی Location Services یا سرویس مکان یاب شما غیر فعال باشد از این رو ابتدا اطمینان حاصل کنید که این ویژگی در گوشی شما فعال است. برای این کار به تنظیمات گوشی موبایل خود و قسمت Privacy رفته و گزینه Location Services را بررسی کنید. همچنین از این موضوع مطئن شوید که در این قسمت دیگر ویژگی هایی که ممکن است به مکان شما مربوط باشد، غیرفعال نباشند.
• برخی محافظ های گوشی که شما برای امنیت بیشتر گوشی موبایلتان استفاده می کنید، از جنسی ساخته شده اند که در عملکرد ارتباطات گوشی شما اختلال ایجاد می کند. بنابراین اگر از محافظ یا کاور استفاده می کنید آن را بردارید سپس دوباره GPS گوشی خود را تست کنید.
• گاهی اوقات شبکه های ارتباطی دچار مشکلاتی می شوند و در عملکرد GPS اختلال ایجاد می کنند. از این رو پیشنهاد می کنید که تنظیمات شبکه گوشی موبایلتان را ریست یا دوباره راه اندازی کنید. برای انجام این کار به تنظیمات گوشی خود در قسمت General به قسمت Reset بروید سپس گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. توجه کنید که با انجام این کار تمامی شبکه هایی که به آن متصل بوده اید از بین خواهد رفت و شما مجبورید دوباره گذرواژه آن ها را وارد کنید و شبکه های تلفن همراه را دوباره تنظیم کنید.
• امکان دارد که یک مشکل سخت افزاری باعث بروز این مشکل شده باشد بنابراین تعویض فلت آنتن که به برد اصلی متصل استت ممکن است چاره ساز باشد. این کار برای برخی جوابگو بوده است اما نه برای همه.
• شاید دیگران به شما پیشنهاد کنند که وقت آن رسیده که یک آیفون جدید یا حتی برند دیگری را خریداری کنید، اما بهتر است ابتدا گوشی موبایل خود را به تعمیر کاران متخصص بسپارید، در صورت حل نشدن مشکل سپس تصمیم بگیرید.

هنگ کردن گوشی iPhone 6 هنگام استفاده از اپلیکیشن ها
این موضوع یکی از مواردی است که تالار گفتمان Apple بسیار دیده است. کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus از این موضوع شکایت می کردند که گوشی آیفونشان هنگام استفاده از اپلیکیشن ها هنگ می کند. این مشکل هنگام به روز رسانی iOS به نسخه 9.3.1 نیز گزارش شده بود. این مشکل حتی چندین بار در یک روز اتفاق می افتد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که با این مشکل مواجه است، روش های زیر را امتحان کنید تا شاید مشکلتان بدون نیاز به تعمیرکار رفع شود.
• با استفاده از دکمه قفل صفحه نمایش را خاموش و دوباره روشن کنید.
• با فشردن و نگه داشتن دکمه قفل یا پاور، سعی کنید گوشی را دوباره راه اندازی کنید. برای این کار دکمه پاور گوشی را تا زمانی که لوگوی Apple نمایان نشده همچنان نگه دارید.
• با استفاده از نرم افزار iTunes اقدام به بازگردانی به تنظیمات کارخانه کنید و یا از طریق یک پشتیبان گوشی خود را بازگردانی کنید.
• اگر هیچ کدام از این راه حل ها چاره ساز نبود، به یک تعمیر کار متخصص در این زمینه مراجعه کنید، ممکن است این مشکل سخت افزاری باشد نه نرم افزاری و تشخیص آن توسط یک تعمیر کار ممکن است.

چگونه مشکل عدم ارسال و دریافت پیام از طریق iMessage را حل کنیم؟
آیا این مشکل برای شما پیش آمده که نتوانید از طریق iMessage به مخاطبین خود پیام ارسال کنید یا در دریافت پیام ها مشکل دارید؟ شما تنها نیستید، برخی از کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus از این موضوع خبر داده اند که در ارسال پیام یا دریافت، با برخی از مخاطبین خود مشکل دارند، گرچه برخی می گویند قادر به دریافت پیام هستند اما ارسال پیام از طریق iMessage ممکن نیست. برخی دیگر نیز گزارش داده اند که اپلیکیشن iMessage در گوشی آن ها به درستی کار نمی کند. این مشکل در نسخه های مخلتف iOS از جمله نسخه 10 گزارش شده است. اینجا چند راه حل احتمالی برای حل این مشکل وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید.
• اپلیکیشن iMessage را غیر فعال و دوباره فعال کنید، و یا بطور کامل غیر فعال کنید و بررسی کنید که پیام ها ارسال یا دریافت می شوند یا خیر.
• مسدود بودن مخاطبین از دریافت پیام از طرف آن ها جلوگیری می کند از این رو مطمئن شوید که مخاطبی که در حال ارسال یا دریافت پیام با او هستید مسدود نباشد. برای این کار به تنظیمات گوشی خود رفته و سپس در قسمت Phone وارد Call Blocking & Identification شوید و اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما در لیست مسدودی ها نباشد.
• اگر یک iPhone قدیمی تر یا یک دستگاه iOS دیگر در اختیار دارید که در آن از اپلیکیشن iMessage استفاده می کنید، iMessage را در آن دستگاه غیر فعال کنید و از حساب اپل خود خارج شوید. برای خارج شدن از حساب خود کافیست به تنظیمات گوشی خود و به Messages رفته و در قسمت Send and Receive گزینه Apple ID را لمس کرده و سپس Sign Out را بزنید.
• شاخه گفتوگو با آن دسته از افرادی که در برقراری ارتباط با آن ها مشکل دارید را به صورت کامل پاک کنید و یک گفتوگوی جدید شروع کنید.
• مخاطب مورد نظر را بطور کامل حذف کرده سپس دوباره او را وارد مخاطبین کنید.
• دکمه ای هوم گوشی و پاور را بصورت همزمان بگیرید و نگه دارید تا زمانی که گوشی دوباره راه اندازی شود. شما با انجام دادن این کار اقدام به راه اندازی دوباره حافظه دستگاه خود کرده اید و ممکن است برخی مشکلات نرم افزاری از این قبیل رفع شود. نگران نباشید با این کار هیچ اطلاعاتی در گوشی موبایل شما حذف نخواهد شد.
• همانند موردی که در مشکل GPS وجود داشت، با رفتن به تنظیمات گوشی قسمت General سپس قسمت Reset با زدن Reset Network Settings اقدام به راه اندازه دوباره شبکه های تلفن همراه خود کنید. همچنان با این کار شما مجبور به تنظیم دوباره شبکه و وارد کردن دوباره گزرواژه ها می شوید.
• گوشی موبایل خود را با استفاده از نرم افزار iTunes به تنظیمات کارخانه برگردانید.
• درصورت جوابگو نبودن هیچ یک از این راه حل ها، گوشی خود را به تعمیرکار متخصص بسپارید.

چگونه گوشی iPhone 6 خود را به iOS 11 به روز رسانی کنیم؟
هربار که نسخه ای جدید از iOS رو نمایی می شود برخی کاربران در به روزرسانی آن با مشکل مواجه می شوند. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید به نکات زیر توجه کنید.
• اگر شما در حال به روز رسانی از طریق (OTA = Over The Air) هستید که به معنای به روز رسانی از طریق وای فای یا دیتای موبایل است شما نیاز دارید که 1.5 گیگیاباست فضای خالی داشته باشید بنابراین این مقدار فضا را برای به روز رسانی خالی نگه دارید تا با مشکل مواجه نشوید.
• اطمینان حاصل کنید که وای فای گوشی موبایلتان روشن است و سپس به تنظیمات گوشی خود سپس به General و بعد از وارد Software Update شوید و اقدام به آپدیت گوشی آیفون خود شوید.
• اگر نمی توانید بطور مستقیم از طریق وای فای گوشی موبایلتان را به روز رسانی کنید، پس از نرم افزار iTunes در کامپیوتر خود استقاده کنید ولی ابتدا مطمئن شوید که نسخه iTunes که درحال استفاده از آن هستید، آخرین نسخه موجود باشد و سپس اقدام کنید.
• اگر از در روش قبل مشکلی داشتید، دکمه هوم و پاور را همزمان نگه دارید تا گوشی وارد حالت Recovery شود. زمانی که لوگوی اپل و آیتیونز بر روی گوشی نمایان شد دکمه ها را رها کنید و گزینه Update را در کامپیوتر خود انتخاب کنید و به روزرسانی نرم افزار را از این طریق ادامه دهید.
• اگر در هنگام به روز رسانی با کد ارور خاصی مواجه شدید، معنی کد را در گوگل جستوجو کرده و درصورت امکان مشکل را رفع کنید.
• درصورتی که هیچکدام از این موارد مشکل شما را حل نکرد، به تعمیر کاران و نرم افزار کاران متخصص مراجعه کنید.

مشکل قرمز شدن صفحه نمایش قبل از نشان دادن لوگوی Apple
تعدادی از کسانی که گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus دارند از این مشکل خبر دادند که صفحه نمایش گوشی موبایلشان قبل از اینکه لوگوی Apple نشان داده شود بطور کامل قرمز می شود یا چشمک می زند. برخی مواقع این قرمزی صفحه نمایش خود به خود برطرف می شود و بعد از گذشتی مدتی دوباره این حالت اتفاق می افتد، گاهی اوقات نیز این قرمزی همچنان باقی می مانند و مانع خاموش شدن صفحه نمایش می شود. اگر شما هم با این مشکل مواجهید به نکات زیر دقت کنید.
• دکمه های پاور و هوم گوشی خود را بطور همزمان به مدت 10 ثانیه یا تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کردید نگه دارید، در این صورت گوشی iPhone شما بصورت معمولی دوباره راه اندازی می شود، ولی این مشکل ممکن است دوباره رخ دهد.
• امکان دارد که این مشکل یک مشکل نرم افزاری باشد، شاید به پشتیبان گیری نادرست مربوط باشد. شما می توانید با بازگردانی این مشکل را حل کنید. بنابراین با گرفتن دکمه پاور یا قفل اقدام به خاموش کردن گوشی موبایل خود کنید. ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه iTunes در کامپیوترتان نصب است سپس با یک کابل USB گوشی موبایلتان را به کامپیوتر متصل کنید و با گرفتن همزمان دکمه های پاور و هوم گوشی برای چند ثانیه، زمانی که گوشی موبایتلان روشن شد، دکمه پاور را رها کنید ولی دکمه هوم را همچنان نگه دارید و زمانی که صفحه ای با عنوان Connected to iTunes مشاهده کردید، دکمه هوم را نیز رها کنید. سپس راه های مربوط به بازگردانی (Restore) گوشی آیفونتان را انجام دهید.
• همچنین ممکن است که به شکلی مشکل سخت افزاری باشد، بنابراین برای تعمیر آن به سراغ یک تعمیرکار خبره رفته تا در صورت نیاز تاچ و ال سی دی گوشی موبایلتان را تعویض کند. پیشنهاد می شود قبل از اینکه به تعمیرکار مراجعه کنید با یک گوشی موبایل دیگر از گوشی موبایلتان فیلم بگیرید تا درصورت درست کار کردن گوشی موبایلتان هنگامی که در دست تعمیرکار است، از این موضوع اطمینان حاصل کند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم