برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشخصات قاب و شاسی، باتری و تاچ وال سی دی HTC One X9

نوشته شده در تاریخ1397-10-23 توسط 1686

معرفی کلی گوشی HTC One X9


همانطور که می دانید شرکت HTC یکی برند های معروف و بزرگ در زمینه ساخت گوشی های هوشمند است و با ارائه پرچم دار جدید خود یعنی HTC 10 که دارای ویژگی های خوب زیادی است توانست بیشتر از قبل نیز معروف شود. ما قبلا گوشی HTC 10 را مورد بررسی قرار دادیم و امروز قرار است یکی دیگر از گوشی های هم خانواده این گوشی را که اتفاقا در سال 2016 درست چند ماه قبل از عرضه HTC 10 با همان قیمت عرضه بازار شده است صحبت کنیم. این گوشی HTC One X9 است که دارای ویژگی های خود و بدی است و با این که قیمت آن با گوشی HTC 10 برابر است، اما در برخی از خصوصیات که مهم ترین آن ها صفحه نمایش است، ضعیف تر عمل کرده است. بنابراین از آن جایی که گوشی HTC One X9 چند ماه زود تر از HTC 10 ارائه شده است، می توان گوشی HTC 10 را نسخه تکامل یافته One X9 دانست.


قاب و شاسی و طراحی گوشی HTC One X9

دیزاین گوشی HTC One X9


گوشی HTC One X9 از نظر طراحی و زیبایی می تواند یکی از برترین گوشی های موبایل باشد. مخصوصا جنس آلومینیومی که بدنه و قاب پشت این گوشی دارد، آن را زیباتر کرده است. در این گوشی از فلش دوربین دو گانه استفاده شده است که به دوربین کمک می کند در نور کم یا در شب عکس های بهتری را ثبت کند. البته در زمینه وزن می توان گفت این گوشی از وزن بالایی نسبت به گوشی های هم رده خود دارد. این گوشی با داشتن وزن 170 گرم، نسبت به یک گوشی مانند iPhone 7 که وزنی معادل 138 گرم دارد بسیار سنگین محسوب می شود. حتی گوشی Galaxy S7 نیز با داشتن وزن 152 گرم از این گوشی بسیار سبک تر است. گوشی Galaxy S7 دارای قاب دور آلومینیومی و قاب پشت شیشه ای است ولی با این حال وزن زیاد گوشی HTC One X9 را نمی توان با داشتن بدنه کامل آلومینیومی مقصر دانست زیرا گوشی iPhone 7 نیز از یک بدنه کامل آلومینیومی برخوردار است.
این گوشی دارای یک پردازنده 28 نانومتری است در صورتی که در گوشی های iPhone 7، Galaxy S7 و HTC 10 پردازنده گوشی نصف شده است. همین موضوع باعث می شود گوشی HTC One X9 نسبت به رقیبان خود وزن و مصرف باتری بالاتر و همچنین سرعت پردازش پایین تری داشته باشد.
این گوشی با حافظه داخلی 32 گیگابایتی ارائه شده است که قطعا امروزه داشتن ظرفیت 32 گیگابایت بسیار کم است. حافظه خارجی این گوشی دارای یک خشاب اختصاصی است و یک حافظه مموری را تا 512 گیگابایت ظرفیت پشتیبانی می کند.
این گوشی در دو حالت تک سیم کارت و دو سیم کارت در دسترس است که برای هر یک از سیم کارت ها یک خشاب اختصاصی در نظر گرفته شده است. بنابراین در مدل دو سیم کارت این گوشی سه خشاب مجزا وجود دارد در صورتی که می توانست با داشتن یک خشاب سیم کارت هیبریدی هر دو سیم کارت را به همراه حافظه مموری در یک خشاب سیم کارت جا دهد.

دیزاین قاب و شاسی اچ تی سی One X9

صفحه نمایش یا تاچ و ال سی دی گوشی HTC One X9

صفحه نمایش HTC One X9


شرکت HTC در ساخت صفحه نمایش گوشی های موبایلش از تکنولوژی Super LCD استفاده می کند که نسبت به IPS LCD که در برند هایی مانند Apple یا Sony استفاده می شود، تفاوت چندانی ندارد، البته از نظر ضخامت کمی نازک تر است. ولی نسبت به صفحه نمایش های AMOLED یا Super AMOLED که در گوشی های میان رده و بالا رده شرکت Samsung به کار می رود ضعیف تر است.
در گوشی HTC One X9 نیز از همان تکنولوژی Super LCD همیشگی استفاده شده است. در صورتی که می توانست مانند گوشی HTC One A9 صفحه نمایش AMOLED به کار رود. به هر حال با اینکه اندازه صفحه نمایش آن نسبت به گوشی HTC 10 کمی بزرگ تر است، اما رزولوشن تصویر کمتری دارد. این گوشی با داشتن یک صفحه نمایش 5.5 اینچی رزولوشن تصویر Full HD یا 1920 در 1080 دارد که تراکم پیکسلی آن چیزی حدود 401ppi می شود. در صورتی که در گوشی HTC 10 با صفحه نمایش 5.2 اینچی از رزولوشن تصویر 2560 در 1440 برخوردار است که تراکم پیکسلی آن به 565ppi می رسد.
مسلما به دلیل داشتن تکنولوژی صفحه نمایش Super LCD از نسبت به یک گوشی هم قیمت و هم رده خودش مانند Galaxy S7 دارای کیفیت صفحه نمایش پایین تری است. در صفحه نمایش های Super AMOLED از نور بالاتر و رنگ بهتری استفاده شده است و حتی با اینکه کیفیت بالاتری دارند از به دلیل تکنولوژی هوشمندی که دارند، مصرف باتری پایین تری نیز نسبت به صفحه نمایش های Super LCD دارند. گوشی HTC One X9 با اینکه از نظر قیمتی با گوشی Galaxy S7 تفاوتی ندارد، اما به دلیل صفحه نمایش ضعیف تری که دارد نمی تواند در زمینه صفحه نمایش با این گوشی رقابتی داشته باشد. تنها مزیتی که صفحه نمایش Galaxy One X9 نسبت به گوشی هایی مانند HTC 10، Galaxy S7 و LG G5 دارد این است که فقط چند دهم اینچ بزرگ تر است.

ویژگی ها و عمر باتری گوشی HTC One X9

ویژگی باتری اچ تی سی One X9


این گوشی با داشتن باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر، با گوشی HTC 10 و Galaxy S7 از نظر ظرفیت باتری برابر، اما مصرف باتری آن بسیار بیشتر است. دلیل آن همانطور که قبلا هم گفتیم داشتن صفحه نمایش بزرگ تر، پردازنده بزرگ تر و البته نسبت به گوشی Galaxy S7 داشتن تکنولوژی صفحه نمایش ضعیف تر است. همچنین داشتن دوربین 13 مگاپیکسلی را می توان تا حدودی در مصرف باتری این گوشی مقصر دانست. به طور کلی گوشی های HTC هیچوقت نتوانسته اند مانند برند های دیگری همچون Apple و Samsung عمر باتری را به خوبی مدیریت کنند. داشتن اندروید 6 و همچنین ویژگی Doz در اندروید توانسته تا حدودی مصرف باتری این گوشی را نسبت به گوشی های قدیمی تر HTC پایین بیاورد اما با این حال گوشی HTC One X9 از عمر باتری ضعیفی برخوردار است.
مزیتی که باتری این گوشی دارد این است که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می کند بنابراین عمر باتری ضعیف آن برای کاربران این گوشی اندکی قابل تحمل تر می شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم