برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تعویض گلس و تعمیر ال سی دی شکسته گوشی های سامسونگ و آیفون

نوشته شده در تاریخ1397-09-05 توسط 5132

نکته:

تعویض گلس و تعمیر ال سی دی شکسته گوشی های موبایل در صورتی امکان پذیر میباشد که تاچ دستگاه بصورت کامل کار کند و ال سی دی دستگاه پیکسل سوختگی و پرش ال سی دی نداشته باشد.( درواقع فقط شکل ظاهری دستگاه تغییر کرده باشد و تغییری در روند استفاده از تاچ و ال سی دی دستگاه بوجود نیامده باشد )

همانطور که می دانید با پیشرفت گوشی های هوشمند، ظاهر آن ها زیبا تر اما آسیب پذیر تر شده است. در گذشته شاید موبایل های نوکیا یا گوشی های قدیمی دیگر را به یاد داشته باشید که شکستن صفحه نمایش آن ها غیر ممکن نه، اما سخت بود. آن روز ها یک گوشی موبایل برای چندین سال به خوبی جوابگوی نیازهای شما بود. اما امروزه گوشی های موبایل بسیار ظریف اند و ممکن است در اولین باری که زمین میخورد یا ضربه ای به آن وارد می شود باعث شکستن گلس یا تاچ ال سی دی آن می شود. البته دلایل خوبی هم برای ظرافت خود دارند. صفحه نمایش گوشی های سامسونگ و آیفون به خصوص برچمداران آن ها دارای پیکسل های حساس اما بسیار شفاف است که موجب می شود نور بهتری از طرف گوشی موبایل به طرف چشم شود، نتیجه آن کیفیت رنگ بهتر عکس ها و فیلم ها و جزئیات اپلیکیشن هاست که هم رابط کاربری زیباتری دارد و هم برای چشم شما ضرر کمتری دارد.
تاچ و ال سی دی گوشی سامسونگ و تاچ ال سی دی آیفون معمولا دارای محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass یا Ion-Strengthened Glass دارند. توجه داشته باشید که این نوع گلس یا محافظ صفحه نمایش بصورت فابریک بوده و با آن دسته از محافظ صفحه نمایش هایی که به عنوان ضد خش یا نشکن که در بازار به فروش می رسد کاملا متفاوت است. محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass که توسط شرکت کورنینگ تولید می شود، از ماده ای به نام آلومینیوسیلیکات قلیایی که از ترکیب آلوموینیوم، اکسیژن و سیلیکون است، ساخته می شود. این مدل محافظ اولین بار در سال 2005 ساخته شد و ضخامت آن 1.5 میلیمتر بود که تا به امروز نسخه های دیگری نیز ارائه داده است. هدف شرکت کورنینگ از ساخت این شیشه این بود که محافظی برای تاچ و ال سی دی گوشی ها ارائه دهد که دارای مقاومت زیاد و ضخامت کمی داشته باشد. در پنجمین نسخه از Gorilla Glass به گفته شرکت کورنینگ، این شیشه ضربه تا ارتفاع 1.6 متری تحمل می کند.

Gorilla

نوعی دیگر از محافظ تاچ و ال سی دی وجود دارد به نام Ion-Strengthened Glass که به وسیله واکنش های شیمیایی یون را تغییرمی دهد و مقاومت شیشه را افزایش می دهد. این نوع فناوری که از تاچ ال سی دی ایفون iPhone 6 به بعد در گوشی های iPhone مورد استفاده قرار گرفته است، به پوشش ضد ضربه و خطو خش معروف است. این نوع محافظ طبق تحقیقات انجام شده تفاوتی با Gorilla Glass ندارد اما به دلایل نامعلوم شرکت اپل نام آن را به Ion-Strengthened Glass یا Ion-X برای محصولات خود تغییر داده است. البته نمی توان گفت این موضوع صد در صد درست است ولی می توان دید که گوشی های آیفون با گوشی های رده بالای سامسونگ تفاوت چندانی ندارد.

Ion-X


علاوه بر این دو شیشه محافظ یک نوع دیگر از شیشه نیز وجود دارد که به آن پوشش ضد چربی و اثر انگشت یا Oleophobic Coating می گویند. این نوع شیشه محافظ باعث می شود صفحه نمایش در برابر چربی و اثر انگشت یا گردو غبار مدت زمان بیشاری را تمیز باقی بماند و یا عرقی که از دست خارج می شود و اثر انگشتی که روی صفحه باقی می ماند به راحتی از روی صفحه پاک شود. اما برخلاف دو شیشه محافظ قبلی که در مورد آن ها توضیح دادیم، در برابر ضربه و خطو خش مقاوم نیست. از این رو در دو برند سامسونگ و اپل از این نوع گلس به همراه گلس دیگر استفاده می شود تا همه قابلیت ها را باهم داشته باشد. عمر مفید این نوع شیشه در حدود دو سال است و شما کافیست با یک پارچه کتانی که نرم و صاف باشد و مقداری آب معمولی آن را تمیز کنید.

All

تا اینجا درمورد گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی های سامسونگ و آیفون صحبت کردیم و اطلاعات جزئی در مورد آنها ارائه دادیم. همانطور که گفته شد این محافظ ها تا حدودی از ضربه و خطو خش جلو گیری می کنند اما حکم شیشه ضد گلوله را ندارند. ممکن است به وفور دیده باشید که شخصی بگوید تاچ گوشی موبایلم کار می کند صفحه نمایش هم مشکلی ندارد اما شکستگی روی صفحه نمایش گوشی وجود دارد که ظاهر آن را زشت و زننده کرده است. باید توجه داشته باشید که در این مورد اگر به آن رسیدگی نشود شکسگی روی شیشه به مرور زمان بیشتر و بیشتر خواهد شد علاوه بر خطرات احتمالی که برای شما دارد ممکن است به تاچ و ال سی دی هم آسیب برسد و مخارج تعمیرات گوشی چند برابر شود. خبر خوش این است در صورتی که شیشه شکسته باشد ولی تاچ و ال سی دی سالم باشد و ال سی دی دچار پیکسل سوختگی نباشد می توان با هزینه بسیار کمتر از تعویض تاچ ال سی دی موبایل، این مشکل را رفع کرد. البته اگر ال سی دی مشکلاتی نظیر سیاه شدن صفحه یا تیک زدن و... داشته باشد گلس صفحه نمایش قابل تعویض نیست و شما باید تاچ و ال سی دی را بصورت کامل تعویض کنید. همچنین به این موضوع نیز دقت کنید که تعویض گلس تاچ و ال سی دی فقط برای گوشی های سامسونگ و آیفون ممکن است.
تعویض گلس تاچ و ال سی دی علاوه بر دقت و مهارت بالا نیاز به دستگاه های مخصوص دارد که فقط در تعمیرگاه های تعمیرات موبایل محدودی پیدا می شود. علاوه بر این تعویض گلس ریسک شکستن تاچ و ال سی دی را به همراه دارد و به عهده مشتری است ولی با توجه به کاهش هزینه ای که نسبت به تعویض کامل تاچ و ال سی دی دارد، به صرفه و قابل قبول است.

روش های تعویض گلس به دو صورت است، رایج ترین روش از طریق حرارت بالا (حدود 100 درجه سانتی گراد) انجام می شود و در برخی گوشی ها از طریق انجماد با دمای حدود 160 درجه سانتی گراد انجام می شود. روش انجماد یا فریز کردن برای گوشی لبه دار مانند S6 Edge، S7 Edge، S8 و... انجام می شود زیرا به دلیل لبه داشتن آن اگر در دمای بالا انجام شود موجب شکستن تاچ و ال سی دی می شود. اما در گوشی های آیفون برعکس این مورد است و به دلیل تکنولوژی متفاوت در ساخت تاچ و ال سی دی حتما باید در دمای بالا تعویض گلس آن صورت بگیرد، در صورت تعویض گلس در دمای پایین موجب شکستن تاچ و ال سی دی می شود. دیگر گوشی های سامسونگ معمولا از هر دو روش قابل انجام است اما رایج ترین روش برای تعویض گلس آن ها همان روش حرارت بالا است.

تعویض شیشه تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل بسیار زمان بر و پر دردسر است. متاسفانه در دفتر ماکروتل در حال حاضر امکان تعویض شیشه تاچ و ال سی دی وجود ندارد بنابراین درصورت نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی کامل دارید با دفتر ماکروتل تماس حاصل فرمایید و درمورد تعویض تاچ و ال سی دی گوشی موبایلتان مشاوره بگیرید.
همچنین می توانید به صورت حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران مراجعه کنید.
-تعویض تاچ وال سی دی گوشی های موبایل به صورت تخصصی زیر نظر متخصصین تعمیرات موبایل در دفتر ماکروتل با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن انجام میشود. همچنین تعمیرات گوشی های ایفون نیز در این مجموعه بصورت تخصصی انجام میشود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم