ترفند هایی برای استفاده بهتر از Apple Watch (قسمت دوم)

نوشته شده در تاریخ1397-09-04 توسط 1946

پیدا کردن گوشی iPhone از طریق اتصال آن به ساعت اپل


اگر گوشی موبایلتان را جایی در خانه آن را گم کرده اید، خبر خوب برای شما این است که دیگر لازم نیست کامپیوتر خود را روشن کرده، وارد iCloud.com شده و اقدام به پیدا کردن گشی موبایتان کنید. اکنون از طریق ساعت اپل خود می توانید به راحتی و به سرعت گوشی خود را پیدا کنید اما قبل از آن باید گوشی iPhone خود را به ساعت اپل خود متصل یا Ping کنید، برای انجام این کار در صفحه اصلی ساعت خود، انگشتتان را به رف بالا بکشید تا وارد مرکز کنترل یا Control Center شوید و به دنبال Ping iPhone بگردید، اگر متصل باشد با رنگ سبز کلمه Connected را مشاهده می کنید، در غیر این صورت روی آن کلیک کنید تا به گوشی موبایلتان متصل شود. پس از آن روی گزینه Find My iPhone کلیک کنید. با انجام این کار گوشی شما صدایی از خود خارج می کند که کمک می کند آن را پیدا کنید. یک نکته حرفه ای تر این است که اگر گزینه Find My iPhone را بگیرید و نگه دارید فلش LED گوشی موبایلتان نیز شروع می کند به چشمک زدن که در پیدا کردن گوشی بیشتر به شما کمک می کند.


استفاده کردن از عکس مورد علاقه برای صفحه نمایش Apple Watch


شاید تا به حال به این فکر نیوفتاده باشید که از عکس های مورد علاقه خود برای صفحه نمایش ساعت اپل خود استفاده کنید و یا اینکه اولین بار است یک ساعت اپل تهیه می کنید و با این ویژگی آشنا نیستید، به هرحال باید بدانید که ساعت اپل بصورت پیشفرض از عکس هایی که در قسمت Favorite گالری آیفونتان وجود دارد برای عکس های پشت زمینه استفاده می کند، اما فکرش را بکنید که بتوانید عکس هایی که خودتان در نظر دارید را برای صفحه نمایش ساعت انتخاب کنید، به نظر جالب و سرگرم کننده است.
برای انجام این کار چند راه مختلف وجود دارد که راحت ترین آن این است که در گالری عکس های خود، وارد عکس مورد نظر خود شده و روی شکل قلب کلیک کنید تا قرمز شود، با انجام این کار شما این عکس را به پوشه مورد علاقه ها یا Favorites اضافه کرده اید و ساعت اپل شما به صورت تصادفی عکس های این این پوشه را برای صفحه نمایش استفاده می کنید. التبه می توانید با کلیک کردن روی صفحه نمایش عکس ها را عوض کنید.
راه دوم این است که در آیفون خود به گالری یا همان اپلیکیشن Photos بروید و وارد عکسی که نیاز دارید روی صفحه نمایش بگذارید بروید و گزنه Share را انتخاب کنید. در منوی باز شده سمت راست Create Watch Face را انتخاب کنید، سپس نوع عکس مورد نظر را انتخاب کرده و آن را شخصی سازی کنید، بعد از آن روی گزینه Add کلیک کرده و می توانید ببینید که عکس مورد نظر بلافاصله روی صفحه نمایش ساعت اپلتان نشان داده خواهد شد.

watch-face-option-2

راه سوم این است که در گوشی iPhone خود به اپلیکیشن Apple Watch بروید، گزینه Face Gallery را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت Photos شوید. در اینجا در بین عکس های موجود یکی را انتخاب کرده و به دلخواه آن ر شخصی سازی کنید و سپس روی گزینه Add کلیک کنید. بعد از حدود یک دقیقه این عکس به لیست شما اضافه خاهد شد و شما باید بصورت دستی در ساعت اپل خود آن را برای صفحه نمایش انتخاب کنید.

watch-face-option-3


و راه آخر این است که روی صفحه نمایش ساعت اپل خود محکم فشار دهید و نگه دارید سپس انگشت خود را از راست به چپ بکشید تا علامت + را ببینید و روی آن کلیک کنید و انگشت خود را به طرف پایین بکشید یا از چرخنده دیجیتال کنار ساعت استفاده کنید تا به Photos برسید و روی آن کلیک کنید. با انجام این کار هر بار که ساعت خود را بالا می آورید تا آن را چک کنید، عکسی متفاوت به شما نشان خواهد داد.

watch-face-option-4


جواب دادن به پیام ها از طریق ساعت اپل


همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین هدف های تولید ساعت اپل ایجاد ارتباطات بیشتر و راحت می باشد ولی این ساعت دارای کیبورد نیست و احتمالا هیچ وقت هم نتواند داشته باشد. اما با این حال، باز هم راه هایی وجود دارد که می توان از روی ساعت اپل به پیام ها جواب داد، البته مانند دیگر محصولات اپل قدرمتند نیست، اما کارآمد است و به شما این امکان را می دهد که جواب های از قبل تعیین شده، ایموجی ها انیمیشنی و غیر انیمیشنی، و حتی پیام های Voice-to-text یا صدا به متن ارسال کنید (البته گزینه آخر برای کسانی است که به زبان انگلیسی صحبت می کنند).
ما در اینجا برای کسانی که مشتاقند از این ویژگی جالب استفاده کنند راه کارهایی ارائه داده ایم تا به راحتی از ساعت اپل خود بهترین استفاده را ببرند. همچنین ترفند های به شما یاد خواهیم داد تا ارتباط با دیگران را شخصی سازی کنید.
برای انجام این کار چرخنده دیجیتال کنار ساعت را فشار دهید تا به صفحه هوم ساعت اپلتان بروید و در اینجا به اپلیکیشن Messages بروید و روی Message list فشار دهید و نگه دارید تا گزینه New Message نمایش داده شود گزینه Add Contact را انتخاب کنید و مخاطب جدید را اضافه کنید، سپس یکی از مخاطبان را انتخاب کنید سپس شماره تلفن یا اپل آیدی مورد علاقه تان را برای شخص مورد نظر انتخاب کنید، گزینه Create Message را انتخاب کرده و از جواب های پیشفرض و ایموجی استفاده کنید.
البته ارسال کردن پیام می تواند از راه سریع تری نیز انجام شود. می توانید دکمه زیر چرخ دنده دیجیتال را فشار دهید و لیست دوستان را باز کنید که از آنجا می توانید مخاطبان مورد محبوبتان را انتخاب کنید. سپس روی آیکون پیام کلیک کنید تا گزینه های مختلف پیام را ببینید اگر شما از قبل گفتوگو هایی در اپلیکیشن Messages داشتید که احتمالا زیاد در گوشی iPhone خود داشتید، می توانید فقط روی گفتوگوی مورد نظر کلیک کنید و گفتوگو را روی ساعت خود ادامه دهید.
با اپلیکیشن Messages رو ساعت اپل، بعد از هر پیامی که از iMessage یا Message دریافت کردید، هشداری برای شما ارسال می شود که می توانید پس بالا آوردن ساعت یا روشن کردن آن به پیام جواب بدهید، یا به صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن Messages به آنها پاسخ دهید.
ابتدا چرخنده را فشار دهید و به اپلیکیشن Messages بروید و گفتوگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید، از چرخ دنده استفاده کنید تا به انتهای گفتوگو برسید و سپس روی گزینه Reply کلیک کرده و از ایموجی ها یا پاسخ های پیشفرضی که از قبل تعیین کرده اید استفاده کنید.
شخصی سازی پاسخ های پیشفرض در ساعت اپل Apple Watch
همانطور که می دانید در پاسخ دادن به پیام ها از طریق ساعت اپل، جملات محدودی که از قبل شرکت اپل تعیین کرده است وجود دارد. ولی شما می توانید به دلخواه آن ها را شخصی سازی کرده و جملاتی جدید به آن اضافه کنید.
در گوشی آیفون خود به اپلیکیشن Apple Watch رفته گزینه My Watch را انتخاب کنید، به پایین صفحه رفته و روی گزینه Default Replies کلیک کنید و در این قسمت یکی از پیام ها را انتخاب کرده وآن را به دلخواه ویرایش کنید.
شخصی سازی ایموجی های انیمیشنی
در ساعت اپل چند مدل مختلف از ایموجیهای متحرک وجود دارد که هرکدام به شکل خاصی ظاهر می شوند و مانند پیام های پیشفرض می توانید ایموجی ها را نیز ویرایش کنید
در زمانی که می خواهید به پیامی پاسخ دهید پایین قسمت Reply روی آیکون ایموجی کلیک کنید انگشتتان را به طرف چپ یا راست روی صفحه بکشید و ایموجی مورد نظر را انتخاب کنید سپس با استفاده از چرخنده دیجیتال کنار ساعت گزینه های مختلف انیمیشن وجود دارد می توانید انتخاب کنید. همچنین در برخی ایموجی ها می توانید رنگ آن ها را نیز تغییر دهید. بعد از همه این کار ها گزینه Send را انتخاب کنید و ایمجوی را ارسال کنید.
البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که ایموجی های متحرکی که از ساعت اپل ارسال می شود در دیگر دستگاه های iOS و Mac نیز قابل مشاهده است، اما قابل ارسال نیست مگر اینکه در آن دستگاه ها به صورت کپی و ارسال مجدد ایموجی ارسال شود.


ریستارت کردن اجباری ساعت اپل


زمانی که با گوشی یا ساعت هوشمند خود به مشکل بر می خورید و به تعمیر کار یا متخصص مراجعه کنید، معمولا اولین پیشنهادی که به شما می دهند ریستارت کردن آن است که پیشنهاد درستی نیز هست. اما ممکن است ساعت هنگ کرده باشد و در واقع پاسخگو نباشد که در این مورد راهکاری وجود دارد که به اجبار ساعت اپل خود را یستارت کنید البته به گفته شرکت اپل زمانی که هیچ چاره ی دیگری ندارید از این روش استفاده کنید. چرخنده دیجیتال و دکمه کناری ساعت را همزمان به مدت 10 ثانیه نگه دارید درست همانند ریستارت کردن گوشی آیفون خود زمانی که لوگو اپل نمایان شد دست خود را رها کنید.
توجه داشته باشید که در هنگامی که ساعت در حال شارژ یا ارتقا WatchOS است به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.

بی صدا کردن ساعت اپل

ممکن است که گاهی اوقات نیاز به سکوت داشته باشید یا در جلسه ای هستید که اگر ساعت اپلتان صدایی از خودایجاد کند موجب به هم زدن تمرکز جلسه شود. در هر صورت ساعت شما نیز مانند دیگر دستگاه های هوشمند قابلیت این را دارد که برای مدتی مشخص در حالت سکوت باشد. خوشبختانه برای این مشکل چندین راه کار وجود دارد که به دلخواه می توانید آن را انتخاب کنید.
اولین راه کار ما برای شما این است که ولوم صدا را کم تا آخر کم کنید، ممکن است این کار کمی غیر معقول به نظر برسد ولی به هرحال ما تمام راه های ممکن را برای شما شفاف می کنیم.
برای کم کردن ولوم صدای ساعت اپل، به تنظمیات ساعت و سپس به قسمت Sounds & Haptics رفته و در اینجا ولوم صدا کم کنید. البته در اینجا کلمه Silent Mode را هم می توانید ببینید و آن را فعال کنید. در ادامه در مورد فعال کردن حالت سکوت از روش دیگر هم صحبت خواهیم کرد.
راه کار دوم این است صدای بازخورد لمسی ساعت را که هنگام کار با ساعت از خود خارج می کند، قطع کنید. بار دیگر به تنظیمات ساعت رفته و وارد قسمت Sounds & Haptics شوید و گزینه Haptic Alerts را غیر فعال کنید. برای فعال کردن آن نیز دوباره می توانید به همین قسمت مراجعه کنید.
راه کاری دیگر قطع کردن صدای چرخنده دیجیتال است، به تنظیمات گوشی رفته و در قسمت Sounds & Haptics گزینه Haptic Crown را فعال یا غیر فعال کنید.
راه دیگری که گفتیم برای فعال کردن حالت سکوت وجود دارد، این است که مرکز کنترل را با کشیدن انگشت به طرف بالا، یا فشردن و نگه داشتن دکمه کناری ساعت باز کنید، سپس در این قسمت روی علامت زنگوله کلیک کنید تا حالت سکوت را فعال یا غیر فعال کنید. با انجام اینکار ساعت شما پیام ها را دریایفت می کند ولی صدایی از خود خارج نمی کند. همچنین راه دیگری نیز وجود دارد که صدای پیام ها را هنگامی که آن را دریافت می کنید قطع کنید. در هنگامی که ساعت شما پیامی دریافت می کند، ساعت را با کف دست خود بپوشانید، برای سه ثانیه یا حداقل مدت زمانی که نیاز می بینید دست خود را برندارید.
اگر این مورد برای شما کار نمی کند مطمئن شوید که گزینه Cover to Mute در گوشی آیفونتان فعال است. در گوشی آیفون خود به Apple Watch رفته ودر قسمت My Watch به Sound And Haptics بروید و گزینه Cover to Mute را فعال کنید.
آخرین راه کاری که برای شما پیشنهاد داریم این است که Do Not Disturb را در ساعت اپل خود فعال کنید. ممکن است قبلا این حالت را در گوشی موبایل خود امتحان کرده باشید. با فعال کردن این مورد، در هنگام دریافت پیام علاوه بر اینکه صدایی اجاد نمی شود، هیچگونه ویبره ای نیز از طرف ساعت یا گوشی دریافت نمی شود. البته در با این فعال کردن این حالت شما همچنان زنگ ساعت را دریافت خواهید کرد که رویداد های مهم را از دست ندهید.
دکمه کناری ساعت خود را فشرده و نگه دارید تا مرکز کنترل باز شود و سپس در اینجا روی علامت حلال ماه کلیک کنید. شما می توانید این حالت را بعدا به صورت دستی غیر فعال کرده و یا زمانی مشخص را برای آن تعیین کنید تا به صورت اتوماتیک از این حالت خارج شود.


از تم های دیگر موجود برای صفحه نمایش و حالت ظاهری صفحه خود استفاده کنید.


ممکن است قبلا در دستگاه های هوشمند دیگر مانند لب تاب یا ساعت این مورد را انجام داده باشید. در ساعت اپل نیز می توانید حالت ظاهری به دلخواه خود تغییر دهید یا از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید.
به صورت پیشفرض لیستی از اپلیکیشن های شخص ثالث که از Complications پشتیبانی می کنند وجود دارد که اگر باز شدن لیست به طول می انجامد می توانید برخی از آن ها را حذف کنید.
به اپلیکیشن Apple Watch در گوشی آیفون خود رفته و در قسمت My Watch به قسمت Complications مراجعه کنید. در اینجا روی گزینه Edit کلیک کنید و هرکدام از اپلیکیشن هایی که نیاز ندارید را حذف کنید. برای حذف کردن روی علامت منفی قرمز کلیک کرده و Remove و سپس Done را بزنید. برای اضافه کردن اپلیکیشن ها نیز باید به همین صورت عمل کنید فقط با این تفاوت که به جای علامت منفی، علامت مثبت را باید بزنید.


اکنون بعد از اینکه لیست اپلیکیشن ها را شخصی سازی کردید، برای تغییر ظاهر ساعت از طریق خود ساعت به شکل زیر عمل کنید:
چرخنده دیجیتال را فشار دهید تا به صفحه اصلی ساعت اپل بروید سپس با فشردن و نگه داشتن انگشت خود روی صفحه حالت شخصی سازی را فعال کنید. سپس یک حالت ظاهری دلخواه انتخاب کنید و روی گزینه Customize کلیک کنید سپس انگشت خود را به طرف چپ بکشید تا زمانی که به آخرین گزینه شخصی سازی که همان Complications می باشد برسید. روی قسمت که می خواهید آن را ویرایش کنید کلیک کنید و از چرخنده دیجیتال استفاده کنید تا به حالتی که مورد نظرتان است برسید.

این کار را برای هر قسمت که می خواهید آن را ویرایش کنید تکرار کنید. پس از اینکه ظاهر ساعت را کاملا شخصی سازی کردید بار دیگر چرخنده دیجیتال را فشار دهید تا از حالت شخصی سازی خارج شوید و روی صفحه نمایش ساعت کلیک کنید.

اگر شخصی سازی حالت ظاهری از روی ساعت کمی دشوار است می توانید این کار را از روی گوشی آیفون خود نیز انجام دهید، التبه باید نسخه iOS گوشی شما بالاتر از 10 و نسخه WatchOS ساعت حداقل 3 باشد.
برای تغییر دادن و اضافه کردن حالت های ظاهری از روی گوشی آیفون خود به صورت زیر عمل کنید.
اپلیکیشن Apple Watch را روی گوشی آیفون خود اجرا کنید و انگشت خود را به چپ یا راست بکشید تا حالت ظاهری دلخواهتان را پیدا کنید و انتخاب کنید.

سپس یک محل برای شخصی سازی را انتخاب کرده و در میان حالت های ظاهری یکی را انتخاب کنید و این کار را برای شخصی سازی هر قسمت که دوست دارید تغییر دهید انتخاب کنید.

پس از انجام این کار ها تغییرات را سریعا روی ساعت اپل خود خواهید دید.

منابع:
• Apple.com
• iMore.com
• 9to5Mac.com
• MacRumors.com
• CNET.com
• MacObserver.com

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم