برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی تا شونده سامسونگ (Samsung Galaxy Fold)

نوشته شده در تاریخ1397-12-02 توسط 1465

تغییرات و پیشرفت تکنولوژی امروزه به صورت روزانه انجام می پذیرد بنابراین شما باید هر منتظر خبر های جالب و جدید باشید.
همانطور که می دانید شرکت سامسونگ در زمینه ساخت صفحه نمایش ها از تکنولوژی بسیار قوی استفاده می کند. از صفحه نمایش های AMOELD و خمیده خانگی گرفته تا صفحه نمایش با کیفیت گوشی های موبایل. این شرکت برای سال 2019 رویداد جدیدی ارائه خواهد کرد که همین الان شایعات درمورد آن پخش شده و کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر به یاد داشته باشید، حدود یک سال گذشته درمورد ساخت گوشی موبایل با صفحه نمایش پشت و رو بر سر زبان ها افتاده بود. اما این فقط یک شایعه نبود و شرکت سامسونگ قرار است در سال 2019 اولین گوشی موبایل با داشتن صفحه نمایش انعطاف پذیر یا تا شونده را به جهان ارائه می کند. اما این مدل گوشی به دلیل تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که دارد قظعا در دست همه قرار نخواهد گرفت چرا که از همین حالا قیمتی بالغ بر 1980 دلار گرفته است.

این گوشی در تاریخ 26 آوریل در آمریکا و در تاریخ 3 می در اروپا عرضه بازار خواهد شد. به احتمال زیاد حدود یک ماه بعد از آن در ایران نیز می توانیم شاهد چنین تکنولوژی پیشرفته ای باشیم. اما داشتن یک صفحه نمایش تا شونده تنها ویژگی آن نیست و امروز ما شما را از ویژگی های این گوشی آگاه خواهیم کرد.


شما در حالت عادی از این گوشی یک صفحه نمایش 4.7 اینچی HD Plus با تکنولوژی ساخت Super AMOLED در اندازه (21:9) دریاقت خواهید کرد. اما زمانی که گوشی باز شده و به حالت تبلت در می آید، اندازه صفحه نمایش به صورت خارق العاده ای به 7.3 اینچ تبدیل می شود و کیفیت صفحه نمایش QHD Plus دارد و از تکنولوژی ساخت Dynamic AMOLED پشتیبانی می کند. صفحه نمایش های دینامیکی تکنولوژی جدیدی می باشد که شرکت سامسونگ از آن در دیگر گوشی های جدید خود نیز استفاه کرده است. صفحه نمایش های Dynamic AMOLED ویژگی های بسیار خوبی دارند و مهم ترین ان ها، کاهش نور آبی برای جلو گیری از آسیب دیدن چشم کاربر است. در این صفحه نمایش ها نور آبی تا 42 درصد کاهش یافته و کنتراست تصویر افزایش یافته است. بنابراین شما می توانید حتی در نقاط تاریک اجزای داخل صفحه نمایش را ببینید. همچنین رنگ های صفحه نمایش بهینه سازی شده اند بنابراین شما می توانید تجربه بسیار لذت بخشی هنگام دیدن فیلم یا بازی کردن با این مدل صفحه نمایش ها داشته باشید.

این گوشی سامسونگ که با نام Samsung Galaxy Fold شناخته شده، در رنگ های نقره ای، مشکی، سبز .آبی به بازار عرضه می شود. البته از این موضوع نمی توان چشم پوشی کرد که شما می توانید رنگ لولایی بین گوشی را نیز خودتان طبق رنگ های موجود تعیین کنید.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به داشتن اسپیکر های AKG اشاره کرد توانایی تولید صدای با کیفیت بسیار بالایی برای کاربر دارند. همچنین در کنار این گوشی می توانید یک حسگر اثر انگشت را ببینید که به شما در باز کردن قفل گوشی کمک می کند.
این گوشی یا تبلت از باتری بسیار قدرتمند برخوردار است، بدین صورت که هر طرف گوشی یک باتری 4380 میلی آمپری به صورت داخلی دارد. این دو باتری با یکدگیر کار می کنند و ذخیره باتری بسیار خیره کننده ای برای کاربر به ارمغان می آورند.

این گوشی به شارژ بی سیم مجهز است بنابراین شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به کابل گوشی خود را شارژ کنید. البته یک ویژگی بسیار جالب درمورد این گوشی دارد این که علاوه بر شارژ وایرلس، به Wireless PowerShare نیز مجهز است، یعنی می تواند گوشی های موبایل دیگری که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند را به صورت بی سیم شارژ کند.

گوشی Galaxy Fold به یک حافظه رم 12 گیگابایتی و یک پردازنده Qualcomm هشت هسته ای 7 نانومتری مجهز است که آن را به یکی از قدرتمند ترین گوشی های بازار تبدیل می کند. این گوشی با داشتن چنین سخت افزار قدرتمندی توانایی اجرا کردن چند اپلییکشن را به صورت همزمان دارد. بدین صورت که شما می توانید همزمان به تماشای ویدیو بنشینید و با دوستان خود در اپلیکیشن WhatsApp در این مورد با ان ها صحبت کنید.  اپلیکیشن هایی مانند WhatsApp و Microsoft Office به صورت اختصاصی طراحی شده اند تا با صفحه نمایش 7.3 اینچی این گوشی سازگار باشند.
علاوه بر داشتن چنین پردازنده ای، دارای حافظه ی داخلی 512 گیگابایتی UFS نسخه 3.0 می باشد. عبارت UFS مخفف Universal Flash Storage و به معنای حافظه ی فلش جهانی است. بنابراین این گوشی استاندارد حافظه داخلی را داراست و می تواند با انواع دستگاه های دیگر با سرعت بسیار بالا به تبادل اطلاعات بپردازد. البته گزینه های دیگری برای انتخاب حافظه داخلی این گوشی وجود ندارد.

این گوشی از آخرین ورژن نرم افزار سیستمی گوگل یعنی Android 9 پشتیبانی می کند. ولی سامسونگ برای این گوشی یک صفحه نمایش منحصر به فرد و فوق العاده طراحی کرده که آن را به یک اعجوبه در بین گوشی های موبایل تبدیل کرده است. و همین صفحه نمایش بزرگ و انعطاف پذیر اجرا کردن سه اپلیکیشن به صورت همزمان را فراهم کرده است.

این گوشی از 6 دوربین استفاده می کند. ممکن است از نظر شما عجیب باشد، اما واقعیت دارد. 3 دوربین اصلی در پشت این گوشی قرار دارد که یکی از آن ها دوربین با زاویه دید بسیار عریض است و رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد. در پایین آن یک دوربین با زاویه دید عریض وجود دارد که 12 مگاپیکسل و زاویه دید آن نسبت به دوربین اول کم تر است. دوربین سوم آن یک دوربین با زاویه دید معمولی و استاندارد است و رزولوشن آن 12 مگاپیسکل میباشد. دوربین های سلفی در این گوشی 3 دوربین می باشد اما یکی از آن ها در جلو قرار دارد و 10 مگاپیکسل رزولوشن دارد و دو دوربین دیگر در قسمت بالای صفحه نمایش 7.3 اینچی قرار دارد. این دوربین ها به ترتیب 10 و 8 مگاپیکسل هستند.

استفاده از این گوشی بسیار راحت است و گونه ای طراحی شده که شما بتوانید هر موقع نیاز داشته باشید از یک گوشی معمولی آن را به تبلت و یا بالعکس این عمل را انجام دهید. حالت تبلت آن به صورتی است که به راحتی در دو دست قرار می گیرد. علاوه بر شرکت سامسونگ شرکت های دیگری نظیر شیائومی و Lenovo نیز در این زمینه کار هایی انجام داده اند. شرکت Xiaomi اولین گوشی خود تا شونده خود را به مرحله تست برده و شرکت Lenovo پروژه ساخت چنین گوشی موبایلی را آغاز کرده است. شرکت Huawei نیز به احتمال زیاد یک گوشی تا شونده در سال 2019 به بازار ارائه کند. بنابراین تنها شرکتی که به صورت موفقیت آمیز در این عرصه عملکرده، شرکت سامسونگ است. با این اوصاف به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور می توانیم شاهد تلویزیون هایی هوشمند باشیم که به راحتی تا می شوند و حمل آن ها بسیار آسان تر می شود. همچنین به احتمال زیاد در اوایل دهه 20 میلادی شاهد این خواهیم بود که بسیاری از برند های موبایل تکنولوژی گوشی های موبایل خود را به تا شونده تغییر داده و البته با قیمت پایین تری در اختیار کاربران قرار داده اند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم