هر چیزی که باید درباره Apple Watch 5 بدانید!

نوشته شده در تاریخ1398-11-28 توسط 2048

اگر به فکر خریداری یک ساعت هوشمند جدید هستید و یکی از طرفداران اپل نیز می‌باشید، شاید هیچ گزینه‌ای به خوبیِ Apple Watch 5 نتواند شما را برای خرید ترغیب کند. با ماکروتل در بررسی اپل واچ ۵ و ویژگی های آن همراه باشید.

برای خرید باتری اصلی اپل روی لینک کلیک کنید.

بررسی اپل واچ ۵

طراحی و ظاهر

گلکسی واچ ۵ از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل چهارم این سری ندارد و مثل همیشه در دو نوع ۴۴ میلی متری و ۴۰ میلی متری که برای مچ های کوچک می‌باشد، ساخته و روانه‌ی بازار شده است. وزن آن بین ۳۰ تا ۴۰ گرم با توجه به جنس به کار رفته در ساعت متغیر است و این وزن پایین در کنار صفحه نمایشی خوش تراش باعث می‌شود که اصول ارگونومی به خوبی رعایت شود.

یکی از پیشرفت های اپل در تولید مجموعه ساعت های Apple Watch در طراحی بدنه ای مناسب و راحت است؛ به لطف ساختار گِرد و تا حدودی نیمه خمیده‌ی اطراف ساعت، به هیچ وجه مشکلی را بابت قرارگیری آن برای طولانی مدت روی مچ دست، احساس نخواهیم کرد و شاید تنها چیزی که باعث دوری اپل واچ از مچ شما شود، اتمام باتری آن باشد!

خرید شارژر اپل واچ اصلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از باتری اپل واچ محافظت کنید.

بررسی اپل واچ ۵

اپل واچِ پنج، بر اساس اندازه‌ی صفحه نمایش، جنس بدنه و نوع اتصال (LTE یا Wi-Fi) قیمت گذاری می‌شود. بدنه ساعت حتی در نسخه‌ی آلومینیومی که از همه ارزان‌تر می‌باشد، ظریف اما در عین حال مقاوم و مستحکم است و مانند آيفون ها حس یک محصول با کیفیت را به شما القا می‌کند. طراحی اپل واچ نسبت به اپل واچ ۴ بدون تغییر مانده است؛ شاید بخاطر اینکه نیازی به تغییر نیست و همه چیز در حالت کمال قرار دارد و بهترین حالت برای بهبود آن می‌تواند کاهش ضخامت بدنه یا کاهش حاشیه‌ی صفحه نمایش باشد. از نظر ظاهری شاید نتوان تفاوت بین مدل های آلومینیومی، سرامیکی یا تیتانیومی تشخیص داد؛ پیشنهاد من آن است که مدل آلومینیومی که دارای قیمت کمتری است را بخرید و بقیه هزینه را صرف خرید بند ساعت بکنید.

قابلیت always-on display

یکی از تفاوت ها و قابلیت هایی که اپل واچ ۵ را نسبت به اپل واچ ۴ متمایز می‌کند، قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا Always-on display است که از طریق آن می‌توانید زمان را همیشه روی ساعت بدون لمس مشاهده کنید. شاید عجیب باشد اما تا الان برای مشاهده‌ی زمان باید روی صفحه نمایش اپل واچ می‌زدید یا مچ دست خود را با یک شتاب حداقلی به بالا می‌آوردید و این یک انتخاب نبود اما حالا با این قابلیت دیگر نیازی نیست که مراحل بالا را تکرار کنید زیرا ساعت همیشه بدون خاموشی نشان داده می‌شود؛ البته این قابلیت فقط برای نمایش ساعت نیست و برای مثال در زمان ورزش، اطلاعات مورد نیاز را می‌توانید به سادگی و بدون هیچ گونه لمسی مشاهده کنید (امکان غیر فعال کردن آن وجود دارد).

قابلیت show on display

نیازی برای نگرانی درباره مصرف باتری نیست زیرا اپل به خوبی تعادل را بین امکانات و باتری برقرار کرده است و می‌توانید واچ‌فیس یا همان صفحه‌ی پس زمینه ساعت را با توجه به سلیقه‌ی خود برای Always-on Display انتخاب نمایید. لیست جدیدی از واچ فیس ها همراه با WatchOS 6 برای اپل واچ 5 منتشر شده است که اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن‌ها را شخصی سازی یا سفارشی کنید.

پیشنهاد مطالعه: تغییر Watch face در اپل واچ

ردیابی سلامت

اگر ورزش های پر فعالیت و سنگینی را مانند دوی سرعت یا...انجام می‌دهید، اپل واچ ۵ تمام نیاز های شما را برآورده می‌کند و اطلاعاتی مانند کالری مصرفی، تعداد قدم، دقایق ایستادن و ضربان قلب و غیره را اندازه گیری و نمایش می‌دهد و حتی با انواع ورزش ها سازگار است؛ برای مثال می‌توانید مشخص کنید که در حال انجام کدام فعالیت هستید تا اپل واچ تنظیمات مربوط به آن را انجام دهد. این اطلاعات ذکر شده را می‌توانید در ساعت های هوشمند دیگر نیز پیدا کنید اما چیزی که باعث تفاوت اپل واچ نسب به بقیه می‌شود در دقت اندازه‌گیری، طبقه بندی و نحوه نمایش آن است. هر چقدر زمان بیشتری از اپل واچ استفاده کنید بیشتر مجذوب آن خواهید شد و به مرور اطلاعات بیشتری از نحوه زندگی خود به دست می‌آورید که شاید بتواند بتواند به عادت های غلط شما در مورد سلامتی پایان دهد.

ضربان قلب و ابزار سلامتی در اپل واچ

یکی از شایعاتی که درباره‌ی اپل واچ 5 می‌شد، مربوط به ردیابی و دنبال کردن چرخه‌ی خواب شبانه‌ بود که متاسفانه اپل این قابلیت را به صورت پیش فرض در این ساعت قرار نداده و شما مجبور هستید که از برنامه های واسط یا شخص ثالث برای این امر استفاده کنید. تمامی اطلاعات این چنینی که درباره‌ی سلامت شماست در اپلکیشن Activity ذخیره خواهد شد که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. کاربرد اپل واچ در حوزه سلامت فقط نمایش آن ها نیست و اگر به هر دلیلی خطری سلامتی شما را تهدید کند و باعث مشکل در گردش خون یا ضربان شما شود، اپل واچ به سرعت آن را تخشیص و به شما اطلاع می‌دهد. این قابلیت در آمریکا جان یک شهروند را که دچار سکته شده بود را با تماس به اورژانس نجات داد.

عملکرد و باتری Apple Watch 5

اگر استفاده‌ی معمولی و روزمره دارید، اپل واچ ۵ حدود ۳۰ ساعت می‌تواند به شما خدمت کند و در طول روز مشکلی برای شارژ نخواهید داشت. با توجه به مصرف شما این زمان ممکن است کم یا زیاد می‌شود، اگر کمی از حد نرمال بیشتر از GPS یا مانیتور ضربان قلب و تماس گرفتن استفاده می‌کنید، شاید هم‌چنان اپل واچ برای یک روز کامل در کنار شما باشد؛ حتی در مدل ۴۰ میلی متری. اپل واچ 5 برای هر بار فول شارژ شدن فقط نیاز به زمانی حدود ۱ ساعت دارد.

صفحه نمایش apple watch 5

اپل در این ساعت از یک صفحه نمایش با کیفیت LTPO OLED استفاده کرده که می‌تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد. رزولوشن آن ۴۴۸ در ۳۶۸ و دارای تراکم پیکسلیِ عالیِ ۳۲۶ پیکسل در اینچ است. برای محافظت حداکثری از نمایشگر اپل واچ ۵، از محافظ بلور یاقوت کبود یا Sapphire Crystal استفاده شده است تا هیچ شی تیز یا ضربه‌ای نتواند آن را تهدید کند. با اینکه اپل در گوشی های آیفون یازده قابلیت 3D-Touch را حذف کرده اما هم‌چنان در اپل واچ ۵ شاهد استفاده از این فناوری هستیم تا یکسری از فعالیت های خاص را از طریق آن انجام دهیم. معمولا ساعت ها را در خانه استفاده نمی‌کنیم و در زمان بیرون رفتن آن ها را به مچ دست خود می‌بندیم، پس نور نمایشگر فاکتور خیلی مهمی است؛ اپل به خوبی این موضوع را درک کرده است و صفحه نمایش این ساعت دارای روشنایی ۱۰۰۰ وات می‌باشد که در یک کلمه عالی است.

نکته: یکی از واحد اندازه گیری نور و روشنایی نیت یا Nit است.

Apple Watch 5 به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل WatchOS 6 است و از بلوتوث نسخه‌ی پنجم استفاده می‌کند. مغز این ساعت هوشمند را یک تراشه‌ی دو هسته ای از نوع ۶۴ بیت تشکیل می‌دهد و یک گیگابایت رم در آن به کار رفته است. لازم به ذکر است که پردازنده‌ی S5 حدود دو برابر S3 قدرت دارد.؛ نگرانی از بابت عملکرد نیست زیرا تمام نیازی های شما برآورده می‌شود.

قیمت و ارزش خرید Apple Watch 5

قیمت اپل واچ با بدنه‌ی آلومنیومی و سایز ۴۰ میلی متری حدود ۳۲۰ دلار یا برای نسخه‌ی دارای GPS و اتصال به شبکه‌ی همراه داده ۵۰۰ دلار و برای مدل ۴۴ میلی متری ۵۳۹ دلار هزینه دارد. اپل واچ ۵ با بدنه‌ی فلز ضد زنگ ۷۰۰ دلار، برای بدنه‌ی تیتانیومی ۸۰۰ دلار و برای بدنه‌ی سرامیکی که گران‌ترین نوع است ۱۳۰۰ دلار خرج روی دست شما می‌گذارد؛ البته یک مدل خاص تحت نام Hermes که از بند چرمی استفاده می‌کند نیز وجود دارد که قیمت آن ۱۲۵۰ دلار است. اگر از نظر بودجه مشکلی با خرید اپل واچ ۵ نداشته باشید، پس همه چیز آماده است که از قابلیت های فوق العاده‌ی آن شگفت زده شوید. پیشنهاد من به شما خرید نسخه‌ی آلومینیومی است که قیمت نسبتا معقولی دارد.

انواع اپل واچ 5

سخن آخر

در نهایت شما هستید که با توجه به شرایط خود برای خرید بهترین ساعت هوشمندی که تا الان تولید شده تصمیم می‌گیرید. اگر قیمت Apple Watch 5 برای شما زیاد است، نگران نباشید و نسل های قبلی نیز نگاهی بیاندازید که ما در مقاله زیر آن را بررسی کرده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه: اپل واچ ۳ یا اپل واچ ۴؟

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم