برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشخصات قاب و شاسی، باتری و تاچ و ال سی دی HTC Desire 816

نوشته شده در تاریخ1397-10-18 توسط 2273

معرفی کلی گوشی HTC Desire 816


مدت زمان زیادی از تولید گوشی HTC Desire 816 گذشته است، اما این گوشی موبایل همچنان در دست مردم وجود دارد. این گوشی درست در همان سالی رونمایی شده است که گوشی HTC Desire 620 وارد شده است، حتی زودتر. اما با این حال گوشی HTC Desire 816 از نظر کارایی و سخت افزار نسبت به گوشی Desire 620 توانایی های بیشتری دارد. این گوشی در ماه مارس 2014 وارد بازار شده است و خط تولید آن مدت زیادی است که متوقف شده است. اما از آنجایی که کاربران زیادی از این گوشی استفاده می کنند، لازم است اطلاعاتی درمورد مهم ترین قطعات آن که قاب و شاسی، تاچ و ال سی دی و باتری هستند، اطلاعاتی داشته باشند. از این رو امروز به بررسی قطعات این گوشی می پردازیم و آن را با دیگر مدل های هم رده و هم سن و سال خودش مقایسه می کنیم.

قاب و شاسی گوشی و طراحی گوشی HTC Desire 816

دیزاین گوشی دیزایر 816


این گوشی در واقع طراحی شده است برای کسانی که می خواهند با صرف هزینه کم، یک گوشی موبایل با اندازه نسبتا بزرگ و با کیفیت بخرند.
جنس بدنه و قاب این گوشی از پلاستیک است. البته یک پلاستیک زیبا و براق است. قطعا اگر این گوشی از جنس آلومینیوم ساخته می شد، خیلی زیباتر جلوه می کرد، اما می توان دو عامل را باعث عدم انجام این کار دانست، یکی اینکه قیمت گوشی پایین بماند، یکی دیگر اینکه وزن گوشی از حد نرمال بیشتر نشود که موجب نا رضایتی کابران شود. بنابراین، برخی افراد داشتن بدنه پلاستیکی برای گوشی را عیب می دانند و برخی دیگر آن را به عنوان مزیت می شناسند که مسلما به سلیقه افراد بستگی دارد.
وزن این گوشی 165 گرم است، که برای یک گوشی با بدنه پلاستیکی کمی زیاد است. پورت شارژ در این گوشی مانند قبل از نوع MicroUSB 2.0 است و در پایین و سمت راست گوشی قرار گرفته است، و طببق معمول پورت هنزدفری که یک جک 3.5 میلیمتری است در بالای گوشی قرار دارد. بر خلاف گوشی HTC Desire 620 که درب شت گوشی را می توان به راحتی باز کرد، درب پشت گوشی Desire 816 غیر قابل تعویض توسط کاربر است و در صورت نیاز به تعویض باتری یا درب پشت، باید به تعمیرکار مراجعه کرد. داشتن درب پشت غیر قابل تعویض در گوشی که حتی ضد آب هم نیست، کمی آزاردهنده است. البته این حالت باعث می شود که از باتری و قطعات پشت گوشی بهتر محافظت شود.
هیچ دکمه ای روی صفحه نمایش گوشی وجود ندارد و دکمه برگشت، منو و هوم همگی به صورت لمسی هستند و دیگر دکمه های مورد نیاز مانند دکمه قفل گشی و دکمه های ولوم بالا و پایین در کناره سمت چپ گوشی قرار دارند.
این گوشی در دو حالت تک سیم و دو سیم در دسترس کاربران قرار گرفت و برای کارت مموری نیز یک خشاب اختصاصی در نظر گرفته شده است که همگی در کناره سمت راست گوشی قرار دارند.
اسپیکر گوش این موبایل در بالا کنار دوربین جلو قرار دارد و اسپیکر آهنگ گوش بر خلاف بسیاری از گوشی های موبایل که اسپیکر آن ها در لبه ی پایین گوشی قرار دارد، در گوشی HTC Desire 816 پایین گوشی درست زیر صفحه نمایش قرار دارد. که این باعث می شود صدای آهنگ زمانی که گوشی به پشت قرار دارد بسیار خوب به گوش شما برسد.

صفحه نمایش دیزایر 816

صفحه نمایش یا تاچ و ال سی دی گوشی HTC Desire 816

در این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ نسبت به گوشی هم خانواده خودش یعنی HTC Desire 620 استفاده شده است. اما با اینکه هر دو گوشی از تکنولوژی ساخت صفحه نمایش Super LCD و کیفیت HD با رزولوشن 1280 در 720 استفاده می کنند، قیمت گوشی HTC Desire 816 به صورت غیر معقولی بیشتر از Desire 620 است، شاید دلیل این ویژگی به بالاتر بودن ظرفیت اتری گوشی نیز مربوط باشد.
همانطور که گفته شد، در گوشی Desire 816 از تکنولوژِی Super LCD 2 استفاده کرده است و در زمانی که شرکت های دیگری مانند Samsung از تکنولوژِی های قوی تری مانند AMOLED یا Super AMOLED استفاده می کنند، شرکت HTC همان تکنولوژی ساخت قبلی خود را ادامه می دهد، که احتمالا دلیل آن پایین تر نگه داشتن قیمت و مصرف باتری است. به هر حال این موضوع باعث می شود کسانی که به یک صفحه نمایش با رنگ قوی و کیفیت بالا اهمیت می دهند، از خرید این گوشی صرف نظر کنند. دیدن فیلم با گوشی HTC Desire 816 چندان بد نیست اما اگر بخواهیم آن را با گوشی با همین قیمت برای مثال گوشی Galaxy S5 مقایسه کنیم، قطعا گوشی Galaxy S5 برنده است، زیرا هم رزولوشن تصویر بالاتری دارد، هم روشنایی و رنگ ها در آن بهتر به کار گرفته شده است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش Desire 816 حدود 267ppi است در صورتی که که در گوشی Galaxy S5 حدودا 432ppi است. هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر، کیفیت نور و رنگ بهتر است.

تاچ ال سی دی Desire 816

ویژگی ها و عمر باتری گوشی HTC Desire 816

در این گوشی نسبت از نظر ظرفیت باتری نیز عملکرد بهتری نسبت به گوشی Desire 620 دارد. البته نسبت با اینکه از صفحه نمایش ضعیف تری نسبت به Galaxy S5 استفاده می کند، در زمینه باتری نیز نتوانسته با این گوشی رقابت کند. با این که این گوشی دارای گزینه هایی مانند حالت ذخیره نیرو یا Power Saving Mode است اما فعال کردن این حالت باعث کاهش سرعت گوشی می شود. با استفاده معمولی شما می توانید فقط با یک بار شارژ یک روز کامل را با گوشی روشن همراه باشید ولی اگر استفده سنگین تری داشته باشید، شارژ گوشی به سرعت خالی می وشد در صورتی که گوشی Galaxy S5 با داشتن فقط 200 میلی آمپر ظرفیت باتری بیشتر توانسته است عمر باتری با داشتن یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت تر به خوبی مدیریت کند. بنابراین می توان گفت که این گوشی از رقیبان خود مانند Galaxy S5 و iPhone 5s ضعیف تر عمل کرده است، اما همچنان می تواند به عنوان یک گوشی میان رده، نیاز کاربران علاقه مند به گوشی های HTC را براورده کند.

ویژگی باتری دیزایر 816

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم