چرا برخی گوشی های اندروید می توانند سریع تر از آیفون اپل شارژ شوند؟

نوشته شده در تاریخ1396-06-15 توسط 3238

یکی از ویژگی هایی که کاربران اندروید با آن به کاربران آیفون فخر می فروشند «شارژ سریع» است و واقعا یکی از ویژگی های قابل تحسین اندروید محسوب می شود. همانطور که از آن می توان حدس زد شارژ سریع عملیات شارژ را در مدت زمان کمتری انجام می دهد.

ویدئوهای زیادی در یوتیوب و مقالات فراوانی هستند که در آن نشان داده شده چقدر یک گوشی اندرویدی نظیر گلگسی s8 می تواند در مقابل فرضا آیفون 7 سریعتر شارژ شود.

در یکی از این ویدئوها، آیفون 7 plus یک ساعت طولانی تر از galaxy s8 طول می کشد تا از 0% به 100% شارژ برسد. همه چیز درباره شارژ باتری سامسونگ گلگسی اس 8 و اس 8 پلاس

بنابراین قابلیت شارژ سریع واقعا یک ویژگی ارزشمند است. این بدان معناست که می توانید در مدت زمان کمتر شارژ بیشتری دریافت کنید که برای دستگاه هایی که همیشه باید روشن باشند و یا به طور منظم استفاده می شوند یک ویژگی فوق العاده کاربردی است.

تفاوت شارژرهای کوئیک شارژ، رپید شارژ، شارژر توربو و شارژر سریع یا فست شارژ چیست؟

بررسی این که چگونه و چرا برخی از گوشی های اندرویدی می توانند بسیار سریع تر از آیفون ها شارژ شوند:

ممکن است کلمه «Quick Charge» یا برخی دیگر هم خانواده های آن را روی متریال تجاری گوشی اندروید یا حک شده بر روی شارژ آن ببینید.

مزیت شارژ سریع گوشی های اندرویدی نسبت به آیفون

Quick Charge تکنولوژی است که توسط سازنده تراشه کوالکوم ابداع شده است و این شرکت به برخی از مدل های تراشه خود اضافه می کند.

دلیل شارژ سریع گوشی های اندرویدی نسبت به آیفون

تکنولوژی شارژ سریع کوالکوم متفاوت از شارژ معمولی است که در آن از ترکیب متفاوت ولتاژ و آمپر برای دستیابی به وات بالاتر استفاده می شود و از این رو سریع تر شارژ می کند.

درحالی که شارژ معمولی آیفون خروجی 5 ولت در 1 آمپر برای 5 amps دارد، یک شارژ سریع می تواند خروجی 9 ولت در 1.67 آمپر داشته باشد که منجر به 15 amps می شود.

برخی از شارژرهای سریع حتی تا 12 ولت در 1.67 آمپر هم می رود که 20 وات سریع را ارائه می دهند که برای شارژ یک موبایل فوق العاده پرسرعت است.

جایی که تراشه های کوالکوم اهمیت پیدا می کنند که بحث مدیریت شارژ آن به میان می آید طوری که باتری را در آستانه ایمنی نگه می دارد.

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های اندروید از تراشه های کوالکوم در گوشی های شان استفاده می کنند بنابراین آن ها می توانند از مزیت تکنولوژی شارژ سریع کوالکوم بهره مند شوند.

قابلیت شارژ سریع اندروید نسبت به ایفون

اما همه گوشی های اندرویدی که تراشه های کوالکوم دارند مجهز به شارژ سریع نیستند.

مزیت شارژ سریع اندروید نسبت به آیفون اپل

تنها برخی مدل های خاصی از پردازنده های اسنپ دراگون کوالکوم از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند و پردازنده های آن ها معمولا تراشه های بسیار باکیفیتی هستند که صرفا روی گوشی های ممتاز و پرچمدار به کار می روند.

آیفون های اپل قابلیت شارژ سریع کوالکوم را ندارند چرا که آن ها روی تراشه های کوالکوم اجرا نمی شوند. آن ها روی تراشه های «A» خود اپل نظیر تراشه A10 آیفون 7 اجرا می شوند.

8 راه برای شارژ سریع آیفون و آیپد

ویژگی شارژ سریع مزیت اندروید نسبت به آیفون

با فرض این که اپل همچنان به استفاده از تراشه های A خود در آینده ادامه بدهد، مجبور است تکنولوژی شارژ سریعی مختص به خود ابداع کند. تا کنون ویژگی شارژ سریع خاصی به تراشه ها یا آیفون ها اضافه نشده است.

مزیت اندروید نسبت به آیفون: شارژ سریع

می توانید گوشی آیفون خود را به جای استفاده از شارژ خود آیفون با استفاده از شارژ آیپد سریعتر شارژ کنید اما همچنان سرعت آن به پای سرعت شارژ سریع کوالکوم نمی رسد.

مزیت شارژ سریع گوشی اندروید نسبت به اپل آیفون

یک شارژر آیپد خروجی 5.1 ولت در 2.1 آمپر دارد که منجر به خروجی 10 وات می شود که سریعتر از شارژ 5 وات آیفون است. اما هنوز سرعت آن به شارژ سریع 15-20 واتی نمی رسد. انتظار می رود که گوشی های جدید اپل دارای قابلیت شارژ سریع باشند چرا که شایعات نشان می دهد که اپل این ویژگی ها را خواهد افزود.

کدام شارژرهای اپل را برای شارژ کدام آیفون، آی پد، آی پاد و اپل واچ می توان استفاده کرد؟

دلیل شارژ شدن سریع برخی گوشی های اندروید نسبت به آیفون

بر اساس گزارش ماه می تحلیگر  KGI Securities که اغلب پیش بینی هایی دقیقی در مورد ویژگی های آیفون های جدید قبل از انتشار آن ها داشته است، همه آیفون های آینده به ویژگی شارژ سریع مجهز می شوند.

این فوق العاده است اما بدان معنی نیست که اگر می خواهید از مزیت شارژ سریع آیفون بهره مند شوید مجبورید آیفون سال جدید را خریداری کنید، چون ممکن است شارژ سریع اپل از نوع داخلی نباشد. دوم این که اپل هنوز به صورت رسمی تایید نکرده که در گوشی جدیدش این قابلیت را ارائه می کند.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم