معرفی و بررسی شیائومی نوت ۸ پرو

نوشته شده در تاریخ1399-02-23 توسط 2378

شیائومی یکی از شرکت های نام‌آشنا و البته جدید، در دنیای موبایل های هوشمند می‌باشد که به تازگی برای خودش نام و آوازه‌ای دست و پا کرده است و روز به روز به محبوبیت دستگاه های هوشمند این کمپانی اضافه می‌شود، که می‌توان دلیل آن را قیمت بسیار اقتصادی و سخت‌افزاری قدرتمند و مناسب جستجو کرد. یکی از موبایل هایی که به نسبت سخت افزاری و قیمت مناسبی دارد، شیائومی ردمی نوت ۸ پرو است؛ با ماکروتل در بررسی Note 8 Pro همراه باشید.

معرفی و بررسی شیائومی نوت ۸ پرو:

این گوشی به نسبتِ قیمت، دارای ظاهر و زیباییِ خاصی است که بیشتر آن را مدیون مدل آبی رنگ خود می‌باشد؛ هم‌چنین کیفیت صفحه نمایش و قدرت سخت افزاری باعث آن می‌شود که شیائومی نوت ۸ پرو به یک دستگاه ایده‌آل برای نیاز های روزمره و اجرای بازی های ویدیویی تبدیل شود.

طراحی

طراحی شیائومی نوت ۸ پرو

جنس پشتِ گوشی Redmi Note 8 Pro از شیشه بسیار با کیفیت Gorilla Glass  نسل پنجم ساخته شده که باعث زیبایی و دوام هر چه بیشتر بدنه‌ی دستگاه می‌شود؛ بدون شک وقتی موبایلی برای درب پشت از گوریلا گلس استفاده می‌کند، شاهد به کار بردنِ همان نوع محافظ برای ال سی دی هستیم؛ نوت ۸ پرو نیز از این قضیه مستثنی نیست. گوریلا گلس ۵ به قدری مقاوم و قدرتمند است که اگر یک قاب یا کاور خوب برای موبایل خود بخرید، تا حد بسیار زیادی از آسیب های احتمالی در امان خواهید بود. شیشه پشت به گونه‌ای ساخته شده که تا مقدار ممکن ردِ اثرانگشت روی آن باقی نماند.

وزن ۲۰۰ گرمی گوشی برای بعضی از افراد و مخصوصا بانوان، زیاد است و پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید این نوت ۸ پرو، حداقل چند دقیقه با آن کار کنید تا بعداً باعث پشیمانی شما نشود. اگر در گذشته از گوشی های سبک‌تری استفاده کرده‌اید نگران نباشید، بعد از چند هفته به این دستگاه عادت خواهید کرد. دور تا دور گوشی از جنس فلزِ با دوام می‌باشد و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در پایین موبایل قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: بررسی شیائومی نوت ۸

همانطور که می‌بینیم نوت ۸ پرو دارای دوربین چهار گانه است که به صورت عمودی در وسطِ قابِ عقب قرار گرفته و فلش نیز در سمت راست به چشم می‌خورد. دوربین های پشتی کمی از بدنه بیرون زده‌اند و همین باعث می‌شود که لنزها بیش از پیش مستعد دریافت خط‌ و خش باشند، پس تا حد ممکن بدون قاب از موبایل خود استفاده نکنید؛ البته در ادامه بیشتر به دوربین Note 8 Pro خواهیم پرداخت.

حسگر اثرانگشت دقیقا پایین‌تر از دوربین‌ها قرار دارد که سرعت و دقت بالای آن باعث می‌شود که قفل نمایشگر در کمتر از ۱ ثانیه باز شود. نوت ۸ پرو دارای خشاب سیم‌کارتِ دو منظوره می‌باشد، یعنی با توجه به نیاز خود می‌توانید از ۲ سیم کارت هم‌زمان یا یک سیم کارت و کارت حافظه جانبی استفاده کنید.

 نمایشگر

xiaomi note 8 pro

بدون شک صفحه نمایش یکی از یکی از مهم‌ترین پارامتر ها برای خرید یک محصول هوشمند، مانند تلفن همراه یا تبلت است؛ نوت ۸ پرو از یک ال سی دی نسبتاً بزرگِ ۶.۵۳ اینچی یا به عبارتی دیگر ۱۶.۶ سانتی‌متری استفاده می‌کند؛ کیفیت پنل این نمایشگر فول اچ دی پلاس (FHD+) و رزولوشن آن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ می‌باشد. پنل از نوع IPS LCD است اما هم‌چنان کیفیت فوق‌العاده بالای آن را در کنار تراکم پیکسلی ۳۹۵ و قابلیت HDR در نظر بگیرید، تا بیشتر از قبل شما را راضی نگه دارد. شیائومی از زبان طراحی ناچ (infinity-U) در ساخت این دستگاه استفاده کرده است. یکی دیگر از مشخصاتی که باعث تحسین این موبایل می‌شود، حاشیه بسیار باریک صفحه نمایش به بدنه است، نسبت نمایشگر به بدنه در نوت ۸ پرو، نزدیک به ۹۱ درصد و ابعاد تصویر نیز ۱۹.۵ به ۹ می‌باشد.

کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش باعث می‌شود که نوت ۸ پرو به یک دستگاه مقرون به صرفه برای تماشای ویدیو و انجام بازی های ویدویی بدل شود؛ همچنین به لطفِ روشناییِ ۵۰۰ نیتی (Nit)، استفاده از این موبایل در زیر نور مستقیم خورشید نیز مشکلی متوجه شما نمی‌سازد و می‌توانید با نهایت لذت با دستگاه شیائومیِ خود کار کنید.

نرم‌افزار و رابط کاربری (UI) نوت ۸ پرو

نرم افزار redmi note 8 pro

به صورت پیش‌فرض، شیائومی ردمی نوت ۸ پرو با MIUI 10.4.2 که بر پایهٔ اندروید ۹ است، منتشر شده اما اکنون پس از خرید دستگاه می‌توانید آن را به اندروید ۱۰ آپدیت کنید. دو تا از قابلیت های جدید MIUI جدید، گیم توربو (Game Turbo) و پاسخ سریع (Quick Replies) نام دارد. با قابلیت گیم توربو می‌توانید بازی ها را به شکلی سریع‌تر، بهینه‌تر و در کنار امکاناتی شخصی سازی شده استفاده کنید. این امکانات شامل اجرای برنامه‌ای دیگر به طور همزمان و جواب دادن به اعلانیه‌ها بدون نیاز به خارج شدن از بازی‌ها می‌باشد. معمولا گوشی های اندروید از دستیار صوتی گوگل، یعنی Google Assistant استفاده می‌کنند اما در شیائومی نوت ۸ پرو، الکسا (Alexa) که دستیار صوتی آمازون می‌باشد، به کار رفته است؛ البته اصلاً نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا Alexa هم به خوبی از پسِ کاری هایی که به آن سپرده شده بر می‌آید.

مشخصات سخت افزاری و پرفورمنس Note 8 pro

xiaomi note 8 performance

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو از یک تراشه‌ی ۸ هسته‌ای Media Tek Helio G90T نیرو می‌گیرد که دارای معماریِ ۱۲ نانومتری است. G90T جزو پردازنده های متوسط و رده‌بالا به حساب می‌رود؛ این پردازنده به صورت اختصاصی برای بازی (Gaming) بهینه‌سازی شده که از دو هسته Cortex A76 با حداکثر فرکانس ۲.۰۵ و شش هسته Cortex A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی در ساخت آن استفاده شده است. هم‌چنین این گوشی برای واحد گرافیک یا GPU، از یک پردازنده‌ی ARM Mali-G76 با قدرت کلاک ۸۰۰ مگاهرتز (MHz) استفاده می‌کند.

Note 8 Pro به خوبی از پس کار های روزمره و چند وظیفه‌ای (Multi-Tasking) بر می‌آید و هیچ نگرانی متوجه شما نخواهد شد. در زمینه بازی یا گیمینگ هم همین موضوع صدق می‌کند و بازده و پرفورمنس نوت ۸ پرو در اجرای بازی های سنگینی مانند PUBG، Call Of Duty و Asphalt 9 شما را شگفت زده می‌کند و به راحتی می‌توانید تنظیمات مربوطه را روی بالاترین حالت ممکن قرار دهید و از حداکثر جزئیات ممکن، لذت را ببرید. یکی از قابلیت های Turbo Games آن است که درصد استفاده از CPU و مقدار فریم بازی در حال اجرا را برای شما نمایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی و بررسی مچ‌بند mi band 4

با اینکه شیائومی برای معتدل نگه داشتن دمای موبایل از خنک کننده‌ی مایع استفاده کرده اما متاسفانه کافی نیست و اگر برای مدت طولانی با دستگاه بازی های سنگین را اجرا کنیم، دمای قطعات به ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که اصلا جالب نیست و همین باعث می‌شود که مصرف باتری نیز از حالت عادی بیشتر باشد؛ شاید در کنار تمام مزایای نوت ۸ پرو بتوان افزایش دمای غیر بهینه را جزو معدود مشکلات آن به شمار آورد.  نوت ۸ پرو با دو پیکربندیِ رم ۶ با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۸ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در بازار های جهانی به فروش می‌رسد.

دوربین ردمی نوت ۸ پرو

دوربین نوت ۸ شیایومی

همانطور که از تصاویر متوجه شده‌اید، ردمی نوت ۸ پرو به ۴ دوربینِ پشتی مجهز شده است، که مشخصات آن به شرح زیر است:

  1. لنز واید ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۹
  2. لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۲
  3. لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴
  4. لنز سنجشِ عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴

دوربین عقب به قابلیت هایی همچون Al Portrait، Night Mode، Pro Mode و Burst Mode مجهز شده که برای مثال قابلیت Al Portrait باعث گرفتن عکس هایی بهینه و قابل قبول‌تر با کمک هوش مصنوعی تعبیه شده می‌شود. عکس های گرفته شده با دوربین نوت ۸ پرو نور کافی و جزئیات زیادی دارند، هم‌چنین رنگ ها نیز زنده و مناسب به نظر می‌آيند. با استفاده از Night Mode در شب‌ها و محیط های تاریک، می‌توانید جزئیات و کیفیت تصاویر را تا حد زیادی بهبود دهید. شاید لنز اولترا واید آن‌چنان که شاید و باید خوب عمل نکند اما با توجه به قیمت تمام شده‌ی دستگاه، رضایت بخش است.

برای دوربین سلفی یا جلوی Note 8 Pro از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی و با کیفیت مناسب استفاده شده است؛ دوربین جلو قابلیت های زیادی مانند تصویر برداری پاناروما و حتی پرترهٔ هوشمند که در دوربین عقب هم پیاده‌سازی شده را در خود جای داده تا دوربین سلفی، یکی از نقاط قوت نوت ۸ پرو به حساب رود.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم