برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تست سلامت کابل میکرو usb با اپلیکیشن؛ چطور از سالم بودن کابل شارژ گوشی خود مطمئن شوید؟

نوشته شده در تاریخ1396-10-07 توسط 26119

شارژر گوشی های مختلفی برای شارژ گوشی های اندروید با آمپرهای متفاوت عرضه شده اند اما برخی شارژرهای معیوب و خراب گوشی شما را به همان سرعتی که ادعا می شود شارژ نمی کنند.

اگر تا به حال با شارژر مویایل خود مشکل داشته اید یا صرفا می خواهید تست سالم بودن کابل شارژ گوشی خود را انجام دهید پس در ادامه با ما همراه باشید.

امروز قصد داریم سلامت کابل میکرو usb گوشی تان را با اندازه گیری شدت جریانی که شارژر شما به گوشی یا تبلت تان می فرستد آزمایش کنیم. کابل های میکرو usb یکی از رایج ترین کابل شارژهای گوشی موبایل است. برای دانستن انواع کابل های شارژ و usb می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

اولین گام برای این کار دانلود برنامه پرکاربرد Ampere از پلی استور است که این اندازه گیری را برای شما انجام می دهد.

چطور از سالم بودن کابل شارژر گوشی مطمئن شویم؟

این برنامه بایستی روی هر دستگاه اندروید 4.0 و بالاتر کار کند، اگرچه توسعه دهندگان آن در توضیحات برنامه ذکر کرده اند که این اپلیکیشن در برخی گوشی ها نظیر htc one m7 و m8 به درستی کار نمی کند.

زمانی که اپلیکیشن آمپرسنج را دانلود کردید، آن را باز کنید، اکنون می توانید تست کابل شارژ خود را شروع کنید. لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع علت کند شارژ کردن شارژر گوشی موبایل تان فیک و تقلبی بودن آن است. مقاله دردسرهای خرید شارژر گوشی ارزان قیمت و تقلبی را مطالعه کنید.

تست شارژر گوشی با اپلیکیشن Ampere

برای این کار، تمام چیزی که نیاز دارید این است که شارژر گوشی خود را بردارید و به برق متصل کنید، فرقی نمی کند که این برق از پریز روی دیوار، کامپیوتر و یا پاوربانک تامین شود.

برای دقیق ترین اندازه گیری قابلیت های کامل شارژر گوشی خود، بهتر است آن را با استفاده از USB اصلی به آداپتور(کلگی شارژر) متصل کرده و به نزدیک ترین پریز برق بزنید.

تست سلامت کابل میکرو usb با اپلیکیشن آمپرسنج

در بالا، شما می توانید برخی از اطلاعات ارائه شده توسط اپلیکیشن Ampere را مشاهده کنید. حدود 10 ثانیه طول می کشد تا اپلیکیشن شارژ گوشی شما را اندازه بگیرد که می توانید نتیجه را در سمت چپ مشاهده کنید.

در سمت راست منوی تنظیمات است، که احتمالا هرگز نیازی به مشاهده آن پیدا نحواهید کرد. 

حتی می توانید با پرداخت هزینه به نسخه حرفه ای اپلیکیشن ارتقا یابید تا تبلیغات درون آن که در امتداد پایین صفحه نشان داده می شوند حذف شوند، اما آن ها هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کنند که مجبور شوید برای خلاص شدن آن ها به نسخه pro ارتقا پیدا کنید.

دلیل دیگری که شاید بخواهید به خاطر آن به نسخه pro ارتقا پیدا کنید نوتیفیکیشن هایی است که اطلاعات باتری را در جعبه نوتیفیکیشن های شما مرتب به نمایش درمی آورد.

در اپلیکیشن آمپر از متن نارنجی زمانی استفاده می شود که کابل شارژ تان به برق متصل نیست و متن آبی برای زمانی است که شارژر خود را به برق متصل کرده اید. 

زمانی که کابل شارژ گوشی خود را به منبع تغذیه متصل نکرده اید، می توانید ببینید چه مقدار انرژی از گوشی تان در حال حاضر در حال مصرف است.  این رقم به این که گوشی شما  تلاش می کند چه مقدار کار را همزمان انجام دهد بستگی دارد.

در زیر شما می توانید گوشی من را با تنظیم روشنایی در حالت کم(عکس سمت چپ) و تنظیم روشنایی حالت زیاد(عکس سمت راست) مشاهده کنید. 

واضح است که روشنایی صفحه نمایش گوشی من انرژی زیادی از باتری را گرفته است اما عامل های دیگری از جمله آپدیت اپلیکیشن ها در پس زمینه، قدرت وای فای یا آنتن و غیره هم روی آن تاثیر می گذارد.

تست سالم بودن کابل شارژ گوشی با اپلیکیشن

خود اپلیکیشن از طراحی بسیار مبتکرانه مبتنی بر Lollipop ساخته شده که کاربری آسانی دارد. با ضربه روی آیکون دایره ای سمت چپ به شما وضعیت کامل باتری را نشان می دهد. اعداد منفی بدین معناست که گوشی شما در حال از دست دادن شارژ است و اعداد مثبت نشان می دهد که چقدر شارژ شده است.

در نظر داشته باشید که اگر گوشی شما در حال کار سنگین باشد و بیشتر از حد نرمال شدت جریان صرف کند، آنگاه ممکن است رقم کمتری را موقع تست شارژر گوشی خود مشاهده کنید که این عیب از شارژر شما نیست بلکه صرفا در آن شرایط این رقم را نشان می دهد.

به عنوان مثال، اگر گوشی شما 240 میلی آمپر شارژ مصرف کند(همانند تصویر بالا) و شارژر گوشی تان 600 میلی آمپر فراهم کند، آنگاه گوشی شما با جریان 360mA شارژ خواهد شد؟

هنگام تست کابل شارژر گوشی چه ارقامی را انتظار داشته باشید؟

هر کابل شارژ با دیگری متفاوت است اما بهترین مورد برای اندازه گیری شدت جریان شارژر دیواری گوشی تان این است که به برچسب و نوشته های روی آداپتور/کلگی شارژر دقت کنید.

جایی بر روی آداپتور برچسب یا نوشته چاپی با فونت ریز وجود دارد که جزئیات مشخصات آداپتور شارژر گوشی شما را نشان می دهد. در زیر، شما می توانید این مشخصات را پیدا کنید.

charger

شما باید به دنبال قسمتی باشید که کلمه خروجی Output نوشته شده است. در این عکس، جریان خروجی برابر با 1 آمپر یا 1000mA می باشد. بنابراین هنگام تست با اپلیکیشن ampre من باید شدت جریان 1000 میلی آمپر منهای مقدار شارژی که توسط گوشی مصرف می شود را انتظار داشته باشم.

مقدار شارژی که گوشی مصرف می کند بسته به سطح روشنایی می تواند بین 240 mA تا 510mA باشد. با این حال شارژر و گوشی شما ممکن است با شارژر تست شده در این عکس متفاوت باشد. اما نگران نباشید، اگر اپلیکیشن را استفاده کردید و متوجه شدید که شارژ کمتری نسبت به آن چه آداپتور نشان می دهد دریافت می کنید، آن گاه چند ترفند برای افزایش سرعت شارژ گوشی وجود دارد که می توانید به کار ببرید.

ترفندهایی برای افزایش سرعت شارژر گوشی 

اگر از سرعت شارژ گوشی خود راضی نیستید، روش هایی برای افزایش سرعت شارژ آن وجود دارد. برای مثال، فعال کردن حالت هواپیما و خاموش نگهداشتن صفحه گوشی در هنگام شارژ ، سرعت شارژ را زیاد می کند.

اگر مایل به انجام ترفند بالا نیستید، چند راه دیگر هم برای صرفه جویی در شارژ گوشی هست.

شاید فکر می کنید که به شارژ زدن گوشی با استفاده از usb کامپیوتر یا پریز برق یکسان است اما این دو بسیار متفاوت هستند.

کامپیوترها نمی توانند خروجی آمپر هم اندازه با پریز روی دیوار فراهم کنند.

در زیر شما می توانید تفاوت سرعت شارژ گوشی من را زمانی که به پریز برق(سمت چپ) و زمانی که به کامپیوتر(سمت راست) متصل شده است مشاهده کنید.

تست سالم بودن کابل شارژر گوشی با اپلیکیشن موبایل

در ضمن توصیه می شود از کابل شارژری استفاده کنید که همراه با گوشی یا تبلت شما ارسال شده است نه شارژرهای مربوط به تولیدکنندگان دیگر. چون سازنده گوشی شما دستگاه تان را با کابل آن به طور خاص تست کرده است و شما می توانید مطمئن باشید که شدت جریان درستی دارد.

اگر گوشی شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، سرعت شارژ کردن آن حتی از کامپیوتر هم ممکن است کندتر باشد. شارژرهای بی سیم استفاده راحت و ایمن دارند اما سرعت شارژشان کند است.

به علاوه، برای شارژ کامل و بهینه، گوشی خود را خنک نگهدارید. گرما فاکتور بدی برای باتری هاست و یکی از چیزهای مهمی است که باید اجتناب کنید تا باتری تان سالم بماند. برای این که بدانید گرما چه بلایی سر باتری گوشی تان خواهد آورد این مقاله را بخوانید.

اگر گوشی خود را در جای خنک تر به شارژ بزنید و قاب یا کیف آن را دربیاورید می بینید که اندکی سریع تر شارژ می شود.

چطور با اپلیکیشن آمپرسنج از خرابی کابل شارژر گوشی مطمئن شویم؟

شارژر گوشی شما چگونه است؟

این خیلی خوب است که تمام گوشی های اندرویدی از کابل شارژ میکرو usb استفاده می کنند. اگرچه این که همه شارژرهای میکرو usb به طور یکسان ساخته نشده است ممکن است ناخوشایند باشد. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم