برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تعویض باتری گوشی موبایل به دلایل گوناگون

نوشته شده در تاریخ1398-03-04 توسط 2928

تعویض باتری گوشی موبایل

گوشی‌های هوشمند نیز مانند دیگر لوازم الکترونیکی داری قطعات مصرفی از جمله باتری هستند. یعنی از آن‌جایی که باتری‌ گوشی قابلیت شارژ شدن دارد، در نتیجه پس از مرور زمان و با توجه به استفاده شما عمر مفید آن به پایان می‌رسد و در چنین مواقعی شما نیاز به تعویض باتری گوشی موبایل خود دارید.
نشانه‌های مختلفی در هنگام بروز خرابی باتری توسط کاربران مشاهده می‌شود که کاربران در صورت مواجهه شدن با این علائم باید در سریع‌ترین زمان ممکن دست به تعویض باتری گوشی بزنند. تا از صدمات بیشتر به بقیه قطعات جلوگیری کنند. در صورت تعویض نکردن باتری ممکن است آی‌سی شارژ دستگاه شما به مرور زمان و با توجه به استفاده بیش از اندازه از شارژر دچار مشکل شود. یا به دلیل باد کردن باتری موبایل ممکن است تاچ‌ال‌سی‌دی یا درب پشت گوشی شما بشکند. در ادامه سعی می‌کنیم شایع‌ترین علائمی که از این طریق می‌توانید به خرابی باتری گوشی خود پی ببرید را بررسی کنیم.

علائم خرابی باتری و دلایل تعویض باتری گوشی موبایل

چرا باتری گوشی موبایل باید تعویض شود؟ در این قسمت به علائم خرابی و دلایلی که باعث بروز مشکل در باتری موبایل میشود میپردازیم و 11 مورد از دلایلی که باعث خرابی باتری گوشی شما میشود را باهم مرور خواهیم کرد. باما همراه باشید.

1- تعویض باتری گوشی بدلیل باد کردن:

تعویض باتری گوشی موبایل

باد کردن و تورم باتری گوشی یکی از نشانه‌های خرابی باتری موبایل است. البته همیشه باتری‌هایی که عمر مفیدشان به پایان رسیده است لزوما باد نمی‌کنند. اما ورم کردن باتری بیشتر به دلیل استفاده نادرست کاربر بروز پیدا می‌کند. مثل شب تا صبح در شارژ ماندن گوشی یا وجود نقص و اتصالی در دستگاه موبایل که به دلیل آب‌ خوردگی می‌تواند اتفاق بیوفتد. همچنین استفاده از تلفن هوشمند زمانی که به شارژر متصل است یا استفاده از شارژرهایی با آمپر بالا و یا غیر استاندارد یکی دیگر از دلایل باد کردن باتری است. ورم کردن باتری ممکن است در نهایت باعث انفجار آن شود یا در گوشی‌هایی که باتری‌های داخلی دارند باعث آسیب رسیدن به تاچ‌ال‌سی‌دی یا درب پشت و در برخی از موارد برد دستگاه شود. در نتیجه در صورت بروز چنین مشکلی کاربران باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تعویض باتری گوشی موبایل کنند.

تحقیقات نشان داده است که برای طولانی‌تر شدن عمر مفید باتری بهتر است شارژ دستگاه شما بین بازه بیست تا هشتاد درصد باقی بماند.

2- تعویض باتری گوشی بدلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی و تخلیه شارژ یا پرش شارژ باتری

تعویض باتری گوشی بدلیل زیاد ماندن در شارژ

معمولا وقتی عمر مفید باتری شما به پایان برسد سلول‌های باتری از بین خواهند رفت و همین موضوع باعث می‌شود دستگاه در شارژها بالا نیز خاموش شود یا دچار تخلیه ناگهانی شود. به طور مثال گوشی شما نود درصد شارژ دارد اما ناگهان خاموش می‌شود. یا حتی با استفاده جزئی، ناگهان شارژ باتری به زیر سی درصد یا حتی کم‌تر پرش می‌کند. تمامی این موارد خرابی باتری را نشان می‌دهد که مشخصا باعث می‌شود شما دستگاه گوشی موبایل را بیش از اندازه به شارژ متصل کنید. که همین موضوع در دراز مدت باعث می‌شود آی‌سی شارژ آسیب ببیند.

نرم افزارهایی مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با نصب و اجرا کردن آن‌ها از مقدار باقی مانده عمر گوشی خود آگاه شوید. در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از نرم افزار تست باتری Battery life و در گوشی‌های آیفون با مراجعه به بخش battery در قسمت تنظیمات گوشی می‌توانید از مقدار باقی مانده عمر باتری خود آگاه شوید.

3. تعویض باتری گوشی موبایل به دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی:

طبق بیان ها گذشته به این نتیجه رسیدیم که گرما بسیار برای باتری های گوشی ضرر دارد چرا که عمر و توان باتری را کاهش می دهد و شما مجبور به تعویض باتری موبایل خود می گردید. بنابراین اگر قصد دارید که باتری موبایل شما عمر بیشتری داشته باشد همیشه آن را خنک نگه دارید و از داغ شدن بیش از اندازه آن جلوگیری کنید. زمانی باتری گوشی شما داغ می کند که، بازی های سنگین نصب شده در گوشی خود در مدت زمان طولانی انجام دهید و زمانی که گوشی خود را به شارژر و پاوربانک زده اید به صورت هم زمان با آن کار کنید. این کار موجب می شود که عمر باتری شما کاهش پیدا کند. پس در نتیجه هرگز با گوشی خود زمانی که در شارژ است کار نکنید. علاوه بر این که گوشی داغ می کند برای سلامتی شما هم ضرر دارد.

تعویض باتری گوشی موبایل بدلیل داغ کردن

4. تعویض باتری گوشی موبایل به علت همیشه فعال بودن وای فای و بلوتوث:

شما باید عادت کنید همیشه زمانی هایی که از وای فای و بلوتوث گوشی خود استفاده نمی کنید این دو برنامه را در دستگاه خود غیر فعال کنید. اگر این دو قابلیت در گوشی شما همیشه روشن باشد باتری شما مصرف می شود و از آن انرژی بیهوده ای تلف میکند. شما زمانی که میخواهید بخوابید دقت داشته باشید که این دو قابلیت را اگر روشن گذاشته باشید تا صبح چندین درصد باتری شما مصرف شده است بدون اینکه شما هیچ استفاده ای از آنها داشته باشید. پس در نتیجه آنها را خاموش کنید تا باتری گوشی شما با سرعت کمتری خالی خواهد شد و هم عمر باتری افزایش پیدا میکند. مهم تر از این دو مورد سلامتی شما مطرح می باشد، زمانی که بیهوده وای فای شما روشن باشد بر روی سلامتی شما تاثیر به سزایی دارد.

5. تعویض باتری گوشی موبایل به علت استفاده بیش از حد از دیتا:

تعویض باتری گوشی موبایل به علت استفاده بیش از حد دیتا و وای فای

همه ما به خوبی می دانیم که گوشی از دو طریق به اینترنت وصل می باشد، یکی از طریق وای فای و دیگری از طریق دیتای گوشی که متصل به سیم کارت می باشد. برای اینکه عمر باتری موبایل شما کاهش پیدا نکند و مجبور به تعویض باتری موبایل خود نشوید، بهترین گزینه برای وصل شدن به اینترنت وای فای است و ضرر کمتری را به گوشی وارد می سازد. اگر هم حتی مجبور هستید که به اینترنت گوشی خود متصل شوید بسیار کوتاه از آن استفاده کنید به دلیل اینکه مصرف انرژی باتری در این حالت اینترنت، چند برابر بیشتر از حالتی میباشد که به وای فای وصل است. پی در نتیجه برای اینکه عمر باتری شما افزایش پیدا کند و به زودی کارتان به تعویض نرسد، بیشتر از قابلیت وای فای استفاده کنید.

6. تعویض باتری گوشی موبایل به علت همیشه فعال بودن گوشی:

بیشتر افراد عادت دارند گوشی خود را همیشه روشن بگذارند و حتی زمان هایی که هیچ استفاده ای از آن ندارند، مثلا زمانی که می خواهند بخوابند گوشی آنها روشن می باشد. این یکی از اشتباهاتی است که بیشتر شما مرتکب آن می شوید. روش های زیادی وجود دارند که شما اصلا از آن خبر ندارید آنها عمر باتری شما را افزایش می دهند و شما دیگر مجبور به تعویض باتری موبایل خود نمی گردید.
در صورتی که گوشی شما دارای حالت پرواز می باشد چرا پس همیشه باید گوشی خود را روشن نگه دارید. زمانی که این قابلیت گوشی خود را فعال کنید تمام فعالیت های گوشی شما غیر فعال می شود و این کار تاثیر به سزایی در افزایش عمر باتری شما دارد. در بعضی مواقعی که واقعا نیاز است حتما از این حالت گوشی خود استفاده کنید برای مثال زمانی هایی که می خواهید بخوابید، در هواپیما هستید، در جلسه حضور دارید، به منطقه ای میروید که آنتن سیم کارت شما و اینترنت ندارید و ... بهترین زمان هایی می باشد که می توانید حالت هواپیما گوشی خود را روشن کنید تا شارژ شما زودتر تمام نشود.

7. تعویض باتری گوشی موبایل به علت زیاد روشن ماندن روشنایی صفحه:

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات موبایل صفحه نمایش آن می باشد. و همچنین صفحه روشنایی موبایل است که بیشتر از هر چیزی از شارژ شما انرژی می گیرد. هرچه اندازه این صفحه بزرگتر باشد انرژی بیشتری را از عمر باتری شما می گیرد، که امروزه بیشتر گوشی های مدرن دارای این قابلیت هستند. سعی کنید روشنایی این صفحه را بیشتر از حد معمول نکنید چرا که هم برای عمر باتری ضرر دارد و هم برای چشمان شما خطر دارد.
برای اینکه باتری شما بیشتر عمر داشته باشد و کارتان به تعویض باتری موبایل نیفتند، نور گوشی خود را زیاد نکنید. شما می توانید با فعال کردن قابلیت auto-brightness میزان روشنایی گوشی خود را تنظیم کنید. بدین صورت که گوشی به صورت خودکار با پردازنده هایی که دارد به نور محیط اطراف حساس می شود، این قابلیت شرایطی را فراهم می کند که در طول روز که گوشی به نور بیشتری نیاز دارد نور بیشتر می شود و در شب ها که نور زیادی نیاز ندارد به صورت خودکار، نور گوشی کمتر خواهد شد. اگر نمی خواهید مدام گوشی خود را عوض نکنید پس در نتیجه، برای استفاده از گوشی باید دقت زیادی داشته باشد که عمر آن کاهش پیدا نکند.

8. تعویض باتری گوشی موبایل به دلیل ماندگاری اپلیکیشن ها در پس زمینه:

تعویض باتری گوشی موبایل بدلیل ماندگاری اپلیکیشن ها در پس زمینه

به ذهن هیچ کدام از شما شاید خطور نکند که حذف اپلیکیشن هایی که در پس زمینه فعال هستند بر روی میزان مصرف باتری گوشی تاثیر می گذارند. ولی نصب کردن اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و ... بر روی گوشی و نوتیفیکیشن /هایی که مدام بر روی گوشی می آید در کاهش عمر باتری شما موثر است. بیشتر برنامه های دیگری که در گوشی خود دارید و از طریق اینترنت مدام به روز می شوند در کاهش عمر باتری شما تاثیر زیادی می گذارد، بناراین باید بدانید که این برنامه ها از جمله مسائلی هستند که از باتری گوشی شما انرژی می گیرند.

در این قسمت به تشخیص سلامت باتری گوشی موبایل میپردازیم

9. تعویض باتری گوشی موبایل به علت وجود برنامه های غیر ضروری :

بسیاری از گوشی ها با توجه به اینکه چه مدلی هستند دارای برنامه های گوناگونی می باشند. بسیاری از گوشی ها علاوه بر قابلیت های بلوتوث و وای فای دارای قابلیت های ارتباطی دیگری هم هستند که تمامی آنها بر روی مصرف شارژ باتری تاثیر می گذارند. گوشی های آیفون به دلیل اینکه گوشی هایی آمریکایی هستند و در ایران بسیاری از برنامه های آن کارایی ندارد بهتر است یک سری برنامه هایی که استفاده نمیشود را غیر فعال کنید تا انرژی زیادی از گوشی شما نگیرد. همچنین در گوشی های دیگر برنامه های مانند چرخش صفحه، هات اسپات و ... که مصرف چندانی ندارد را غیر فعال سازید . این قابلیت هایی که تاثیر در مصرف شارژ گوشی شما دارند شاید در نظر شما ناچیز باشند ولی به مدت مرور زمان در کاهش عمر باتری شما اثر می گذارند و در نهایت مجبور به تعویض باتری موبایل خود می شوید.

10. تعویض باتری موبایل به علت استفاده بیش از حد از ویبره :

بسیاری از شما برای نوتیفیکیشن ها حالت ویبره گوشی خود را فعال کرده اید. با غیر فعال کردن ویبره گوشی مصرف باتری گوشی بسیار کاهش پیدا می کند و همچنین ضربه ای به باتری وارد نمی شود.

11. تعویض باتری گوشی بدلیل دیر شارژ شدن باتری

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مثل خرابی شارژر یا استفاده از شارژ غیر استاندارد اما اگر شارژر شما سالم است پس بدون شک خرابی باتری گوشی دلیل اصلی دیر شارژ شدن آن است.

در تمامی مواردی که ذکر شد، شما می‌توانید با تعویض باتری مشکل خود را برطرف کنید تا کیفیت استفاده از تلفن همراه را افزایش دهید. زیرا در بسیاری از موارد مشاهده شده که ضعیف شدن باتری موبایل دلیل کند یا هنگ کردن گوشی است. با تعویض باتری مشکل کندی دستگاه نیز برطرف خواهد شد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم