برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشکلات رایج iPhone 6 و iPhone 6 Plus و راه حل آن ها (صفحه دوم)

نوشته شده در تاریخ1397-07-13 توسط 1615

مشکل بزرگ نشان دادن عکس ها یا آیکون ها روی صفحه نمایش
این مشکل نسبتا رایج است که کاربران گزارش کرده اند عکس ها یا آیکون ها در صفحه نمایش گوشی موبایلشان بزرگ نشان داده می شود و دیدن واضح آن ها را برای مردم سخت می کند. خوشبختانه ابه دلیل این است که عکس ها خود به خود زوم شده اند و به راحتی می توان این مشکل را حل کرد.
برای درست کردن اندازه آیکون ها و عکس ها به روش زیر عمل کنید.
• سه انگشتتان را به صورت همزمان نگه ندارید و دو بار پشت سر هم روی صفحه نمایش کلیک کنید. در این لحظه احتمالا می بینید که همه چیزبه حالت نرمال خود باز می گزدد.
• برای اینکه مطمعن شوید که این مشکل دوباره رخ نمی دهد به تنظیمات گوشی موبایل خود رفته و در قسمت General به Accessibility بروید و گزینه Zoom را به Off تغییر دهید.

مشکل نشنیدن صدا در هنگام تماس
تعدادی از کاربران گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus از این مشکل خبر داده اند که در هنگام تماس تلفنی، صدای مخاطب را نمی شنوند. به گفته این کاربران، آن ها می توانند تماس ها را به درستی و همانند قبل دریافت کنند، اما در این هنگام هیچ صدایی از طرف مخاطب برای آن ها به گوش نمی رسد یا صدا بصورت غیر معمول و بسیار پایین به گوش می رسد حتی زمانی که ولوم صدا تا حد ممکن بالا باشد.
برای حل این مشکل راه حل های پیشنهادی را در پایین به شما ارائه می دهیم، مطمعن شوید که همه این روش ها را به درستی به کار ببرید.
• اول از همه از دکمه ولوم بالای صدا استفاده کنید و در زمانی که پیامی مربوط به صدا روی صفحه نمایش پدیدار می شود، دقت کنید که روی حالت هدفون نباشد.
• مطمعن شوید که چیزی اسپیکر گوشی موبایلتان را پوشش نمی دهد. هر چیزی از جمله محافظ صفحه نمایش، کاور یا حتی گردو غبار نیز باعث می شود در عملکرد اسپیکر گوشی موبایل اختلال ایجاد کند. برای اطمینان از تمیز بودن آن از یک قلم مو برای تمیز کردن آن استفاده کنید و یا ضربه آرامی به اسپیکر بزنید تا اگر چیزی راه آن را مصدود کرده است خارج شود.
• اطمینان حاصل کنید که چیزی در پورت هدفون نباشد. حتی می توانید برای آزمایش کردن آن یک هدفون را به گوشی موبایلتان متصل و سپس اتصال آن را قطع کنید و دوباره امتحان کنید.
• از طریق تنظیمات گوشی موبایلتان اتصال بلوتوثرا قطع کنید و مطمعن شوید که گوشی موبایلتان از طریق بلوتوث به ماشین یا دیگر وسایل صوتی متصل نباشد. اگر قبلا از طریق بلوتوث به یک دستگاه صوتی متصل شده اید، گوشی موبایلتان را یک بار دیگر به آن متصل کنید و سپس اتصال را قطع کنید. سپس امتحان کنید و ببینید در این دو حالت صدای اسپیکر تفاوتی کرده است یا خیر.
• بنا به گفته برخی کاربران خاموش بودن حالت لغو کردن اختلا صدا ( Noise Cancelation) ممکن است به حل این مشکل کمک کند. بنابراین به تنظیمات گوشی موبایلتان رفته و در قسمت General وارد Accessibility شوید و گزینه Noise Cancelation را غیر فعال کنید.
• در حین تماس، گوشی را روی حالت اسپیکر قرار دهید و ببینید که مشکل رفع می شود یا خیر.
• پس از امتحان کردن راه حل های بالا، دکمه قفل و هوم گوشی موبایلتان را برای 10 ثانیه بگیرید و نگه دارید تا گوشی ریستارت شود
• اگر باز هم مشکلتان در این زمینه حل نشده است، ممکن است اسپیکر گوشی موبایلتان آسیب دیده باشد و نیاز است که گوشی موبایلتان را به تعمیر کار بپسارید.

حل مشکل شارژ نشدن گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus
شکایاتی از طرف دارندگان گوشی iPhone 6 وجود دارد که از شارژ نشدن گوشی موبایلشان خبر داده اند. به گفته آنان گوشیموبایلشان را طبق معمول به شارژر متصل می کنند ولی گوشی موبایلشان هیچ واکنشی نسبت به شارژ شدن ندارد.
راه حل های احتمالی برای حل این مشکل :
• ابتدا اطمینان حاصل کنید که از کابل شارژر و شارژر دیواری که به همراه گوشی iPhone 6 یا iPhone 6 Plus در جعبه آن دریافت کرده اید برای شارژ کردن گوشی موبایلتان استفاده کنید. اگر از شارژر یا کابلی که توسط شرکت اپل تایید نشده باشید استفاده می کنید، ممکن است باعث بروز این مشکل باشد.(اگر شارژر یا کابل شارژر اورجینال خود iPhone 6 را در اختیار ندارید می توانید از شارژر های اصلی iPhone که در بازار موجود است استفاده کنید)
• شارژر های دیواری ، کابل های و همچنین پریز های مختلف برای شارژ کردن امتحان کنید.
• پورت شارژر گوشی موبایلتان و محل اتصال کابل به شارژر را بررسی کنید و مطمئن شوید که گرد و غبار یا ریز گرد در آن ها گیر نکرده باشد. می توانید برای تمیز کردن این پورت ها از یک مسواک تمیز یا قلم موی تمیز استفاده کنید.
• گزارش هایی وجود دارد که بیان می کند اگر کابل Lightning خود را در محل مرطوب یا خیس نگه دارید، دچار پوسیدگی و خوردگی می شود و همین موضوع ممکن است در شارژ شدن گوشی موبایلتان اختلال ایجاد کند. اگر کابل شارژرتان خیس و مرطوب است به هیچ وجه آن را به گوشی موبایتان متصل نکنید زیرا این کار باعث آسیب دیدگی پورت شارژ گوشی موبایلتان شود. اگر کابل شارژرتان پوسیده شده باشد و یا چیزی روی محل اتصال شارژ باشد شما نمی توانید با استفاده از یک پارچه آن را خارج کنید، بنابراین بهتر است که یک شارژر و کابل اصلی نو از مراکزمعتبر بخرید.
• سعی کنید هنگامی که شارژر به موبایلتان متصل است، با گرفتن همزمان دکمه های قفل و هوم برای 10 ثانیه، گوشی موبایلتان را ریستارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که مشکل رفع شده است یا خیر.
• البته احتمال دارد که باتری گوشی موبایلتان نیز روزهای آخر عمر خود را می گذراند و باعث شده است گوشی موبایلتان به درستی شارژ نشود. بنابریان اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده کارساز نبود، گوشی خود را به تعمیرکار بسپارید که این مشکل را حل کند.

خطای No SIM Card
برخی از کاربران گزارش داده اند که گوشی iPhone 6 آن ها مرتبا درمورد سیم کارت اخطار می دهد. ممکن است این خطا با عنوان (Invalid SIM) یا (No SIM Card installed) باشد. در ادامه چند راه حل وجود دارد که ارزش امتحان کردن دارد.
• گوشی موبایلتان را روی حالت Airplane بگذارید و سپس دوباره آن را غیر فعال کنید.
• گوشی موبالتان را با خاموش و روشن کردن یا گرفتن همزمان دکمه های قفل و هوم برای 10 ثانیه، ریستارت کنید.
• اگر شما به تازگی سیم کارتتان را وارد موبایل کرده و با این خطا مواجه شده اید، این احتمال وجود دارد که سیم کارت کثیف یا آسیب دیده است. بنابراین سیم کارت را خارج کرده و آن را بررسی کنید. می توانید برای تمیز کردن آن از یک مداد پاک کن استفاده کنید و قسمت های طلایی رنگ روی سیم کارت را تمیز کنید و خرده های باقی مانده ی روی آن را قبل قرار دادن سیم کارت به گوشی موبایلتان از بین ببرید.
• اگر گوشی موبایلتان از دستتان افتاده یا به نحوی ضربه دیده است، احتمالا جک سیم کارت شل شده است. برخی از کاربرانی که با این مشکل روبرو بوده اند، با قرار دادن نوار کوچک و نازکی در پشت جک سیم کارت، آن را دوباره در سرجای خود قرار داده اند.
• مطمئن شوید که iOS گوشی موبایلتان در آخرین نسخه موجود است. برای انجام این کار به تنظیمات گوشی موبایل در قسمت General و سپس در قسمت About، گزینه Software Update را بررسی کنید.
• سیم کارت خود را بر روی دستگاه سازگار دیگری و یا سیم کارت دیگری را روی گوشی خود امتحان کنید.
• اگر مشکلتان همچنان وجود دارد به ارائه دهنده خود یا به یک تعمیر کار جهت تعمیر گوشی موبایلتان مراجعه کنید.

مشکل خم شدن گوشی iPhone 6 Plus
طوفانی در شبکات آنلاین در مورد خم شدن گوشی iPhone 6 Plus به راه افتاده است، اما شرکت اپل ادعا می کند که این مشکل شایع نیست و فقط 9 نفر برای حل این مشکل با شرکت ارتباط برقرار کرده اند. البته در هفته های آینده تعداد شکایات بیشتر شد. البته با طراحی نازک و بزرگ بدیهی است که این اتفاق ممکن است رخ دهد و از مدل های سال گذشته بیشتر خم خواهد شد. البته اگر شما به دنبال این مشکل نباشید و سعی نکنید که آن را خم کنید احتمالا این مشکل برایتان پیش نخواهد آمد. این اتفاق چه از نظر شما یک مشکل بزرگ باشد چه نباشد، کار هایی که می توانید در صورت بروز چنین مشکلی انجام دهید را در ادامه شرح داده ایم.
• در ابتدا اگر مقدار خمیدگی گوشی موبایلتان کم است و مشکل دیگری به وجود نیامده است، می توانید با استفاده از یک محافظ یا کاور مناسب می تواند در پوشاندن و ثابت نگه داشتن خمیدگی آن به شما کمک می کند.
• همچنین اگر مقدار خمیدگی موبایلتان کم و مشکلی دیگری پیش نیامده است، می توانید با مراقبت، از بدتر شدن خمیدگی آن جلوگیری کنید. اگر گوشی موبایتان را در جیب شلوار بسیار تنگ یا جیب پشت نگه می دارید، این مسئله ممکن است باعث خمیدگی گوشی موبایلتان باشد. بنابراین در نگه داری گوشی موبایلتان دقت کنید.
• در صورت امکان گوشی موبایلتان را به فروشگاهی که از آن خریداری کرده اید ببرید تا در اگر ممکن است گوشی را برایتان تعویض کنند.

مشکل شکستن یا خطو خش افتادن روی صفحه نمایش
بسیار از کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus گزارش داده اند که صفحه نمایش گوشی موبایلشان در هنگام به افتادن به آسانی آسیب می بیند. زمانی که شما گوشی موبایلتان را از طرف صفحه نمایش می اندازید، احتمال بسیار زیادی دارد که صفحه نمایش بشکند. به همین دلیل بهترین راه برای تضمین امنیت صفحه نمایش گوشی موبایلتان این است که از یک محافظ صفحه نمایش برای iPhone 6 یا iPhone 6 Plus خود استفاده کنید. اما اگر در حال حاضر صفحه نمایش گوشی موبایلتان شکسته است گوشی موبایلتان را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید تا صفحه نمایش گوشی را تعویض کند.


مشکل کار نکردن Touch ID
شکایات زیادی از طرف کاربران در تالار های گفتمان وبسایت اپل وجود دارد که از کار نکردن Touch ID گوشی موبایل iPhone 6 یا iPhone 6 Plus خود خبر داده اند. گاهی اوقات این مشکل بعد از به روز رسانی نرم افزار سیستمی iOS بروز می دهد و گاهی اوقات تلاش برای حذف و اضافه کردن اثر انگشت های جدید باعث بروز این مشکل می شوند که در نهایت مراحل نصب Touch ID پشت سر هم با عدم موفقیت مواجه می شود. راه حل های ممکن برای این مشکل را که در پایین آمده است امتحان کنید:
• دکمه های قفل و هوم گوشی را به مدت 10 ثانیه به صورت همزمان نگه دارید تا گوشی به اجبار ریستارت شود (زمانی که لوگوی اپل مشاهده شد دست خود را از روی دکمه ها بردارید).
• اطراف دکمه هوم گوشی موبایلتان را با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید. (گاهی اوقات کثیف بودن دکمه هوم باعث می شود Touch ID اثر انگشت شما را به خوبی تشخیص ندهد)
• به تنظیمات گوشی موبایلتان بروید و در قسمت Touch ID & Passcode تمامی اثر انگشت ها را حذف کرده و گزینه Passcode off را انتخاب کنید، گوشی موبایلتان خاموش و روشن کنید و سپس به همین مسیر مراجعه کرده و و اثر انگشت خود را دوباره اضافه کرده و امتحان کنید.
• با استفاده از نرم افزار iTunes ازاطلاعات گوشی موبایلتان یک پشتیبان تهیه کرده و سپس گوشی موبایلتان را از طریق آن پشتیبان بازگردانی کنید. اگر مشکل رفع نشد، این بار بدون پشتیبان گیری گوشی موبایلتان را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید و سپس اثر انگشت خود را اضافه کنید و ببینید Touch ID به درستی کار می کند یا خیر.
• اگر همچنان با این مشکل روبرو بودید گوشی موبایل خود را به مراکز تعمیرات موبایل ببرید. ممکن است این مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد که تعمیر کار آن را تضخیص داده و تعمیر خواهد کرد.

مشکل کار نکردن بلوتوث
بسیاری از کاربران جدید iPhone 6 و iPhone 6 Plus با اتصال به دستگاه های بلوتوث به خصوص به سیستم های اتومبیل مشکل دارند. برخی افراد نمی توانند سیستم in-Car را راه اندازی کنند (سیستمی که به گوشی موبایل را به اتوموبیل متصل کرده و از آن برای پاسخ به تماس ها یا حتی گوش دادن به آهنگ استفاده می شود)، در حالی که دیگران در برقراری ارتباط از طریق بلوتوث با یکدیگر مشکل دارند. این مشل به هیچ عنوان به مدل بخصوصی نمی شود. با توجه به گزارش ها طیف گسترده ای از برند های خودرو از جمله تویوتا، بنز، BMW، هوندا، نیسان و دیگر موارد، یا این مشکل مواجه اند. گزارش هایی وجود دارد که این مشکل برای مدل های قبلی آیفون وجود ندارد.
برای حل این مشکل روش های زیر را امتحان کنید.
• ابتدا تمامی دستگاه هایی بلوتوثی که اتومبیل یا دیگر دستگاه بلوتوثی که درحال تلاس برای اتصال به آن هستید را حذف کنید. سپس به تنظیمات گوشی موبایلتان رفته و در قسمت General به قسمت Reset رفته و Reset Network Settings را انتخاب کنید. سپس دکمه های هوم و قفل را به مدت 10 ثانیه برای ریستارت کردن گوشی موبایلتان نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که اتومبیل یا دستگاه دیگری که سعی دارید به آن متصل شوید، برای گوشی موبایلتان قابل تشخیص باشد و سپس به اتصال آن دستگاه به موبایلتان بپردازید.
• برخی از کاربران گزارش داده اند که با Factory Reset یا بازگردانی به تنظیمات کارخانه موفق به حل این مشکل شده اند.

مشکل از کار افتادن تاچ در iPhone 6 و iPhone 6 Plus
تعداد کمی از کاربران گوشی iPhone 6 گزارش داده اند که تاچ گوشی iPhone 6 جدیدشان بصورت تصادفی گاهی اوقات از کار می افتد. به نظر می رسد که مشکل مربوط به صفحه کلید است که گاهی اوقات برخی از کلید ها در حالت عمودی به درستی کار نمی کنند. اما برخی از گزارش ها در مورد از کار افتادن کل تاچ شکایت کرده اند و برخی گزارش داده اند در زمان این مشکل یک نوار خاکستری نیز در بالای صفحه ایجاد می شود.
راه حل های ممکن برای این مشکل:
• همانطور که همیشه رایج است اولین کاری که باید بکنید این است که با گرفتن دکمه های قفل و هوم گوشی سعی کنید گوشی موبایتلان را ریستارت کنید. زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کردید دست خود را از روی دکمه ها بردارید. البته با انجام این کار ممکن است مشکل باز هم اتفاق بیوفتد.
• به تنظیمات گوشی موبایلتان رفته و در قسمت General به Reset بروید و گزینه Reset All Settings را بزنید ( البته با انجام این کار شما مجبورید گذرواژه ها، تصویر زمینه و همچنین Touch ID را از اول تنظیم کنید، اما داده های موبایلتان حذف نخواهد شد). برخی از کاربران با انجام این کار موفق به حل مشکل شده اند.
• برخی از کاربران گزارش داده اند که بازگردانی به تنظیمات کارخانه این مشکل را حل خواهد کرد. البته با انجام این کار اگر پشتیبانی از اطلاعات خود نداشته باشید، تمامی اطلاعات موجود در گوشی موبایلتان را از دست خواهید داد. البته ممکن است نیاز باشد که گوشی موبایلتان را مانند یک گوشی iPhone 6 نو تنظیم کنید، چرا که به گفته برخی کاربران اگر داده ها را از iCloud یا iTunes به گوشی خود بازگردانی کنید ممکن است این مشکل دوباره پدیدار شود.
• البته این احتمال نیز وجود دارد که این مشکل به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد و در برقراری بین اجزای داخلی گوشی آیفونتان مشکل وجود دارد. اگر موضوع به این دلیل باشد، شما نیاز دارید که گوشی موبایلتان را به مراکز تعمیرات موبایل برده و جهت تعمیر گوشی خود اقدام کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم