برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اپل فیس آیدی Apple Face ID چیست و چگونه کار می کند؟

نوشته شده در تاریخ1396-06-29 توسط 17526

در این جا تمام اطلاعاتی که در مورد فیس آی دی Face ID نیاز دارید گردآوری شده است. از آن برای باز کردن قفل دستگاه خود و تایید اعتبار پرداخت می توانید استفاده کنید. به علاوه می توانید از آن برای ایموجی های انیمیشنی(شکلک های متحرک) در پیام های خود استفاده کنید.

اپل قابلیت تشخیض چهره جدیدی را اعلام کرده است که برای ماه هاست که شایعه آن بر زبان هاست اما منحصرا به آیفون X جدید است.

 فیس آیدی Apple Face ID چیست و چگونه کار می کند؟

این تکنولوژی که Face ID نامیده می شود، به طور موثری جایگزین اسکن اثر انگشت Touch ID می شود. اپل وعده داده است:« فیس آیدی از سیستم دوربین TrueDepth استفاده می کند که شامل سنسورها، دوربین ها و پروژکتور نقطه ای می شود تا نقشه سه بعدی فوق العاده دقیقی از صورت شما بسازد؛ بنابراین هر زمان که شما به گوشی آیفون خود نگاه کردید یک تشخیص هویت امن را نه تنها برای باز کردن قفل گوشی بلکه برای پرداخت سریع و آسان بی واسطه فراهم می آورد».

اپل فیس آیدی Face ID چیست و چگونه کار می کند؟

اپل از آیفون X یا آیفون 10 از زمانی که توسط فیل شیلر بر روی صحنه اپل تایید شده است پس از ماه ها شایعات و اخبار نادرست و تعدادی تغییر نام در طول مسیر رونمایی کرده است.  

یکی از خصوصیات برجسته گوشی آینده آیفون پردازنده بیونیک A11 Bionic اپل است که دارای موتور عصبی جدید است که از مشخصات چهره شما را به خاطر می سپارد. این پردازنده قابلیت شناسایی چهره شما در شب و روز را دارد و می تواند تغییراتی مانند ریش و عینک آفتابی را در صورت شما متوجه شود.

ویژگی  Face ID از این سخت افزار پردازش گر به همراه سیستم دوربین جدید TrueDepth استفاده می کند تا نقشه ای از چهره شما ترسیم کند که زمانی که اسکن شود به عنوان ابزاری برای باز کردن گوشی و پردازش پرداخت ها استفاده شود.

آیفون X در مدل های 64GB و 256GB در دسترس خواهد بود و همانطور که انتظار می رود ارزان قیمت نخواهد بود. قیمت پایه آن 999 دلار است. شما می توانید این گوشی را از 27 اکتبر سفارش دهید و حمل و ارسال آن از 3 نوامبر شروع می شود.

اپل فیس آیدی face id چطور کار می کند؟

Face ID چیست?

با آیفون ایکس، آیفون شما قفل خواهد ماند تا زمانی که به آن نگاه کنید و سپس به طور جادویی چهره شما را شناسایی کرده و قفل آیفون تان باز می شود. اما این جادویی نیست بلکه به خاطر قابلیت Face ID است. اپل آن را به عنوان«آینده نحوه باز کردن قفل اسمارت فون ها و حفظ اطلاعات حساس مان» توصیف کرده است.

برای امکان پذیر کردن قابلیت فیس آیدی، اپل مجبور است سخت افزارهای زیاد جدیدی را در درون واحد کوچکی در بالای تاچ ال سی دی آیفون جاسازی کند. این واحد اصطلاحا سیستم دوربین TrueDepth نامگذاری شده است و از یک روشن کننده سیال، دوربین مادون قرمز، دوربین جلو و یک پروژکتور نقطه ای ساخته شده است. اما این همه آن نیست. یک سنسور مجاورت، سنسور نور محیطی و اسپیکر و میکروفون نیز همگی در این جا نصب شده اند.

اپل فیس آیدی چیست و چطور کار می کند؟

فیس آیدی Face ID چگونه کار می کند؟

هر لحظه که شما به آیفون X خود نگاهی بیندازید، سیستم دوربین TrueDepth چهره شما را با روشن کننده سیال شناسایی می کند حتی در تاریکی. سپس دوربین مادون قرمز عکسی می گیرد و پروژکتور نقطه ای بیش از 30 هزار نقطه مادون قرمز نامرئی پرتاب می کند.

این سیستم از تصویر مادون قرمز و نقطه های مادون قرمز استفاده می کند و سپس آن ها را از طریق شبکه های عصبی هدایت می کند تا یک مدل ریاضی از چهره شما بسازد.

اپل Face ID چیست و چگونه کار می کند؟

شبکه های عصبی

آیفون X شما این مدل ریاضی را با آن مدلی که قبلا تنظیم و ذخیره کرده اید مقایسه می کند تا ببیند که آیا با یکدیگر تطابق دارند یا نه، اگر داشتند گوشی آیفون شما باز خواهد شد.

همه این اتفاق ها در پشت پرده و بلافاصله انجام می گیرد.

اپل گفته است که این تکنولوژی را روی چهره هزاران فرد در سرتاسر جهان امتحان کرده است و بیش از یک میلیارد تصویر گرفته است و با این کار، شبکه های عصبی چندگانه خود را هوشمند کرده است تا این تکنولوژی face id را بسازد.

موتور بیونیک عصبی A11

به منظور پردازش تمام داده های مورد نیاز فیس آیدی، از طریق یادگیری ماشین، اپل مجبور شد موتور جدید عصبی A11 Bionic را راه اندازی کند.

این اساسا تراشه بیونیک A11 Bionic شرکت اپل با موتور عصبی داخلی است. به عبارت دیگر، این سخت افزار تخصصی است که برای مجموعه ای از الگوریتم های یادگیری ماشین ساخته شده است.

اپل گفته است که تیم های سخت افزاری و نرم افزاری باید برای ساخت این فناوری همکاری داشته باشند.

موتور عصبی یک سیستم پردازشگر با طراحی دو هسته ای است که می تواند 600 میلیارد عملیات را در ثانیه انجام دهد و بنابراین برای شناسایی فیس آیدی سریع مورد استفاده قرار می گیرد.

مطمئنا، شما نیازی به درک هیچکدام از این ها ندارید زیرا به عنوان یک کاربر، اپل اطمینان داده است که فیس آیدی فوق العاده سرگرم کننده و برای استفاده آسان است.

برای مثال، هنگام تنظیم تشخیص فیس آیدی، فقط نیاز است دستورالعمل های صفحه را دنبال کنید. 

آموزش نحوه تنظیم کردن فیس آی دی آیفون

چطور Face ID را تنظیم کنیم؟

در این جا نحوه راه اندازی فیس آیدی را مشاهده می کنید(اگر پروسه ثبت نام را موقع تنظیمات آیفون X خود فراموش کرده باشید):

  • به تنظیمات گوشی خود بروید.
  • روی گزینه Face ID & Passcode ضربه بزنید و پسورد خود را وارد کنید.
  • روی گزینه ی Enroll Face در زیر  Face ID کلیک کنید.
  • سپس روی Get Started کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
  • از شما درخواست می شود که صورت خود را درون یک فریم قرار دهید.
  • سر خود را به اطراف حرکت دهید تا صورت تان به درستی اسکن شود.

هنگام تنظیم کردن Face ID، اپل می گوید باید سرتان را به آرامی بچرخانید تا فیس آیدی بتواند به طور کامل به تشخیص چهره شما بپردازد. به همین سادگی و این کار را هم فقظ یک بار نیاز است انجام دهید همانند تاچ آیدی بر روی دیگر مدل های گوشی که فقط یک بار نیاز بود اثر انگشت خود را در تنظیمات وارد کنید.  

فیس آیدی چهره شما را شناسایی کرده و در حافظه می سپارد و اگر بعدا مدل موی خود را تغییر دهید، عینک آفتابی بزنید یا ریش بگذارید بازهم شما را شناسایی می کند. این قابلیت هم در طول روز و هم در شب کار می کند.

استفاده از فیس آیدی face id برای پرداخت اپل پی


آیا Face ID برای پرداخت کار می کند؟

بله، به غیر از باز کردن آیفون X، فیس آیدی را می توان برای پرداخت از طریق اپل پی استفاده کرد. فقط کافی است دوبار روی دکمه کناری ضربه بزنید، آنگاه برای تایید پرداخت به آیفون X خود نگاه کنید و آن را نزدیک  درگاه پرداخت غیرتماسی نگه دارید.

آیا Face ID با اپلیکیشن ها نیز کار می کند؟

بله، Face ID با برنامه های شخص ثالث مانند Mint، One Password و E-trade نیز کار می کند.

اپل فیس آیدی چیست و چگونه کار می کند؟

آیا  Face ID امن است؟

اپل گفته که سخت کار کرده است تا اطمینان حاصل کند که فیس آیدی با چیزهایی نظیر عکس افراد فریب نمی خورد. اپل حتی با ماسک سازان، گریمورها و آرایشگران حرفه ای هالیوود کار کرده است تا شبکه های عصبی خود را قوی کند و بنابراین Face ID را در برابر آن نوع تلاش ها برای دور زدن فیس آیدی محافظت کند.

اطلاعات چهره شما توسط یک محفظه ایمن در تراشه بیونیک A11 محافظت می شود و تمام پردازش ها بر روی همین تراشه انجام می شود. این بدان معنی است که داده های چهره شما به سرور ارسال نمی شود. به علاوه برای عمل کردن  Face ID نیاز است تا شما به گوشی خود نگاه کنید بنابراین اگر چشم های شما بسته باشد یا به دوردست ها خیره شده باشید قفل گوشی تان باز نمی شود.

آیا اپل فیس آیدی apple face id امنیت خوبی دارد؟

با توجه به گزارش های اپل، احتمال این که شخصی بتواند آیفون X شما را با استفاده از Face ID باز کند یک در میلیون است که این نسبت به Touch ID که اپل احتمال خطای 1 در 50,000 را برای آن اعلام کرده بود پیشرفت بسیاری کرده است.

البته اگر دوقلو داشته باشید احتمال این خطا بیشتر می شود بنابراین در این موارد برای اطمینان بیشتر نیاز دارید تا پسورد هم برای آن تنظیم کنید.

اگر کسی آیفون X شما را به سرقت ببرد چه اتفاقی می افتد؟

با توجه به گفته های نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل «کریک فدریگی» که اخیرا به ایمیلی از طرف کیت کرمبل برنامه نویس جواب داده است که در آن از فدریگی پرسیده شده که آیا ممکن است دزدی گوشی آیفون X شخصی را بدزد و آن را به سمت صورت صاحب گوشی نگهدارد و فورا با گوشی باز شده فرار کند، در جواب گفته شده که اپل برای مقابله با این کار دو راهکار در نظر گرفته است.

اول این که برای باز شدن آیفون X حتما باید به آن خیره نگاه کنید. دوما این که اگر موقعی که موقعی که آیفون خود را به دست کسی دیگر می دهید دو دکمه کناری آن را فشار دهید فیس آیدی به طور موقت غیرفعال می شود. بنابراین فشار دادن دکمه های کناری آیفون X فیس آیدی را غیرفعال می کند.

ایموجی های انیمیشنی آیفون با تکنولوژی اپل فیس آیدی

چه چیزی دیگری لازم است تا در مورد فیس آیدی بدانید؟

Face ID با ایموجی ها نیز به خوبی کار می کند! اپل نوعی از ایموجی به نام ایموجی انیمیشنی یا Animoji را ایجاد کرده است. شما می توانید این ایموجی ها را با حرکات صورت تان ایجاد کنید طوری که آن ها دقیقا با حالات صورت شما هماهنگ شوند. هنگام راه اندازی، چندین Animoji مختلف وجود دارد که می توانید آن ها را درست کنید از جمله شکلک poop .

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم