تنظیماتی که باید در آیفون تغییر داد

نوشته شده در تاریخ1399-03-10 توسط 2072

بدون شک مشهور‌ترین محصول تولید شده توسطِ شرکت اپل، مجموعه‌‌ْ موبایل های آیفون است که با امکانات و ویژگی های فوق‌العاده خود، شما را شگفت زده می‌کند؛ شاید آنچنان فرقی نداشته باشد که از کدام سری آیفون استفاده می‌کنید، همیشه تنظیماتی وجود دارد که با تغییر آن‌ها تا حد زیادی لذت کار کردن با آیفون، بیش از پیش خواهد شد. تغییر این تنظیمات با توجه به نیاز های شما صورت می‌گیرد و شاید همه‌ی آن‌ها برای شما کاربردی نباشد. خواندن این مطلب شاید بیشتر از چند دقیقه وقت شما را نگیرد ولی مطمئن باشید که حتی با یادگیری و تغییرِ فقط یکی از این تنظیمات، می‌توانید با دستگاه خود راحت‌تر کار کنید. ما در چند مقاله‌ی قبل‌تر، به بررسی کارهایی که بعد از خرید آیفون یا آيپد باید انجام دهید اشاره کرده‌ایم، که خواندن آن مطلب نیز خالی از لطف نخواهد بود و از طریق لینک زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید:

پیشنهاد مطالعه: چند کاری که بعد از خرید آيفون یا آیپد باید انجام دهید

قابلیت عدم مزاحمت یا Do Not Disturb

اگر برای مدت طولانی صاحب آيفون یا آیپد هستید و از وجود این قابلیت اطلاعی نداشته‌اید، دیگر باید دست به کار شوید و آن را فعال کنید. خواب یکی از مهم‌ترین بخش های زندگی است که اگر به میزان یا کیفیت کافی نباشد، در ادامه‌ی روز به مشکل خواهید خورد. مطمئناً بارها برای شما پیش آمده که به دلیل دریافت پیامک، تماس یا اطلاعیه های اپلیکیشن‌ها از خواب بیدار شده‌اید و شاید همه با یکدیگر موافق باشیم که به هیچ وجه این اتفاق دوست داشتنی نیست.

فعال کردن do not disturb

Do Not Disturb همان امکانی است که به کمک شما می‌آید؛ با فعال کردن این قابلیت به آیفون خود می‌گویید که صدای تمام اعلانیه های (Notifications) دستگاه که شامل تماس ها و پیامک های دریافتی و اعلانیه‌های اپلیکیشن‌ها و سیستم می شود را به طور موقت قطع کند. شما با تنظیم یک بازهٔ زمانی (مثلا ۱۱ شب تا ۷ صبح) می‌توانید زمان فعال بودن قابلیت Do Not Disturb را مشخص کنید. شاید با خود بگویید که اگر کسی کار واجب یا اورژانسی داشت چه می‌شود؟ نیازی به نگرانی نیست، در همین صفحه‌ی تنظیمات Do Not Distrub می‌توانید مشخص کنید که اگر شخصی با یک شماره تلفنِ واحد، بیشتر از یکبار با شما تماس گرفت، زنگِ (Ringtone) آیفون شما فعال شده و صدای آن را می‌شنوید.

خواندن راحت‌تر متن‌ها

تغییر فونت آیفون

افزایش اندازه‌ی فونت اصلا به معنی ضعیف بودن چشم های شما نیست، اگر احساس می‌کنید که فونتی که به صورت پیش‌فرض (Default) روی آيفون شما نصب شده بیش از حد کوچک است یا به هر دلیلی کار کردن با فونت های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهید، به راحتی می‌توانید از تنظیمات اندازه و نحوه‌ٔ نمایش متون را تغییر دهید.

برای تغییرِ اندازهٔ فونت‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از صفحه آیفون یا آیپد، وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • به بخش Display & Brightness بروید.
  • بر روی Text Size بزنید.
  • دکمه‌ای سوار بر یک محور را خواهید دید که با کشیدن آن به سمت راست، فونت بزرگ‌تر و با کشیدن آن به سمت چپ، فونت کوچک‌تر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: استفاده از فونت های شخصی در آيفون یا آیپد

اضافه کردن الگوی های اثر انگشت برای Touch ID

اضافه کردن الگو و تاچ آیدی

به دلیل کاهش حاشیه و بهره‌وریِ از صفحه نمایش های بزرگ‌تر، تقریبا تمامی گوشی های دنیا به سمت کنار گذاشتن دکمه های فیزیکی یا لمسیِ بیرون از نمایشگر هستند؛ این امر حتی برای آیفون که با دکمه‌ی Home شناخته می‌شد نیز اتفاق افتاده و آخرین آیفون تولید شده که Touch ID در آن به کار گرفته شده، مدل SE است؛ امروزه تمامیِ آیفون یا تبلت های تولید شده از قابلیتی تحت عنوان Face ID استفاده می‌کنند. زمانی که برای اولین بار در حال راه‌اندازی آیفون جدید خود هستید، سیستم عامل iOS برای احرازِ هویت از شما یک اثرانگشت می‌خواهد و شما نمی‌توانید چند انگشت دیگر خود را نیز به آن معرفی کنید اما پس از اینکه مراحل اولیه را طی کردید، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید چند اثرانگشت دیگر را نیز به بخش امنیتیِ آيفونِ خود اضافه کنید تا احراز هویت با انگشت های دیگر هم ممکن باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  از صفحه آیفون یا آیپد، تنظیمات (Settings) را اجرا کنید.
  • وارد بخش Touch ID & Passcode شوید.(سپس رمز خود را وارد کنید)
  • از انتهای صفحه، بر روی Add a fingerprint بزنید و انگشت مورد نظر خود را روی دکمه هوم بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: غیرفعال کردن Face ID

غیرفعال کردن حسگر نور

نورِ پنل و تاچِ صفحه نمایش در حالت عادی، بیشترین مصرف باتری به همراه دارد؛ به صورت پیش‌فرض سیستم عامل iOS نور نمایشگر را با استفاده از حسگر تشخیص نور هماهنگ و مشخص می‌کند؛ در محیط های تاریک، نورِ نمایشگر کاهش و در محیط های درخشان نور نمایشگر افزایش پیدا می‌کند و این باعث مصرف بیشتر باتری خواهد شد. با غیرفعال کردن حسشگر تشخیص نور، مجبور هستید که به صورت دستی (Manual) نور صفحه نمایش را کم یا زیاد کنید.

  • از صفحه آیفون یا آیپد، تنظیمات (Settings) را اجرا کنید.
  • ابتدا وارد بخش Accessibility و سپس وارد Display & Text Size شوید.
  • در انتهای صفحه‌ی باز شده، بر روی دکمه‌ی Auto-Brightness بزنید.

فعال کردن دارک تم

فعال کردن دارک تم

یکی از ویژگی هایی که امسال در iOS 13 و Android 10 شاهد آن بودیم، اضافه شدنِ دارک تم (Dark Theme) می‌باشد که کاربرانِ مخصوص به خود را دارد؛ با فعال کردن دارک تم، تمامِ پس زمینه و منوها به رنگ بسیار تاریک یا سیاه تغییر می‌کند که برای بعضی از کاربران جذاب و برای بعضی دیگر آزار دهنده است. پیشنهاد می‌شود که اگر با پس‌زمینه‌ی تیره مشکلی ندارید، حداقل شب‌ها یا در محیط های تاریک آن را فعال کنید تا به چشم‌هایتان آسیب وارد نشود. یکی دیگر از مزایای Dark Theme مصرف کمتر باتری، به دلیل کاهش نورِ خروجیِ نمایشگر است.

  • از صفحه آیفون یا آیپد، تنظیمات (Settings) را اجرا کنید.
  • وارد بخش Display & Brightness شوید و از بالای صفحه، بر روی دکمه‌ی Dark بزنید.

پیشنهاد مطالعه: فعال کردن دارک تم در مرورگرهای اصلی

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم