آیفون 10 ساله شد، دلایل موفقیت آیفون چیست؟

نوشته شده در تاریخ1396-06-12 توسط 3058

آیفون عزیز شاید باورش سخت باشد ولی ما اکنون بعد از 10 سال هست که با هم هستیم و این در صنعت فناوری کم نظیر است. چه چیزی ما را در کنار هم نگهداشته؟ برای من یکی، اکنون من دیگر به ندرت خیابان یا جایی را گم می کنم چرا که همیشه یک دستگاه GPS دقیق در جیب خودم دارم. بعد از تمرین زیاد با دوربین تو، من به یک عکاس حرفه ای تبدیل شده ام و اکنون به خاطر دسترسی پیوسته به تقویم و ایمیلم وقت شناس تر و مسئولیت پذیرتر شده ام.

از زمانی که استیو جابز آیفون را در سال 2007 معرفی کرد، این اسمارت فون در حال حاضر به دستگاه دیجیتالی خودمانی میلیون ها نفر در سرتاسر جهان تبدیل شده است. با بیش از 1.2 میلیارد آیفون فروخته شده تا به امروز، این گوشی به یکی از پرفروش ترین گجت ها تا کنون تبدیل شده است و اگرچه گوشی های اپل معمولا هزینه چند برابر گوشی های رقیب خود دارند، اپل بعد از سامسونگ، دومین شرکت پرفروش در صنعت موبایل است.

Toni Sacconaghi تحلیلگر Bernstein.Sanford C که سال ها روی اپل مطالعه کرده است و موقعیت شرکت آیفون را «منحصر به فرد» اطلاق می کند می گوید:« مردم روزانه ساعت های زیادی را آن می گذرانند، بنابراین آن ها به پرداخت هزینه بیشتر در ازای چیزی که فکر می کنند بهترین است رضایت دارند».

آیفون 10 ساله شد، دلایل موفقیت آیفون؟

با وجود همه این ها آیفون در حال حاضر در موقعیت دشواری است. هیجان دانلود برنامه های جدید رفته است. دیگر این که صفحه نمایش گجتی بزرگتر یا کوچکتر شود هیجان انگیز نیست. سن متوسط آیفون روی فروش آن منعکس شده است که برای اولین بار در سال گذشته تنزل پیدا کرد. به علاوه این کمک نمی کند که اپل با رقابت شدید، مخصوصا در بازارهای چین و هند که مردم به سمت تلفن های ارزان قیمت تری که به طور فزاینده جذاب و باقابلیت هستند مواجه شود.

بسیاری از چشم ها اکنون به دهمین سالگرد آیفون دوخته شده است که قرار است ماه بعد برگزار شود. در آن روز اپل قصد دارد ارتقاهای عمده ای را برای آیفون نسل بعدی معرفی کند که ممکن است اشتهای ما را برای خرید آیفون جدید قلقلک بدهد یا ندهد.

نسخه های جدید آیفون شامل یک مدل برتر است که براساس گفته های افرادی که ویژگی هایی از این دستگاه را لو دادند قیمت آن حدود 999 دلار است. آیفون 8 چه تفاوت هایی با آیفون 7 خواهد داشت؟

اپل با کاهش سایز حاشیه ها یا حاشیه پایین و بالای صفحه گوشی جا برای صفحه نمایشی بزرگتر باز کرده است. ویژگی های جدید دیگر شامل تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه، همراه با توانایی شارژ با القای مغناطیسی است. اکنون نگاهی به 10 سال گذشته آیفون می اندازیم تا ببینیم چه عامل هایی باعث شده که آیفون بتواند همچنان اقتدار خودش را بعد از 10 سال حفظ کند.

دلایل موفقیت گوشی های اپل آیفون 

پشتیبانی در فروشگاه های اپل

دلایف موفقیت آیفون؛ پشتیبانی خوب فروشگاه های اپل

نقش فروشگاه های اپل در وفادار نگهداشتن مردم به آیفون ها را نمی توان دست کم گرفت. اپ استورها شامل سرویس معروف Genius Bar برای تعمیرات است، بنابراین زمانی که با گوشی آیفون تان مشکل پیدا کردید، می توانید به سادگی در نزدیک ترین اپ استور محل تان قرار تعمیر بگذارید.

Genius Bar مزیتی برای افراد معمولی است که نیاز به کمک های گاه به گاه برای دستگاه خود دارند. دریافت پشتیبانی مستقیم از اپل بدان معناست که مشکل شما باید سریعا حل شود به جای این که مجبور باشید تلفن خود را به یک حامل بی سیم ببرید یا گوشی خود را به یک مرکز تعمیرات ارسال کنید و منتظر باشید تا برگردد، مشکلی که معمولا با گوشی های ساخته شده در دیگر شرکت ها با آن مواجه می شوید.

امنیت قوی تر

دلایل موفقیت آیفون؛ امنیت قوی تر

کارشناسان امنیت اتفاق نظر دارند که سیستم عامل آیفون معماری ایمن تری نسبت به اندروید دارد. دلیل اصلی آن این است که سیستم عامل iOS اپل، صرفا اپلیکیشن هایی را اجرا می کند که اپل توزیع آن ها در اپ استورها را تصویب کرده است.

در مقابل، گوشی های اندرویدی قادر به اجرای نرم افزار از خارج از فروشگاه نرم افزار رسمی گوگل و اپلیکیشن هایی از منابع غیرمجاز هستند که بیشتر احتمال دارد حامل نرم افزارهای مخرب باشند. در واقع در گوشی های اندرویدی شما امنیت قوی تر را با راحتی بیشتر معاوضه می کنید.

کاربران اندرویدی آزاد هستند که با نرم افزارهای سفارشی با دستگاه خود کار کنند درحالی که مشتریان ایفون صرفا می توانند اپلیکیشن هایی را استفاده کنند که قواعد اپل را رعایت می کنند. 

بیشتر بدانید: چرا برخی گوشی های اندروید می توانند سریع تر از آیفون اپل شارژ شوند؟

آیفون هنوز هم به طور قطع بهترین گوشی موبایل برای کاربرانی است که می خواهند دستگاه شان بدون نگرانی زیاد در مورد تنظیمات فنی یا نرم افزارهای مخرب کار کند. به روزرسانی های نرم افزار عامل دیگری در امنیت است. اپل بروزرسانی های نرم افزار خود را می فرستد و دریافت آخرین پیشرفت های امنیتی را برای آیفون ها ساده می کند. در مقابل، سازندگان دستگاه های اندرویدی مجبورند آپدیت های نرم افزاری را با حامل ها هماهنگ کنند که این فرآیند را پیچیده و وقت گیر می کند.

نتیجه: حدود 87 درصد دستگاه های اپل روی آخرین نسخه iOS اجرا می شوند درحالی که تنها حدود 13 درصد کاربران اندروید سیستم عامل Nougat که آخرین سیستم عامل گوگل است را روی گوشی خود دارند.

استانداردهای حریم خصوصی بالا

دلایل موفقیت آیفون؛ حریم خصوصی بالا

مدیر اجرایی اپل Timothy D. Cook در چند سال اخیر بارها روی تعهد این شرکت به حفظ حریم خصوصی تاکید کرده است. او گفت اپل بیشتر سود خود را از فروش سخت افزار و نه تجارت داده های کاربران به دست می آورد.

برای اثبات بیشتر این مدعا، اپل در سال گذشته در یک قاچاق قانونی بزرگ با F.B.I که اصرار داشت اپل رمزنگاری آیفون را برای تحقیقات جنایی ضعیف کند مقابله کرد.

بعضی از منتقدان ضربه هایی به تعهدات حفظ خریم خصوصی وارد کرده اند. برای مثال گفته اند که اپل اطلاعات زیادی درمورد نحوه استفاده مردم از تکنولوژی شامل اطلاعاتی که می توان برای بازاریابی و سرویس های تبلیغاتی استفاده کرد را جمع آوری می کند.

با این حال، طرفداران حریم خصوصی از جمله بنیاد Electronic Frontier Foundation و مرکز امنیت اطلاعات الکترونیکی از اپل برای تلاش کردن در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران با قابلیت هایی مانند تکنولوژی های رمزگذاری شده و تکنولوژی مرورگر وبی که تراکنش های تبلیغاتی را مسدود می کند ستایش کرده است.

اکوسیستم بسته اپل

دلایل موفقیت آیفون= اکوسیسم بسته اپل

آیفون ها به خوبی با دیگر دستگاه های اپل نظیر  Mac ها و  Apple TV کار می کنند. زمانی که روی محصولات دیگر اپل سرمایه گذاری می کنید، سخت است که این اکوسیستم را ترک کنید. اپل واچبه خصوص آن را سخت تر می کند چرا که برای درست کار کردن نیاز به یک گوشی آیفون دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی تکنولوژی تاچ و ال سی دی اپل واچ و ساعت های هوشمند

بنابراین اگر گوشی اندرویدی بگیرید، باید برای تبدیل شدن ساعت هوشمند اپل واچ تان به ساعت تزئینی گنگ و بی مصرف آماده باشید.

اکوسیستم برنامه های و وب سرویس های اپل سخت گیری کمتری دارد. برای هر برنامه اصلی اپل نظیر Apple Maps, Apple Music /and Apple Photos جایگزین هایی مانند Google Maps, Spotify and Google Photos وجود دارد. سخت است که در برابر استفاده از iMessage که سرویس پیام متنی پیش فرض اپل است مقاومت کنید. اما بسیاری گزینه های دیگر نظیر WeChat, WhatsApp, Facebook Messenger و Signal را نیز می توانید جایگزین آن کنید.

آیفون، نام تجاری مورد اعتماد

دلایل موفقیت آیفون؛ برند مورد اعتماد اپل

آیفون به برندی تبدیل شده است که همراه با رضایت و اعتبار است. یک نظرسنجی که در دسامبر قبل توسط شرکت تحقیقاتی 451 انجام شد نشان داد که در میان صاحبان اسمارت فون ها، مشتریان آیفون بیشترین رضایت را داشتند پس از آن به ترتیب گوشی های سامسونگ، موتورولا و ال جی بودند.

Sacconaghi می گوید اپل با قرار دادن آیفون به عنوان محصول ممتاز با نرم افزار های ساده برای استفاده، ویژگی های باکیفیت بالا، اجزا و قابلیت های زیاد، یک برند تجاری خاص برای آیفون ایجاد کرده است.

قابل توجه است که در میان مشتریان فعلی آیفون که در نظر سنجی شرکت تحقیقاتی 451 انجام شد، 91 درصد افرادی که قصد خرید گوشی جدید در آینده ای نزدیک داشتند گفتند که آن ها قصد دارند آیفون بخرند. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم