برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشکل کابل شارژ USB نوع C به این زودی ها حل نمی شود

نوشته شده در تاریخ1396-05-01 توسط 8292

حرف های زیادی برای کارکرد خوب کابل USB نوع C می توان زد اما هنوز معضلات جدی وجود دارد که به این زودی ها شاید حل نشوند. توده ای از کاربران که قبل از آن فقط از کابل شارژ میکرو USB برای شارژ گوشی ها و لوازم جانبی خود استفاده می کردند کشف بدی کرده اند این که همه کابل های USB نوع C به طور یکسان ساخته نشده اند و برخی از آن ها ممکن است به سخت افزار دستگاه شان آسیب جدی وارد کند.

در حالی که شما همیشه می توانید به کابل شارژی که همراه با گوشی تان عرضه شده است مطمئن باشید ولی احتمال این که کابل تان خراب شود و نیاز به کابل شارژ جدید پیدا کنید نیز وجود دارد. تعمیر کابل شارژ آیفون؛ 6 راه برای تعمیر و جلوگیری از شکستن و خرابی کابل شارژ آیفون

هنگام خرید کابل شارژ از ظاهرشان مشخص نمی شود که کدام خوب هستند و کدام بد، حتی به کابل های موجود در سایت معروفی چون آمازون هم نمی تواند اعتماد کرد چرا که شرکت هایی که این کابل ها را در آمازون می فروشند علاقه مند به گرفتن تاییدیه تضمین سلامت برای مجموعه ای از محصولاتی که در آن ها USB نوع C به کار رفته است نیستند. متاسفانه این وضعیت خوبی نیست و بدتر از آن این که به نظر نمی رسد این مشکل به این زودی ها حل شود.

کابل یو اس بی نوع C و معضلات آن

در ابتدا می خواهیم در مورد انواع خاصی از کابل های USB نوع C که مشکل دارند صحبت کنیم. تعداد کابل های معیوبی که از USB نوع A به نوع C تبدیل می شوند به طور نادرست مونتاژ می شوند. کابل های USB نوع A سر مستطیلی دارند و کابل های جدید نوع C سر بیضی شکل دارند. دلیل تفاوت کابل شارژها: معرفی انواع کابل های USB و این که کدام یک را باید استفاده کنید

کابل شارژ USB نوع C به طور قابل توجهی قوی تر از کابل شارژ USB نوع A می باشد مخصوصا زمانی که بخواهیم آن ها را از نظر مقدار جریانی که می توانند از طریق سیم شارژ انتقال دهند بررسی کنیم.

مشکلات کابل شارژ USB نوع C

به جای فروش  کابل هایی که محدودیت های USB نوع A دارند، بسیاری از این کابل ها با سخت افزارهایی مجهز می شوند که بتوانند خروجی برق بالاتری را هدایت کنند که برای USB نوع A قابل استفاده است. در بسیاری از موارد، این کابل ها برای شارژ سریع 3 آمپری با یک مدار خاص مجهز می شوند. در زیر می پردازیم به این که چرا این نوع کابل های USB که به نوع C تبدیل شده اند خوب نیستند:

این کابل ها به طور مصنوعی شرایطی را به وجود می آورند که انگار یک جریان شارژ 3 آمپری واقعی همانند کابل های C به C به شارژر اصل 3A که با گوشی های Nexus 6P/5X عرضه می شود به گوشی متصل است. در همین حین گوشی موبایل تلاش می کند تا جریان 3A را به سمت خود بکشد اما ممکن است باعث آسیب دستگاه ضعیف تری که انتهای نوع A کابل USB وصل کرده اید شود. چطور گوشی های اپل را به درستی شارژ کنیم؟

یک مشکل نادر اما خطرناک که به تازگی کشف شده است ساخت ضعیف USB-C به کابل های USB-C است. این مشکل کمتر اتفاق می افتد چرا که شرکت های کمتری هستند که این کابل ها را در حال حاضر می سازند و موقعی که شما یک گوشی با کابل USB نوع C خریداری کنید خودشان به همراه خود کابل USB نوع C برای استفاده دارند اما هر چه کاربران بیشتری سخت افزار USB-C را انتخاب کنند این معضل به مراتب افزایش پیدا می کند.

از آن جایی که آداپتورهای شارژ USB-C فروخته شده در حال حاضر از انتقال قدرت بسیاری برخوردار هستند، کابل هایی که از مشخصات USB-C پیروی نمی کنند چه با استفاده از قطعات اشتباه یا اطلاعات دروغ در مورد مشخصات شان در صفحات فروشگاه های اینترنتی هستند که منجر به عواقب فاجعه آمیز می شوند. نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی های سامسونگ، آیفون

هنگام خریدن کابل های USB نوع C باید احتیاط کنید چون حتی نمونه های بی کیفیت آن در سایت آمازون نیز به فروش می رسد. چون آمازون هیچ مدرکی برای اثبات مدعای فروشندگان مبنی بر سلامت بودن کالاهای شان نمی خواهد جز چند خط نوشته در مورد محصولی که قرار است بفروشند. به طوری که شاید به راحتی یک کابل USB نوع C با برچسب اصل و اورجینال بودن خریداری کنید و متحمل عواقب خطرناک آن شوید. ماکروتل در راستای رضایت مشتری همیشه بر آن داشته تا کالاهای با کیفیت اصل و اورجینال فراهم کند که ارائه گارانتی تست و تعویض آن نیز شاهدی بر این مدعاست. 

کابل یو اس بی نوع C و مشکلات آن

اگر سری به سایت USB.org بزنید و نگاهی به مستندات آن ها در مورد انطباق با USB-C بیندازید نوشته زیر را پیدا می کنید: آزمایش تطابق محصولاتی که با کابل های USB نوع C مطابقت می کنند و مشخصات اتصال دهنده ها در حال حاضر در دست انجام است. در حال حاضر فقط می توانید محصول خود را برای تست روی وب سایت ثبت نام کنید، فرم ها مشخصات آن را پر کنید تا آن را به یک شرکت ثالثی برای آزمایش و نیز دستورالعمل هایی برای موافق نامه های تجاری و دستورالعمل های بسته بندی ارسال کنند.

به علاوه عواقب زیادی برای فروش محصولی که آزمایش اتصال و کابل را نمی گذرانند یا توافق نامه های تجاری را نقض می کنند وجود دارد اما شما به راحتی می توانید کابل های نامناسب یا بی کیفیتی را ببینید که به سادگی در فروشگاه های معروفی چون آمازون و غیره بدون نظارت زیاد به فروش می رسند.

چطور این وضعیت انقدر خارج از کنترل شد؟ سوال بهتر این است که بپرسیم چه موقع این مشکل شروع شد. کابل های میکرو USB و USB هرگز این مشکل را برای دستگاه هایی که اکنون دارید حل نکرده اند. تفاوت بین آن کابل ها و دستگاه های متصل به آن ها به طور عمده مربوط به محدودیت های آن کابل ها می شود. ما همگی متوجه شده ایم که کابلی که در هنگام انتقال داده از گوشی به کامپیوتر مشکل دارد یا وقتی به کندی شارژ می شود مربوط به زمانی است که به آداپتور شارژ اشتباه متصل شده باشند. USB نوع C این کابل های ضعیف ساخته شده را می گیرد و به یک سمت آن ها را به منبع قدرت بیشتر متصل می کند که این مشکلات پردردسری می سازد. 10 دلیل کند شارژ شدن باتری اندرویدی و نحوه تعمیر آن

سوال اصلی در پایان این مقاله این است که از کجا بدانم چه چیزی بخرم و جواب آن برای افراد عادی که تمایل دارند کابل های ارزان قیمت بخرند خوشحال کننده نیست. برای مثال شرکت Benson Leung گوگل به طور فعالانه از میان کابل ها آن هایی را برای فروش می گذارد که واقعا ارزش خرید دارند اما خریدن یک کابل USB نوع C با کیفیت در حال حاضر اساسا به معنای خرید از برندهایی است که به اندازه کافی معروف هستند که بتوان به آن ها اعتماد کرد.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم