رایج ترین مشکلات گوشی های ال جی LG

نوشته شده در تاریخ1398-03-26 توسط 4833

در این مطلب قصد داریم رایج‌ترین مشکلات گوشی ال جی را بررسی کنیم. پس با ماکروتل همراه باشید

رایج‌ترین مشکلات گوشی ال جی:

مشکلات گوشی ال جی

1. مشکل نرم افزار ال جی و بروزرسانی آن:

یکی از نقاط قوت هر سیستم عاملی مربوط به بروزرسانی‌های به موقع است. در هر آپدیت نرم افزاری، باگ‌های دستگاه و مشکلات نرم افزاری بهبود پیدا می‌کند یا باعث می‌شود سرعت دستگاه افزایش پیدا کند. اما شرکت ال‌جی نشان داده است، علاقه‌ای به آپدیت سیستم عامل اندرویدی نصب شده روی دستگاه‌های خود ندارد. از این رو معمولا با مرور زمان مصرف باتری گوشی‌ ال‌جی افزایش پیدا می‌کند یا حتی ممکن است باعث خرابی باتری شود.یا طبق گزارش‌ کاربرها دستگاه تلفن همراه نسبت به روزهای اول عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهد و کند می‌شود. متاسفانه شرکت ال‌جی هنوز هیچ عکس‌العملی برای رفع این مشکل از خود نشان نداده است. همچنین چندین مورد عدم راه اندازی مجدد در گوشی‌های LG G7 Thinq و LG G7 بعد از آپدیت از سوی کاربران گزارش شده است. 

مشکلات گوشی ال جی و راه حل برطرف کردن آن

2. خرابی یا سوختن برد ال جی:

یکی ازبزرگترین مشکلات گوشی‌های ال‌جی سوختن برد این گوشی‌هاست. گوشی‌هایی که تا قبل از سال 2015 تولید شده‌اند با این مشکل روبرو بودند. عمده این ضعف را درگوشی‌های LG G4 و LG V10  مشاهده می‌شد. با سوختن برد تمام اطلاعات کاربران از بین می‌رفت. این ضعف یکی از دلایل عمده‌ای بود که باعث شد این شرکت کره‌ای بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهد. البته باید ذکر کرد که این مشکل فقط مربوط به گوشی‌هایی‌ست که تا قبل ازسال 2015 تولید شده بودند و در حال حاضر ال‌جی این مشکل را برطرف کرده است. اما بی‌توجهی ال‌جی در برطرف کردن این مشکل نشان داد این شرکت توجه‌ای به کاربران خود ندارد. زیرا این مشکل چندسال پی‌ در پی گریبان گیر مشتریان بود.

مشکلات ال جی

3. مشکلات دوربین ال جی:

به دلیل گسترش شبکه‌های مجازی این روزها بخشی از تمرکز برندهای مطرح گوشی‌های موبایل روی تقویت دوربین‌های جلو و پشت تلفن‌های همراه معطوف شده است. بسیاری از کاربران در هنگام خرید، یکی از فاکتورها برای خرید گوشی را به دوربین اختصاص می‌دهند. بر اساس گزارش کاربرها کیفیت دوربین گوشی‌های ال‌جی بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند که این موضوع هم می‌تواند به دوربین گوشی و هم به شیشه دوربین آن مربوط باشد. اگر مشکل از دوربین گوشی نباشد با تعویض شیشه دوربین بخشی از مشکل برطرف خواهد شد. چون معمولا به مرور زمان به دلیل ساییده شدن شیشه دوربین و کدر شدن آن کیفیت تصاویر کاهش چشم گیری پیدا می‌کند.

مشکلات دوربین ال جی

4. مشکلات تاچ و ال سی دی ال جی:

استفاده زیاد از گوشی‌های ال‌جی باعث می‌شود حساسیت صفحه نمایش آن کاهش پیدا کند. حتی در برخی مواقع کیفیت تاچ ال سی دی نیز دچار مشکل خواهد شد. اگر شما از جمله کسانی هستنید که از گوشی موبایل استفاده زیادی می‌کنید این موضوع بدون شک برای شما حائز اهمیت خواهد بود. همچنین اکثر گوشی‌های ال‌جی به دلیل اینکه باتری بیرونی دارند ضد آب نیستند و با ریختن کمی آب روی تاچ ال سی دی ال جی یا خیس شدن صفحه نمایش آن ممکن است آب به داخل تاچ و ال سی دی رفته و باعث پیکسل سوختگی یا رنگ پریدگی ال سی دی شود.

5. مبلغ زیاد در برابر امکانات کم:

تنوع در بازار گوشی‌های هوشمند هر روز افزایش پیدا می‌کند. چون شرکت‌های مختلف سعی دارند تا تمام سلیقه‌ها و طبقات اجتماعی مختلف را پوشش دهند. همین موضوع باعث شده است کاربران با توجه به نیازها و وضعیت اقتصادی خود بتوانند برندهای مختلف گوشی را خریداری کنند. متاسفانه گوشی‌های ال‌جی با توجه به امکانت کمی که دارند از جمله گران قیمت‌ترین اسمارت فون‌ها هستند. شما می‌تواند به راحتی با پرداخت مبلغ مشابه یا در برخی مواقع کمتر، گوشی‌های برندهای دیگر را خریداری کنید. گوشی‌هایی که امکانات بیشتری نسبت به ال‌جی دارند. قیمت بالا و عدم خدمات پس از فروش نارضایتی‌هایی در مورد این برند به وجود آورده است. البته ال‌جی کماکان بخش تولیدات موبایل خود را با توجه به زیان دهی تعطیل نکرده است.

راهنما: آموزش ریست فکتوری و هارد ریست گوشی ال جی

- به دلیل مشکلات متعدد گوشی‌های ال‌جی که در این مقاله نیز به برخی از آنان پرداخیتم علاقه و اعتماد کاربران به این شرکت مطرح کره‌ای طی این سال‌ها افت بسیار شدیدی داشته است. به طوری که در بازار گوشی‌های موبایل این شرکت سهمی کمتر از پنج درصد را به خود اختصاص داده است. در صورتی که شرکت‌های گمنام چینی که در زمینه تولید گوشی فعالیت دارند سهم بیشتری در بازار را به خود اختصاص داده‌اند. همین موضوع باعث شده است شرکت‌های تولید کننده قطعات موبایل به دلیل نبود صرفه اقتصادی تولید قطعات گوشی ال‌جی را کاهش دهند. یعنی نبود قطعات در بازار یکی دیگر از مشکلاتی‌ست که کاربران این اسمارت فون‌ها با آن روبرو هستند. همچنین به دلیل کاهش چشم گیر کاربران این شرکت و نبود شماتیک گوشی‌های ال‌جی تعمیرکار تخصصی این گوشی‌ها بسیار کم هستند. در هنگام خرید هر گوشی موبایل توجه به این دونکته یعنی موجود بودن قطعات در بازار و تعمیرات تخصصی بسیار اهمیت دارد.

6. مشکل پورت شارژ و خرابی باتری ال جی

اگر استفاده روزانه شما از گوشی‌ موبایل بالاست و مدام مجبور هستید آن را به شارژ بزنید. خرید گوشی‌های ال‌جی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. خرابی پورت USB یکی از شایع‌ترین مشکلات در این برند است. این موضوع گاهی اوقات باعث دیر شارژ شدن یا شارژ نشدن گوشی و گاهی باعث خرابی باتری گوشی ال جی میشود. همچنین گاهی اوقات ممکن است اتصال دستگاه به کامپیوتر را نیز با مشکل مواجه شود

7. مشکل عدم کارایی روشنایی خودکار

یکی از امکاناتی که اغلب گوشی‌های امروزی دارند کم و زیاد شدن نور صفحه با توجه به محیط پیرامون است. یعنی گوشی‌ شما زمانی که در معرض نور خورشید قرار بگیرد به صورت خودکار نور صفحه را افزایش می‌دهد. یا هنگامی که در تاریکی هستید نور صفحع را کاهش می‌دهد تا به چشم شما آسیب نرسد. متاسفانه این قابلیت در گوشی‌های ال‌جی گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود یا عملکرد ضعیفی دارد. البته برای رفع این مشکل می‌توان به صورت دستی نور صفحه را کم و زیاد کرد.

مشکلات گوشی ال جی

8. مشکل داغ شدن گوشی ال جی

داغ شدن گوشی موبایل به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل مربوط به کیفیت پایین قطعات است. یا ضعف سخت افزارهای گوشی موبایل شما نیز این مشکلات را پدید می‌آورد. همچنین شرکت ال‌جی جدای از تاخیر در آپدیت‌‌های نرم افزاری، سخت افزارهای گوشی را نیز دیر آپدیت می‌کند. به طور مثال زمانی که اغلب گوشی‌ها از اسنپ دراگون 835 استفاده می‌کردند این شرکت کره‌ای هنوز از اسنپ دراگون 821 استفاده می‌کرد.

9. ‌اتصالات گوشی ال جی و مشکلات آن

اتصالات یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در هر دستگاه هوشمند است. بخصوص در گوشی‌های موبایل اتصالات بلوتوث و وای‌فای از جمله پرکاربرد ترین امکانات این گوشی‌هاست. متاسفانه بر اساس گزارشات اتصال بلوتوث در گوشی‌های ال‌جی دچار ضعف هستند که این موضوع می‌تواند به خاطر مشکلات نرم‌افزاری بروز پیدا کند.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردم گوشی‌های شرکت کره‌ای ال‌جی نقاط قوت زیادی دارند اما در دنیایی امروز و با توجه به رقابت‌هایی که بین برندهای مختلف وجود دارد خوب بودن کافی نیست و باید عالی عمل کرد. متاسفانه طی سال‎های اخیر شرکت ال‌جی نتواسته است در کورس رقابت باقی بماند. هرچند این شرکت پر سابقه در زمینه‌های مختلف مثل تولید لوازم خانه از جمله پرچمداران است اما در تولید گوشی‌های موبایل نتوانسته مشتریان خود را راضی نگه دارد. کیفیت قطعات، قیمت مناسب، بروزرسانی‌ها، پیشگام بودن و اجرای ایده‌های مناسب در زمینه تولید گوشی‌های موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. چیزی که شرکت ال‌جی نسبت به آن کم توجه بوده است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم