برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

باورهای اشتباه در مورد شارژ باتری های موبایل که باید فراموش شوند

نوشته شده در تاریخ1396-05-04 توسط 6776

تکنولوژی باتری که بسیاری از گوشی های هوشمند ما را پشتیبانی می کند در چند دهه گذشته تغییر زیادی نکرده است، اما دانش عمومی در مورد چگونگی نگهداری صحیح از آن ها چطور؟ این حتی بدتر شده است. پنج باور رایج نادرست در مورد عمر باتری گوشی های هوشمند وجود دارد که باید فراموش شوند. اگر می خواهید عمر کلی باتری گوشی خود را افزایش دهید، مستقیما از توصیه های کارشناسان باتری پیشرو در جهان استفاده کنید و به حرف افراد عادی کاری نداشته باشید.

باور غلط شماره 1: باتری اسمارت فون ها ساخته شده اند تا برای همیشه بمانند

باورهای غلط در مورد باتری گوشی های موبایل

واقعیت:

باتری های لیتیوم یونی موجود در بیشتر گوشی های امروزی، طوری ساخته شده اند که انتظار می رود حداقل 80% ظرفیت اولیه خود را برای حدود 300 الی 500 بار چرخه شارژ کامل حفظ کنند. این بازه گسترده ای است. برای من، به عنوان یک کاربر پر استفاده، این بدان معناست که باتری های لیتیوم یونی تا یک سال می توانند به خوبی جوابگوی نیازهای من باشند قبل از این که رفته رفته کارایی اولیه شان را از ست بدهند. برای بیشتر افراد به طور متوسط دو سال طول می کشد تا نشانه هایی از سایش و فرسودگی باتری آشکار شود.

مدیر عامل شرکت الکترونیک Cadex و وب سایت آموزشی دانشگاهی باتری می گوید:«باتری ها یک شبه از بین نمی روند، اما همگی آن ها به مرور ضعیف می شوند بدون این که اغلب مردم اتفاق افتادن آن را متوجه بشوند».

اپل هم یک صفحه وب به همین موضوع اختصاص داده و به همین ترتیب توضیح می دهد:«در مورد باتری های لیتیوم یونی باید بگوییم که ظرفیت شان با هر بار چرخه شارژ کامل اندکی کاهش می یابد». اما در همان سایت اپل، ذکر شده که شما می توانید باتری های لیتیوم یونی اپل را هر زمان که بخواهید شارژ کنید که این اگر اشتباه فهمیده شود گیج کننده می شود و ما را به باور غلط دوم می رساند. 

2- اهمیتی ندارد که چه موقع و چه مدت باتری گوشی خود را شارژ کنید

باورهای نادرست در مورد شارژ باتری گوشی

واقعیت:

اگر از گوشی اسمارت فون خود زیاد استفاده نمی کنید یا هر زمان که مدل جدیدی بیرون آمد سریع آن را با مدل جدیدتر عوض می کنید در این صورت هر زمان و هر مدت که خواستید می توانید باتری گوشی خود را شارژ کنید. اما اگر می خواهید از باتری خود تا حداکثر عمر آن استفاده کنید پس هرگز نگذارید که شارژ آن به صفر برسد، این کار برای باتری خوب نیست. کارل هوو تحلیلگر موبایل سابق و تحلیلگر اصلی Think Big یک قانون سرانگشتی برای این کار بیان می کند و می گوید برای حفظ و نگهداری از باتری تا حداکثر عمر آن باید آن را تا 80% شارژ کنید و زمانی که به 20% رسید دوباره به شارژ بزنید تا از فشار آمدن به سیستم جلوگیری شود.

من فکر می کنم که این کار مثل خوردن میان وعده هاست. خوردن لقمه های میان وعده کوچکتر در چند موعد در روز بهتر از گرسنگی کشیدن یا پرخوری کردن است. این که به طور مداوم شارژ باتری تان تا صفر برسد فشار زائدی به متریال درون آن وارد می کند.

باور کنید یا نه همین اتفاق زمانی که باتری تان را در طول شب به شارژ می زنید و رها می کنید اتفاق می افتد و در حالت بدتر نیز موجوب می شود تا باتری های لیتیوم یونی دچار خوردگی سریع تر نسبت به حالت معمول شان شوند.

هیچ راه حل تمام و کمالی وجود ندارد اما بر طبق گفته کارشناسان و تحلیلگران باتری همگی اتفاق نظر دارند که حالت خوب برای باتری های اسمارت فون در واقع بین شارژ 20% و 80% است و اگر در بیشتر اوقات محدوده شارژ خود را نزدیک به این مقادیر نگهدارید می توانید مطمئن باشید که از حداکثر عمر باتری خود بهره مند می شوید.

3-این که بگذارید گوشی تان شارژ خالی کند و خاموش شود بسیار زیان بار است

شارژ باتری موبایل و باورهای نادرست در مورد آن

واقعیت:

ما فقط به شما گفته بودیم که نگذارید این کار به عادت روزانه شما تبدیل شود اما اگر خواستید باتری تان کمی استراحت کند مشکلی ندارد که آن را کاملا شارژ کنید یا بگذارید خاموش شود و دوباره به 100% شارژ برسانید. این که هرزگاهی بگذارید باتری تان کاملا تخلیه شود مثل ریستارت کردن کامپیوتر می ماند که هرزچندگاهی لازم است. در واقع این کار به رایانه های کوچکی که باتری را کنترل می کنند کمک می کند تا بدانند نقاط بالا و پایین شارژ کدام هستند و به شما قرائت دقیق تری از میزان شارژ باتری تان ارائه می دهد. کارشناسان توصیه می کنند که یک تا سه بار در ماه بگذارید گوشی تان کاملا شارژ شود و سپس کاملا تخلیه شود و از نو دوباره به شارژ بزنید. این کار الزامی نیست و ممکن است روی طول عمر کلی باتری شما تاثیر بگذارد اما می تواند باعث شود که گجت های شارژ گوشی تان به درستی کار کنند و به روزترین اطلاعات ممکن را به نمایش بگذارند. 

نحوه درست شارژ کردن باتری یک گوشی موبایل: ترفندهای مراقبت از باتری

9 تصور اشتباه در مورد شارژ کردن گوشی ها و حقایق پشت آن ها

باور غلط شماره 4: تمام شارژرها اساسا یکسان هستند

شارژ باتری موبایل و باورهای غلط در مورد آن

واقعیت:

زمانی که بحث شارژ کردن به میان می آید، در واقع نباید در مورد کابل شارژ و آداپتور شارژ مضایقه کنید. زمانی که یک کمپانی مثل اپل یا سامسونگ یک گوشی تولید می کند آن ها شارژرهای شان را نیز تولید می کنند که با گوشی های شان با هماهنگی و سازگاری حداکثری کار کند.

خرید شارژر از برندهای شخص ثالث عیبی ندارد اما خرید شارژرهای ارزان قیمت بی کیفیت ممکن است دردسرساز شود. شارژرهای بی کیفیت ممکن است شارژ خیلی کم و یا خیلی زیاد تولید کنند که دستگاه تان نتواند آن را کنترل کند و این مورد خطرناکی است چرا که اگر گوشی تان با جریان کمتری شارژ شود شارژ شدن آن به کندی صورت می گیرد و اگر با جریان بیشتر شارژ شود احتمال دارد زیادی داغ شود و حتی حادثه به بار بیاورد. 5 چیزی که در مورد کابل شارژهای ارزان قیمت و تقلبی نمی دانید.

اندکی بیشتر هزینه کنید یا شارژر اصل و اورجینال خود برند گوشی تان را خریداری کنید تا با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید. چرا برخی از باتری های لیتیوم یونی منفجر می شوند؟

 5-اگر باتری تان در حال شارژ تمام کردن است نباید اپلیکیشن های زیادی در حال اجرا باشند

شارژ باتری گوشی و باورهای اشتباه درباره آن

واقعیت:

من دوست دارم تمام اپلیکیشن ها را با ضربه دوتایی و حرکت جاروبی ببندم. این کار مثل تمیز کردن خانه می ماند اما فقط چند ثانیه زمان می گیرد و سپس صفحه نمایشی یکپارچه و خلوت برای کار کردن دارید. این خیلی رضایت بخش است اما اگر می خواهید باتری تان را سالم نگهدارید این کار را نکنید.

اسکاتی لاولس متخصص و مشاور قبلی اپل توضیح می دهد:«بله با این کار اپلیکیشن ها بسته می شود اما چیزی که نمی دانید این است که اگر این کار را به صورت منظم  انجام دهید در واقع عمر باتری تان را کمتر کرده اید». 

با بستن اپلیکیشن ها، شما آن را از لیست حافظه کوتاه مدت گوشی تان برداشته اید. بنابراین دفعه بعد که به آن اپلیکیشن نیاز داشته باشید باید دوباره آن را از ابتدا لود کنید. این لود و آنلود کردن ها فشار زیادتری به دستگاه شما وارد می کند تا این که اپلیکیشن ها را در حالت باز رها کنید».

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم