مشخصات، عمر باتری و کیفیت تاچ و ال سی دی LG G5

نوشته شده در تاریخ1397-09-19 توسط 2443

معرفی و تاریخ عرضه گوشی LG G5

در نوشته های قبل درمورد گوشی سری G شرکت LG صحبت کردیم و کارایی و باتری و دیگر مشخصات مهم این گوشی ها را مورد بررسی قرار دادیم. ظاهرا شرکت LG سعی ندارد دست از ساختن گوشی های موبایل با طراحی زیبا و کارایی بالا بردارد. امروز قرار است مروری بر سرگذشت گوشی LG G5 بکنیم و اینکه چه تفاوتی نسبت به مدل های قبلی خود و همچنین با رقیبانش دارد. گوشی LG G5 ساخته شد و در فوریه سال 2016 روانه بازار شد تا بازار موبایل را تکان دهد و این گوشی برای کسانی که بودجه کمی دارند اما به یک گوشی بالا رده نیاز دارند بسیار خوب است. البته قیمت آن چندان هم پایین نیست اما نسبت به کارایی و دیگر گوشی های هم رده اش قیمت مناسبی دارد. این گوشی نسبت به مدل قبلی خود تغییرات زیادی داشته است. اندازه باتری و صفحه نمایش آن کوچک تر شده است. در حالی که بقیه برند های موبایل سعی دارند اندازه صفحه نمایش و باتری را افزایش دهند، این بار شرکت LG به دلایلی نامعمول اندازه گوشی را کوچک تر کرده است. البته به این موضوع توجه کنید که کوچک تر شدن صفحه نمایش و باتری از کارایی آن کم کرده است و گوشی همچنان کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری بسیار خوبی دارد. از رقیبان این گوشی می توان به گوشی Galaxy S7 که بسیار معرکه است و گوشی HTC 10 اشاره کرد و البته از نظر قیمت پایین نیز گوشی One Plus 3 می تواند با گوشی LG G5 رقابت کند. نقطه ضعفی که این گوشی دارد عدم وجود ماژول های خاص و جالب در گوشی است. امروزه هر گوشی دارای ماژول های خاصی است مانند گوشی Motorola Moto Z که دارای ماژول باتری است.

طراحی گوشی ال جی جی 5

چیز جالبی که در طراحی گوشی LG G5 وجود دارد این است که شرکت LG هنوز باتری گوشی های خود را قابل تعویض توسط کاربر می سازد. پس از اینکه اکثر گوشی های هوشمند قاب پشت را به صورت یک دست و باتری را غیر قابل تعویض می سازند شرکت LG همان عادت گذشته را پیش گرفته است. البته با این تفاوت که دیگر لازم نیست درب پشت باز شود زیرا باتری پایین گوشی خارج می شود. همانطور که درمورد گوشی LG G4 گفت این ویژگی هم دارای مزیت است و هم عیب. مزیت آن این است که اگر باتری گوشی خراب شد به راحتی می توان بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی باتری را خودتان تعویض کنید. که البته معمولا این مشکل بعد از حداقل دو سال برای گوشی پیش می آید. عیب آن این است که نمی توان یک محافظ محکم و مطمئن برای باتری داشت. همچنین اگر شرکت LG درب پشت گوشی را به صورت غیر قابل تعویض ساخته بود می توانست مانند دیگر گوشی ها از جمله گوشی های HTC گوشی هوشمند خود را ضد آب کند ولی با این باتری که به راحتی خارج می شود این امر غیرممکن است.

ولی خبر خوب در طراحی جذاب این گوشی این است که شرکت LG پورت شارژ گوشی خود را به Type-C ارتقا داده است. پورت های Type-C که نسل ارتقا یافته MicroUSB هستند همانند پورت Lightning گوشی های iPhone به صورت دو طرفه قابل استفاده هستند. مزیت استفاده از این نوع پورت ها این است که خرابی پورت شارژ کمتر خواهید دید. البته این ساده ترین مزیت آن است. مهم ترین هدف از ساخت این پورت ها سرعت در انتقال اطلاعات و حتی انرژی شارژ است و از آنجایی که به صورت دو طرفه قابل استفاده است دیگر لازم نیست وقت خود را صرف پیدا کردن روش درست وارد کردن کابل به پورت شارژ گوشی کنید. همچنین گوشی مانند گوشی LG G4 همان قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع یا Quick Charge را داراست و با داشتن این پورت Type-C این گوشی به یک گوشی خوب از نظر سرعت شارژ و نگه داری شارژ تبدیل می شود.
از نظر جنس بدنه باید گفت که شرکت LG بدنه پلاستیکی G4 را به فلزی تغییر داده است اما با این حال تغییر زیادی در وزن آن دیده نمی شود. ممکن است داشتن بدنه فلزی برای همه خوشایند نباشد و به سلیقه همه افراد نخورد اما داشتن بدنه آلومینیومی دارای مزیت های خاص خود است، اگر بخواهید از زیبایی آن صرف نظر کنید می توانید به آنتن دهی بیشتر آن توجه کنید. همانطور که می دانید وسایل آلومینیومی موجب تقویت سیگنال های شبکه های ارتباطی می شوند. البته این عملکرد را نمی توان تا زمانی که به صورت عینی تجربه نکرده باشیم قضاوت کنیم. گوشی از نظر اندازه و ابعاد تفاوت بسیار اندکی با گوشی LG G4 دارد و وزن آن نیز حدود 10 گرم بیشتر است که می توان این وزن بیشتر را به بدنه آلومینیومی نسبت داد. ولی با این وجود 10 گرم عدد چندان زیادی نیست.

رابط کاربری یا UI و UX در گوشی LG G5

شرکت LG همچنان درحال به روز رسانی و ارتقاء است و این بار UX نسخه 5 را برای گوشی LG G5 ارائه داده است که در ادامه بیشتر درمورد آن توضیح خواهیم داد.
گوشی LG G5 در زمینه نرم افزار نیز ممکن است غوغا کند. این گوشی با آخرین نسخه اندروید یعنی مارشمالو 6.0.1 را دارد که تمامی به روز رسانی جدیدی که گوگل ارائه داده را داراست. اگر بخواهیم رابط کاربری را در گوشی LG G5 با گوشی LG G4 مقایسه کنیم اولین و مهمترین چیزی که باید به آن اشاره کرد عدم وجود دکمه App Drawer یا همان دکمه زمینه سفید و چند نقطه که با زدن آن به قسمت اپلیکیشن ها می رفتید. باید گفت که در این گوشی این دکمه حذف شده است و برای دسترسی به قسمت برنامه ها کافیست انگشت خود را روی صفحه نمایش به طرف بالا بکشید. همچنین تغییراتی دیگری نیز در دیگر قسمت های گوشی به وجود آمده است مانند تغییر حالت آیکون اپلییکشن ها و ظاهر پیام رسان و تماس و... و چیزی که زیاد به چشم میخورد پشت زمینه روشن در قسمت مرکز هشدار ها یا Notification Center است. اگر گوشی قبلا یک LG G4 دیده باشید احتمالا به یاد دارید که پشت زمینه مرکز پیام ها در این گوشی رنگ تیره است. باید گفت در گوشی LG G5 این پشت زمینه به رنگ سفید و روشن است که به دید بهتر کمک می کند هرچند ممکن است مورد پسند برخی کاربران قرار نگیرد.

همچنین یک ترفند جالب وجود دارد برای زمانی که بخواهید به سرعت به دوربین گوشی دسترسی پیدا کنید. زمانی که صفحه نمایش قفل است اگر دکمه ولوم پایین را دوبار پشت سر هم فشار دهید به صورت مستقیم به دوربین گوشی هدایت می شوید.

دوربین گوشی LG G5

همانطور که قبلا گفتیم، چیز جالبی که درمورد شرکت LG و گوشی های هوشمندش وجود دارد این است که این شرکت همیشه شما را در معرض تکنولوژی جدید قرار می دهند و این بار کار فوق العاده جالبی که در گوشی LG G5 انجام داده است تکنولوژی دوربین دوگانه پشت گوشی است. بر خلاف دیگر گوشی های رقیب که لنز های گوشی را ترکیب کرده و هنگام ثبت عکس اقدام به ساخت عکس می کنند شرکت LG می خواهد در گوشی G5 خود هر یک از لنز ها به صورت جداگانه و مستقل کار کنند. بنابراین شما در پشت گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی و یک دوربین با وسعت دید عریض 8 مگاپیکسلی را خواهید دید و تعویض کردن بین این دو گوشی بسیار آسان کافیست در اپلیکیشن دوربین روی مستطیل با یک درخت کلیک کنید تا از لنز 16 مگاپیکسلی برای عکس برداری استفاده کنید. همچنین برای استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی عریض روی مستطیلی که در آن سه درخت وجود دارد کلیک کنید.

دوربین دید عریض آن که دارای 8 مگاپیکسل است بسیار عالی برای گرفتن عکس هایی با زاویه دید فراوان است. این دوربین با یک زاویه 135 درجه خارق العاده حتی از چشم انسان نیز بیشتر دید دارد. یعنی شما در هنگام عکس برداری آن چیزهایی که خود نمی بینید هم می توانید در عکس جای دهید (زاویه دید انسان بین 120 تا 124 درجه است). بنابراین در هنگام عکس برداری از یک ساحل بزرگ یا ساختمانی بلند نیاز نیست فاصله خود را زیاد کنید. البته باید توجه داشت که در کیفیت دو دوربین بسیار تفاوت وجود دارد بنابراین هنگام عکس برداری دقت کنید که از دوربین صحیح برای عکس مورد نظر استفاده کنید. چیزی که گوشی LG G5 نتوانسته آن را به خوبی اداره کند دوربین سلفی جلو است که از همان اندازه معمولی همیشگی برخوردار است و فوکوس خودکار دوربی های پشت در نور کم چندان خوب عمل نمی کند.

باتری گوشی LG G5


همانطور که قبلا هم گفتیم باتری گوشی LG G5 قابل تعویض توسط کاربر است و امروزه این گوشی جزو معدود گوشی هایی است که می توان باتری را تعویض کرد. ظرفیت باتری این گوشی برخلاف باتری 3000 میلی آمپری گوشی LG G4 و LG G3، کاهش یافته و 2800 میلی آمپر است و با اینکه ظرفیت آن کاهش یافته اما همچنان می تواند کل روز را با استفاده معمولی اداره کند. همچنین از Quick Charge نسخه 3.0 و پورت USB مدل Type-C پشتیبانی می کند که کمک می کند گوشی در زمانی بسیار کم شارژ از دست داده خود را به سرعت باز گرداند. به صورت که می تواند در حدود نیم ساعت 60 درصد و در حدود یک ساعت یک شارژ کامل را به شما تحویل دهد. در صورتی که رقیبش یعنی گوشی Galaxy S7 از Quick Charge نسخه 2.0 پشتیبانی می کند. همچنین این گوشی در حالت آماده باش یا Standby بسیار عالی عمل می کند به صورتی که در آزمایشی که انجام شد شب تا صب فقط 3 درصد از شارژ خود را از دست داده بود.

همچنین مانند دیگر گوشی های هوشمند جدید این گوشی نیز دارای حالت ذخیره نیرو یا Power Saving Mode است که کاهش دادن مصرف پس زمینه و یک سری عملیات دیگر، موجب می شود گوشی باز هم مدت زمان بیشتری برای استفاده اورژانسی روشن بماند ولی به نظر می رسد با این ویژگی هایی که دارد نیاز به فعال کردن این مورد نباشد.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم