برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ترفند ها و نکاتی برای استفاده بهتر از iPhone XS و iPhone XS Max

نوشته شده در تاریخ1397-07-21 توسط 21808

با ساخته شدن گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max شاهد بهبود عملکرد شرکت اپل نسبت به گوشی ساخته شده در سال گذشته یا همان iPhone X هستیم. از ویژگی Face ID گرفته تا تمامی Memoji ها جدید که به این گوشی اضافه شده است و با این اوصاف این دو گوشی یکی از بهترین گوشی های بازار در سال 2018 هستند.

اگر شما از یک آیفون مدل قدیمی تر مانند iPhone 8 یا مدل های پایین تر آن و یا یک گوشی اندروید استفاده می کردید و حالا در حال ارتقای گوشی موبایل خود به یکی از این دو مدل هستید، باید بدانید که در این دو گوشی برخی چیزها کمی متفاوت است. بنابراین امروز برای شما نکات و ترفند هایی برای استفاده بهتر از گوشی آیفون جدید، آماده کرده ایم.

چگونه Face ID را در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max تنظیم کنیم؟

1
احتمالا با ویژگی Face ID گوشی های اخیر شرکت اپل آشنا هستید و یا درمورد آن چیزهایی شنیده اید. سال 2018 را به عنوان سالی به در نظر بگیرید که شرکت اپل بالاخره دکمه ی هوم را از تمامی گوشی های جدید خود حذف کرده است. در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max راحت ترین راه برای باز کردن قفل صفحه گوشی استفاده از Face ID می باشد، همانند گوشی iPhone X.

برای تنظیم و فعال کردن Face ID نیاز است که در یک اتاق با نور کافی باشید. سپس به تنظیمات گوشی خود و به قسمت Face ID & Passcode وارد شوید. اگر شما از قبل یک گذرواژه یا Passcode تنظیم کرده اید، از شما خواسته می شود که آن را وارد کنید در غیر این صورت نیاز است که ابتدا یک گذرواژه تعیین کنید و سپس گزینه Setup Face ID را انتخاب کنید.

برای تکمیل فراید شما باید دوبار صورت خود را توسط دوربین جلوی گوشی اسکن کنید. پس از تکمیل فرایند، دست خود را روی صفحه نمایش به طرف بالا بکشید و سپس صورت خود را برای شناسایی روبروی آن قرار دهید. اگر قفل گوشی باز نشد دست خود را دوباره روی صفحه برای تلاش دوباره بکشید. ممکن است نیاز باشد گوشی را بیشتر به صورت خود نزدیک کنید تا شناسایی آن توسط Face ID ممکن شود مخصوصا اگر در یک اتاق تاریک قرار دارید.
شما همچنین می توانید از شناسه جایگزین نیز برای Face ID استفاده کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی در قسمت Face ID & Passcode رفته و گزینه Set Up An Alternate Appearance را انتخاب کنید.

چگونه ویژگی Apple Pay را فعال کرده و از آن استفاده کنیم؟

apple pay

apple pay
البته این نوع پرداخت که پرداخت NFC نام دارد روشی است که تاکنون در کشور های خارجی مورد استفاده قرار می گرفته است و خوشبختانه به تازگی در ایران نیز راه اندازی شده است. با استفاده از این نوع پرداخت دیگر نیاز نیست کیف پول خود را همیشه به همراه خود داشته باشید و فقط کافیست اطلاعات کارت عابر بانک خود را وارد قسمت Apple Pay کنید.
برای استفاده از این ویژگی به تنظیمات گوشی موبایل خود در قسمت Wallet & Apple Pay بروید و سپس وارد بخش Add Card شوید. ممکن است برای فعال سازی آن نیاز باشد به بانک حامل کارت خود مراجعه کنید.

زمانی که Apple Pay را تنظیم کردید، استفاده از آن بسیار می شود. کافیست دوبار دکمه قفل گوشی که در سمت راست آن قرار دارد فشار دهید. اگر Face ID برای گوشی موبایلتان تنظیم کرده باشید، ابتدا صورت شما را برای شناسایی اسکن می کند در غیر این صورت نیاز است که گذرواژه را وارد کنید.

چگونه از حالت پرتره و کنترل عمق در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max استفاده کنیم؟

portrait
هردو گوشی iPhone XS و iPhone XS Max دارای حالت پرتره در دوربین جلو و پشت خود هستند. برای استفاده از این حالت در اپلیکیشن دوربین گوشی خود منوی کشوی را به طرف چپ بکشید تا زمانی که Portrait را ببینید. با انتخاب این حالت یک نوار چرخنده با گزینه های روشنایی از جمله Natural Light، Contour light، Stage Light و دیگر گزینه ها را نمایان می شود. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه شاتر کلیک کنید. اگر نیاز دارید از دوربین جلو برای عکاسی در این حالت استفاده کنید فقط کافیست رو علامت چرخش دوربین که در سمت راست دکمه شاتر قرار دارد کلیک کنید.

کنترل عمق یک ویژگی جدید است که منحصر به فرد مدل های iPhone در سال 2018 است. با عمق کنترل یا Depth Control شما می توانید پس از گرفتن عکس میزان تار بودن پشت زمینه را کنترل کرده و به میزان دلخواه تنظیم کنید. برای استفاده از این ویژگی در عکس مورد نیاز خود گزنیه edit را انتخاب کنید سپس نوار کشویی Depth Control به صورت خودکار در صفحه ویرایش نمایان خواهد شد.

چگونه در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max از صفحه نمایش عکس بگیریم؟ (اسکرین شات)

screenshot
اگر در گذشته از از دکمه های قفل و هوم گوشی برای اسکرین شات گرفتن از صفحه استفاده می کردید، احتمالا اکنون که گوشی های جدید آیفون دکمه هوم ندارند کمی گیج شده باشید.
از این به بعد برای گرفتن اسکرین شات، دکمه های قفل گوشی و ولوم بالا را همزمان فشار دهید. با انجام این کار یک اسکرین شات کوچک در سمت چپ پایین صفحه نمایش داده می شود که درصورت نیاز به ویرایش می توانید روی آن کلیک کنید، در غیر این صورت پس از چند ثانیه بطور خودکار این اسکرین شات به اپلیکیشن Photos منتقل می شود.

چگونه گوشی iPhone XS و iPhone XS Max خود را خاموش کنیم؟

turn off
شاید به نظر کمی عجیب برسد. در گذشته دکمه ای که سمت راست گوشی آیفون شما قرار داشت دکمه خاموش و روشن به نظر می رسید. اما اکنون این دکمه به عنوان دکمه ی قفلی است که در یک گوشی با دوربین های TrueDepth قرار دارد. بنابراین چگونه می توان گوشی را خاموش کرد؟

برای خاموش کردن گوشی خود به راحتی دکمه هریک از دکمه های ولوم را که می خواهید با دکمه قفل گوشی بطور همزمان نگه دارید. بعد از چند ثانیه شما علامت خاموش کردن گوشی را روی صفحه نمایش خود خواهید دید و سپس با کشیدن آن به سمت راست، گوشی را خاموش کنید.

چگونه در گوشی iPhone XS و iPhone XS Max یک Memoji بسازیم؟

memoji

memoji

سال گذشته شرکت اپل Animoji را برای گوشی iPhone X خود طراحی کرد و امسال در iOS 12 آن را با Memoji تکمیل کرده است. ویژگی Memoji آواتار های متحرکی است که حرکات صورت را شناسایی می کند و شما می توانید با صورت خود آن را کنترل کنید.

ساخت یک Memoji بسیار ساده است. کافیست اپلیکیشن Message خود را باز کرده و روی گزینه App Drawer کلیک کنید. سپس قسمت Animoji (علامت میمون) را انتخاب کنید و به سمت راست بکشید تا علامت Memoji جدید (+) را مشاهده کنید. در اینجا شما می توانید Memoji خود را به هرشکل که دوست دارید تنظیم کنید و سپس روی دکمه Done در بالای صفحه کلیک کنید تا آن را ذخیره کنید.

چگونه از حالت های مختلف برای انجام کارها در نبود دکمه هوم استفاده کینم؟

home
برای بسیاری از افراد گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max ممکن است اولین گوشی موبایل بدون دکمه هوم باشد که خریده اند. عدم وجود دکمه هوم به این معناست که نیاز حالت های جدیدی را برای استفاده از گوشی موبایل خود یاد بگیرید.

تقریبا مهم ترین و رایج ترین حالت، کشیدن دست خود از پایین صفحه به بالاست که این کار به شما اجازه می دهد به راحتی از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگری بروید. همچنین می توانید با انجام اینکار اپلیکیشن های که دیگر به آن نیازی ندارید را ببندید برای این کار کافیست اپلیکیشن مورد نظر را به طرف بالا بکشید.

مورد دوم که بسیار پر کاربرد است، کشیدن دست از بالای صفحه به طرف پایین است. با انجام این کار صفحه هشدار ها یا Notification Center باز می شود. اگر از بالا سمت راست دست خود را به طرف پایین بکشید، کنترل پنل نمایش داده می شود.

همچنین دو حالت وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که به سرعت صفحه نمایش گوشی خود را روشن کنید. اولین حالت این است که روی صفحه نمایش کلیک کنید و صفحه نمایش روشن خواهد شد. این حالت به صورت پیشفرض در گوشی موبایل شما فعال است اما اگر تصادفا آن را غیر فعال کردید، می توانید با مراجعه به تنظیمات گوشی در قسمت General و سپس Accessibility گزینه Tap to Wake را فعال کنید.
حالت دیگری که می توانید از آن برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده کنید این است که گوشی را به طرف بالا بلند کنید. این ویژگی نیز به صورت پیشفرض در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max فعال است و در صورت نیاز برای فعال کردن یا غیر فعال کردن آن می توانید به تنظیمات گوشی در قسمت Display & Brightness بروید و گزینه Raise to Wake را فعال کنید.

چگونه از گزینه Do Not Disturb برای محدود کردن هشدار ها در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max استفاده کنیم؟

do not disturb
آیا به دنبال لحظه ای سکوت و آرامش هستید؟ حالت Do Not Disturb در گوشی موبایل به شما این امکان را می دهد که هشدار ها و تماس ها را خاموش کنید.
البته شما ممکن است بخواهید که این ویژگی را شخصی سازی کنید و به عنوان مثال فقط به تماس های تلفن اجازه ایجاد صدا بدهید. برای انجام این کار به تنظیمات گوشی خود در قسمت Do Not Disturb بروید و به شکل دلخواه خود آن را شخصی سازی کنید. زمانی که این ویژگی را تنظیم کردید می توانید به راحتی از طریق نوار لغزنده آن در بالا و یا با کلیک کردن آیکون Do Not Disturb در مرکز کنترل، که به شکل ماه است، آن را فعال کنید.
ویژگی Bedtime نیز یکی از ویژگی های کارآمد در Do Not Disturb است که به شما این امکان را می دهد تا ویژگی ها دلخواه خود را برای هرشب به آسانی تنظیم کنید. این ویژگی صفحه نمایش را تاریک می کند، تماس ها را بی صدا می کند و هشدار ها را مستقیم به مرکز هشدار ها یا Notification Center منتقل می کند. برای نصب آن می توانید در تنظیمات گوشی و قسمت Do Not Disturb شوید و سپس در قسمت Scheduled وارد Bedtime شوید. در اینجا گزینه ای می بینید که به شما امکان تنظیم ساعت دلخواه برای خواب را فراهم می کند.

چگونه از حالت نمایش دو بخشی یا Split view در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max استفاده کنیم؟

split view
صفحه نمایش اضافی که در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max وجود دارد، اگر نتوان آن را به درستی استفاده کرد به چه درد می خورد؟ حالت Split view در گوشی های جدید آیفون به شما این امکان را می دهد که یک نمایش گسترده از اپلیکیشن ها و وب سایت های خاص داشته باشید. برای مثال اگر در این حالت، در حال استفاده از ایمیل خود باشید، علاوه بر صفحه پیام ها می توانید یک پیش نمایش از آن ها را نیز ببینید. همچنین از این حالت در وب سایت های مانند نیویورک تایمز می توانید استفاده کنید.
استفاده از Split View بسیار آسان است. به آسانی بک اپلیکیشن یا وب سایتی که با این ویژگی همخوانی دارد را اجرا کنید و سپس گوشی خود را در حالت خوابیده به طرف چپ یا راست بچرخانید و مطمئن شوید که قفل چرخش یا Rotation Lock فعال نباشد. اگر با انجام این کار صفحه نمایش گوشی نچرخید، با کشیدن دست خود از بالا سمت راست به طرف پایین، مرک کنترل را باز کنید و مطمئن شوید که حالت قفل چرخش که آیکون به شکل قفل است فعال نباشد.

چگونه از Siri در iPhone XS و iPhone XS Max استفاده کنیم؟

Siri


اگر با زبان انگلیسی تا حدودی آشنا باشید این مورد بسیار کار شما در استفاده از گوشی آیفون آسان می کند. Siri در واقع دستیار دیجیتال شرکت اپل است که به شما در انجام کارهای اساسی از جمله تنظیم ساعت، تماس گرفتن، یافتن محلی خاص روی نقشه و چیزهای دیگر کمک می کند. این دستیار حتی به شما پیشنهاد ها یا راه میانبر هایی ارائه می دهد که ممکن است مورد علاقه شما واقع شود.
دو راه برای دسترسی به Siri در گوشی های iPhone XS و iPhone XS Max وحود دارد. یکی با فشردن و گرفتن دکمه قفل برای مدتی و راه دوم با گفتن جمله "Hey Siri" می باشد.
البته برای اینکه راه دوم کارساز باشد باید ابتدا "Hey Siri" را تنظیم کنید. برای اینکار به تنظیمات گوشی خود در قسمت Siri & Search گزینه Allow Hey Siri را فعال کنید سپس دستورات را دنبال کنید.

چگونه از هشدار ها و مرکز کنترل در گوشی های iPhone XS و iPhone XS استفاده کنیم؟

control center

control center
شرکت اپل امسال برخی تغییرات بزرگ را در در قیمت هشدار ها و مرکز کنترل در iOS 12 ایجاد کرده است. برای شروع، شما می توانید گروهی از هشدار ها را ببینید که میتوانند بطور عمده با زدن دکمه ضربدر یا X همه آن را حذف کنید. البته اگر بخواهید بیشتر از مرکز هشدارها استفاده کنید بهتر است به همان صورت که دوسدارید آن را شخصی سازی کنید.

علاوه بر اضافه کردن هشدار های گروهی در iOS 12، شرکت اپل شخصی سازی مرکز هشدارها را آسان تر کرده است. به آسانی روی هشدار مورد نظر خود کلیک کرده و نگه دارید و میبینید که با دو گزینه مواجه می شوید: Deliver Quietly و Turn off. گزینه اول به این معناست که این هشدار درست زمانی که برای شما رسید، بطور مستقیم به مرکز هشدار ها می رود. و گزینه دوم نیز مسلما به این معناست که از این به بعد هشدار از طرف اپلیکیشن مورد نظر برای شما نخواهد آمد. البته می توانید این تنظیمات را بطور مستقیم از تنظیمات گوشی در قسمت Notifications بصورت تک تک برای هر اپلیکیشن شخصی سازی کنید.

مرکز کنترل به شما این امکان را می دهد که به سرعت از سرویس های که بطور معمول از آن ها استفاده می کنید دسترسی داشته باشید. برای باز کردن مرکز کنترل همانطور که در بالا ذکر شد دست خود را از سمت راست بالا، به طرف پایین بکشید. بسیاری از آیکون هایی که در مرکز کنترل وجود دارند از 3D Touch استفاده می کنند تا گزینه ها مختلف ارائه دهند. به راحتی روی یکی از آن ها کلیک کرده و نگه دارید و خواهید دید که منوی برای آن اپلیکیشن نمایان خواهد شد.

با اینکه مرکزکنترل دارای بسیاری از ویژگی های رایج است که به آسانی در یک مکان در دسترس است، شما می توانید به نحوه دلخواه خود آن را تغییر داده و شخصی سازی کنید. شما می توانید به تنظیمات گوشی در قسمت General رفته و در بخش Control Center سپس قسمت Customize به هرگونه که دوست دارید ویژگی ها را اضافه، حذف و یا جابه جا کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم