معرفی و بررسی مچ‌بند شیائومی Mi Band 4

نوشته شده در تاریخ1399-02-12 توسط 1760

دنیای ساعت و مچ‌بند های هوشمند از هر زمان دیگر داغ‌تر است و یکی بهترین تولید کنندگان این محصولات، شرکت شیائومی نام دارد که آخرین مدل مچ‌بند ساخته شده توسط آن، می‌بند ۴ نام دارد. با ماکروتل در معرفی و بررسی Mi Band 4 همراه باشید.

این روزها نام شرکت شیائومی (Xiaomi) حداقل برای یکبار به گوش اکثر ما خورده است؛ شیائومی یک کمپانی چینی می‌باشد که چند سالی است که در حوزه ساخت گجت هایی مانند مچ بند و ساعت هوشمند فعالیت می‌کند؛ اما Xiaomi فراتر از یک تولید کنندهٔ گجت های هوشمند است و موبایل، تلویزیون، هدست، پاوربانک و هر چیز دیگری که شاید فکرش را هم نکنید، تولید و پخش می‌کند. پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی بدون شک موبایل و مچ‌بند های هوشمندی است که در سال های اخیر در ایران بسیار محبوب شده و توانسته برای خود طرفدارانِ زیادی پیدا کند. از موبایل های پرفروش شیائومی در سال گذشته در ایران، می‌توان به Xiaomi Redmi Note 8 اشاره کرد که نسبت به قیمت پرداختی، کاملا شما را راضی نگه خواهد داشت.

مروری بر نسل های قبلی mi band:

مقایسه شیائومی می‌بند ۳ با می‌بند ۴

موضوعی که بیش از پیش باعث می‌شود شیائومی به یک شرکت معروف تبدیل شود و مهم‌تر از همه، در بین مردم محبوب باشد، مربوط به کیفیت و قیمت مناسب محصولات تولیدیِ این کمپانی است؛ سیاست های تولید و فروش شیائومی ما را به یادِ هواوی می‌اندازد. اگر به سه سال اخیر نگاهی بی‌اندازیم، هر سال شاهد معرفی و عرضه‌ی سریِ جدیدی از مچ‌بند های Mi Band هستیم؛ Mi band های نسل اول فاقد هرگونه صفحه نمایشی بودند و فقط می‌توانستیم از طریقِ برنامه‌ای که در گوشی خود نصب می‌کردیم به اطلاعات آن دسترسی داشته باشیم و شاید این خیلی برای کاربران جالب نبود؛ به همین دلیل در Mi Band 2 شاهد قرار گرفتن یک صفحه نمایش کوچک بودیم که اطلاعاتی ضروی مانند: مصرف کالری، گام های طی شده، ساعت و تاریخ و ضربان قلب را مشاهده کنید. تمامی این قابلیت های باعث شد که Mi band 2 فروش بسیار بالایی را در سراسر جهان داشته باشید اما هنوز هم انتظارات بیشتری از آن میرفت؛ پس به همین دلیل شیائومی نسل سوم می‌بند را با صفحه نمایشی OLED که اندازه‌ای بزرگتر نسبت به گذشته داشت و همینطور قابلیت های دیگری به آن اضافه شده بود را معرفی کرد.

پیشنهاد مطالعه: بررسی هدست Redmi Airdots

معرفی شیائومی Mi band 4

در بخش های بالایی به صورت مختصر به معرفی نسل های قبل Mi Band پرداختیم. در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، شیائومی می‌بند ۴ را در بازارجهانی منتشر کرد و در دسترس علاقه‌مندان قرار داد؛ غیر از چند تغییر بسیار کوچک، هیچ تفاوتی را از نظر ظاهری بین Mi Band 4 و Mi Band 3 مشاهده نمی‌کنیم. این اولین سری می‌بند می‌باشد که در ساخت آن از پنلِ رنگی استفاده شده که نسبت به گذشته رزولوشن بیشتری دارد و تا حدودی هم از نظر اندازه بزگ‌تر است؛ کارکرد و کیفیت خود بند ساعت، از قبل بهتر شده و جالب این است که هم‌چنین شاهد عمر طولانی باتری هستیم که همیشه یکی از وجه های تشابهِ mi band با دیگر مچ‌بند های هوشمندِ موجود در بازار به شمار می‌رود.

بررسی مچ‌بند شیائومی mi band 4

mi band 4 ساعت

در نگاه اول زمانی که نمایشگر می‌بند ۳ و ۴ خاموش باشد، تشخیص و تمیز آن ها از یکدیگر سخت و شاید برای تازه‌کار ها غیر ممکن به نظر برسد. هر دو از نظر زیبایی شناسی در یک رده قرار می‌گیرند و ظاهری یکسان دارند؛ اما با کمی دقت متوجه نحوه‌ی قرار گیریِ دکمه‌ی ساعت می‌شویم، در نسل قبل دکمه به صورت برجسته در وسط صفحه نمایش بود و می‌شد آن را دید، اما در می بند ۴ دیگر این امکان وجود ندارد زیرا دکمهٔ وسط به صورت همسان با نمایشگر یکسان سازی شده است. مچ‌بند mi band 4 به یک صفحه نمایش با اندازه‌ی ۰.۹۵ اینچی و تمام رنگی از نوع AMOLED مجهز شده که کار کردن با آن بسیار رضایت بخش می‌باشد؛ خوشبختانه مشکل عدم دیده شدن LED در زیر نور خورشید تا حدود بسیار زیادی رفع شده و در می‌بند ۴ شاهد یک پنل با قدرت روشنایی ۴۰۰ نیت هستیم که باعث می‌شود حتی آفتابِ تا حدودی شدید هم، کار کردن شما با دستگاه را مختل نکند.

صفحه نمایش می‌بند ۴ را تقریبا می‌توان ۲.۵ بعدی نامید. رزولوشن مچ‌بند نیز ۲۴۰ در ۱۲۰ می‌باشد که کافی به‌نظر می‌رسد؛ نمایشگر این محصول به یک لایه ضد لکه و اثر انگشت مجهز شده است. به دلیل رنگی بودن صفحه، می‌توانید حالت ها و ظاهر های بسیار متفاوتی برای مچ‌بند انتخاب کنید، این امر از طریق برنامه Mi Fit که برای خود شیائومی است، امکان پذیر خواهد بود. با اینکه صفحه نمایش نسبت به نسل قبل ۳۳ درصد بزرگ‌تر است، اما هم‌چنان وزن آن مناسب جلوه می‌کند؛ یکی از تفاوت های mi band 4 در برابر mi band 3، مکان قرارگیریِ درگاه های مغناطیسی برای شارژ ساعت است. با این‌حال جای سنسور ضربان قلب تغییر نکرده و مانند ۳ سریِ قبلی می‌باشد.

ساعت هوشمند شیائومی mi band 4

شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود از پایینِ نمایشگر به سمت بالا، اطلاعاتی همچون: وضعیت آب و هوا، پیام های خوانده نشده و در صورت نیاز ضربان قلب خود را مشاهده کنید. مچ‌بند شیائومی می‌بند نسل ۴، تا عمق ۵۰ هم می‌تواند هم‌چنان به درستی کار کند و در ساخت آن از یک شتاب سنج ۶ محوره برای افزایش دقت دستگاه استفاده شده است. مچ‌بند mi band 4 انواع حالت ها را برای بهتر شدن میزان دقت خود به کار برده است؛ شما می‌توانید مشخص کنید که در حال انجام چه کاری هستید تا ساعت به شکلی درست‌تر کار خود را انجام دهد. تمام قابلیت های می بند ۴ محدود به ردیابی و حوزهٔ سلامت نیست و شما می‌توانید تماس های دریافتی خود را پاسخ دهید و هم‌چنین پیامک ها را نیز مشاهده کنید یا حتی برای زمان مشخصی آلارم تعیین کنید و کنترل موسیقی در حال پخش را نیز در دست داشته باشید.

یکی از قابلیت های مفیدِ این ساعت که البته در نسل های قبل نیز وجود داشت، idle alerts یا «هشدار بیکاری» نام دارد و نحوه‌ی کار آن به این شکل است که برای بهبود سلامت شما، اگر برای مدتی طولانی از جای خود تکان نخورید، دستگاه روی ویبره می‌رود و در نمایشگر پیغام idle alerts را مشاهده می‌کنید؛ در این حالت باید بلند شوید و حداقل چند قدمی راه برودی. تعداد شخصی سازی های که می‌شود روی می‌بند ۴ انجام داد، به قدری زیاد و شاید کامل است که واقعا ذکر آن‌ها در یک یا حتی دو مقاله هم نمی‌گنجد.

اپلیکیشن Mi Fit

اپلیکیشن mi fit

شاید بدون این اپلیکیشن خیلی ایده‌‌ی داشتن مچ‌بند هوشمند کاربردی و جذاب نباشد؛ mi fit به شما کمک می‌کند که تمام اطلاعاتِ ساعت مانند: ضربان قلب، مصرف کالری، شرایط بدن در زمان خواب را به صورت مرتب و منظم، در یک محیط مناسب گرده‌آوری، ذخیره و نمایش خواهد داد. البته برنامه های دیگری نیز وجود دارد اما mi fit ساخته‌ی تیم برنامه نویسی و توسعه شیائومی است و بهتر است که از آن استفاده کنید.

عمر باتری شیائومی mi band 4

عمر باتری mi band 4

باتری ساعت می‌بند ۴ در حالت استاندارد و عادی می‌تواند تا ۱۵ روز بی‌نیاز از هرگونه شارژی، مورد استفاده قرار گیرد. ساعت mi band 2 تا ۳۰ روز هم می‌توانست دوام بیاورد اما توجه به صفحه نمایش بزگتر و رنگیِ می‌بند ۴، ۱۵ روز بسیار عالی و مناسب به‌نظر می‌رسد. البته روش های برای افزایش عمر باتری mi band 4 وجود دارد:

  1. قابلیت هایی که وجود آن‌ها برای شما ضروری نیست را غیر فعال کنید؛ برای مثال idle alerts.
  2. همیشه از آخرین نسخه و آپدیت برنامه‌ی Mi Fit استفاده کنید.
  3. برای ساعت، صفحه یا ظاهرهایی (Faces) بگذارید که تیره باشد، این عمل باعث کاهش مصرف باتری و برداشته شدن فشار از نمایشگر می‌شود.
  4. هر دو یا سه ماه، باتری دستگاه را کالیبره کنید.

Mi band 4 بخریم یا نه؟

ما تمام نکاتی دربارهٔ این مچ‌بند، مهم و شایان ذکر است را با شما مطرح کردیم؛ یک صفحه نمایش با کیفیت، بند های متنوع، تعدد ظاهر‌ها (Faces)، و چند ده قابلیت فوق‌العادهٔ دیگر را در کنار طول عمر باتری بگذارید تا mi Band 4 شما را شگفت زده کند. امکانات، قیمت و کیفیت مناسب باعث می‌شود که می‌بند ۴ چیزی فراتر از یک مچ‌بند هوشمند معمولی باشد و مطمئن باشید که ناامید‌تان نخواهد کرد.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم