مشکلات رایج iPhone 6 و iPhone 6 Plus و راه حل آن ها (صفحه سوم)

نوشته شده در تاریخ1397-07-17 توسط 1840

حل مشکل کار نکردن دوربین در گوشی iPhone 6 و iPhone 6 plus

به نظر می رسد که این موضوع بیشتر از یک مشکل ساده است. از آنجایی که مورد هایی با رنگ بنفش دوربین و احتمال تغییر رنگ وجود دارد. از آنجایی که این مشکل در گوشی های دیگری از جمله iPhone 5s و iPhone 8 دیده شده است، به نظر می رسد که این مشکل یک مشکل نرم فزاری باشد. همچنین ما گزارش هایی از طرف کاربران دریاف کرده ایم که آن ها در گوشی iPhone 6 یا iPhone 6 Plus خود وارد نرم افزار دوربین شده اند و چیزی جز یک صفحه سیاه برای آن ها وجود ندارد. همچنین برخی از کاربران از این موضوع شکایت کرده اند که عکس های آن ها در جهت اشتباهی چرخانده می شود. با توجه به گفته کاربران ریستارت کردن گوشی موبایل این مشکل را بطور موقت حل می کند ولی پست از مدتی دوباره آشکار می شود. بنابراین برای حل موقت این مشکل دکمه های قفل و هوم را همزمان برای 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی ریستارت شود.
راه حل های پیشنهادی دیگر را اینجا ذکرکرده ایم که می توانید امتحان کنید:
• به تنظمات گوشی خوددر قسمت General و سپس به قسمت Reset مراجعه کرده و گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید. با انجام این کار شما مجبورید برخی از تنظیمات را دوباره نصب کنید اما هیچ فایل یا عکسی حذف نخواهد شد.
• با توجه به گفته برخی از کاربران، این مشکل پس از بازگردانی یک پشتیبان قدیمی رخ داده است. اگرشما نیز از پشتیبان یک گوشی iPhone قدیمی تر استفاده می کنید سعی کنید گوشی iPhone 6 خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کرده و آن را از صفر راه اندازی کنید. برای انتقال اطلاعات نیز آن ها را به صورت دستی وارد گوشی موبایل خود کنید. ممکن است این راه حل باعث حل مشکل دوربین شما شود.
• اگر با انجام کارهای ذکر شده مشکل همچنان وجود داشت، ممکن است مشکل از طرف سخت افزار گوشی شما باشد. بنابراین به تعمیر کار مراجعه کنید، ممکن است دوربین گوشی موبالتان نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکل توقف اجباری یا به اصطلاح کرش کردن و بوت شدن گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus
برخی از کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus متوجه شده اند که گوشی موبایلشان بطور مرتب و بدون دلیل خاصی خاموش می شود. برای تعدادی از آن ها گوشی iPhone 6 در این چرخه بوت شدن گیر می کند و چندین بار خاموش و روشن می شود. این مشکل ممکن است در هنگام اجرای یک اپلیکیشن و با ایجاد یک صفحه آبی یا قرمز رخ دهد.
برای حل این مشکل به روش های توصیه شده زیر عمل کنید:
• اول از همه چیز ممکن است این یک مشکل نرم افزاری باشد، بنابراین به تنظیمات گوشی خود در قسمت General رفته و در قسمت Software Update در صورت امکان نرم افزار iOS گوشی خود را به روزرسانی کنید. با توجه به گفته شرکت اپل با انجام این کار مشکل حل خواهد شد.
• اگر این مشکل همچنان با اپلیکیشن خاصی ادامه داشت، آن اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید.
• این احتمال نیز وجود دارد که این مشکل به دلیل تنظیمات و اپلیکیشن های قدیمی رخ داده باشد. بنابراین سعی کنید گوشی موبایلتان را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کرده و سپس اپلیکیشن ها را به صورت انتخابی دوباره نصب کنید. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش جوابگو مشکل شما باشد.
• اگر این مشکل مربوط به سخت افزار باشد، پس شما نیاز دارید که گوشی خود را به مراکز تعمیرات iPhone ببرید. آن ها ممکن است در ابتدا گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنند اگر مشکل حل نشد سخت افزاری که باعث این مشکل شده است را تعویض می کنند.

مشکل رنگ خوردگی و خطو خش افتادن روی بدنه گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus
گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus در بدنه محکم خود دارای نوار های پلاستیکی هستند که مطمئن شوند سیگنال ها به خوبی دریافت شوند. البته این موضوع کمی ناخوشایند است و بسیاری از کاربران آن را یک طراحی زشت می دانند. برخی از کاربران متوجه شده اند که لغزش گوشی در جیب شلوار باعث می شود برخی از قسمت های پلاستیکی این گوشی در مدل طلایی خود، تغییر رنگ دهند و رنگشان از بین برود. البته این مشکل قبلا در بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر نیز رخ داده است (مانند رنگ سفید گوشی HTC One X) و این یک مشکل جدید و منحصر به فرد نیست.
راه حل های پیشنهادی ما به شما:
• از یک محافظ یا کاور برای پوشاندن این قسمت ها و یا جلوگیری از خطو خش افتادن روی گوشی موبایلتان استفاده کنید. این گوشی موبایل بسیار شکننده و ظریف است بنابراین استفاده از کاور باعث می شود حتی در هنگام افتادن گوشی از ضربه دیدن آن تا حد زیادی جلوگیری کند.
• به گفته برخی از کاربران استفاده از مداد پاک کن موثر بوده است. ممکن است به نظر غیر ممکن است برسد اما امتحان آن ضرری ندارد.
• راه حل دیگری که می توانید امتحان کنید این است که از یک پارچه و مایع تمیز کننده برای از بین بردن این قسمت ها استفاده کنید. ولی دقت کنید که مایع تمیز کننده را روی صفحه نمایش یا بقیه بدنه گوشی موبایلتان استفاده نکنید.

مشکل درست کار نکردن هدفون در گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus
به گفته برخی از کاربران هدفون و هندزفری با گوشی موبایلشان به درستی کار نمی کند. به نظر می رسد که چند مشکل مختلف در این مورد وجود دارد. یکی از این مشکلات، درمورد بلند و خراشیده بودن صدا از طرف هدفون می باشد. دیگر مشکلات درمورد اجرا شدن خودکار نرم افزار Siri و رفتار های عجیب غریب مانند توقف موسیقی یا کار نکردن دکمه های کنترل صدا می باشد.
راه حل های موجود:
• اول از همه سعی کنید پورت هدفون و هندزفری گوشی موبیالتان را با استفاده از یک مسواک تمیز یا قلم مو، تمیز کنید تا گردو غبار و ذرات اضافی باعث این مشکل نشده باشند.
• اگر از هندزفری که به همراه خود گوشی دریافت کرده اید یا هندزفری های اصلی که از دیگر ارائه دهندگان خریده اید استفاده می کنید و با این مشکل مواجه شده اید، اطمینان حاصل کنید که سوزن هندزفری تا انتها وارد پورت هدفون گوشی موبایلتان شده باشد. اگر حتی یک خط فلزی سوزن هندزفری قابل رؤیت باشد ممکن است هندزفری به درستی کار نکند.
• برای برخی کاربران که از هدفون های دیگر شرکت ها استفاده می کنند، به خصوص اگر دارای میکروفون هم باشد، ممکن است همین موضوع به طور غیر مستقیم باعث راه اندای Siri یا پیچیدگی مکرر در استفاده از هدفون شود. این موضوع ممکن است به این دلیل باشه که قسمت فلزی بالای سوزن هدفون با بدنه گوشی iPhone اتصال برقرار کرده باشد. به گفته برخی از کاربران استفاده از اسکاچ، پلاستیک و یا حتی نخ دندان در اطراف جک هدفون برای آن ها موفقیت آمیز بوده است. اگر شما هم می خواهید از این روش استفاده کنید، مطمئن شوید که از چیزی که در پورت هدفون گیر کند استفاده نکنید.
• اگر با انجام این کار ها مشکل همچنان وجود داشت، گوشی خود را به تعمیر کار بسپارید. ممکن است مشکل سخت افزاری باشد و با تشخیص تعمیر کار در صورت نیاز اقدام به تعویض قطعه مورد نیاز می کند.

مشکل داغ شدن بیش از گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus
اکثر گوشی های هوشمند در هنگام شارژ کمی گرم می شوند و یا در زمانی که شما سعی می کنید یک بازی با گرافیک بالا اجرا کنید، اما آن ها هرگز داغ نمی شوند. گزارش هایی وجود دارد که گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus بسیار داغ می شوند حتی زمانی که در شرایط ذکر شده قرار نداشته باشند. این داغ بودن بیشتر در پنل پشت و خصوصا نزدیک دکمه های کنترل صدا احساس می شود.
راه حل های پیشنهادی:
• ریستارت کردن گوشی ممکن است به سرد شدن گوشی کمک کند. اما این راه حل موقتی است و ممکن است گوشی موبایلتان دوباره شروع به داغ شدن کند. بنابراین اولین کاری می توانید برای کمک به سرد شدن گوشی موبایلتان کنید این است که دکمه های قفل و هوم را برای 10 ثانیه بطور همزمان نگه دارید.
• اگر از محافظ یا کاور استفاده می کنید آن را از روی گوشی بردارید.
• یک اپلیکیشن مشکل دار یا چیزی در پشتیبانتان ممکن است باعث بروز این مشکل شده باشد. بنابراین سعی کنید گوشی موبایلتان را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید و از پشتیبان استفاده نکنید. گوشی موبایلتان را مانند یک موبایل نو راه اندازی کنید و اپلیکیشن ها را یکی یکی نصب کنید. سپس امتحان کنید که مشکل هنوز وجود دارد یا خیر.
• توجه داشته باشید که داغ شدن گوشی موبایل ریسک بالایی دارد، بنابراین به تعمیر کار مراجعه کنید تا در صورت وجود مشکلات سخت افزاری آن را رفع کند و یا با ارائه دهنده گوشی موبایلتان صحبت کنید تا در صورت امکان آن را با یک گوشی نو تعویض کند.

مشکل روشن نشدن صفحه نمایش گوشی های iPhone 6 وiPhone 6 Plus
ممکن است این اتفاق برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام دکمه قفل برای روشن کردن صفحه نمایش گوشی موبایلتان، صفحه نمایش روشن نشود. شاید به این دلیل باشد که گوشی موبایل شما بطور غیر منتظره ای خاموش شده باشد و به همین دلیل صفحه روشن نمی شود. برای حل این مشکل روش های زیر را انجام دهید.
• ابتدا دکمه های قفل و هوم گوشی را بطور همزمان برای 30 ثانیه نگه دارید، ممکن است از نظر شما 30 ثانیه زمان زیادی باشد اما همچنان دو دکمه را نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل نمایان شود.
• ممکن است این مشکل از طرف دکمه قفل باشد. اما شما باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشکل از دکمه قفل است و بدیهی است که در این صورت نیاز از آن را تعمیر کنید.
• احتمال دیگری که وجود دارد این است ک شارژ گوشی موبایلتان تمام شده باشد، بنابراین گوشی را به شارژر وصل کنید و بعد از گذشت نیم ساعت اقدام به روشن کردن آن کنید.
• اگر همچنان گوشی کار نمی کند آن را به کامپیور خود متصل کنید و سپس نرم افزار iTunes را اجرا کنید. ممکن است شما ببینید که نرم افزار گوشی شما را شناسایی کرده است و در حالت Recovery قرار دارد. در این صورت بهتر است که گوشی موبایلتان را بازگردانی (Restore) کنید.
• اگرهمچنان مشکل وجود داشت گوشی خود را به مراکز تعمیرات موبایل برده تا آن را تعمیر کنند.

مشکل متصل نشدن گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus به Wi-Fi یا AirDrop
بسیاری از کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 6 Plus در اتصال به شبکه Wi-Fi مشکل دارند. اگر شما نیز متوجه شده اید که گوشی موبایلتان به شبکه های Wi-Fi متصل نمی شود و یا اتصال شما بطور مداوم قطع یا ضعیف می شود، کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبودی آن انجام دهید.
• روشن کردن حالت Airplane و Wi-Fi: اگر اتصال Wi-Fi را خاموش کرده و دوباره روشن کنید ممکن است این مشکل موقتا رفع شود. همچنین می توانید حالت Airplane را روشن و سپس خاموش کنید. برای دسترسی سریع به این تنظیمات بهتر است با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه به بالا، وارد مرکز کنترل (Control Center) شوید.
• به گفته برخی کاربران، آن ها موفق شده اند این مشکل را با خاموش و روشن کردن گوشی موبایلشان بطور موقت حل کنند. برای این کار دکمه قفل و هوم گوشی را همزمان برای مدت 10 ثانیه نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل نمایان می شود.
• اتصال Wi-Fi خود را دوباره تنظیم کنید: برای این کار به تنظیمات گوشی موبایلتان رفته و در قسمت و در قسمت Wi-Fi روی شبکه مورد نظرتان کلیک کنید و گزینه Forgot this Network را انتخاب کرده و سپس Forgot را انتخاب کنید. اگر شما به صفحه Wi-Fi برگردید، اکنون باید بتوانید شبکه مورد نظر خود را انتخاب کرده و یک اتصال جدید ایجاد کنید.
• تنظیمات شبکه را دوباره تنظیم کنید: به تنظمات گوشی خود رفته و در قسمت General و سپس Reset گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. این راه حل برای برخی از مردم کارساز بوده است ولی ممکن است مشکل دوباره ایجاد شود.
• گزینه Wi-Fi Networking را غیر فعال کنید: به تنظیمات خود در قسمت privacy بروید و وارد قسمت Location Services و سپس System Services شوید، سپس گزینه Wi-Fi Networking را غیر فعال کنید.
• گزینه Wi-Fi Assist را خاموش کنید: این گزینه برای تغییر وضعیت Wi-Fi به دیتای موبایل برای زمانی که اتصال Wi-Fi شما ضعیف است طراحی شده است، اما همین موضوع ممکن است باعث به وجود آمدن مشکل شما شده باشد، بنابراین به تنظیمات گوشی در قسمت Cellular شوید و در پایین صفحه گزینه Wi-Fi Assist را غیر فعال کنید.
• دامنه اتصال گوشی خود را به 2.4GHz/5GHz تغییر دهید: اگر از دستگاه روتر Wi-Fi دو کاناله استفاده می کنید، سعی کنید اتصال خود را از 5GHz به 2.4GHz تغییر دهید. به طور کلی، دامنه ی 5GHz سریع تر است اما به گفته برخی از کاربران دامنه کوتاه تر اتصال بهتری دارد و برخی نیز با تغییر 2.4GHz به 5GHz بهبود در اتصال Wi-Fi خود دریافت کرده اند.
• کانال دستگاه روتر خود را عوض کنید: برای انجام دادن این کار نیاز است که از طریق IP که در پشت دستگاه نوشته است از طریق مرورگر وب خود وارد تنظیمات روتر شوید و کانال را عوض کنید. در این مورد می توانید در گوگل جستوجو کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.
• DNS را به گوگل تغییر دهید: برخی از کاربران گزارش داده اند که با تغییر DNS و استفاده از سرور های گوگل توانسته اند مشکل Wi-Fi گوشی موبایلشان را حل کنند. برای این کار به تنظیمات گوشی در قسمت Wi-Fi رفته و روی علامت "i" در کنار شبکه مورد نظر خود بزنید و در صفحه جدید DNS را پیدا کنید و روی اعداد زده و "8.8.8.8" را وارد کنید. برای اینکه این کار مؤثر واقع شود گوشی موبایلتان را ریستارت کنید.
• خاموش کردن فیلتر MAC در دستگاه روتر: امکان دارد که بتوانید آدرس MAC دستگاه های با iOS 9 را در دستگاه روتر خود اضافه کنید، اما با توجه به تصادفی بودن آدرس MAC در محصولات شرکت اپل ممکن است در اتصال بعدی تغییر کند و از اتصال به دستگاه روتر خودداری کند. بنابراین بهترین و ساده ترین راه این است که در تنظیمات دستگاه روتر خود فیلتر MAC را خاموش کنید.
• سیستم عامل دستگاه روتر خود را به روز رسانی کنید: برای این کار ممکن است لازم باشد با ارائه دهنده خدمات اینترت خود (ISP) یا محلی که دستگاه را خریداری کرده اید هماهنگ کنید.
• گوشی خود را به تنظمیات کارخانه بازگردانی کنید: آخرین راه ممکن برای درست کردن این مشکل این است که گوشی خود را Reset Factory کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که این مورد مشکل را حل کند ولی می توانید آن را امتحان کنید.

مشکل خطای 53 در iTunes
تعدادی از کاربران گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus زمانی که گوشی خود را به یک کامپیوتر یا لب تاب Mac متصل کرده اند تا گوشی خود را با iTunes بازگردانی کنند با خطای 53 روبرو شده اند. در این زمان گوشی آن ها بطور مؤثر وارد حلقه راه اندازی مجدد قرار می گیرد که به حالت Recovery می رود ولی سپس خطای "The iPhone could not be restored. An unknown error occurred (53)." نمایان می شود. به گفته شرکت اپل این مشکل از طرف آن ها بوده است و با ارائه دادن یک پچ از iOS 9.2.1 آن را رفع کرده است. راه حل آن این است که با استفاده از iTunes گوشی خود را به آخرین نسخه iOS به روز رسانی کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم