ترفندهایی برای بالابردن مدت زمان نگهداری شارژ باتری samsung j7 2016

نوشته شده در تاریخ1396-03-05 توسط 6992

سامسونگ به تازگی گوشی موبایل سامسونگ (Galaxy J7 (2016 که یک گوشی رده متوسط محسوب می شود را در تعدادی از بازارهای آسیا روانه کرده است. در حالی که یکی از دلایل فروش این گوشی به خاطر ظرفیت بالای باتری آن است اما همچنان چندین روش وجود دارد که می توانید عمر باتری این گوشی را فراتر از چیزی که انتظار هست بالا ببرید. در این راستا، ما چند ترفند و راهکار را به شما ارائه می دهیم که می توانید از آن ها برای بهبود عمر باتری سامسونگ j7 2016استفاده کنید.

افزایش عمر باتری samsung j7 2016

فعال کردن حالت صرفه جویی در انرژی(power saving)

معمولا، سامسونگ گوشی هایش را با امکانات power saving و ultra-power saving مجهز می کند. برای دسترسی سریعتر برای حالت صرفه جویی در انرژی یا power saving منوی کشویی بالا را پایین بکشید تا منوی تنظیمات را مشاهده کنید. ضمنا از قسمت منوی تنظیمات اصلی هم می توانید به این قسمت دست پیدا کنید.

با کمک گزینه شروع صرفه جویی در انرژی یا «Start power saving» شما می توانید درصد شارژ خاصی را مشخص کنید تا زمانی که به آن حد رسید گوشی تان به طور اتوماتیک روی حالت power saving برود. در نتیجه زمانی که شارژر اصلی سامسونگ همراه نداشته باشید با این گزینه می توانید تا قبل از رسیدن به خانه از خاموش شدن گوشی خود جلوگیری کنید. بدانید که زمانی که این گزینه فعال باشد در تعدادی از سرویس های گوشی محدودیت ایجاد می شود.

بالا بردن مدت زمان شارژ باطری samsung j7 2016

حفظ شارژ باتری samsung j7 2016

فعال کردن ultra-power saving از تنظیمات اصلی:

افزایش مدت زمان شارژ باتری samsung j7 2016افزایش عمر باطری samsung j7

بالا بردن مدت زمان نگهداری شارژ باتری samsung j7 2016افزایش عمر باتری samsung j7 2016

کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش و مدت وقفه آن(timeout)

در موارد متعددی گفته شده که صفحه های نمایش یا همان تاچ ال سی دی گوشی ها بیشترین میزان شارژ گوشی را می خورند. متاسفانه، این یک حقیقت است و برای در نظر گرفتن آن باید اطمینان یابید که از سطح روشنایی پایین تری برای صفحه نمایش گوشی خود استفاده می کنید.

برای این کار ابتدا باید حالت روشنایی خودکار(Auto brightness) را از طریق تنظیمات صفحه نمایش غیرفعال کنید و میزان روشنایی صفحه نمایش را نیز کاهش دهید. زمانی که این کار را انجام دادید به دنبال گزینه زمان وقفه صفحه نمایش(screen timeout) در زیر همان تنظیمات صفحه نمایش بگردید و آن را روی کمترین زمان ممکن که 15 ثانیه می باشد تنظیم کنید.

حفظ شارژ باطری سامسونگ j7

خاموش کردن خدمات ارتباطی(connectivity services) بلااستفاده

مقدار قابل توجهی از شارژ گوشی شما صرف ردیابی موقعیت تان، اتصال به وای فای هات اسپات(Wi-Fi hotspot) یا حتی ارائه سرویس های هات اسپات به سیستم کامپیوتر یا دیگر دستگاه ها می شود. برای جلوگیری از این امر، همیشه اطمینان یابید که تمام سرویس ها و خدمات گوشی تان زمانی روشن هستند که واقعا بدان ها نیاز دارید. بنابراین نگاهی به تنظیمات وای فای، بلوتوث، Hotspot و  GPS و همانند آن ها بیندازید. به طوری که آن ها باید تنها موقعی فعال شوند که به آن ها نیاز داشته باشید و گرنه خاموش شان کنید. ضمنا زمانی که یک گوشی را به شبکه 4G یا 3G متصل می کنید نسبت به زمانی که از شبکه 2G استفاده می کنید بیشتر شارژ مصرف میکند. بنابراین اگر از وای فای برای سرویس های اینترنت استفاده می کنید می توانید از شبکه 2G برای دیگر خدمات استفاده کنید تا باتری تان مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد. این گزینه را می توانید به صورت مسیر زیر فعال کنید:

Settings>More Connection Settings>Connections>Mobile Networks>Network Mode>GSM Only

افزایش عمر باطری galaxy j7 2016

خاموش کردن داده های پس زمینه

دومین گزینه مربوط به صفحه نمایش داده های پس زمینه است. این با میزان مصرف باتری شما ارتباط دارد. ممکن است ندانید ولی تلفن همراه شما همیشه فرآیندهای درحال اجرایی در پس زمینه دارد. شما این فرآیندها را نمی توانید ببینید ولی تعداد بسیاری از آن ها از داده ها استفاده می کنند. زمانی که این اتفاق می افتد، شارژ باتری بیشتری نسبت به استفاده نرمال یک گوشی استفاده می شود و نتیجه نهایی زود شارژ خالی کردن باتری است.

گزینه خوبی که گوشی سامسسونگ galaxy j7 2016 به آن مجهز است این است که به کاربران اجازه داده می شود داده های پس زمینه را غیرفعال کنند. برای این کار، به تنظیمات گوشی رفته و روی  Connections ضربه بزنید. در آن جا نیز به دنبال گزینه Data usage باشید و روی گزینه More ضربه بزنید تا گزینه محدود کردن داده های پس زمینه(Restrict background data) نمایان شود. در نهایت برای پایان کار نیز روی دکمه Ok کلیک کنید.

غیر فعال کردن همگام سازی خودکار(automatic syncing)

همگام سازی خودکار معمولا مقادیر زیادی از داده های پس زمینه را مصرف می کند. اما این همه ماجرا نیست. درحالی که داده ها توسط فرآیندهای فعال در پس زمینه در حال مصرف شدن هستند شارژ باتری گوشی سامسونگ جی 7 2016 نیز سریعا تخلیه می گردد. برای جلوگیری از آن به منوی تنظیمات سپس Accounts و سپس Personal بروید و سپس اکانتی را که نیاز به همگام سازی خودکار فعال آن نمی بینید را انتخاب کرده و تیک جلوی آن را بردارید. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم