دردسرهای خرید شارژر گوشی ارزان قیمت و تقلبی

نوشته شده در تاریخ1396-10-07 توسط 2747

آیا تا به حال متوجه شده اید که شارژ گوشی هوشمند شما در طول یک سفر ماشین طولانی تخلیه می شود حتی اگر آن را به شارژر فندکی ماشین خود زده باشید؟ یا این که شارژر گوشی شما کندتر از سرعتی که انتظار می رود شارژ می کند؟ این ها زمانی اتفاق می افتد که شما از یک شارژر گوشی تقلبی استفاده کنید، شارژر گوشی که شارژ کمتری به دستگاه شما تحویل می دهد.

دردسرهای خرید شارژر گوشی ارزان قیمت

در این مقاله، نشان می دهیم که چگونه می توانید شارژر گوشی اصلی و مناسب برای موبایل خود انتخاب کنید و بعد از آن دو نکته آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها می توانید مطمئن شوید که شارژر گوشی شما، موبایل تان را با بیشترین سرعت ممکن شارژ می کند.

بیایید قبل از شروع با چند تا اصطلاح در مورد شارژر گوشی های موبایل آشنا شویم:

آمپر واحد اندازه گیری میزان شارژ الکتریکی است که در یک زمان معین از یک نقطه عبور می کند. هرچه رقم این واحد بیشتر باشد، گوشی شما سریع تر شارژ می شود.

دردسرهای خرید شارژر گوشی ارزان قیمت و تقلبی

آمپرها با حرف «A» شناخته می شوند درحالی که میلی آمپرها با mA و همانطور که می دانیم هر آمپر برابر با 1000 میلی آمپر است. مقدار آمپری که توسط یک دستگاه مشخص پشتیبانی می شود شدت جریان نامیده می شود. خب اکنون که با این اصطلاح آشنا شدید به ادامه مبحث می پردازیم.

اطمینان حاصل کنید که از شارژر گوشی اصل و مناسب استفاده می کنید.

شارژر گوشی وسیله ای است که انرژی باتری گوشی موبایل شما را شارژ می کند. به خاطر سادگی، ما از این اصطلاح هم برای کابل شارژ و هم خود شارژر(کلگی شارژر) که بین کابل و پریز برق قرار دارد استفاده می کنید، چون کابل و شارژر معمولا با هم و به عنوان یک قطعه به فروش می رسند.

شارژر گوشی های موبایل معمولا با یکی از سه نوع کانکتور استاندارد یعنی میکرو usb، لایتنینگ و usb نوع c عرضه می شوند. کانکتورهای دیگر نظیر Mini USB و 30 پین اپل، صرفا در دستگاه های قدیمی تر دیده می شوند.

دردسرهای خرید شارژر موبایل ارزان قیمت یا تقلبی

کابل USB-C کابل usb نوع c نیز نامیده می شود. این کانکتور تقریبا بیضی شکل را می تواند از هر طرف جا زد و در گوشی های موبایل اندروید و ویندوز فون که بعد از 2015 ساخته شده اند می توان آن ها را مشاهده کرد. به علاوه شما می توانید پورت USB-C را روی برخی از رایانه های مک و ویندوز مدرن نیز پیدا کنید.

کابل های میکرو usb محبوب ترین کابل شارژر برای گوشی ها و لوازم جانبی غیر اپل  مانند کابل شارژر سامسونگ که در سال های بین 2008 و 2016 ساخته شده بودند بود. یک سمت کانکتور میکرو usb درازتر از قسمت دیگر است و این باعث می شود که ظاهری شبیه نیم دایره کوبیده شده داشته باشد.

کابل لایتنینگ کانکتوری است که توسط گوشی آیفون استفاده می شود. در هر دو طرف انتهای فلزی و باریک کابل لایتنینگ اپل چند خط طلایی برجسته مشاهده می کنید و می توانید آن را از بالا و پایین جا بزنید چون هر دو سمت با هم یکسان هستند.

کابل Mini USB روی دستگاه های قدیمی تر نظیر  مسیریاب ها، دوربین ها و گوشی های تولید شده قبل از 2008 پیدا می شد. کانکتور آن ها تقریبا شکل ذوزنقه ای داشت.

کابل 30 پین اپل برای گوشی های اپل بین سال های 2003 تا 2012 استفاده می شد. شکل کانکتور آن ها یک مستطیل نازک بود که طول آن 7 برابر عرضش بود.

هنگام خرید شارژر گوشی موبایل، حتما باید نوع کانکتور دستگاه تان را بشناسید.

شدت جریان شارژر گوشی های موبایل

مشکلات خرید شارژر گوشی ارزان قیمت و تقلبیباید متوجه باشید که شارژرهای مختلف می توانند با شدت جریان های مختلف شارژ کنند اگرچه ممکن است شکل یکسانی داشته باشند.دستگاه های بزرگ تر و قوی تر نیاز به شارژرهای با شدت جریان آمپر بیشتری دارند. برای مثال، آیفون ها به جریان 1.1 آمپر نیاز دارند، درحالی که آیپد به جریان 2.1 آمپر نیازمند است. اگر سعی کنید که دستگاه آی پد خود را با استفاده از شارژر آی فون شارژ کنید، متوجه می شوید که سرعت شارژ خیلی پایین است یا اصلا آن را شارژ نمی کند.

اما برعکس آن مشکل چندانی ایجاد نمی کند. اگر سعی کنید آیفون(1.1 A) را با استفاده از شارژر آی پد(2.1 A) شارژ کنید آنگاه آیفون صرفا با جریان 1.1 A شارژ می شود و ممکن است کمی گرمتر از حد نرمال می شود. حتی اگر آیپد نانو iPod Nano (0.5A) را با شارژر 2.1 آمپر شارژ کنید هیچ اتفاق بدی نمی افتد. اما اگر می خواهید از حداکثر عمر باتری گوشی موبایل خود استفاده کنید فقط در موارد لزوم این کار را بکنید و در غیر این صورت از شارژر اصلی مخصوص به دستگاه خود استفاده کنید.

اگر قصد خرید شارژر گوشی دارید، باید مطمئن شوید که شارژری خریداری می کنید که حداقل، جریانی که فراهم می کند برابر با جریان شارژر اصلی گوشی شما باشد یعنی پایین تر از آن نباشد.در فروشگاه ماکروتل شما در پایین هر شارژر گوشی توضیحات مربوط به آن و همچنین مشخصات اصلی آن نظیر شدت جریان، ولتاژ خروجی و وردی و درگاه خروجی و طول کابل را مشاهده می کنید.

خرید شارژر سریع

برخی گوشی های موبایل از استانداردهای اختصاصی شارژ سریع استفاده می کنند تا وقتی لوازم جانبی مخصوص به آن را استفاده کردید موبایل شما را سریع تر شارژ کنند.مشکلات خرید شارژر گوشی ارزان قیمت و تقلبی

رایج ترین آن ها کوئیک شارژ کوالکوم است که نسخه های متعددی دارد و توسط بسیاری از تولیدکنندگان گوشی اندروید از جمله سامسونگ، سونی و هواوی مورد استفاده قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله ها در مورد انواع شارژرها را مطالعه فرمایید. به طور کلی، اگر گوشی شما دارای پشتیبانی شارژ سریع(Quick) باشد، شما می توانید یک شارژر سریع سازگار خریداری کنید و با سرعت بیشتری دستگاه خود را شارژ کنید.

منبع تامین شارژ گوشی های موبایل

زمانی که موفق شدید شارژر مناسبی برای گوشی و گجت خود خریداری کنید، توجه بعدی منبع تامین شارژ است. درحالی که اکثر خروجی ها شارژ کافی فراهم می کنند برخی ها مانند پورت USB 2.0 روی کامپیوتر نمی تواند شارژ کافی فراهم کند حتی اگر از شارژر گوشی اصل و با کیفیت استفاده کنید.

مشکلات خرید شارژر گوشی ارزان قیمت و تقلبی

اگر در حال استفاده از پریز برق روی دیوار هستید، به اندازه کافی قدرت دارد که بتواند هر گوشی موبایلی را تا 13 آمپر شارژ کند. همین وضعیت در مورد شارژر فندکی ها هم صدق می کند که معمولا تا شدت جریان 12A را فراهم می کنند.

پورت های USB موجود در کامپیوترها اندکی پیچیده تر هستند. پورت های usb استاندارد فقط تا شدت جریان 500 میلی آمپر را فراهم می کند اما پورت های USB خاص و قوی تر نیز هستند که تا 1500 میلی آمپر را پشتیبانی می کنند.

با این حال، در نگاه اول ممکن است سخت باشد که پورت usb کامپیوتر شما از چه نوع است.

به طوری کلی، مهم ترین چیزی که به یاد داشته باشید این است که در صورت امکان از پریزهای برق روی دیوار و شارژرهای فندکی برای شارژ گوشی موبایل خود استفاده کنید و استفاده از پورت های usb کامپیوترها و سایر دستگاه ها را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید.

خرید کابل های شارژ

چیز کوچک دیگری که ممکن است مانع از شارژ کامل و پرسرعت شود استفاده از شارژرهای تقلبی و ارزان قیمت است.

درحالی که کابل های USB که با گوشی های مدرن جدید عرضه می شوند به اندازه کافی خوب هستند، برخی از کابل های ارزان قیمت نمی توانند تفاوت بین پریز برق دیوار(منبع AC) را با پورت USB تشخیص دهند. اگر گوشی خود را به پریز روی دیوار یا شارژر خودرو زدید و همچنان به عنوان USB شناسایی شد، گوشی شما به جریان شارژ 500 mAh محدود خواهد شد که تقریبا نصف جریانی است که باید داشته باشید بنابراین سرعت شارژ گوشی شما نسبت به حالت ایده آل کمتر از نصف می شود.

در بعضی مواقع نیز، کابل های ارزان قیمت دارای اجزا یا پوشش عایق ناکافی است و باعث کاهش قابل توجه در سرعت شارژ می شود که در نتیجه گوشی شما در سرعتی که باید شارژ شود شارژ نمی شود.

اگر این اتفاق افتاد، شما باید کابل یا شارژر گوشی خود را با یک مدل بهتر تعویض کنید. شما می توانید کابل های USB-C گوشی خود را با پاور سنج Satechi اندازه بگیرید، برای دیگر کابل ها می توانید خودتان زمان شارژ را اندازه گیری کنید یا این که از یک اپلیکیشن بر روی گوشی خود استفاده کنید تا آن را برای شما برآورد کند. اگرچه، پاورسنج های سخت افزاری نظیر مدل بالا دقت بیشتری برای انجام این کار دارند.

در انتها فروشگاه لوام جانبی و قطعات ماکروتل سعی کرده مجموعه کاملی از شارژر گوشی را برای انواع مدل ها عرضه نماید و همچنین  گارانتی تعویض با توجه به قوانین تعویض کالا یکی از دلایل اصلی بودن اجناس این سایت است

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم