حقایقی در مورد تعمیر گوشی های موبایل و سوء استفاده هایی که تعمیرکاران متقلب به کار می برند

نوشته شده در تاریخ1396-07-10 توسط 4979

ممکن است برای گوشی شما هم مشکلی پیش بیاید و مجبور باشید برای تعمیر موبایل خود اقدام کنید. در این دوران پیشرفت علم و فناوری، هر شخصی اطراف ما دارای یک اسمارت فون است. تقاضا برای تلفن های هوشمند در بازارهای نوظهور بسیار بالاست که باعث شده شرکت های زیادی شروع به تولید و فروش اسمارت فون ها بگیرند.

از طرف دیگر، آن ها معمولا قیمت محصولات شان را تا جای ممکن پایین نگه می دارند تا بتوانند در این بازار پررقابت دوام بیاورند.

علاوه بر این، آن ها محصولات شان را در بازارهایی به فروش می رسانند که آن ها پشتیبانی کافی پس از فروش یا مرکز خدمات مجاز ندارد.

این جاست که فروشندگان محلی دست به کار می شوند مرکز خدمات موبایل راه می اندازند که اداره و کنترل آن ها به طور کامل توسط خودشان صورت می گیرد. کیفیت کار این فروشندگان به خودشان بستگی دارد چرا که هیچ نظارتی بر شرکت های تولیدی این فروشندگان برای مثال این که خدماتشان چقدر برای مشتریان راضی کننده است وجود ندارد.

سوء استفاده های مراکز تعمیرات موبایل را بشناسید

موارد زیادی پیش آمده که مشتریانی را مشاهده می کنیم که در مورد خدمات تعمیرات موبایلی که تعمیر گوشی شان را به آن سپرده اند گله مند هستند و تنها دلیل پشت این هرج و مرج عدم کنترل مراکز تعمیر موبایل کوچکی است خدمات خود را صرفا برای پول اداره می کنند و هیچ کاری برای ارزش برند شرکت تولیدی خود ندارند.

آن ها صرفا به سود کسب و کار خود فکر می کنند و قطعات اصلی را با مدل های تقلبی جابه جا می کنند تا برای انجام خدمات تعمیر موبایل شما اندکی پول بیشتر به جیب بزنند.

با این حال، ما این مقاله را برای سیاه نمایی چنین مراکزی ننوشته ایم، بلکه برای آگاه کردن شما از سوء استفاده های برخی از مراکز تعمیرات موبایل ارائه کرده ایم. همه مراکز خدمات موبایل بد نیستند. خدمات موبایل معتبر نیز زیاد است اما خودتان به تنهایی باید تعیین کنید که کدام یک از آن ها معتبر و کدام یک متقلب هستند.

در این مقاله برخی جزئیات در مورد سوء استفاده های مراکز تعمیرات موبایل نامعتبر روشن می شود و قبل از این که در دام آن ها بیفتید در وقت و هزینه شما صرفه جویی می شود.

حقایقی در مورد تعمیر گوشی های موبایل

 سوء استفاده های مراکز تعمیرات موبایل که باید بدانید

   

تعمیرات گوشی آب رفته با برنج خام

بسیاری از مراکز تعمیرات موبایل از برنج برای تخلیه آب از گوشی استفاده می کنند. با این حال یک مطالعه علمی ثابت کرده است که استفاده از برنج برای خشک کردن آب گوشی موثر نیست. این روش مرسوم نه تنها قطرات آب را به طور کامل از درون موبایل خشک نمی کند بلکه برخلاف آن روند زنگ زدن و خوردگی کامل گوشی را سرعت می بخشد.

سوء استفاده های مراکز تعمیر موبایل نامعتبر که باید بدانید

برخلاف چنین مراکز تعمیر موبایل نامعتبر، خدمات موبایلی هایی که امتحان خود را پس داده اند خدمات پاکسازی آب درستی دارند که با استفاده از ایزوپروپیل برای جایگزین شدن با ملکول های آب استاده می کنند و سپس از دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک با قابلیت SWEEP استفاده می کنند.

درخواست تعویض قطعه خاصی از موبایل تان بدون به طور کامل بازبینی کردن آن

بسیاری از ما شاید چنین سوء رفتارهای برخی از مراکز تعمیرات موبایل را تجربه کرده باشیم. آن ها حتی به خود زحمت نمی دهند که مشکل اصلی را بفهمند و فقط پیشنهاد می دهند که فلان قطعه از موبایل تان که دچار مشکل شده باید تعویض شود.

روش های سوء استفاده مراکز تعمیرات موبایل از شما

از سوی دیگر، مراکز خدمات معتبر به دنبال یافتن راه حل اصلی برای مشکل قطعه گوشی شما هستند. آن ها ابتدا با ساده ترین راه حل ها کار را شروع می کنند و فورا به سراغ گزینه تعویض قطعات مادربرد نمی روند.

تعویض کردن قطعات گوشی در حالی که موبایل به شارژ است

این سوء استفاده می تواند گوشی شما را بیشتر خراب کند، با این حال چنین مراکز نامعتبری کمترین توجه به دستگاه شما دارند تا فرصت بیشتری برای گرفتن پول از شما داشته باشند. ترفند تعمیرکاران متقلب این است چون سخت است بدانید کدام قطعه هنگام تعمیر خراب شده است و کدام قطعه از قبل خراب بوده است.

ترفندهای سوء استفاده مراکز تعمیرات موبایل را بدانید

خدمات موبایلی های معتبر حتی قبل از این که در مورد مشکل گوشی تان بپرسند آن را از شارژ می کشند. آن ها همیشه اتصال دستگاه شما را هنگام شروع تعمیر از منبع برق تغذیه قطع می کنند.

استفاده از قطعات دست 2 به جای نو

این بدترین رفتاری است که توسط مراکز نامعتبر انجام می شود. از آن جایی که آن ها اساس کسب و کار خود را بر روی پول گذاشته اند. همیشه به دنبال راه های بیشتر و جدیدتری برای خالی کردن جیب مشتریان هستند. این ترفند برای آن ها یکی از پرسودترین کارهایی است که می توانند انجام دهند چرا که هم سود بیشتری می کنند و هم مشتری را راضی نگه می دارند.  

ترفندهای سوء استفاده مراکز تعمیرات موبایل نامعتبر را بشناسید

با این حال قطعات تقلبی یا استفاده شده به ندرت زیاد دوام می آورند. تجربه ما می گوید که هیچ تضمینی برای قطعات موبایل تقلبی وجود ندارد و ممکن آن است به کل گوشی تان آسیب برساند. همیشه از مراکز تعمیرات موبایل کارت گارانتی نوشته شده برای قطعه تعویضی گوشی خود را درخواست کنید. با این روش حداقل ریسک این کار را کاهش می دهید. راه دیگر برای جلوگیری از استفاده از قطعات تقلبی این است که خودتان از مراکز معتبری که می شناسید قطعه تعویضی خود را خریداری کنید. هنگام خرید به علائم و نشانه های تقلبی بودن قطعات توجه کنید. برای مثال برای تشخیص باتری اصل از تقلبی 8 گام برای تشخیص باتری تقلبی از اصلی را مطالعه کنید. 

ترفندهای سوء استفاده مراکز تعمیرات موبایل نامعتبر که باید بدانید

پیشنهاد ما این است که برای مواجه نشدن با هیچ کدام از سوء رفتارهای بالا به سراغ شرکت های معتبر مجوز دار بروید، شاید هزینه خدمات آن ها بالاتر باشد اما حتی برخی از آن ها برای تعمیرات خود ضمانت نامه ارائه می کنند. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم