دوربین هوشمند 3D آیفون 8 و قابلیت باز کردن ایفون با تشخیص چهره کاربر

نوشته شده در تاریخ1396-06-25 توسط 8975

به منظور جشن دهمین سالگرد آیفون، شایعه شده که اپل آیفون 8 را با قابلیت های چشمگیری عرضه می کند. برخی از این قابلیت ها شامل صفحه نمایش OLED اج تو اج، شارژ بی سیم و قابلیت های AR می باشد.

قابلیت تشخیص چهره نیز چند وقتی است که شایعه شده و این شایعه بعد از ذکر این که ویژگی تشخیص چهره آیفون در کد میان افزار HomePod پیدا شده است قوت گرفت.

باز کردن آیفون 8 با تشخیص چهره کاربر

باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره روی برخی گوشی ها نظیر ساسونگ گلگسی اس 8 امکان پذیر شده است اما همچنان منتظریم که ویژگی مشابه با آن را در آیفون ببینیم.

همه چیز درباره شارژ باتری سامسونگ گلگسی اس 8 و اس 8 پلاس

متاسفانه، گول زدن گوشی که از چهره کاربر برای باز کردن قفل استفاده می کند به سادگی پرینت گرفتن عکس کاربر و گذاشتن آن مقابل گوشی است اما به گفته شرکت Korea Herald تکنولوژی آیفون از سامسونگ S8 به خاطر وجود سنسورهای سه بعدی بسیار پیشرفته تر است. به علاوه در این گزارش ادعا می شود که آیفون 8 اسکنر اثر انگشت داخل صفحه ای ندارد.

قابلیت باز کردن آیفون 8 با تشخیص چهره کاربر

گفته شده که اپل ممکن است دکمه خانه ایفون 8 خود را کاملا بردارد تا صفحه نمایشی بدون حاشیه تر داشته باشد، پس بدون سنسور اثر انگشت Touch ID که درون دکمه خانه گنجانده می شود احتمالا سنسور آن با صفحه نمایش ادغام می شود.

هیچ زمان رسمی که اپل آیفون جدید خود را معرفی کند وجود ندارد، اما از لحاظ تاریخی این شرکت آیفون های خود را هر سپتامبر معرفی می کند.

دوربین سه بعدی هوشمند آیفون 8

آیفون 8 با دوربین سه بعدی ارائه می شود که می تواند چهره اشخاص را در یک یک میلیونیوم ثانیه اسکن کند.

با توجه به تصاویر لو رفته از آیفون 8، اپل قصد دارد آیفون جدید خود را مجهز به دوربین 3D کند که می تواند چهره های کاربران را در یک میلیونوم ثانیه اسکن کند.

یک عکس انتشار یافته از دوربین آیفون 8 طراحی داخلی ماژولی را نشان می دهد که شایعه شده اسکنر 3D دارد که می تواند قفل گوشی آیفون شما را به جای اثر انگشت با تشخیص چهره باز کند. به علاوه با توجه به سایت 9to5Mac این قابلیت احتمالا در اپلکیشن های امنیتی نیز استفاده خواهد شد.

منبع عکس مذکور قبلا تصاویری از صفحه نمایش آیفون 8 ارسال کرده است اگرچه هیچ راهی برای تایید این که این ها تصاویر لو رفته اپل آیفون جدید باشند وجود ندارد.

تصاویر جدیدی در ادامه می آیند گزارش می دهند که نرم افزار تشخیص چهره آیفون 8 قادر به اسکن کردن چهره کاربران در یک میلیونیوم ثانیه است، سرعتی که آن را قادر به تعویض تاچ آیدی می کند.

روزنامه کره ای Herald نیز خاطر نشان می کند«اسکنر جدید تشخیص چهره iPhone با سنسورهای سه بعدی می تواند با دقت زیاد چهره کاربر را در 1 میلیونیوم ثانیه اسکن کند».

دوربین 3D هوشمند آیفون 8

لو رفتن قابلیت تشخیص چهره دوربین آیفون 8

تصاویر لو رفته از کدهای اپل خود موید این است که اپل به دنبال جایگزینی اسکنر اثر انگشت Touch ID و دکمه خانه ای با اسکنر مادون قرمز می باشد که می تواند قفل آیفون را با تشخیص چهره باز کند.

توسعه کنندگان مراجعی برای این تکنولوژی پیدا کرده اند که در کد برای بلندگوشی هوشمند HomePod به اصلاح Pearl ID گفته می شود. این قابلیت را می توان برای باز کردن گوشی، لاگین کردن در اپلیکیشن ها و وریفای کردن معاملات اپل پی استفاده کرد.

قابلیت تشخیص چهره مشابهی در حال حاضر روی گوشی های رقیب نظیر سامسونگ Galaxy S8 وجود دارد.

دوربین هوشمند 3D ایفون و تشخیص چهره کاربر

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آیفون 8 می تواند از تشخیص چهره ای استفاده کند که می تواند زمانی را که صاحب یا صاحبان گوشی به آن نگاه می کنند را متوجه شود طوری که صداهای نوتیفیکیشن با یک نگاه خاموش می شود.

دوربین هوشمند یا SmartCam آیفون 8

خبرهای لو رفته از کدهای اپل که در آخر ماه جولای انتشار یافتند نشان می دهد که دوربین آیفون با تکنولوژی واقعیت افزوده به روزرسانی خواهد شد-واقعیت افزوده (Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود.

«اسمارت کم» یا دوربین هوشمند در میان افزاری برای اسپیکر هوشمند HomePod ظاهر شده است که می تواند صحنه ها و اشیاء مختلف نظیر آتش بازی، شاخ و برگ، نوزدان، حیوانات خانگی، برف یا ورزش را شناسایی کند.

اخیرا گزارش شده که آیفون 8 با تمام قابلیت هایش عرضه نمی شود

آیفون 8 آینده ممکن است کل ویژگی های که اپل برنامه ریزی کرده است را نداشته باشد. طبق گفته Fast Company مشکلات مروبوط به شارژ بی سیم و نرم افزار تشخیص چهره شایعه شده برای آیفون 8 ممکن است اپل را وادار کند تا این قابلیت ها را هنگام فرستادن آیفون ها به فروشگاه ها غیر فعال کند. براساس گزارش ها، ژوئن ماه سختی برای تیم آیفون اپل بود. با توجه به این که طبق روال معمول آیفون جدید باید در ماه سپتامبر معرفی شود، این تیم گزارش کرده که در حال حل و فصل مشکلات برای راه اندازی آیفون جدید می باشد. یکی از منابع شرکت  Fast Company گزارش کرده که حال و هوای اضطراب و نگرانی در این تیم وجود دارد.

شایعه شده که آیفون 8 مجهز به شارژ بی سیم می باشد، یکی از طرفداران شکل احتمالی آن را در تصویر زیر به نمایش گذاشته است.

قابلیت های جدید آیفون 8؛ شارژر بی سیم

گفته شده که ایفون 8 دارای بازطراحی عمده ای است که از قابلیت هایی رونمایی می کند که تاکنون روی هیچ آیفونی به کار نرفته است. عدم توانایی اپل برای آماده سازی این قابلیت ها در صورتی که کاربران تاخیر جدی احساس کنند ممکن است صبر و انتظار شان برای آیفون جدید را از دست بدهند. انتشار آهسته اپلیکیشن Bixby Voice روی گلگسی اس 8 نمونه واضحی برای آن است.

البته این اولین بار نیست که اپل در انتشار یک قابلیت تاخیر می کند. سال قبل مدل پرتره آیفون 7 پلاس تا زمانی که گوشی به مرحله فروش برسد غیرفعال بود. Fast Company گزارش می دهد که اگر اپل نتواند تکنولوژی جدیدش را بدون اشکال در موعد مقرر تحویل دهد، ممکن است آیفون 8 را با سخت افزار داخلی ساخته شده عرضه کند و بعدا زمانی که نرم افزار آن آماده شد قابلیت های جدید را فعال کند.

مقایسه و تفاوت بین گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

شایعات متعددی وجود دارد مبنی بر این که اپل ممکن است تاریخ فروش آیفون 8 را به خاطر مشکلات مربوط به حسگر اثر انگشت به تاخیر بیندازد. با این حال بدون دانستن تاریخ دقیق راه اندازی آیفون جدید، بهتر است این شایعات را فقط شایعه بدانید که امکان واقعیت داشتن یا نداشتن آن 50/50 است.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم