برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آیا همه شارژرهای آیفون ایمن هستند؟

نوشته شده در تاریخ1396-05-15 توسط 2760

آیا استفاده از شارژرهای ارزان قیمت آیفون و آیپد که توسط Apple ساخته نشده اند ایمن هستند؟ در این جا ما در مورد ایمنی شارژرهای تقلبی، دست دوم، شخص ثالث و جعلی برای محصولات اپل صحبت می کنیم.

استفاده از شارژرها و آداپتورهای ارزان قیمت یا دست دو آیفون و آی پد که توسط اپل ساخته نشده اند خطری ندارد؟

بعد از این که سه نفر در آسیای شرقی به خاطر شارژرهای خراب صدمه دیدند و دو نفر از آن ها فوت کردند و نیز یک مورد سوختگی در انگلستان، ایمنی شارژر آیپد/آیفون به همراه کابل های لایتنینگ غیررسمی به بحثی داغ تبدیل شد. چرا برخی از باتری های لیتیوم یونی منفجر می شوند؟

علاوه بر این، اپل مجبور شد میلیون‌ها شارژر خودش را مرجوع کند. در این جا ما توصیه هایی در مورد شارژرهای جعلی، تقلبی، غیر رسمی، بی کیفیت و دست دو آیپد و آیفون ارائه می کنیم.

آیا شارژرهای ارزان قیمت آیفون ایمن هستند؛ در 99 درصد از شارژرهای تقلبی اپل حتی اصول اولیه ایمنی رعایت نشده است. اخیرا، بعد از تحقیقی که نشان داد اکثریت قریب به اتفاق شارژرهای تقلبی، فاقد الزامات ایمنی اولیه هستند شارژرهای تقلبی و غیر رسمی اپل در کانون توجهات قرار گرفتند. تشخیص اصل بودن شارژر و کابل شارژ آیفون اپل

در پاییز 2016، آزمایشات مربوط به 400 شارژر تقلبی که توسط استانداردهای معاملاتی انجام شده بود نشان داد که سه مورد از آن ها در برابر شوک الکتریکی به اندازه کافی عایق بندی شده بودند که واقع درصد ایمنی پایینی را نشان می داد. این شارژرها از 8 کشور مختلف نظیر ایالات متحده، چین و استرالیا خریداری شده بودند. نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی های سامسونگ، آیفون، آی پد چیست؟

همه شارژرها و آداپتورهای شارژ اپل برای استفاده ایمن هستند؟

بعد از انجام آزمایش جداگانه ای که بر روی 3019 مورد شارژر خریداری شده از فروشگاه های خیریه و بازهای دست دوم فروشی انجام دادند و دریافتند که در 15 درصد آن ها اصلا اصول ایمنی پوشش، عایق و غیره رعایت نشده است شک و تردیدها در مورد ایمنی شارژرهای دست دو اپل نیز بالا گرفت .

برنامه تعویض آداپتور AC اپل: آیا لازم است تا شارژر اپل خود را بازگردانم؟

در تاریخ 28 ژانویه 2016، اپل مرجوعی اختیاری آداپتورهای شارژ دیواری AC که توسط این کمپانی بین سال های 2003 تا 2015 با Mac ها و برخی گوشی های iOS عرضه شده بود اعلام کرد. این فراخوان مرجوعی بعد از 12 حادثه گزارش شده مرتبط با آداپتورها آغاز شد. اپل در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:«در موارد نادری، آداپتورهای شارژ دیواری دو قطبی ممکن است شکسته باشند و در صورت لمس کردن منجر به برق گرفتگی شوند».

برای تمام آداپتورهای اپل فراخوانی مرجوعی اعلام نشد و فقط آداپتورهای دو طرفه طراحی شده برای استفاده در کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، اروپا، نیوزلند و کره جنوبی این مشکل را داشتند. نه دیگر آداپتورهای تولید شده برای کانادا، چین، هنگ کنگ، ژاپن، ایالات متحده و نه آداپتورهای شارژ USB مشکلی نداشتند.

اگر در حال تلاش برای تشخیص این که آیا آداپتور شما نیز شامل این فراخوانی می شود یا نه می توانید به داخل اسلات که در آن به یک آداپتور برق Apple وصل است نگاهی بیندازید. اگر یک جعبه با نوشته های EUR، KOR، AUS، ARG یا BRA داشتید پس آداپتور شما مشکلی ندارد. اگر اعداد یا کاراکترهای دیگری دیدید احتمالا آداپتور شارژ شما آسیب دیده است.

ایمنی کابل شارژ و شارژرهای اپل آیفون و آی پد

برای تعویض آداپتورهای آسیب دیده می توانید به یک فروشگاه اپل سر بزنید یا به صورت آنلاین به سایت اپل بروید که در آن نیاز به وارد کردن سریال نامبر محصول اپل و نیز اپل آی دی خود دارید.

همانطور که دیدید این فراخوانی برای تعویض نشان می دهد که فقط به خاطر این که شارژری توسط یک شرکت معتبر حتی اپل ساخته یا فروخته شده است دلیل نمی شود که هیچ خطری یا مشکلی نداشته باشد. 

همیشه احتمال کوچکی برای خطای انسانی یا ماشینی یا مشکل غیر منتظره در نظر داشته باشید. این اولین باری نیست که اپل به فراخوانی تعویض آداپتورهای شارژ خود اقدام کرده است. در سال 2008 نیز میلیون ها آداپتور شارژ 3G خود را مرجوع کرد چرا که آن ها احتمال رخ دادن شوک الکتریکی را داده بودند.

به عبارت دیگر، مسائل ایمنی را حتی هنگام خریدن محصولات الکتریکی درجه 1 و کیفیت بالا کاملا قطعی و مسلم ندانید. چشم های تان را باز کنید و شارژرها را از نظر داشتن نشانه هایی چون ساییدگی، صدمه یا عملکرد مشکوک نظیر جرقه و گرمای بیش از حد بررسی کنید.

آیا شارژرهای اپل ساخته شده توسط دیگر شرکت ها ایمن هستند؟

برنامه تعویض آداپتور های شارژ شرکت های شخص ثالث

پس از بررسی ایمنی شارژرهای آیفون و آیپد، اپل در آگوست 2013 برنامه تعویض آداپتورهای شارژ شرکت های شخص ثالث را اعلام کرد که به کاربران آیفون، آی پاد و آیپد اجازه داده شد تا آداپتورهای شارژ USB خود را که از شرکت های شخص ثالث خریداری کرده بودند با هزینه کمتری با شارژهای اصلی و رسمی اپل تعویض کنند. این برنامه در 18 اکتبر به پایان رسید اما همه افراد نتوانستند از این آفر اپل بهره مند شوند.

به علاوه اپل برخی قابلیت های امنیتی به سیستم عامل iOS 7 و بعد از آن اضافه کرد که اگر گوشی خود را به یک شارژ تقلبی وصل کنید با پیغام«این کابل یا لوازم جانبی معتبر نیست و ممکن است با گوشی شما به خوبی کار نکند» روبرو می شوید.

در 27 نوامبر، روزنامه تایلندی Daily News گزارش داد که یک مرد 28 ساله تایلندی بعد از برق گرفتگی که حاصل از اتصال آیفون 4s به شارژر تقلبی بوده جان باخته است. پلیس می گوید که آن ها این مرد را در حالی که روی زمین افتاده بود و آیفون 4s سوخته و ذوب شده در دستش بود پیدا کرد. طبق گفته پدر قربانی، این مرد در حال شارژ آیفون خود دراز کشیده بوده شاید در حال تماس گرفتن بوده که جان باخته است.

در ماه سپتامبر، روزنامه Daily Mail نیز گزارش داد که یک مرد در Cheshire زمانی که شارژر آیپد دخترش در دستانش منفجر شده است انگشت هایش دچار سوختگی شده است.

بعد از حوادث این چنینی اپل صفحه ای در وب سایت چینی زبان خود اضافه کرد که در آن توصیه کرده بود حتما از شارژرهای اصل و اورجینال خود برند اپل شارژهای آیفون و آی پد و ... را تهیه کنید.

آیا همه شارژرهای اپل آیفون آی پد ایمن هستند؟

آیا شارژرهای غیر رسمی اپل ایمن هستند؟

چین دارای بازار پررونقی برای محصولات و تکنولوژی های تقلبی است و اپل بزرگترین هدف آن هاست که حتی فروشگاه های خود اپل نیز فریب خورده اند. اما چون محصولات تقلبی غیرقابل کنترل هستند، استانداردهای کیفیت و ایمنی می تواند مشکل ایجاد کند. از این رو اپل تصمیم گرفته تا مشتریان را در تشخیص محصولات اصلی از جعلی کمک کند.

به طور کلی، بازار چین با استاندارهای غربی کنترل نشده است و شارژرهای شرکت های شخص ثالث بر اساس استانداردهای بومی کنترل کیفیت ساخته می شود که ممکن است نسبت به مشخصات شارژرهای اصلی اپل اعتبار کمتری داشته باشند.

آیا خرید شارژرهای ارزان قیمت اپل نوعی صرفه جویی هزینه است؟

این تصمیمی است که باید خودتان آن را سبک و سنگین کنید اما هرچه که هست بعید به نظر می رسد که صرفه جویی باشد. آیا ارزش دارد که به خاطر 20-30 هزار تومن بالا و پایین شدن خود را در معرض خطرات جانی بالقوه قرار دهید؟ پس هیچ گاه از دستفروش ها و افراد غیر مطمئن شارژر خریداری نکنید.

البته شرکت های معتبری نیز هستند که برای محصولات اپل لوازم جانبی تولید می کنند و از نظر اپل تایید شده است. برای پیدا کردن لیست این شرکت ها به سایت اصلی اپل مراجعه کنید. خرید شارژرها از این شرکت ها مشکل از نظر ایمنی ندارد. 

برای خرید شارژر اصلی آیفون روی لینک کلیک کنید

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم